|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Nasze auta - greg-si cupety R200 v1 Hammer Edition, od s.4 v2 Turbo!
greg-si - Pon Lut 23, 2015 18:50 Temat postu: greg-si cupety R200 v1 Hammer Edition, od s.4 v2 Turbo! Witam wszystkich
Wczoraj wczesnym popołudniem kupiłem kolejnego rovera. R200 coupe, rok 1994, kolor JRJ, silnik hondowski D16A8 na LPG
Wcześniejszym właścicielem był Slax, tu wątek:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97609
Auto kupione w cenie złomu z przeznaczeniem na przeturlanie się w tym roku do pracy oraz do upalania w każdych warunkach Mam zamiar trochę poćwiczyć na luźnych nawierzchniach.
Tak wyglądało auto w dniu kupna:
Do auta dostałem też kilka części:
Także czeka mnie trochę pracy
Plan jest taki by auto było w jednym kolorze a nie tak jak teraz kilku, wyrzucić wszystko co zbędne by zredukować wagę do minimum no i może coś dłubnąć to tu to tam
Oczywiście wszystko ma być robione najmniejszym kosztem przy pomocy własnych rąk
Korzystając z urlopu zabrałem się za pierwszą rzecz która mnie dość mocno boli czyli różne kolory auta. Jak będzie najtaniej? Hammerite i wałek
Także dziś zabrałem się za pierwszy kawałek:
Co się okazało podczas zdejmowania lakieru? Otóż to:
Chyba każdy właściciel go lakierował i szpachlował nie zdzierając poprzedniej warstwy
Zerwałem skorupkę i pomalowałem pierwszy kawałek:
Zatem jak widać idzie zmiana koloru Nie zależy mi jakoś mocno na jakości tego malowania, ważne by nie kuło mocno w oczy. Jak wyjdzie tego jeszcze nie wiem
Ciąg dalszy nastąpi
Kozik - Pon Lut 23, 2015 19:05
wałkiem
leszczu - Wto Lut 24, 2015 11:28
Kurde, gregu to chociaż pistolet i kup i sprężarkę. Ja rozumiem, że na odwal, żeby nie kulo w oczy, ale bez przesady.
bociannielot - Wto Lut 24, 2015 11:37
leszczu napisał/a: | Kurde, gregu to chociaż pistolet i kup i sprężarkę. Ja rozumiem, że na odwal, żeby nie kulo w oczy, ale bez przesady. |
Sprężarkę to już ma, wiec tylko pistolet dokupic
Vigoslaw - Wto Lut 24, 2015 12:08
ty Roverkofilu
Pozdrawiam,
V.
greg-si - Wto Lut 24, 2015 17:07
Do całej kolekcji brakuje jeszcze tylko serii 100 której jeszcze nie miałem
Zobaczymy
Mi odpowiada struktura "lakieru" po malowaniu wałkiem
Yog-Sothoth - Wto Lut 24, 2015 17:14
Ale czy było 100 coupe?
Markzo - Wto Lut 24, 2015 17:33
Yog-Sothoth napisał/a: | Ale czy było 100 coupe? |
3-drzwiowa seta w wersji gti
http://upload.wikimedia.o...tro_1.4_GTi.jpg
Która bardzoo mnie kusi jeszcze, bo seta to spoko fura
flapjck1 - Wto Lut 24, 2015 17:56
taaaaaa, zwlaszcza w testach zderzeniowych
ale fakt, aplikujesz zwykle 1,8 pod maske i nie ma silnych na dzielnicy
tylko kola mocno z dupy - rozstaw srub 4x3,75'
slax - Wto Lut 24, 2015 18:05
Widzę, że ostro zabrałeś się do roboty, trzymam kciuki
Remigiusz - Wto Lut 24, 2015 18:53
I po co komu lakiernik. Waleczek i malowanie idzie jak jak trzeba
greg-si - Wto Lut 24, 2015 19:17
slax napisał/a: | Widzę, że ostro zabrałeś się do roboty, trzymam kciuki |
Nie ma na co czekać, trzeba do połowy marca całego pomalować. Malowanie to nic, najwięcej czasu schodzi się z zerwaniem kitu który jest na aucie.
Dziś wymieniłem licznik bo stary pokazywał co chciał jeśli w ogóle pokazywał.
Licznik z concerto. Na razie wydaje się wszystko ok, na pewno działa wskaźnik paliwa bo z połowy spadł do zera a jest pewnie ze 4l beny. Obroty i prędkościomierz działają, czy dobrze zobaczymy przy jeździ.
Co do koloru auta. Jak kupowałem hammerite to na wystawie niebieski idealnie pasował do JRJ. Jednak wyszedł z puszki błękitny. No i teraz zastanawiam się czy nie kupić ciemnoniebieskiego młotkowego, na pewno będzie bliżej koloru zderzaków.
Jak mówicie, walnąć go na efekt młotkowy?
Remigiusz - Wto Lut 24, 2015 19:20
greg-si, Mi się efekt młotkowy podoba Ja kilka części w komorze silnika malowałem tym, ale czarny młotkowy.
slax - Wto Lut 24, 2015 20:05
młotkowy to on będzie jak go obtłuczesz
_markos - Sro Lut 25, 2015 14:51
Do tej pory zawsze jak mówiłem o jakimś samochodzie "malowany wałkiem", to żartowałem. Moje życie od dzisiaj się zmieniło
AdaskoC - Sro Lut 25, 2015 15:18
_markos napisał/a: | Moje życie od dzisiaj się zmieniło |
Moje też
bociannielot - Sro Lut 25, 2015 16:39
greg-si, człowiek który odmienił wasze życie
bioly - Czw Lut 26, 2015 13:26
Mlotkowy bardziej podpasi, mam zaciski w takim kolorze. Ostro jedziesz z tematem
greg-si - Czw Lut 26, 2015 16:59
No i tak postanowiłem.
Będzie to Hammer ediszyn
Dziś doszedł kolektor:
A przed kupnem auta kupiłem na zaś kilka cukierków
Oczywiście PU żeby zęby nie bolały
slax - Czw Lut 26, 2015 18:48
o rzesz ty
pelson91 - Czw Lut 26, 2015 22:39
greg-si napisał/a: | Będzie to Hammer ediszyn | a nie Hammerite?
greg-si - Czw Mar 05, 2015 16:25
Tak to wygląda po malowaniu wałkiem
Remigiusz - Czw Mar 05, 2015 16:30
Bardzo ładny efekt wyszedł Cos innego mi się podoba
slax - Czw Mar 05, 2015 17:47
Nawet to jakoś wygląda, z tyłu darłeś wszystko aż do spawów?
longer86 - Czw Mar 05, 2015 18:02
to rosa na tych drzwiach pod lusterkiem czy taka cytryna wyszła
slax - Czw Mar 05, 2015 18:46
longer86 napisał/a: | cytryna |
greg-si - Czw Mar 05, 2015 19:05
Darłem miejscami do samych spawów, różnie.
To nawet nie cytryna, ciężko to opisać. Trzeba dotknąć, zobaczyć. Mi to nawet się podoba.
longer86 - Czw Mar 05, 2015 22:03
Pytanie jak to kurz będzie łapać. Ale kolor ciekawy wyszedł taki pół mat
maniu48 - Pon Mar 16, 2015 22:48
Piękna maszyna, piękna
slax - Wto Mar 17, 2015 08:59
Greg dawaj jakieś foto, jak cupeja wygląda
greg-si - Wto Mar 24, 2015 18:25
Wygląda lipnie ale mam to gdzieś
Wymieniłem całe zawieszenie na PU, wrzuciłem z tyłu amory z regulacją twardości i wysokości Koni, camber kit. Auto stoi wysoko, jeszcze bez geometrii. Lekki negatyw się zrobił
Trzeba przerobić jeszcze troszkę kilka rzeczy by stał niżej i żeby wrzucić przednie zawieszenie też z regulacją twardości. Obecnie przód jest miękki a tył twardy (pomimo tego że sprężyny zostały oem).
slax - Wto Mar 24, 2015 18:30
weź ty pokaz dokładnie jak on w tym hammerite wygląda
longer86 - Wto Mar 24, 2015 19:10
widze lampy tez hammerite zahaczyłes
greg-si - Nie Maj 03, 2015 11:28
longer86, lampa to brudna od zdzierania starego lakieru
W ten weekend zdjęta pokrywa zaworów oraz miska olejowa w celu uszczelnienia.
Miska jak się okazało nie była w pełni dokręcona i tam się pociła. Wszystko skręcone na starych uszczelkach z silikonem
Wymieniony filtr, dorzucona podkładka z czujnikami ciśnienia i temperatury oleju oraz silnik zalany MaxLife 10W40.
Ostatnio ciut pomodziłem
Wpadł wskaźnik temperatury oleju, ciśnienia oleju, voltomierz i doładowanie
Dodatkowo zamiast poduszki wpadł schowek.
Byłem też na regulacji gazu, szpec jak podpiął auto i dodał gazu to powiedział "o kvrwa" tak był przelany Skutkowało to tym że gdy dawałem gaz do oporu to go zalewało oraz spalanie 15l/100km Temat ogarnięty
Wpadł cały tylny stabilizator w poliuretanach.
Zważyłem też autko. 1065kg z oboma pełnymi zbiornikami Krok pierwszy to zejść poniżej tony
Lecimy dalej nie śpimy
Pomalowane kolejne elementy, małe porównanie jak było i jak jest:
Tak więc zostało pomalować maskę oraz dach.
Wywaliłem ciut zbędnego balastu, między innymi wzmocnienie przednie. Zdjęcie zderzaka to teraz 10s, przeciąć dwie trytytki i zdjąć zderzak ze ślizgów na błotnikach
Swego czasu zaatakował mnie również wysoki krawężnik
Będzie trzeba kupić trochę trytytek i złapać wszystko by trzymało się kupy
I kilka fotek całości:
Markzo - Nie Maj 03, 2015 13:39
jedziesz z tematem hehe wstawiasz laminaty jakies?
greg-si - Nie Maj 03, 2015 13:48
a są do tego jakieś laminaty?
Raczej nie, to projekt budżet liga. Powycina się wzmocnienia maski oraz bagażnika. Efekt będzie podobny
bociannielot - Nie Maj 03, 2015 13:59
greg-si napisał/a: | Raczej nie, to projekt budżet liga. | Limited Bieda Edyszyn
Markzo - Nie Maj 03, 2015 16:43
greg-si napisał/a: | a są do tego jakieś laminaty? |
na pewno targa laminatowa, klapa tylna i maska przód
greg-si - Nie Maj 03, 2015 18:44
materiał na zaślepienie targi mam, pozostałe elementy zostaną dość mocno odchudzone
Markzo - Nie Maj 03, 2015 20:52
Ewentualnie przyglądnij się specyfikacji z Pucharu Dunlopa, gdzie śmigały Coupe turbo widziałem gdzieś specyfikacje i dopuszczalne mody zwiechy itp, fajnie się to czytało
greg-si - Pią Cze 05, 2015 13:17
Wpadło zawieszenie z regulacją wysokości i twardości Koni oraz nowa felga:
Markzo - Pią Cze 05, 2015 22:41
Będziesz zakładał listwy drzwiowe i na zderzaki? pasuje to koło do coupe maska jest z tą cycatą babą od slaxa ?
Dreamowy - Pią Cze 05, 2015 23:26
Chyba Cię mijałem ostatnio na warszawskieej
greg-si - Sob Cze 06, 2015 07:26
Markzo napisał/a: | Będziesz zakładał listwy drzwiowe i na zderzaki? pasuje to koło do coupe maska jest z tą cycatą babą od slaxa ? |
Listew żadnych nie będzie. Maska od slaxa, wolną chwilą też poleci wałkiem jak reszta.
Dreamowy, może być na składowej na torach też się mijaliśmy bodaj w środę.
fibi - Sro Cze 10, 2015 09:17
Witam serdecznie. Juz pisałam, ze ojciec ma taki samochód------------ ja też będę miała
Was pozdrawiam
greg-si - Nie Wrz 13, 2015 11:41
Mała aktualizacja
Dawno temu maska poleciała jak reszta w kolor nadwozia Tym razem malowanie pędzlem
Wywaliłem też latem wykładzinę. Podłoga pordzewiała ale nie ma co się dziwić. Wyjmowałem ją w trakcie upałów, przez kilkanaście dni nie padało, nie myłem auta a wygłuszenie było tak mokre że po wyjęciu w miejscu nóg kierowcy była kałuża. Pomijam fakt że ważyło wtedy dobre 10kg. Wygłuszenie które jest przyklejone do blachy również lekko zostało zdarte.
Zgodnie z zapowiedziami targa wyszła z auta Zamiast niej (10kg) wpadło PCV spienione (ok 0,5kg).
Tak auto wygląda na dziś:
Poza tym to jeżdżę codziennie samochodem do pracy, oleju praktycznie nie przepala. Nic tylko się cieszyć
pelson91 - Nie Wrz 13, 2015 11:50
ciekawi mnie tylko widok ogladajacych sie ludzi
dzelo23 - Nie Wrz 13, 2015 13:22
a ja nie widzę zdjęć w żadnej przeglądarce. Widzę tylko szaro białe okrągłe znaki takie jak stop
Markzo - Nie Wrz 13, 2015 14:37
dzelo23 napisał/a: | Widzę tylko szaro białe okrągłe znaki takie jak stop |
niestety to samo
greg-si - Nie Wrz 13, 2015 15:02
Oj coś chyba oszukujecie
Markzo - Nie Wrz 13, 2015 15:04
teraz działa wsio ile waży?
greg-si - Nie Wrz 13, 2015 15:10
Markzo napisał/a: | ile waży? |
Jeszcze za dużo Nie ważyłem ostatnio. Jest jeszcze trochę do wywalenia
Wojtek88 - Nie Wrz 13, 2015 15:31
Teraz bangla, zawieszenie masz dedykowane do roverka czy coś sztukowałeś/przerabiałeś/dorabiałeś?
slax - Sro Wrz 16, 2015 19:29
Amory zdaje się regulowane z eR400 + PU
greg-si - Wto Gru 29, 2015 14:15
No i historia kolejnego auta się kończy:
marekp90 - Wto Gru 29, 2015 16:19
why?
slax - Wto Gru 29, 2015 17:23
greg-si, Więcej Ci nic nie sprzedam psotniku jeden
Remigiusz - Sro Gru 30, 2015 00:35
Jak to why, kolejny chrupiący na złom poszedł
pelson91 - Sro Gru 30, 2015 06:29
[*]
Vigoslaw - Sro Gru 30, 2015 07:29
Spij aniołku w niebie
Vig
bociannielot - Sro Gru 30, 2015 11:02
taka pro robota lakiernicza poszła na marne gregu why
greg-si - Sob Kwi 02, 2016 16:16
A kto to się czai za 800`ka?
Wskrzeszam stary tematy oraz uważam że nowy projekt czas zacząć, szczegóły niebawem
Vigoslaw - Sob Kwi 02, 2016 17:04
greg-si,
Yeah!!!
Ty dziku! wracasz do gry
Pozdro,
Vig
AndrewS - Sob Kwi 02, 2016 20:17
greg-si napisał/a: | A kto to się czai za 800`ka? |
Ja tam widzie jakieś audi
Markzo - Sob Kwi 02, 2016 22:22
Onemosz Tomcat jakby tak tam siedziało 2,0t...
bociannielot - Nie Kwi 03, 2016 10:55
jo tyż widzę przewagę dzięki technice i jakieś złomy z przodu
Harry - Pon Kwi 04, 2016 19:08
to nie jest z Łodzi ?
greg-si - Sob Kwi 09, 2016 21:24
No dobra, to lecimy z koksem
Audi stedy/niestety nie przemówiło do mnie swoim klekotem Do tego koszt takiego samochodu...
Stwierdziłem że muszę mieć coś tańszego. Budżet - dwie wypłaty
Więc lecimy
R216 k-seria, 96 rok, podgnity, lekko przydzwoniony ale po tym jak do niego wsiadłem i nie słyszałem klekotu silnika stwierdziłem że go biorę
Najważniejsza zaleta auta to to że jest kompletne, nie ma dużej ilości rdzy i szpachli (poza maską którą już wymieniłem).
Silnik po HGF, niby zrobiony, nie ma oznak ponownie wywalonej uszczelki. Uszczelki, paski wymienione, jednym słowem git ale... Auto przez 3 miesiące miało 4 właścicieli (podobno problemy z elektroniką) i dopiero ostatni właściciel doprowadził auto do ładu i nim jeździł 1,5 roku. Jednak tak to było wszystko zrobione że wiązka leży na silniku, coś tam kuleje. Robić to czy nie robić...
Chwila namysłu i jako że do dwóch wypłat trochę jeszcze brakuje to stwierdziłem że zapodam nowe serducho...
Czyli swap na 2.0 turbo. Silnik sobie przywiozłem, kupiłem cały kompletny swap z R620Ti:
Narazie wszystko leży tak jak przywiozłem, wyczyściłem jedynie dziś skrzynię bo trzeba ją oddać na inspekcję (tak w razie czego). Poza tym pójdą do wymiany wszystkie uszczelniacze, bo się leje z silnika, turbo (ma duży luz poprzeczny, moje z 800ki zatem będzie regenerowane). Sprzęgło, paski wyglądają na bardzo świeże więc zapewne zostaną.
Oczywiście jak to przystało na swapa będzie kilka modów:
- hamulce przód 282, tył 280, stalowy oplot, nowe przewody hamulcowe (brakuje tylko tarcz na przód, reszta jest)
- poliuretany, camberkit (wszystko jest)
- wskaźniki temperatury, ciśnienia oleju, boost, volt może też woda (jest)
- modyfikacja układu chłodzenia, dolotu (trzeba będzie wszystko wymierzyć i dokupić niezbędne rzeczy)
Zbieram też graty potrzebne do przerzucenia silnika. Większa część już zaklepana.
Oczywiście do silnika od razu będzie wszystko tak dokładane żeby trafiło LPG które jest obecnie w postaci sekwencyjnej instalacji gazowej
Akcja będzie się bardzo powoli rozwijała bo cel nr 1 to jak najszybciej skończyć grzebać R800 które jeszcze stoi na kobyłkach...
Markzo - Sob Kwi 09, 2016 21:47
no i taki UP to ja rozumiem miodzio
Harry - Sob Kwi 09, 2016 21:52
no i fajnie
longer86 - Sob Kwi 09, 2016 22:26
Gregu, Ty mnie chyba nigdy nie przestaniesz zaskakiwać. Ten też pójdzie pod wałek czy jakaś nowatorska technika?
Gekus - Sob Kwi 09, 2016 22:50
No i takie coś mi się podoba, lubię takie tematy Chętnie bym się dowiedział nt. szczegółów swapa k-seria -> t-seria, bo mnie korci strasznie..
Markzo - Pon Kwi 11, 2016 04:58
Gekus napisał/a: | Chętnie bym się dowiedział nt. szczegółów swapa k-seria -> t-seria, bo mnie korci strasznie..
|
temat już wałkowany, nic specjalnie trudnego, w modelach z poduszką olejową przy rozrządzie to już w ogole prawie p&p
Gekus - Pon Kwi 11, 2016 13:37
Znaczy się w sumie bardziej mnie interesuje kwestia $$ bo to że to całkiem łatwy swap i +/- co potrzeba to wiem z grubsza
Jakbym miał tylko możliwości (miejsce, narzędzia, podnośniki, bla bla) i trochę wiedzy praktycznej to może i sam bym to ogarnął, no ale cóż. Koniec końców pewnie i tak będę musiał obejść się ze smakiem
Zlecając to komuś pewnie wrzuciłbym drugie tyle co koszt swapa w robociznę
Kolentoo - Czw Kwi 21, 2016 07:46
greg-si - Nie Cze 12, 2016 15:41
2016.06.06
Dawno nic nie pisałem ale to nie oznacza że robota stoi.
Udało się ogarnąć 800 to teraz skupiam się na 200`ce
Ogólnie na początek silnik trzeba było rozebrać i umyć:
Podczas mycia zostały wymienione wszystkie uszczelniacze. W międzyczasie turbo pojechało na regenerację, skrzynia na rewizję (wieniec od impulsatora nie istniał). Obecnie graty mam już u siebie czekają na montaż.
Postanowiłem że wyrzucę sprężarkę klimy (zbędny balast). Wiązało się to z przeróbką napędu pasków. Udało się coś wymyślić bez mocnej rzeźby i wygląda to tak z nowym paskiem i rolką:
Im dalej w las to wychodzi coraz więcej rzeczy do zrobienia których początkowo nie miałem zamiaru robić. Tak też kolanko w które wkręca się sondę zostało na wyjściu powiększone do 2,5':
Po umyciu blok pomalowałem żeby nie był w rudym kolorze, okazało się również że cieknie olej z połówek które trzymają wałki rozrządu. Na dniach zajmę się tematem i wszystko raz jeszcze rozbiorę i uszczelnię łącznie z pokrywą zaworów.
Od kilku dni walczę z tym jak zrobić wiązkę tak aby możliwie wszystko działało seryjnie bez klimy.
Plan jest taki żeby na koniec czerwca wrzucić silnik do budy i odpalić auto, co wyjdzie to zobaczymy. Kompletowanie gratów trwa
2016.06.12
Dziś niedziela więc lajtowa robota. Przepikanie czyli oznaczenie kabli w wiązce która jest w aucie. Ogólnie wiązka wygląda tak:
Wszystko leży rozbabrane na skrzyni. Widziałem to już jak kupowałem, poprzedni właściciel sam uruchamiał auto bo wiązka była pocięta i nie zrobił tego zbyt profesjonalnie. Nawet mechanik który robił mu HGF nie zaciągnął wiązki izolacją czy też miejsc gdzie są otwarte przewody. Tu jest Polska
Zacząłem sobie pikać przewody które idą z wiązki silnika do auta no i pierwsze zaskoczenie. Zamienione przewody Sondy Lambda ze sterowaniem wiatrakami. Nic dziwnego że nie działały... Kolejne kable i kolejne zaskoczenie. Zamieniona Linia diagnostyczna kompa z cewką wiatraków. Co dziwne to auto podpinałem pod mems-diaga i parametry były odczytywane. Pomimo tych zabiegów nadal nie działa krokowiec (ale budzi się gdy odpinam wtyczkę od temperatury silnika). Wiatrak nadal nie działa choć sprawdziłem sam wiatrak i przekaźniki. Dziś niedziela więc nie kombinuję dalej. Zajmę się tym w tygodniu bo według zasady "Niedzielna praca w gówno się obraca" wolę nie ryzykować
Rozrysowałem już jak podłączyć wiązkę i przekaźniki sterowania silnika z wentylatorami:
Ciut się jeszcze pozmienia na pewno ale draft jest
maniu48 - Nie Cze 12, 2016 18:47
Widząc tą karteczkę przypomina mi się swap u mnie
greg-si - Sob Lip 16, 2016 19:37
Coś tam się dzieje
Przed pierwszą jazdą pozostało wrzucić półosie, większy hebel z przodu, zalać olej do skrzyni i zrobić trochę porządku z kabelkiami oraz aku do bagażnika.
maniu48 - Wto Lip 26, 2016 00:25
Greg, mów (pisz) jakie postępy???
greg-si - Sob Kwi 15, 2017 12:14
Myślę że czas na małą aktualizację.
Kilka KM już zrobiłem i ogólnie tragedii nie ma. Na początku borykałem się z problemem z półosiami. Przez to że buda jest po dzwonie i jest krzywa silnik jest trochę przesunięty. Oem półosie z diesla okazały się za długie z jednej strony a z drugiej za długie. Teraz mam mix sam nie wiem dokładnie z czego bo sporo tego przerzuciłem. Okazało się również że w skrzyni nie było segera dystansującego i cały czas przy puszczaniu gazu i dodawaniu coś stukało. Udało się garnąć jakiś czas temu.
Auto oczywiście ma gaz i cieszy mnie niskimi kosztami eksploatacji (ok.14l/100km)
Jednak z problemów to nie wszystko, od samego początku auto głośno chodziło. Rzut okiem na wskazania ciśnienia oleju i niestety było za niskie. Pod obciążeniem dochodziło do max 2,5 bara. Slax poratował sprężynką która podbiła ciśnienie i teraz jest w normie. Nie uspokoiło to silnika jednak w taki stanie jakbym oczekiwał. Zapadła decyzja że trzeba szukać nie tylko prostej i zdrowej budy ale też głowicy.
Późną zimą stwierdziłem że trzeba w tym roku poganiać trochę autem i się pościgać Wpadła zatem chłodnica oleju, termostat który wcześniej się otwiera. Kupiłem również nowe opony Hankooka 205/50/15. Ogólnie jest całkiem spoko.
Miesiąc temu wybrałem się po dawcę silnika:
Kupiłem R400 2.0Si, przebieg 170kkm. Silnik cichutki, powoli go rozkręcam i rozdziewiczam. Całe auto, również silnik są w taki stanie że aż miło go rozkręcać. Wszystkie gwinty, wiązki w super stanie.
Silnik już odrobinę rozkręcony i ogołocony z osprzętu:
Coś może pomodzimy przy okazji żeby poprawić serię.
Jak postanowiłem tak też zrobiłem, pierwsze dwie imprezy zaliczone, tragedii nie ma, oprócz zgubionego nadkola oraz rozwalonego lekko błotnika przez kamień strat brak. Mam nadzieję że auto się nie rozpadnie a ja będę coraz szybszy
Oska - Sro Maj 31, 2017 05:59
O , moje stare coupé D
Wyprzedze pytanie , nie .. to nie ja ja wcześniej tak zaniedbałem i zwiesniaczylem .. kupiłem ja już w takim stanie jaka była u slaxa .. w sumie za grosze
slax - Pią Cze 02, 2017 00:34
kuźwa wiedziałem że skądś nick pamiętam
greg-si - Sob Lis 04, 2017 17:38
2017.10.01
Dawno nic nie było bo niewiele się zmieniło
Coupe śmiga z mniejszymi bądź większymi problemami. Ogólnie jest git, auto traktuję już jedynie do upalania:
Auto póki co gania z pełnym wnętrzem i seryjnym zawiasem.
Wszystkie zabawki do silnika już mam ale z tym czekam narazie.
Żeby nie było łatwo kupiłem dawcę budy. Wydaje się być git, jedyny mankament to silnik czyli d-seria. Będzie trochę przeróbek ale wyląduje w niej t-seria:
Trochę już gratów z niej wyciągnąłem, działamy :
2017.11.04
Srebrna przejechała cały sezon w Classic Auto Cup, trochę się nauczyłem jeździć na innych torach, wiem też jakie błędy w jeździe popełniam zatem trzeba będzie szkolić się dalej
Co do zielonej, bardzo mozolnie ale coś się dzieje. Jakoś power mnie opuścił
Trochę w tym tygodniu rozkręciłem okolice silnika, poodpinałem wszystko co możliwe (zostały tylko przewody od wspomagania) wyciągnąłem wydech, półosie, poluzowałem śruby na których wisi silnik. Będzie można w najbliższy weekend wyciągnąć silnik.
slax - Sro Lis 08, 2017 07:56
Powiem Ci grześ że ta zielona zdrowiutko wyglada. I sprawdz maila
greg-si - Czw Gru 21, 2017 21:58
I siup:
Silnik na miejscu
Ale spokojnie, to tylko przymiarka. Wrzuciłem zobaczyć co przeszkadza, czy skrzynia będzie dobrze siedziała, itd.
Jutro wyciągam, rozpycham trochę komorę i zobaczę czy uda się zostać przy sankach z d-serii.
Ogólnie skupiam się na razie na mechanice. Jest trochę różnic względem k-serii.
Powoli do przodu
maniu48 - Pią Gru 22, 2017 18:16
Greg, przy okazji umyj komorę silnika. troszke dimerka , spryskac, spłukac i bedzie piekie
Markzo - Pią Gru 22, 2017 22:41
Buda wygląda na prawdę zdrowo czekam na docelowy motor
greg-si - Nie Maj 06, 2018 18:37
Trochę czasu minęło, niewiele grzebałem. Jednak nie udało się zostać przy sankach z d-serii. Inne wyprofilowanie przez co nie mogłem w żaden sposób zrobić mocowania do miski olejowej.
Wpadły bardzo ładne sanki z diesla. Chciałem to ożenić z maglownicą z d-serii. Nie dało rady przez inne wyprofilowanie sanek. Wpadła więc maglownica ze srebrnej, układ spięty, wszystko malinowo
Takim etapem skończyłem rok 2017 i przez ostatnie dwa miesiące jakoś nie było mi po drodze z 200`ką. W ostatni weekend mróz zaczął odpuszczać więc zabrałem się do roboty. Skończyłem mocowania na starym silniku i wrzuciłem już docelowy, dziś skręciłem blok z głowicą:
Sprawdziłem również czy większe zawory nie będą kolizyjne z tłokami. Okazał się git więc powoli składam silnik na wszystkim co się da nowym
Edit 2018.05.06
Niecały miesiąc temu auto odpaliło Zostało jeszcze wtedy wiele roboty żeby wszystko pospinać, poprawić. Cała wiązka wleciała ze srebrnej strzały, skrzynia, wydech, chłodnice również. Dzięki temu że ta buda jest prosta jest więcej miejsca i można było wszystko fajniej ułożyć Oczywiście część ze starej wiązki została usunięta, to co uznałem że nie będzie wykorzystywane w instalacji elektrycznej zostało wyciągnięte:
Trochę podziałałem w obecnym tygodniu żeby auto mogło wyjechać na ulicę i przejść przegląd. Wpadły przednie hamulce ze srebrnej (282mm na przewodach w stalowym oplocie i płynie hamulcowym Motul RBF660). Przód został kompletnie zrobiony, jest już docelowy. Tył będzie cały przerzucany ze srebrnej w niedługim czasie.
Tak oto narodził się Szrek
Obecnie auto już wygląda trochę lepiej, przeszło przegląd i Stage I docierania na mineralnym zakończony. W nadchodzącym tygodniu zrzucam olej, zalewam 10W40 i Stage II docierania mam zamiar zrobić w kolejny weekend (o ile nie będzie padało bo auto nie ma szyby bocznej kierowcy).[/b]
maniu48 - Wto Maj 08, 2018 19:54
No i pięknie. Z niecierpliwością czekam na koniec prac i wyniki z roleczek
Markzo - Wto Maj 08, 2018 20:48
Oby tylko tłoki wytrzymały jest ogień
greg-si - Pon Sty 06, 2020 17:44
Halo, halo, tu Szrek
Budzę się po długim śnie który trwał półtora roku, od sierpnia 2018.
Po małej przygodzie którą miałem w lipcu 2018 auto na dłuższy czas powędrowało na wieś do garażu. Od tamtego czasu raz na wiosnę 2019 wyjechałem i przejechałem się z 5km.
Jako że forum zarasta pajęczyną (jak i moja 200ka) oraz postanowieniem noworocznym na 2020 rok jest aby auto zaczęło służyć do tego do czego je stworzyłem czyli zapierdzielać na pojeżdżawkach
Postanowiłem że odwiedzę auto i zobaczę co słychać. Fura trzyma się dzielnie:
W pierwszej kolejności zajmuję się wyglądem zewnętrznym, minimalną rdzą i redukcją masy.
Otóż już przy kupnie wiedziałem że auto będę malował. Przez to że jak na moje oko auto ma pierwszy lakier który ma dużo odprysków trzeba dobrze wszystko zedrzeć i pomalować na nowy kolor
Tak wygląda lewy błotnik, praktycznie bez rdzy, nawet na dole:
Teraz zimą coś tam porobię przy elementach które mogę zdjąć (czyli jeden błotnik i zderzaki). Na wiosnę likwidacja dziury w jednym z progów i wyjeżdżamy.
Ogólnie auto cały czas stało bez akumulatora, zamknięte. Na szczęście nie widać aby jakieś stworzenia prócz pająków odwiedziły auto
Zatem bądźcie czujni, będę coś działał
Markzo - Pon Sty 06, 2020 18:17
Czekam na wyjazd, mam nadzieje do zobaczenia na torze
greg-si - Nie Sty 28, 2024 20:04
Po 16 latach przygody z R w różnych budach koniec historii.
Ostatnia coupe odjechała. Mam nadzieję że organy dobrze przyjmą się u biorców
|
|