|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] ODB2 + interface ELM327 Mini BT v1.5 z 2014 i Rover 75
kazio - Pią Lut 27, 2015 12:51 Temat postu: [R75] ODB2 + interface ELM327 Mini BT v1.5 z 2014 i Rover 75 Witam
Zakupiłem to cudo żeby sie pobawić i spróbować skasować błąd poduszki, który wyskakuje mi czasem po przesunięciu fotela (standardowy problem napinaczy jak sadze)
Czy ktoś się podłączył przez to z ECU? Mi wyskakuje info w Torque ze moduł nie łączy się z ECU. Czy moje auto nie obsługuje ODB2?
Ktoś ma większą wiedzę na ten temat?
Dzięki i pozdrawiam
prebenny - Pią Lut 27, 2015 12:57
O ile kojarze ELMem raczej się do ECU nie połączysz. Do silnika się podepniesz, ale nic ponad to.
Najlepsze są INPa i BMW Scanner (kabel do Inpy na allegro 40-50 zł, do BMW Scannera koło 120 o ile pamiętam).
kazio - Pią Lut 27, 2015 13:09
A czy Rover 75 z 99r beznyna ma ODB2?
Ten ELM nic mi nie pokazuje totalnie i chodzi o to ze nie wiem czy to odeslac, czy sie bawic w konfiguracje i szukanie przyczyn
prebenny - Pią Lut 27, 2015 13:23
Cytat: | System OBDII obowiązkowo posiadają auta:
sprzedawane po 1 stycznie 1996 w USA
sprzedawane po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej
sprzedawane po 1 stycznia 2002 w Polsce
auta z silnikiem diesla sprzedawane po 1 stycznia 2003 |
Te interfejsy, o których wspomniałem (Inpa i BMW Scanner) działają z dieslami. A jak działają z benzyniakami niestety Ci nie powiem.
szpynior - Pią Lut 27, 2015 13:23
Oczywiście ze ma OBD. Tylko ELM to głównie do odczytu parametrów i nic więcej. INPA w benzynie za dużo nie zdziałasz. Bynajmniej nie silnik. jak coś porządnego do silnika to wydatekin 340 w Polsce. Błędów poduszek nie musisz kasować. One mają precheck jak jest wszystko ok kontrolka sama zgaśnie.
ToXiC - Pią Lut 27, 2015 22:05
Posiadam taki moduł i u mnie działa bez problemu. Pokazał mi błędy związane z VISami i wypadanie zapłonu itp. Moj R75 z 2000r, moduł mam cały czas wpięty w złącze kiedy coś potrzebuje uruchamiam apke Torque na telefonie i działa. On działa tylko jako czytnik i tylko łączy się do sterownika ECU silnika. Wiadomo że teź kasuje w tym sterowniku błędy i odczytuje podstawowe parametry silnika.
0L0 - Pią Lut 27, 2015 23:12
Też używam takiego ustrojstwa, ale sporadycznie, na dłuższych trasach głównie jako wskaźnik chwilowego zużycia paliwa.
Błędy okazujące się na desce jako "check engine" da się sczytać i skasować.
W Oplu Astrze II mojego wujka łączy się z większą ilością modułów niż w Roverze.
prebenny - Pią Lut 27, 2015 23:20
0L0, a nie przekłamuje Ci zużycia? Ja w torque u siebie jak się toczę bez wciśniętego pedału gazu (czyli zużycie paliwa = 0), to mimo wszystko pokazywał mi spalanie 13 litrów, i w sumie podczas jazdy też dane z sufitu nijak mające się do wskazań z trybu serwisowego (bodajże rozdział 4, albo 5).
0L0 - Sob Lut 28, 2015 10:54
prebenny napisał/a: | 0L0, a nie przekłamuje Ci zużycia? ... |
Przekłamania są, ale niewielkie. Przy średnim spalaniu jest 0,3-0,5l/100km mniej w stosunku do tego co pokazuje komputer na zegarach, ale było to z ustawioną korektą w ustawieniach programu torque na 1,1 (w ustawieniach poprawkę ustawia się dla MPG i pewnie stąd nieco niższe spalanie).
Wskaźnik chwilowego spalania po puszczeniu gazu idzie na 0 na biegu.
kazio - Pon Mar 02, 2015 11:19
Mi Torque pokazuje że brak połączenia modułu ELM z ECU. Co to oznacza?
Czy musieliscie jakoś specjalnie konfigurować ten program zanim sie połączył z ECU?
Ja mam urządzenie z aukcji od tego typa:
http://allegro.pl/interfe...5099616672.html
LISTA SAMOCHODÓW Z OBDII:
Europejskie osobowe, terenowe i dostawcze od 1996 roku:
Jest jak byk ROVER 75
0L0 - Pon Mar 02, 2015 19:00
Utworzyłeś profil auta?
Telefon jest sparowany poprawnie z ELM'em?
kazio - Pon Mar 02, 2015 21:20
Utworzyłem profil, cześc danych zostawiłem bez zmiany bo nie wiem co oznaczają (np.sprawnosc wolumeryczna). Telefon oczywiscie jest sparowany z urzadzeniem w Torque wszystko jest ok (zielony check) oprocz połaczenia ELM z ECU.
W profilu auta ustawiłem automatyczne rozpoznanie protokołu. Moze ktoś wie jakie jest w roverze 75 '99?
wschodni - Sro Mar 04, 2015 21:49
Wątpię, żeby Ci się udało połączyć. Ale jeśli już Ci się uda to daj znać:)
spidi23 - Czw Mar 05, 2015 22:38
Profil auta przy zasilaniu LPG powinien wyglądać tak:
W ustawieniach musisz wybrać typ łączenia bluetooth i wybrać wcześniej sparowany z telefonem adapter.
wschodni - Pią Mar 06, 2015 15:33
Z tym, że 1.8 ma chyba inny protokół. Z tego co słyszałem 2.0 i 2.5 łączą się bez problemu.
Sam mam 1.8 i zwykłym ELM-em 1.4 nie mogłem się połączyć. Myślałem, że jest coś źle sparowane ale mazde 6 2004 sczytał bez problemu.
Jeśli się tutaj jakoś uda to było by super i sam bym wtedy kupił.
W ogóle czy ktoś wie jaki jest protokół w 1.8?
kazio - Pon Mar 09, 2015 11:57
No ja mam 2.5 benzyna i nie udało mi się połączyć w ogóle. Miałem dwie wersje ELMa 1.4 i 1.5 obie nie dały rady.
slav - Sob Mar 28, 2015 19:56
@ Kazio - odezwij się do mnie na priv - podjedziesz do mnie to podłączymy
Piotr-Jac - Pon Wrz 24, 2018 20:03
Witam, mam podobny problem z R75 1.8 benzyna '99r.
Podłączyłem ELM327, sparowałem z telefonem i wybrałem interfejs w programie Torque, Piston, Olivia Drive,...
Programy pokazują, że urządzenie jest podłączone, ale brak jest połączenia z ECU.
Generalnie nie mogę odczytać żadnych danych, ani żadnych błędów z samochodu.
Czy ktoś wie co mogę zdziałać, aby nawiązać połączenie z ECU?
Dla sprawdzenia adaptera podpiąłem go do Volvo v40 i problem ten sam ale już z
Renault Master zadziałał OK
Czy te adaptery nie radzą sobie z tym modelem akurat, jeżeli tak to czy komuś udało się podłączyć z R75 1.8 '99r i jakim interfejsem
Może jakaś zmiana pinów?
Proszę o rade.
Pozdrawiam
|
|