Zobacz temat - [R75 V6] Tłoki z V6- potrzebne wymiary
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 V6] Tłoki z V6- potrzebne wymiary

zacekpl - Wto Mar 31, 2015 23:45
Temat postu: [R75 V6] Tłoki z V6- potrzebne wymiary
Witam wszystkich, mam pare pytań odnośnie tłoków z KV6:

1. Czy tłoki z 2.0 sa takie same jak z 2.5 ? Wiem, że średnica taka sama, interesuje mnie wysokość, bo teoretycznie 2.0 powinien miec wyższe.
2. Czy ma ktoś z was taki tłok(tłoki) na wierzchu i może mi go pomierzyć ? Interesuje mnie przede wszystkim odległość od osi sworznia do szczytu korony tłoka.

Po co mi to ? Tłoki z Vki chce włożyć do K16 w celu maksymalnego doprężenia ;)

HarryVip - Sro Kwi 01, 2015 11:13
Temat postu: Re: [R75 V6] Tłoki z V6- potrzebne wymiary
zacekpl napisał/a:
1. Czy tłoki z 2.0 sa takie same jak z 2.5 ? Wiem, że średnica taka sama, interesuje mnie wysokość, bo teoretycznie 2.0 powinien miec wyższe.

Jest przynajmniej kilka tematów dotyczących różnic między V6 2.0 a 2.5. Warto poczytać przed założeniem nowego wątku.
zacekpl napisał/a:
2. Czy ma ktoś z was taki tłok(tłoki) na wierzchu

Nie, no jasne. Zawsze przed dłuższym postojem zabieram tłoki do domu. :mrgreen:
Szukajcie a znajdziecie. ;-)

slax - Sro Kwi 01, 2015 11:33

zacekpl, poczytaj temat Markzo, tam znajdziesz chyba wszystko
cin1391 - Sro Kwi 01, 2015 11:40

HarryVip napisał/a:
Nie, no jasne. Zawsze przed dłuższym postojem zabieram tłoki do domu. :mrgreen:
Szukajcie a znajdziecie. ;-)


Sorry za OT, ale popłakałem się ze śmiechu :D :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Czubione - Sro Kwi 01, 2015 14:13

Ja mam na wierzchu z padniętego 2.5 bo drugi silnik składam od podstaw ...
zacekpl - Sro Kwi 01, 2015 20:47

Ludzie na tym forum, tacy pomocni ;) Jak bym zapytał "Jaki olej do mojego roverka" to byłoby 5 stron odpowiedzi. Są dwa konkretne pytania, jak nie znacie odpowiedzi to nie piszcie "poszukaj se" bo sporo czasu spedziłem przy katalogach porównując numery różnych producentów i nic z tego nie wynika, na forum również nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.

Czubione napisał/a:
Ja mam na wierzchu z padniętego 2.5 bo drugi silnik składam od podstaw ...


Dzieki, akurat Markzo może mi pomierzyć tłoki od 2.5, potrzebuje jeszcze zmierzyć tłok od 2.0.

cin1391 - Czw Kwi 02, 2015 07:32

zacekpl napisał/a:
Ludzie na tym forum, tacy pomocni ;) Jak bym zapytał "Jaki olej do mojego roverka" to byłoby 5 stron odpowiedzi. Są dwa konkretne pytania, jak nie znacie odpowiedzi to nie piszcie "poszukaj se" bo sporo czasu spedziłem przy katalogach porównując numery różnych producentów i nic z tego nie wynika, na forum również nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.

Czubione napisał/a:
Ja mam na wierzchu z padniętego 2.5 bo drugi silnik składam od podstaw ...


Dzieki, akurat Markzo może mi pomierzyć tłoki od 2.5, potrzebuje jeszcze zmierzyć tłok od 2.0.


Rover 75 Tourer (RJ) 2.0 V6 150KM

Informacje:
Nr silnika wg TECDOC: 18238
Dodatkowe informacje:

Wymiar standardowy [STD]
Sworzeń o śr. [mm]: 18
Długość trzpienia [mm]: 52
Numer komponentu: 86139
Ilość: 1
numer produkcyjny: 080294
otwór o śr[mm]: 80
Wielkość kompresji [mm]: 29,1
Długość [m]: 51,4
Luz denka tłoka [mm]: 2,3

Rover 75 (RJ) 2.5 V6 177KM
Informacje:
Nr silnika wg TECDOC: 9492

Dodatkowe informacje:
Wymiar standardowy [STD]
Wielkość kompresji [mm]: 27.350
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm]: 1.200
Długość [mm]: 50.300
Sworzeń o śr. [mm]: 18
Długość trzpienia [mm]: 52,5

zacekpl - Pią Kwi 03, 2015 22:15

No i konkretna odpowiedź, dzieki ! Tylko co dokładnie oznacza
cin1391 napisał/a:
Wielkość kompresji
?
AndrewS - Sob Kwi 04, 2015 11:56

Może chodzi o wysokość tłoka :roll:
cin1391 - Pon Kwi 06, 2015 09:01

AndrewS napisał/a:
oże chodzi o wysokość tłoka


Jest to powiązane z wysokością tłoka. To oznacza przestrzeń pomiędzy tłokiem a cylindrem w momencie GMP :) Im dłuższy jest tłok, tym mniejsza jest ta wartość.

Z parametrów, które napisałem w poprzednim poście, wynika, że tłoki od wersji 2,5 V6 są dłuższe od tych z wersji 2,0 V6 :)

Ale ręki nie dam sobie uciąć, bo zwyczajnie nie mam bladego pojęcia. Znalazłem parametry w sieci i je przeanalizowałem analogicznie do tego, czego dowiedziałem się, gdy własnymi "ręcoma" remontowałem Daewoo Matiza 3 lata temu :D

zacekpl - Pon Kwi 06, 2015 11:19

cin1391 napisał/a:
Jest to powiązane z wysokością tłoka. To oznacza przestrzeń pomiędzy tłokiem a cylindrem w momencie GMP Im dłuższy jest tłok, tym mniejsza jest ta wartość.



Chyba coś pokręciłeś, albo ja to czytam od złej strony. Wg mnie jest to wysokość od osi sworznia do konca korony tłoka. Po tych wymiarach chyba i tak nic nie wykombinuje i bede musiał kupić tłok z 2.0 i z 2.5 do przymiarek.

Mariuszczs - Czw Mar 05, 2020 17:07

Do czego doszedłeś z tymi tłokami ?
Malignus - Czw Mar 05, 2020 21:14

jakies 5 lat temu do czegos doszedł...Tu raczej trzeba zapytać na PW aktualnych posiadaczy.Niestety Aut jest coraz mniej....
zacekpl - Pią Mar 06, 2020 07:59

Kupiłem tłoki, mierzyłem, mam nawet zwymiarowane rysunki techniczne. Doszedłem do wniosku, że aby doprężyć K16 najlepiej jest splanować blok silnika. Tłoki z V-ek są duzo dużo wyższe. W razie czego można kupić tłoki doprężające kute od Wossnera : http://wossner.pl/product.php?id_product=3666.

Mam juz splanowany blok z poskładanym wałem i tłokami, zostało poskładać głowicę ale trzeba przy tym zregenerować mechanizmy VVC bo luz maja spory. A że czasu mam jak na lekarstwo, to silnik stoi pod stołem i czeka na swoją kolej ;)

Mariuszczs - Pon Mar 09, 2020 10:24

A tłoki z KIA bliźniaczego silnika też może wymiarowałeś ? Ja szukam najtańszej opcji wymiany tłoków w 2.5 v6 i jeśli masz tego tłoka wymiary to poproszę.
zacekpl - Pon Mar 09, 2020 22:05

A nowych nie kupisz ? Do k16 nówki sa dostepne. Podaj maila to podesle
Mariuszczs - Pon Mar 09, 2020 23:03

nowe tylko ta cena x6 tłoków, tulei i pierścieni i inne