Zobacz temat - [R75] Nie gaśnie po przekręceniu kluczyka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie gaśnie po przekręceniu kluczyka

piterazim - Wto Mar 17, 2015 12:54
Temat postu: [R75] Nie gaśnie po przekręceniu kluczyka
Mam od pewnego czasu nietypowy problem.
Czasami po przekręceniu kluczyka silnik pracuje jeszcze ok 2 sekundy. Gdzie szukać przyczyny tego zjawiska

phuss - Wto Mar 17, 2015 14:26

Sprawa bardzo typowa, czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR, poczytaj na forum pełno tego było.
encor - Wto Mar 17, 2015 17:02

Dokładnie do sprawdzenia czujnik paliwa na listwie CR.

Jeszcze zapytam, jakie paliwo tankujesz? Miałem taki sam problem po zatankowaniu paliwa z nadwyżki, która została koledze w ciężarówce (paliwo, którego nie wyjeździ jest jego). Raz zatankowałem i było ok, ale po drugim zatankowaniu zaczęły się właśnie cuda takie jak: nie gaśnięcie samochodu po przekręceniu kluczyka lub czasami odwrotnie gasł na wolnych obrotach np. na światłach, więc wypompowałem to paliwo, zalałem V-Powera diesla i po kilkudziesięciu kilometrach mu przeszło i jeździ do dzisiaj bez tych objawów.

piterazim - Sro Mar 18, 2015 07:06

Paliwo teoretycznie normalne. Zawsze w tym samym miejscu i nigdy nie było problemów. Dzięki za sugestie. Przetestuje lepsze
dawidd - Sro Mar 18, 2015 07:28

chłopaki oświećcie mnie co ma czujnik ciśnienia paliwa do gaśnięcia lub nie gaśnięcia?
Zawór na pompie CR to tak - zasyfiony i nie zmniejsza ciśnienia po wyłączeniu stad gaśnie, a co ma do tego czujnik? Nie pisze tego z przekory, tylko chce sie czegoś nowego dowiedzieć bo może czegoś nie rozumiem

phuss - Sro Mar 18, 2015 18:12

Wg. mnie czujnik daje sygnał do pompki paliwa czy jest odpowiednie ciśnienie, jakiś paproch może powodować błędne dane dotyczące ciśnienia i stąd po odcięciu zapłonu pompka nadal przez chwilę podaje paliwo i silnik pracuje, tak samo może odcinać pompkę i auto gaśnie. Może się mylę nie jestem mechanikiem :) sam ten temat dwukrotnie przerabiałem i to w obu przypadkach, zarówno niegaśnięcia jak i nagłego gaśnięcia. Przeczyszczenie czujnika w obu przypadkach pomogło.
zdzichu - Czw Mar 19, 2015 11:37

Panowie, przecież w CR nie spadek ciśnienia gasi silnik. Ciśnienie jest do końca. Silnik gaśnie po wyłączeniu zapłonu czyli ECU przestaje sterować wtryskami. Teoretycznie jest możliwe że zaworki we wtryskach nie trzymają ciśnienia w komorze i wtrysk podaje paliwo cały czas (przerwy tylko przy spadku ciśnienia) W praktyce prawdopodobieństwo trafienia dawką na suw sprężania jest raczej niewielkie. Ale przelewy na wtryskach możesz sprawdzić. Sprawdż czy nie ma za dużo świeżego oleju w kolektorze ssącym. Może turbo puszcza olej i pali na oleju silnikowym. Sytuacja skrajnie niebezpieczna dla silnika.