|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z odpalaniem
plamaporosole - Wto Mar 17, 2015 20:20 Temat postu: [R75] Problem z odpalaniem Hej, mam problem z moim Roverem 75. Kiedy jest ciepły nie chce odpalać, zimny odpala bez problemu. Czujnik położenia był wymieniony (działo się to samo). Pompa, wtryski, układ paliwowy, zbiornik paliwa, filtr paliwa - przejrzane. Wymieniony zawór zwrotny. Tankowanie samochodu do pełna również wykonane. Proszę o pomoc i wskazówki. Może to jednak ten czujnik położenia wału, a mechanik robi coś źle ?
Od pół roku nie możemy dać sobie z nim rady.
Z góry dziękuję i pozdrawiam[/i]
j0zek - Wto Mar 17, 2015 22:49
W 90% przypadków wina leży po stronie czujnika położenia wałka rozrządu.
Jest też opcja, że pompa paliwa przy akumulatorze nie domaga, mniej prawdopodobne, że to pompa paliwa w baku.
Czy aby na pewno mechanik prawidłowo wszystko posprawdzał?
wellman - Sro Mar 18, 2015 03:25
Chyba opisywałem to już w innym temacie - miałem podobny problem, nie odpalał na ciepłym. Sprawdzałem czujnik wału, wałka, pompy, filtr paliwa, czyściłem czujnik na listwie. INPA nie zgłaszała żadnych błędów, wskazania parametrów silnika (porównując z dostępnymi na forum) były w granicach normy. Mechanik, którego zazwyczaj odwiedzam też nic nie znalazł.
Ostatecznie pomógł specjalistyczny warsztat zajmujący się dieslami. Odkryli, że jeden z wtrysków był "nieszczelny" (w konsekwencji zaczynał robić jaja dopiero, gdy się rozgrzał) i że czujnik na listwie niedomagał. Wtrysk zregenerowali, czujnik wymienili na nowy. Już pół roku jeżdżę i odpala "na dotyk".
Więc jeśli wszystko sprawdziłeś, to jednak skupiłbym się na wtryskach, tylko daj to do sprawdzenia do warsztatu, który ma z dieslami doświadczenie.
dawidd - Sro Mar 18, 2015 07:21
na 100% wtrysk lub wtryski leja. Zrób sobie test przelewowy na gorącym silniku i będziesz miał odpowiedz bez kosztów. Tez tak miałem ze zimny palil a goracy nie.
zdzichu - Czw Mar 19, 2015 11:46
Niech mechanik/elektryk sprawdzi czujnik ciśninenia na listwie. A dokładnie to chodzi o stan pinów w czujniku i w kostce. Najlepiej wyciągnąć przewody i sprawdzić czy przewody na konektorze nie są skorodowane.
|
|