Zobacz temat - [R600SDi] Osłony tarcz hamulcowych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600SDi] Osłony tarcz hamulcowych

Marcin84 - Sro Lut 25, 2015 15:57
Temat postu: [R600SDi] Osłony tarcz hamulcowych
Witam, skorodowały mi totalnie osłony tarcz hamulcowych na wszystkich kołach i mam 3 pytanka odnośnie tych osłon bo nie mogę ich nigdzie znaleźć.

1. Czy jeździ ktoś bez tych osłon? Są jakieś straszne problemy?
2. Gdzie kupić takie osłony i ile to kosztuje?
3. Czy można dopasować coś od innego samochodu co jest ogólnodostępne i w rozsądnych pieniądzach?

bociannielot - Sro Lut 25, 2015 16:40

Marcin84 napisał/a:
1. Czy jeździ ktoś bez tych osłon? Są jakieś straszne problemy?

bardzo duzo aut jezdzi bez :)

tomii620si - Sro Lut 25, 2015 17:57

1. Da się - problemów prawde mowiąc nie zauważyłem. Gdy kupiłem Ti coś mi z tylu po kilku dniach zatrzeło trzeć, hałasowac itd.. przy okazji wizyty u znajomego podnieśliśmy samochód i okazało się, że osłona.. Po prostu ją połamałem i zapomniałem o tym. Auto do ostatnich dni swojego życia u mnie jeździło bez i nic sie nie działo

2/3. wątpie abyś dostał (ciężki materiał do dostania) ale ogólnie są produkowane nowe zamienniki tylko po prostu z racji, że nikt tego nie kupuje to tego mało na rynku. Jak już dostaniesz to ceny 60 zł szt. najtaniej znalazłem na olx - gościu kupił ale nie załozył i sprzedawal do BMW. Najdrożej ? tak w minute sprawdzania - do omegi za 180zł/szt. Dla mnie kasa wyrzucona w błoto.

Dorobić pewnie da sie z czegoś innego - byle rozmiar tarczy był odpowiedni względem blachy. Potem to już ewentualnie nawiercić dziurki w odpowiednim miejscu i myśle zamontujesz ale ja osobiście sensu nie widze :)

pozdrawiam.


Tu masz do Civic'a UFO (więc raczej nie przypasują) ale cene poglądowo Ci to pokaże: http://allegro.pl/honda-c...5110816777.html

Marcin84 - Czw Lut 26, 2015 09:38

tomii620si napisał/a:
. Po prostu ją połamałem i zapomniałem o tym. Auto do ostatnich dni swojego życia u mnie jeździło bez i nic sie nie działo


Dokładnie o taką odpowiedź mi chodziło. Jak będę w weekend wymieniał tarcze, to wywale te osłony :)

BlackD - Czw Lut 26, 2015 12:03

Te osłony są po to żeby miało co w kołach hurgotać. Wywal to w pierniki i ładuj większe tarcze bo te auta nie hamują.
tomii620si - Czw Lut 26, 2015 13:56

No powiem Ci, że jeśli coś Ci ociera to zajmij sie tym natentychmiast.. Nawet lewarek, klocki pod auto i wejdź i zobacz.

Ja olałem sprawę przez kilka dni - widziałem, ze auto nie zachowuje się inaczej a jeździlem głównie po mieście.. W końcu gdy przyszedł moment podniesienia auta to okazało się, ze kawałek tej blachy podczas jazdy na tyle ocierał o tarcze, że zrobił mi po prostu frez.

płaszczyzna tarczy wyglądała mniej wiecej tak:

.|
.|
..| - miejsce ocierania blachy. (kropki olej - genialne forum po daniu spacji na początku ją anuluje i wychodzi gładko)
.|
.|


także ja za taką osłone podziękował :P

bociannielot - Czw Lut 26, 2015 15:40

Jak ociera wystarczy ogniąc do tylu, ja zdjąłem tylko kolo ręka odgiąłem i gotowe :ok: czy nawet przez otwory miedzy ramionami felgi odgiąłem bez ściągania koła? Tak tez mogło byc :) .
Marcin84 - Pią Lut 27, 2015 09:38

BlackD napisał/a:
Te osłony są po to żeby miało co w kołach hurgotać. Wywal to w pierniki i ładuj większe tarcze bo te auta nie hamują.


U mnie na razie nie hałasują, ale diagnosta się krzywił na przeglądzie, że się rozpadają więc wyjmę je całkiem. Materiały już kupiłem wcześniej tarcze Febi bilstein + klocki ABS do wersji Ti (Tak naprawdę nie wiem czym się różnią bo rozmiar jest identyczny :) może będą twardsze ). Na razie wymieniam sam tył.
Co do hamowania to ja jestem zadowolony z mojego R600, mam wersje bez ABS-u i tego mi czasem zimą brakuje, ale ogólnie ładnie się zatrzymuje.

bociannielot - Pią Lut 27, 2015 11:07

Marcin84 napisał/a:
Co do hamowania to ja jestem zadowolony z mojego R600, mam wersje bez ABS-u i tego mi czasem zimą brakuje,
a ja pier... ten abs, w 45 to jak mi sie ostatnio zalaczyl to tylko dobrze ze nic przez skrzyzowanie nie jechalo, a w 25 jak trzeba bylo to na lodzie ni cholery sie nie wlaczyl i w micre przywalilem ostatecznie, jak ktos nie ma ABSu a ma łeb na karku to mu go wcale nie bedzie brakowało
Marcin84 - Pią Lut 27, 2015 11:51

bociannielot napisał/a:
Marcin84 napisał/a:
Co do hamowania to ja jestem zadowolony z mojego R600, mam wersje bez ABS-u i tego mi czasem zimą brakuje,
a ja pier... ten abs, w 45 to jak mi sie ostatnio zalaczyl to tylko dobrze ze nic przez skrzyzowanie nie jechalo, a w 25 jak trzeba bylo to na lodzie ni cholery sie nie wlaczyl i w micre przywalilem ostatecznie, jak ktos nie ma ABSu a ma łeb na karku to mu go wcale nie bedzie brakowało


Nie miałem okazji wypróbować żadnego Rovera z ABS-em w takich warunkach
Poprzednio miałem Skode Felicie z ABS-em i tam chodził pięknie nie było opcji, że wpadnę w poślizg przy hamowaniu albo nie zahamuje no ale wiadomo różne marki różne rozwiązania :)

bociannielot - Pią Lut 27, 2015 12:09

Marcin84, no to porównując ABS do poprzedniego w volvo to jest przepasc
Marcin84 - Pią Lut 27, 2015 12:10

bociannielot napisał/a:
Marcin84, no to porównując ABS do poprzedniego w volvo to jest przepasc



He he to może faktycznie dobrze, że nie mam :)

tomii620si - Pią Lut 27, 2015 19:45

Masz ten sam rozmiar tarcz - zastanawiające bo z tego co wiem to tylko Ti i wersje z automatem miały 282mm z przodu i .. (skleroza) też większe z tyłu..

Może ktoś miał dość słabych hebli w R (bo są za słabe do tej budy jeśli jest rozpędzona) i zmienił na te z Ti wcześniej :P


A co do ABS - w I roverze nie miałem - żyłem.. w II Roverze miałem - rozwaliłem Ti bo po prostu mi się nie włączył abs koła zablokowalo i polecaiłem.. Potem miałem Accorda V (tez w sumie 600) to tam abs był troche przewrażliwiony ale nie na tyle aby to przeszkadzało.. aczkolwiek możliwe, że w zime jest gorzej - w każdym razie właczał się na tyle szybko, że czasami bardzo skuteczne hamowanie na wprost było już na powoli łapiącym ABS .. nic fajnego gdy zbliżasz się do przeszkody a czujesz jak auto hamuje/nie hamuje i tak w kółko hihi

Marcin84 - Pią Lut 27, 2015 21:17

Nie wiem jak z przodu bo nie patrzyłem, ale do tyłu zamówiłem tarcze FEBI BILSTEIN 10773. One maja 260mm średnicy i 10 grubości, według wyszukiwarki sklepu w którym kupowałem pasują one zarówno do Sdi jak i Ti. Z klockami było inaczej Do Sdi wyszukiwarka pokazywała klocki A.B.S. 36757 natomiast do Ti A.B.S. 36712 z wymiarów różnice są praktycznie żadne więc podejrzewam, że będzie inna twardość. Przekonam się jak założę :)
zaq - Pią Lut 27, 2015 21:25

Z tyłu wszystkie r600 miały taki sam rozmiar.
tomii620si - Pią Lut 27, 2015 22:39

Wszystkie miały 260mm z tyłu ?

No to fajny bezsens, że tarcze tył i przod w zwykłych wersjach były praktycznie takie same... Ja i tak szukałem na przód 300mm ale nigdzie nie mogłem namierzyć pod ten z dupy japoński rozstaw większych niz 282.. ;/ . jarzma znalazłem a ni cholery tarcz. I tu ukłon dla BMW za rozstaw gdzie do 316 przy odrobinie chęci wstawisz tarcze z 760i czy X5 lub jakiejś ///M'ki. Uznajesz heble za słabe, zmieniasz na wieksze a nie jak u mnie pomodzony Ti i hamulce jak w civicu o.O

zaq - Nie Mar 01, 2015 09:33

Ja tam jakoś nie narzekam na hamulce. Fakt że nie ma czym pogonić za bardzo ale jak już się rozpędzi to i hamuje. Nie pamiętam żeby brakowało mi hamulca prędzej się abs załączał niż nie chciał hamować. A buda wcale nie jest taka ciężka na jaką mogła by wyglądać;P