|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75 2.5 V6] Dziwne buczenie przy 2-3 tys. obrotów
zydek991 - Nie Kwi 05, 2015 14:20 Temat postu: [R75 2.5 V6] Dziwne buczenie przy 2-3 tys. obrotów Witam!
Mam problem z moim roverkiem. W zakresie obrotów - 2-3 tys. słychać dziwne buczenie - tak jakby tłumik był dziurawy. W układzie wydechowym nie widać nieszczelności. Słychać, że buczenie występuje mniej więcej na wysokości fotela kierowcy i pasażera.
Dodam, że:
1) samochód ma usunięty katalizator - pozostała sama puszka, jednak katalizatora nie było już w momencie zakupu, wówczas samochód chodził bardzo cicho.
2) w niedawnym czasie miał miejsce drobny wyciek oleju ze skrzyni biegów. Po świętach zostanie uzupełniony.
Zauważyłem, że w pozycji N i P buczenie jest znacznie mniejsze. Po przełączeniu na dowolny bieg - wyraźnie słychać głośniejszą pracę. Powyżej 3000 obrotów buczenie ustępuje.
Czy niedostateczna ilość oleju w skrzyni może powodować takie buczenie?
Czy raczej problemu szukać w układzie wydechowym? Może jakieś uszczelni przy katalizatorze?
Proszę o pomoc.
rafalmis1 - Nie Kwi 05, 2015 15:00
Ja mam tak samo. Między 2-3tys. jest głośniej, ale ja już tak miałem od kupna. Może u ciebie uszczelka na kolektorach, bądź łączeniu kolektor - początek układu wydechowego
zydek991 - Wto Kwi 07, 2015 21:04
dzięki za podpowiedź. Uszczelniłem łączenia w pobliżu katalizatora i kolektora. Niestety nie rozwiązało to problemu.
Czy źródłem buczenia może być praca skrzyni biegów?
Już jestem umówiony z mechanikiem na uzupełnienie oleju.
Na kanale zauważyłem, że skrzynia biegów po załączeniu biegu przesuwa się do lekko do tyłu. Czy to prawidłowe działanie? Czy raczej uszkodzona poduszka?
rafalmis1 - Wto Kwi 07, 2015 22:03
Jakiś ruch skrzyni, a raczej całej jednostki napędowe będzie występował, ale warto sprawdzić poduszkę pod autem tzw. 8.
Skrzynia tez może wydawać jakieś dziwne dźwięki. Ale sądzę że to układ wydechowy, może końcowy tłumik dziurę łapie??
zydek991 - Sro Kwi 22, 2015 20:22
Wymieniłem tłumik końcowy. Niestety nie rozwiazało to problemu, skrzynia również okazała się w pełni sprawna.
Szukam dalej. Zastanawiam się tylko od czego zacząć. Tłumiki środkowe? Zauważyłem ślady rdzy na spawie.
Może łacznik elastyczny? Na luzie buczenie jest mniejsze.
Dodam, że wydech jest bez katalizatora. Pozostała pusta puszka.
Prosze o podpowiedz
rafalmis1 - Sro Kwi 22, 2015 23:26
zydek991 napisał/a: | Dodam, że wydech jest bez katalizatora. Pozostała pusta puszka. |
ale przed jego usunięciem było ok
zydek991 napisał/a: | Wymieniłem tłumik końcowy. |
jaki miałeś i jaki założyłeś
zydek991 - Czw Kwi 23, 2015 09:50
Samochód kupiłem już z pustym katalizatorem.
Coś w nim tylko latało w środku, myślałem, że to resztki porcelany.
Po rozebraniu okazało sie, ze poprzedni "spec" pozostawił w środku klucz! - płaska 13-stka.
Mimo tego, od początku samochód pracował bardzo cicho.
Od jakiegoś czasu zaczął coraz bardziej buczeć.
Tłumik jaki był to Walker, wymieniłem na tłumik polskiego producenta.
Niestety nie widać większej różnicy.
Zastanawiam się nad wymianą środkowego.
rafalmis1 - Czw Kwi 23, 2015 09:58
zydek991 napisał/a: | Tłumik jaki był to Walker |
Miałem ten tłumik i płakać mi się chciało. Mam ferozz czy jakoś tak i jest duża różnica. Ale może u ciebie źle myślę. Jaki był tłumik przed wymianą?
zydek991 - Czw Kwi 23, 2015 13:13
Przed wymianą nie wyglądał tragicznie, miał małą wgniotke i niewielkie ślady rdzy.
Przy tłumiku środkowym widać sporo rdzy przy spawach.
Brzmi to jak dziurawy tłumik, jednak żadnej dziury nie widać.
Po załączeniu skrzyni na dowolny bieg, dźwięk sie nieco zmienia i nasila.
Dodam, że skrzynia jest automatyczna
[ Dodano: Czw Kwi 23, 2015 14:13 ]
zdjęcia tłumika środkowego. Kwalifikuje sie do wymiany?
rafalmis1 - Czw Kwi 23, 2015 14:05
Kurcze nie wiem. Pytam o ten ostatni, czy był oryginał??
zydek991 - Czw Kwi 23, 2015 14:15
tłumik końcowy jaki był - Walker. Wymieniłem na polski.
|
|