Zobacz temat - [R75]Migająca lampka oleju - Nierówna praca silnik video
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]Migająca lampka oleju - Nierówna praca silnik video

KrzysztofWalia - Pon Mar 09, 2015 17:35
Temat postu: [R75]Migająca lampka oleju - Nierówna praca silnik video
Ostatnio wymieniałem linkę gazu, oraz czyściłem/przeszlifowałem trójnik łączący przewody chłodzenia zaraz przy chłodnicy ten z prawej strony
i dolałem może 0.5 l płynu chłodzącego, który wylał mi się przy rozłączaniu/łączeniu tego trójnika. Później wieczorkiem po krótkiej jeździe 30 minut - rozgrzaniu auta lekko się jakby zagotował i nadmiar tego płynu chłodniczego wyparował, od tej pory jak zimny lekko podszarpuje przy zmianie biegów gdy się rozgrzeje nierówno pracuje i zapala/miga lampka "miski olejowej" dołączam filmiki i proszę o pomoc.
Pozdrawiam Krzysztof.
zdjęcię wymienionej łączki
wideo - lampka gaśnie po dodaniu gazu
nierówna praca silnika

SeniorA - Pon Mar 09, 2015 19:32

KrzysztofWalia napisał/a:
]Proszę o pomoc i opinie
kilka przyczyn migania lampki ciśnienia oleju : czujnik uszkodzony , niski poziom oleju , niewłaściwa lepkość oleju, mało drożny filtr oleju , wysoka temperatura silnika , zużyte panewki i pompa oleju. Trzeba zacząć od wymiany oleju z filtrem i zapobiec grzaniu się silnika.Sprawdzić czujnik.
KrzysztofWalia - Pon Mar 09, 2015 20:13

Sporo tego, ale dzięki za opinie, przewertuję jeszcze trochę neta aby doczytać co i jak, np. gdzie znajdę czujnik temp. i jak sprawdzić...
SeniorA - Pon Mar 09, 2015 21:35

KrzysztofWalia napisał/a:
zapala/miga lampka "miski olejowej"
żeby nie było nieporozumień to wyjaśnij dokładnie o jaką kontrolkę chodzi, bo ja mam na myśli kontrolkę ciśnienia oleju.
KrzysztofWalia - Wto Mar 10, 2015 00:25

Na chwilę obecną jest to w moim potocznym rozumieniu kontrolka ("miski oleju") związana z olejem, jestem raczej laikiem dlatego w tym poście proszę o pomoc bo wiem że są mądrzejsi, dlatego dołączyłem opis oraz filmiki aby czasem "mój potoczny" język nie siał zamętu w poście i problemie. ...
Ale tak masz rację o tą właśnie kontrolkę chodzi, na filmikach widać jak zapala się na niskich obrotach, a gaśnie po dodaniu gazu, do tego silnik pracuje inaczej i być może komuś to bardzo przybliżyć problem.

[ Dodano: Wto Mar 10, 2015 00:25 ]
Jutro zrobię wymianę filtra wraz z olejem oraz sprawdzę ciśnienie oleju przed i po wymianie ale nie jestem pewien czy to załatwi sprawę nierównej pracy silnika ? co sądzicie ?

SeniorA - Wto Mar 10, 2015 09:06

KrzysztofWalia napisał/a:
na filmikach widać jak zapala się na niskich obrotach,
z Twojego zapisu ich nie otworzysz, dlatego dopytywałem. Popraw. Może być tak , że silnik ma b. niskie obroty, nie pali na wszystkie cylindry i kontrolka też z tego powodu będzie migać bo ciśnienie spada poniżej 0.6 bar. Zobacz w pkt. 7.2 komputera diagnostycznego jakie ma wolne obroty silnik ( 750 +/- 50 ).
KrzysztofWalia - Wto Mar 10, 2015 11:04

dzięki bardzo, już sprawdzam puki jest zimny, choć wczoraj ta magia z nim zaczęła się po 30 min. mieszanej jazdy jak się rozgrzał,
do momentu rozgrzania co najwyżej "podszarpnął" przy zmianie biegu.
rozgrzeję go trochę później by sprawdzić temperaturę silnika w komputerze...

edit: Poprawiłem linki które umieściłem wcześniej.
edit: przy temperaturze silnika 60 stopni obroty skaczą w przedziale 780 - 860

edit: Wygląda na to że muszę najpierw rozwiązać problem chłodzenia przy 98 stopniach zaczyna migotać przy 105 stopniach zgasiłem auto, umieszczam dwa filmiki z komputera oraz z pracy silnika.
komputer temp + obroty 7.0, 7.2
praca silnika

1 pytanie : czy jest możliwe aby układ chłodzenia był zapowietrzony i czy odpowietrzać ?

2 pytanie : Przy jakiej temperaturze powinien załączyć się wentylator ?

SeniorA - Wto Mar 10, 2015 13:45

KrzysztofWalia napisał/a:
czy jest możliwe aby układ chłodzenia był zapowietrzony i czy odpowietrzać ?
tak i odpowietrzyć
Cytat:
Przy jakiej temperaturze powinien załączyć się wentylator ?
104 i wyłącza się przy 98 st.C
KrzysztofWalia - Wto Mar 10, 2015 13:57

no to tragedia... bo wentylator dziś przy 105 nawet nie drgnął, a dłużej wolałem nie czekać, zgasiłem auto.

Jadę dziś do mechanika zrobić całkowitą wymianę rozrządu oraz filtrów i oleju (umówić się na termin)
wymienić pompę wody i termostat ?

jak dobrze naświetlić sprawę mechanikowi ? jak sądzisz... ?

edit: A może od razu niech szlifują silnik i wymieniają uszczelki ?

SeniorA - Wto Mar 10, 2015 16:29

KrzysztofWalia, wszystko w odpowiedniej kolejności żeby nie robić niepotrzebnych rzeczy. Podpiąć tester diagnostyczny ,osłuchać silnik czy panewki OK, sprawdzić czujnik temperatury (z uwagi na niedziałający wentylator ), odpowietrzyć, uzupełnić płyn i obserwować czy nie ubywa, sprawdzić czujnik ciśnienia oleju (mechanik może zmierzyć ciśnienie oleju przy 750 obr/min - 1 bar i przy 2500 - 3.75 bar ), wymienić olej i filtr.

[ Dodano: Wto Mar 10, 2015 16:29 ]
KrzysztofWalia napisał/a:
bo wentylator dziś przy 105 nawet nie drgnął,
może nie ma I biegu (szczotki ? ), czy włącza się przy włączeniu klimy ?
KrzysztofWalia - Wto Mar 10, 2015 22:12

SeniorA, Dziś odstawiłem auto do mechanika, miałem do przejechania w sumie 25 km, z dłuuugimi postojami co zjazd .... :/ ....ale niestety mało u mnie rodaków faktycznie mechaników... a w serwisie przekroczyłbym wartość auta....

Mam nadzieję że Rover'ka w dobre ręce dałem. Na dzień dobry "udawałem" bardziej zielonego niż jestem, a dużo się naczytałem przez ostatnie parę dni dużo też pomocy od was, dzięki za to. Gość od razu mi powiedział że może mu nawet do piątku z autkiem zejść gdyż
1. Wymieniam cały rozrząd filtry i olej. już wielki czas.
Same części dostawa kolo 36 h.
Sam stwierdził najpierw wymiana oleju i filtra, potem sprawdzenie czujników i po nitce do kłębka części mogę mu dostarczyć lub zdać się na niego, (wolę sam) i że nie będzie podejmował żadnego większego wydatku bez uzgodnienia ze mną.
Jutro z rana auto ma wjechać na warsztat i mam u niego być kolo 11 lub wcześniej bo diagnostykę będzie robił. I oszacuje wstępne koszty (pracy) (części). Obym tak było dalej.... (odpukam)
Mimo wszystko z góry dziękuję za wszelkie dodatkowe sugestie i informacje, to napewno obniży moje koszty i ew. próby naciągnięcia mnie na zbędne koszty.
Będę informował na bieżąco co i jak, chętnie podzielę się z spostrzeżeniami mojego fachowca.

Pozdrawiam :)


edit. SeniorA wentylator załączał się koło 110/113 stopni a obroty po dokonaniu tej trasy na luzie 350 +-30 to tylko 5 sek. bo zaraz gasł.

SeniorA - Sro Mar 11, 2015 08:39

KrzysztofWalia napisał/a:
wentylator załączał się koło 110/113
to jest drugi bieg ( 112 > 106), trzeba zrobić I bieg bo on potrzebny jest też dla klimy.
KrzysztofWalia - Sro Mar 11, 2015 09:38

Rozumiem że chodzi o wentylator i silnik nim sterujący?
SeniorA - Sro Mar 11, 2015 10:49

tak, ECM na podstawie czujnika temperatury włącza niskie lub wysokie obroty silniczka wentylatora ( I i II bieg ) , ale widać ,że tu I bieg nie działa . Skoro wentylator ma II i ECM nie włącza go non stop, to znaczy ,że czujnik temp. jest OK.
KrzysztofWalia - Sro Mar 11, 2015 14:35

Dzięki bardzo SeniorA , przewertuję tematy naprawy pierwszego biegu.