Zobacz temat - [R75] Czujnik abs - diagnostyka/wymiana.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czujnik abs - diagnostyka/wymiana.

gin68 - Nie Lut 22, 2015 11:49
Temat postu: [R75] Czujnik abs - diagnostyka/wymiana.
Witam forumowiczów,

Problem niezbyt skomplikowany więc przejdę od razu do rzeczy.

1. Prędkościomierz nie pokazuje prędkości.

2. Nie są naliczane kilometry.

3. Bezpieczniki posprawdzane - sprawne.

4. Moja diagnoza - Padł jeden z czujników ABS.

Pytania:

1. W jaki sposób zdiagnozować który?

2. Podjąć się naprawy na własną rękę czy raczej mechanik(stopień trudności naprawy)?


Pozdrawiam !

wellman - Nie Lut 22, 2015 12:03

1. Jeśli tylko licznik i kilometry to prawdopodobnie prawy przód.

2. Teoretycznie nic trudnego, w praktyce kilka rzeczy może pójść nie tak, więc jeśli nie czujesz się na siłach dłubać to oddałbym do dobrego mechanika.

rafalmis1 - Nie Lut 22, 2015 13:26

Jedynym problemem przy wymianie czujnika ABS może być jego złamanie w piaście, co utrudni prace. Mi Szyszko wydłubać czujnik coś między 3-4 godziny
gin68 - Nie Lut 22, 2015 14:04

W takim razie chyba zaryzykuję. :) A czy niewłaściwe działanie tego czujnika może mieć wpływ na nieprawidłowe wskazania poziomu paliwa, czy to już inna sprawa?
wellman - Nie Lut 22, 2015 14:18

Zależy co rozumiesz przez niewłaściwe. :-) Chociaż raczej przyczyny nieprawidłowego działania wskaźnika poziomu paliwa upatrywałbym w usterce pływaków w baku.

Możesz to sprawdzić w pozycji 6 w IPK.

6.0 Obydwa czujniki (np.: 109330 oznacza: lewy czujnik = 10.9 l; prawy czujnik = 33.0 l)
6.1 Suma (np.: 0439 to 43.9 litra)
6.2 Wskazanie 1 - obydwa czujniki ok; 2 - błąd czujnika; 3 - błąd połączenia (brak wskazania poziomu paliwa)

U mnie nie działa lewy czujnik. Czasem po odpaleniu, szczególnie w ostatniej ćwiartce, mam już rezerwę i dopiero po chwili, prawdopodobnie gdy pompa trochę popracuje, wskazówka się podnosi, czasem nawet dość znacznie.

gin68 - Nie Lut 22, 2015 14:32

Problemy pojawiły się jednocześnie więc pomyślałem że dwie usterki mogą mięć coś wspólnego z sobą. W jaki sposób sprawdzić te błędy? Nigdy wcześniej nie sprawdzałem w żaden sposób wyświetleń komputera.

Pozdrawiam.

wellman - Nie Lut 22, 2015 14:43

Najpierw przytrzymujesz przycisk resetu przebiegu chwilowego przez ok. 5 sek. później przechodzisz do pozycji 19 i klikasz na L_OFF, następnie idziesz do pozycji 6 (wszystko jednym przyciskiem)... a dokładnie masz to opisane tutaj:

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346

Powodzenia! :-)

gin68 - Nie Lut 22, 2015 15:55

Dzięki za pomoc !
prebenny - Wto Lut 24, 2015 07:50

wellman napisał/a:
6.0 Obydwa czujniki (np.: 109330 oznacza: lewy czujnik = 10.9 l; prawy czujnik = 33.0 l)
6.1 Suma (np.: 0439 to 43.9 litra)
6.2 Wskazanie 1 - obydwa czujniki ok; 2 - błąd czujnika; 3 - błąd połączenia (brak wskazania poziomu paliwa)



To i ja się podepnę, bo u mnie dość podejrzanie inaczej to wygląda :p

6.0 - __0147
6.1 - ______
1_6.2 - __0134

Pomysłałbym, że któryś jest z rezerwą, a drugi bez, ale 1.5 litrowa rezerwa myślę, że trochę biedna ;)

wellman - Wto Lut 24, 2015 11:59

Doczytałem właśnie na brytyjskim forum, że opis niektórych funkcji IPK zaadoptowany z BMW nie do końca pokrywa się z rzeczywistością w naszych R75.

Zdaje się, że pozycja 6.0 zwraca zawsze tylko jeden wynik (nie dwa, jak sugeruje instrukcja), pozycja 6.1 jest nieużywana, a pierwsza cyfra w 6.2 to wspomniany wcześniej wskaźnik diagnostyczny (1,2,3, np. dla 1_6.2 - __0134 to będzie to "1" na samym początku), a podana za nim wartość może być - ale nie jest to pewne - wskazaniem z drugiego czujnika.

Wg. innej opinii obydwa wskazania (6.0 oraz 6.2) to całkowita ilość paliwa w baku sumowana z obydwu czujników. Tylko skąd wtedy różnica między nimi?

Hmm... najlepiej byłoby porównać wskazania ze wskazówką na zegarach i faktyczną ilością paliwa w kilku sztukach, wtedy będziemy mieć więcej pewności. O.o

prebenny - Wto Lut 24, 2015 13:52

No u mnie faktycznie oscyluje wskaźnik wokół 1/4 zbiornika (16.25 litra). Czyli to by się zgadzało.

Jedyna niewiadoma to skąd się wzięło te 1.5l różnicy.

SeniorA - Wto Lut 24, 2015 19:55

gin68 napisał/a:
A czy niewłaściwe działanie tego czujnika może mieć wpływ na nieprawidłowe wskazania poziomu paliwa, czy to już inna sprawa?
ma wpływ i jeszcze na inne np. wycieraczki
prebenny napisał/a:
To i ja się podepnę, bo u mnie dość podejrzanie inaczej to wygląda

6.0 - __0147
6.1 - ______
1_6.2 - __0134
to jest prawidłowo a nie podejrzanie.

[ Dodano: Wto Lut 24, 2015 19:55 ]
wellman napisał/a:
Wg. innej opinii obydwa wskazania (6.0 oraz 6.2) to całkowita ilość paliwa w baku sumowana z obydwu czujników.
tak , bo czujniki są połączone szeregowo
Kamil79 - Wto Lut 24, 2015 22:16

gin68 napisał/a:
W takim razie chyba zaryzykuję. :) A czy niewłaściwe działanie tego czujnika może mieć wpływ na nieprawidłowe wskazania poziomu paliwa, czy to już inna sprawa?


U mnie 2 tygodnie temu padł czujnik prawy przód. Oczywiście brak licznika kilometrów, strzałka paliwa wariowała ponieważ komputer nie liczy przebiegu i nie potrafi obliczyć zmiennej zużycia na podstawie niepełnych danych. Jak wiadomo nasze auta pokazują stan paliwa zależnie od warunków takich jak temperatura silnika, prędkość z jaką jedziemy itp.
Ja nie bawiłem się w wydłubywanie starego czujnika z piasty, zamówiłem używana piastę z czujnikiem (sporo tego na allegro) za 70 zł i zamontowałem. problem solved ;) .

Tu masz wszystko na temat diagnozy absu:
http://www.macfadyen998.plus.com

test czujników Rover 75
http://rovermg1.free.fr/r...ev7ZwaTSLe6.jpg