|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214 Si] --> 216Si problem z sterownikiem, mapy pal
Poparzony - Pon Mar 09, 2015 20:16 Temat postu: [Rover 214 Si] --> 216Si problem z sterownikiem, mapy pal Witam wszystkich
Jakiś rok temu stałem się posiadaczem rovera 214 Si, na moje nieszczęście byłem zmuszony wymienić silnik ponieważ w moim rozszczelniły się prowadnice zaworowe.
Zdecydowałem, że wsadzę silnik z 1.6 i wymieniłem tylko i wyłącznie goły słupek, cała reszta pozostała z 1.4.
Mam z nim teraz mały problem, mianowicie w przedziale 2-2,5 tys obrotów szarpie mi silnik jakby dostawał zbyt małą dawkę paliwa. Zgadzałoby się to z charakterystyką obu tych silników, gdzie 1.6 jest dużo mocniejszy na wolniejszych obrotach. Szarpanie występuje na każdym biegu lecz jest dużo bardziej odczuwalne na niższych. Jest to najbardziej odczuwalne w momencie gdy silnik jest napędzany kołami i doda się lekko gazu. Ciekawą sprawą jest również, że roverek ma dni, że szarpie często a czasem prawie w ogóle.
Uważam, że jest to wina sterownika i jego map paliwowych z 1.4, w związku z tym mam do was pytanie, jak to najlepiej rozwiązać i czy moja diagnoza jest trafna (świece, kable kopułka wymieniane) ?
Wymyśliłem, że jako alternatywę do wymiany komputera+immo+stacyjki lub ściągania immo lub też wgrywania nowych map do starego kompa (o ile to możliwe) można by zafundować sobie chipboxa pod 1.4 który kosztuje 250zł a teoretycznie podniósłby dawkę benzyny (LPG w moim przypadku ), co o tym sądzicie?
MultecFSO - Pon Mar 09, 2015 23:33
Załóż wtryski z Rovera 1.6 na cewkach (np. Rover 25, 45 - nr wtrysku 0 280 155 884). W swapowanych 1.6 16V do Poloneza i pozostaniu przy oryginalnym sterowniku z 1.4 takie się sprawdzały najlepiej w szerokim zakresie obrotów.
Poparzony - Wto Kwi 07, 2015 21:31
Obawiam się, że to może nie być to ponieważ problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie który całkowicie pomija wtryskiwacze z benzyny. Macie jeszcze jakieś pomysły ?
[ Dodano: Nie Mar 22, 2015 01:22 ]
Roverek ma oprócz tego taki ból że czasem wciskam mu gaz to zareaguje dopiero po kilku sekundach albo jak mu wcisnę gaz do końca... I dzieje się to rzadko.
Dodatkowo ma niespokojne obroty na jałowym, obroty nie falują jakoś drastycznie, po prostu chodzi trochę nierówno.
Wszystkie te problemy są zarówno na LPG jak na benzynie.
Ważną informacją jest, że kiedy szarpie i dusi to czasem wystarczy zgasić silnik i odpalić, wtedy zazwyczaj znów działa dobrze przez jakiś czas.
Pomocy
[ Dodano: Wto Kwi 07, 2015 22:31 ]
Okazało się, że łapał lewe powietrze, więc wymieniłem kolektor ssący.
Niestety wszystkie problemy pozostały, na wolnych obrotach chodzi teraz jeszcze gorzej
leszczu - Sro Kwi 08, 2015 17:29
Silnik na sterowniku od 1.4 16V powinien bez problemu chodzić.
Problem musi leżeć gdzieś indziej. Ciężko tak powiedzieć na odległość.
Poparzony - Czw Kwi 30, 2015 21:39
Dorwałem interfejs LPG i podniosłem mu dawkę gazu w różnych punktach na mapie o 15-25%. Efekt jest zdumiewający, pali przy dynamicznej jeździe do 9,5l gazu (wcześniej 10l), nie szarpie, nie dusi, zbliża się do książkowych osiągów 1.6 . Być może w przyszłości podmienię mu ECU na 1.6 tak jak powinien być, skoro już wiem, że to wszystko była wina ubogiej mieszanki
robsson78 - Pią Maj 01, 2015 15:43
A jak jest na benzynie ?
Poparzony - Pon Maj 04, 2015 18:02
Benzyna tak jak wcześniej, zmieniłem tylko gaz. Póki co tak jeżdżę, bo te 20sekund do włączenia gazu da sie wytrzymać, zwłaszcza, że wtedy raczej nie szarpie
|
|