Zobacz temat - [R216] Wymiana silnika czy remont ??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216] Wymiana silnika czy remont ??

group1320 - Pon Lut 23, 2015 15:10
Temat postu: [R216] Wymiana silnika czy remont ??
Witam.

Niestety dopadło mnie HGF po raz drugi. I teraz mam dylemat czy remontować po raz kolejny ten silnik czy wrzucić jakiś inny. Boje się że na wyremontowanym silniku pojeżdżę znowu rok i znowu wyskoczy HGF. Wiadomo że jak kupie silnik to też nie jestem pewny czy za miesiąc mi nie padnie. Może poszukać silnika z R25.
Jakieś propozycje??

robsson78 - Pon Lut 23, 2015 17:07

Hmm... łatwo doradzać komuś ale ja skłaniam się jednak do remontowania.
Dlaczego tylko rok wytrzymał ? Głowica był splanowana, szpilki nowe ?

group1320 - Pon Lut 23, 2015 17:10

Głowica planowa szpilki wymienione uszczelka ta wzmacniana. Teoretycznie wszystko dobrze a jednak padła
paolinio - Pon Lut 23, 2015 18:20

Ja bym zaczął remont od... znalezienia warsztatu porządnego, jest wielu pseudomechaników, którzy się nie znają i robią na pałe. Myśle ,że lepiej remontować, to czy silnik się do tego nadaje to powinien ocenić mechanik po zdjęciu głowicy oceny jej stanu, tuleii itd. Rok to bardzo krótko od naprawy więc to raczej mechanik kiepski.
robsson78 - Pon Lut 23, 2015 19:32

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę ale ta wzmacniana uszczelka ma złe opinie.
group1320 - Pon Lut 23, 2015 19:37

Czy kiepski mechanik to ciężko stwierdzić bo wszystkie naprawy u niego robilem i bylem zadowolony. Myślę właśnie że na dobry początek rozkręcić silnik i zbadać prześwietlić głowice i blok czy nie ma jakiegos pęknięcia czy nierówności.

A jeśli chodzi o uszczelke wzmacnianą to sa rózne opinie. Ja czytalem sporo pozytywow o niej ale teraz juz sam nie wiem co myśleć.

paolinio - Pon Lut 23, 2015 23:40

robsson78, ta wzmacniana jest najlepsza, najgorszą opinie ma nowego typu wielowarstwowa.
group1320, stary typ wzmacniana to najlepszy wybór, myślę ,że marka też ma znaczenie, ja mam założoną elringa, kiepsko mówią o ajusy uszczelce.

Markzo - Wto Lut 24, 2015 05:45

Może tuleja opadła? rozbieraj tego co masz, sprawdź i wtedy decyzja ;) może vvc od skorpiona weź i swapuj :P
group1320 - Wto Lut 24, 2015 09:56

Markzo, Też coś o tej tulei mi mechanik mówił.
Widziałem, że silniczek na sprzedaż ale cóż fundusze nie pozwalają. Jak wystarczyło by tylko przerzucić silnik i wszystko by pasowało to pewnie bym sie decydował :)

paolinio, taki też typ miałem założony i dokładnie takiej firmy i śruby też erlinga.

MultecFSO - Wto Lut 24, 2015 13:34

Albo tuleja jest poniżej albo w głowicy są konkretne odgniecenia od pierścieni ogniowych uszczelki. W jednym i w drugim wypadku złom (blok lub głowica). :)
group1320 - Wto Lut 24, 2015 15:27

Dlatego najlepszym rozwiązanie chyba bedzie rozkrecenie i przeswietlenie glowicy i sprawdzenie tych tulei.
MultecFSO - Wto Lut 24, 2015 17:16

Rozebrać i obadać. Jak tylko głowica to bez tragedii, ale jak blok jest przegrzany i tuleja jest poniżej płaszczyzny to trzeba szukać drugiego silnika.
group1320 - Wto Lut 24, 2015 17:32

Czyli mówisz ze jak sciągnie glowice i ta tuleja powinna byc na poziomie bloku a jesli bedzie ponizej to nie ma sensu tego remontowac??
MultecFSO - Wto Lut 24, 2015 18:15

Tuleje cylindrowe mają wystawać. Książkowo to w okolicach 0.05-0.10mm, ale powiedzmy, że wszystko oprócz poniżej płaszczyzny jest dopuszczalne.
A głowica musi mieć idealnie równą płaszczyznę, bez rowków wokół komór spalania. Jeśli są głębokie to głowica złom. Jeśli tylko po stronie wydechowej to na upartego może być o ile nie puszczała płynu w tym miejscu.

group1320 - Wto Lut 24, 2015 18:54

To wszystko jasne. A powiedz mi jeszcze co z planowaniem bo przewaliłem pare tematów i ktos sie wypowiadał że w zadnym wypadku nie oddawac do planowania. Możliwe jest ze przy poprzedniej naprawie za duzo zeszlifowali??
MultecFSO - Wto Lut 24, 2015 19:33

Głowicę normalnie można planować, ale nie ma to sensu jak są właśnie takie rowki, bo powstaną znowu. Po prostu w wyniku przegrzania materiał z jakiego wykonana jest głowica zrobił się miękki. A głowice najlepiej planować na tyle mało na ile wymaga nierówność... :)
kostekzmc - Czw Lut 26, 2015 19:54

Nie radzę kupować Ci silnika sam nie wiesz co kupisz i w jakim stanie będzie.
Kilka tyg temu sam miałem ten sam problem nie wiedziałem czy szukać silnika czy remont, troche szukania znalazłem firmę która zajmuje sie tylko Serią K > nazwa "Firma OFF" poszukaj na forum jest coś o tym Panu.

Profecjonalnie wykonana robota - Remont solidnie zrobiony wiadomo koszta są bo to nie nalezy do tanich rzeczy lecz silnik będziesz miał zrobiony od początku do końca.

Mogę polecić tą firmę w 100%, kurier na koszt firmy także nie będzie kosztów z wysyłką.
Natomiast jeśli szukasz silnika to tylko z angola jakiegoś najpewniej. :-)