|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Zawór EGR
Heron - Sro Kwi 22, 2015 08:10 Temat postu: [R400] Zawór EGR Witam. Przeszukalem wiele stron, a i tak nie ,znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Tak wiec zadań krótkie i szybkie pytanie, na które prosze Was o odpowiedz. Gdzie w moim roverki znajduje się zawór ERG i jak on mniej więcej wygląda?
Pozdrawiam roverkomaniakow
-_Zielarz_- - Sro Kwi 22, 2015 10:11
Znajduje się to to z tyłu silnika między grodzią a silnikiem jak kolektory dolotowy i wydechowy . Łączy to to jedno z drugim i wrzuca z wydechu trochę spalin do dopalenia (taki pro ekologiczny wymysł).
Szukaj tam takiego gdzybka/ufa ?
http://allegro.pl/rover-4...5056171286.html
Właśnie w tej chwili mam zaślepiane to to i wywalane z mojego auta, jak to kiedyś ktoś napisał - niech czeka na lepsze czasy
PS. A w jakim celu poszukujesz tego zaworu ? Tylko duch odkrywcy, czy coś nie halo ?
Heron - Sro Kwi 22, 2015 10:49
Dziekuje za odpowiedz. Zainteresowala mnie mechanika to raz, a dwa chce go wyczyścić, ewentualnie zaslepic go.
Przy okazji jeśli możesz powiedz mi czy jest przepływomierz w tym silniku i gdzie się znajduje w takim przypadku. (Gdzieś mi się obilo, ze w silnikach serii K nie ma przyplywomierza)
-_Zielarz_- - Sro Kwi 22, 2015 10:57
Niech mnie poprawi ktoś jeśli źle kombinuję, ale ...
... przepływomierz jest w Dieslach, a ty masz benzynkę więc za filtrem powietrza w stronę dolotu nie masz przypływki tylko przepustnicę.
Heron - Sro Kwi 22, 2015 11:31
Ok, dzięki za wyjaśnienie tej kwestii. Powrocmy do zaworu EGR, można go sprawdzić poprawność jego działania bez miernika, komputera, przed wcześniejszym jego zaslepieniem?
-_Zielarz_- - Sro Kwi 22, 2015 15:32
Hmm ... na to pytanie ci nie dopowiem. Natomiast ja również dużo czytałem na forum na ten temat i jeśli chodzi o EGR w Dieslu, to zazwyczaj nie sam EGR się psuł, a element dający dane do jego sterowania (otwierania/zamykania) czyli właśnie przepływomierz, który częściej się psuje, jest bardzo czuły. Drugą opcja to, że przepływka jest zapaskudzona - można ją czyścić ale to bardzo delikatna robota, często sprowadzająca się do kąpieli chemicznej.
Sam EGR zaś może być zasyfiony jak najbardziej. Nie ma większego problemu z jego zdjęciem i oczyszczeniem (śruby odkręca się na ciepłym silniku, wyłączonym oczywiście ), potem trzeba je dokręcić z wyczuciem ( u siebie znam wartości Nm, nie wiem czy u ciebie są takie same).
I wracając - musi ktoś mądrzejszy napisać tobie jak to jest w benzynie. Jak jest sterowany EGR tzn. czy w przepustnicy jest jest jakiś czujnik jej otwarcia/przyknięcia i na tej podstawie sterowany jest EGR (tak na chłopski rozum sobie to tłumaczę).
PS. Właśnie jakieś 3 godziny temu mój EGR został zaślepiony i stanowi obecnie jedynie ciekawostkę A przepływka póki co jest, ale odpięta.
Remigiusz - Sro Kwi 22, 2015 15:41
Heron, EGR w benzynie nie ma coś się tobie pomieszało chyba. Benzyna ma zbiornik na opary benzynowe jako aktywny filtr węglowy który się opróżnia
-_Zielarz_- - Sro Kwi 22, 2015 15:46
O - odezwał się ktoś mądry wreszcie I dobrze bo jest nauka i dla mnie, gdyż póki co czytam tylko o Dieslach z racji posiadania takowego.
Reasumując Heron - dzięki Remigiuszowi masz problem z głowy - usunął Ci EGR kilkoma kliknięciami w klawiaturę
Heron - Sro Kwi 22, 2015 23:30
Wymienialem dziś lampy i dodatkowo podgladalem za tym EGR. Teraz juz wiem, czemu nie moglem znaleźć dziekuje za rozwijanie tych wątpliwości
|
|