Zobacz temat - [R75] Stuki w lewym kole, zacisk halasuje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Stuki w lewym kole, zacisk halasuje

czort - Pon Mar 16, 2015 17:40
Temat postu: [R75] Stuki w lewym kole, zacisk halasuje
Witam, od jakiegoś czasu, słyszę jakieś stuki z lewego koła, takie sprężyste dźwięki.
Zazwyczaj podczas wolniejszej jazdy i po nie równościach.
Myślałem że to łącznik stabilizatora.
Ale, zauważyłem, w sumie przez przypadek, że stuk, zanikają gdy podczas jazdy po tych nierównościach mam wciśnięty delikatnie hamulec, wtedy nic nie słychać.
Zacisk?? co w nim może stukać,
Tarcza nowa, klocki też. Nie rozkręcałem jeszcze żeby zerknąć.
Co to może pukać, co nasmarować ??

borsuk88 - Pon Mar 16, 2015 17:50

sprawdź sworzeń wahacza- może luz ma i jak wciskasz hamulec to wszystko się usztywnia! ja miałem identycznie i mało brakowało , a bym koło zgubił!
czort - Pon Mar 16, 2015 17:57

Myślałem o wahaczach, w sumie wymieniałem je z 20 000 tyś temu,
Tak szybko by się wybił i to lewy? zazwyczaj prawa strona bardziej dostaje w kość..

finalshare - Pon Mar 16, 2015 19:36

stukac moga również klocki jezeli nie przykleiły sie do zacisku. sworzeń łątwo sprawdzisz auto up jedna reka chwytasz kolo od dolu druga od góry i ruszasz jak bedzie stukać to masz winowajce albo druga metoda zaciągasz ręczny i próba ruszenia tył przód , może być końcówka ale to sprawdzisz ruszajac kołem na boki, jezeli łożysko to w każdej pozycji szarpania będzie luz(góra dół boki po przekątnej).
longer86 - Pon Mar 16, 2015 19:45

jak sworzeń przy zwrotnicy ma luz to stukanie usłyszy gdyby ruszał kołem góra dół.

jak Ci stuka a wymieniałeś tarcze to może niezbyt dobrze ją dokręciłeś jak docisniesz hamulec to tarcza się stabilizuje w zacisku i nie puka, koło dobrze dokręcone?

czort - Pon Mar 16, 2015 19:57

longer86 napisał/a:
koło dobrze dokręcone?

tak dokręcone,
po zdjęciu koła na lewarku, i szarpaniu za zacisk, tarczę nie ma żadnego luzu, na pierwszy rzut oka tarcza dokręcona, klocki też dolegają do tarczy..
ten luz na sworzniu, już jutro sprawdzę, ruszając koło góra dół...

longer86 - Pon Mar 16, 2015 20:08

najlepiej sprawdzisz o jak podniesiesz podstaw coś pod koło, a jakąś brechą spróbuj ruszyć sam wahacz jak odpowiednio dzwignię założysz, amor pcha w dół a wahacz w górę więć ruszająć samym kołem niewiele zdziałasz
finalshare - Pon Mar 16, 2015 22:00

ale z testem na reczny z ruszaniem przód tył już napewno go usłyszy ;) nie jedno auto już tak sprawdzałem i jak jest wyrąbany to napewno go tak uslyszy ;)
sash997 - Wto Mar 17, 2015 10:30

to nie sworzeń,mam to samo w audi na nowym zawieszeniu nowych klockach i tarczach i strasznie dzwoni na dziurach,zaznaczę że na starych klockach było tak samo,może być zacisk wywalony na sworzniach(tych bolcach wkręconych na imbus)???
czort - Wto Mar 17, 2015 14:57

Testem na ręczny nic nie słychać, Pamietam, jak była urwana tuleja wahacza, ta tylna, to wtedy takie ruszanie na ręcznym skutkowało, bo koło ruszało się tył przód...
Koła jeszcze nie odkręcałem , żeby zajrzeć,

sash997 Mam nadzieję że Twoje słowa trzymają się bliżej prawdy.

[ Dodano: Wto Mar 17, 2015 14:57 ]
Więc, odkręciłem koło, wszystkie części od zawieszenia sprawne, wizualnie i szarpaniem,
Odkręciłem te prowadnice na imbus od zacisku wyczyściłem nasmarowałem, przykręciłem.
Odkręciłem cały zacisk, po odkręceniu dwóch śrub 15. wyjąłem klocki, klocek od strony tłoczka, ten z tymi blaszkami, co trzymają się tłoczka, myślałem że te blaszki hałasują, rozgiąłem je bardziej i wcisnąłem z powrotem, bardziej sztywno weszło (może za mało rozgiąłem)
Wszystko sztywno. Skręciłem.

jazda próbna, i co? dzwoni, ale mniej, teraz jakby głucho....

Nie wiem co tam może jeszcze hałasować,
usunąć całkowicie te blaszki można???

Aha, szarpiąc za całą tarczę razem z pół osią, jest taki luz max 5mm, rusza się ta pół oś tak trochę, wychodzi ze skrzyni. Nigdy nie zwracałem na to uwagi, ma byc taki luz..??

longer86 - Wto Mar 17, 2015 17:54

ale zaraz... maz taki luz ale wahacz masz przykręcony do zwrotnicy i wszystko poskładane?
czort - Wto Mar 17, 2015 18:02

tak na 100% wszystko jest poskręcane, cały wahacz przykręcony.
W sumie ten luz to bardziej wyczuwalny, jak szarpałem za półoś, a nie całą tarczę z zaciskiem

longer86 - Wto Mar 17, 2015 18:06

no wtedy to może tak... ale za tarczę to nie powinno miec luzu...
czort - Wto Mar 17, 2015 18:09

no :) źle się wyraziłem.
A te blaszki na jednym klocku, można usunąć, coś z nimi zrobic, bo wydaje mi się, że to one tak dzwonią???

sash997 - Sob Kwi 04, 2015 20:59

nareszcie udało mi sie znaleźć winowajce dzwonienia u mnie w sraudi, mianowicie wytłuczone jarzmo hamulca (to do czego jest przykręcony zacisk) zewnętrzny klocek miał za duży luz i napiażał w jarzmo na dziurach,wymieniłem jarzmo i koniec hałasów :mrgreen: tak więc czort sprawdź czy u Ciebie niema podobnej sytuacji
czort - Pon Kwi 06, 2015 11:58

sash997 napisał/a:
: tak więc czort sprawdź czy u Ciebie niema podobnej sytuacji


Dzięki za podpowiedź, tylko troszkę wolnego czasu i zaglądam...