Zobacz temat - [214i] Nietypowe przegrzewanie Rover
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i] Nietypowe przegrzewanie Rover

marlon89 - Wto Kwi 28, 2015 14:54
Temat postu: [214i] Nietypowe przegrzewanie Rover
Witam. Mój pierwszy post, tematy na temat przegrzewania się silnika przestudiowałem od deski do deski. Mój mechanik pracuje nad przegrzewającym się silnikiem 1.4 75KM rok produkcji 1999. Nie zagazowany jeździ na benzynce. Wymienione wszystkie rurki od chłodzenia, wymieniony termostat, układ chłodzenia drożny i szczelny. Korek zbiorniczka wyrównawczego szczelny. Uszczelka pod głowicą wymieniana w serwisie specjalizującym się w Roverach rok temu i jest ok. Ciśnienie w układzie chłodzenia około 1 atmosfery. Sprawdzane na obecność CO2 i jest ok. Jedyny mankament, że przy odpaleniu leci trochę białego dymu z rury ale nie są to jakieś ogromne chmury Czy ktoś może mi podpowiedzieć na co jeszcze mam mechanikowi zwrócić uwagę i co mu podpowiedzieć w kwestii tego cholernego przegrzewania? Dodam, że jak jadę i zaczyna się grzać to jak włączę ogrzewanie to temperatura wraca do normy. Dzięki za pomoc drodzy forumowicze!
flapjck1 - Wto Kwi 28, 2015 16:05

ubywa ci plyn? bo to moze byc chmura z plynu ( ale musi ubywac )

miejsce gdzie plyn sie moze wlewac to kolektor dolotowy ( albo raczej jego uszczelka )


a zasadczniczo przegrzewanie sie to:

A/ termostat
B/ wentylator -a nawet jeden z jego biegow tylko
C/ czujnik temp silnika lub jego instalacja ( tylko pamietaj ze sa 2 - jeden do zegarow a drugi dla kompa ktory steruje wentylatorami

sTERYD - Wto Kwi 28, 2015 16:20

Jeszcze dopisałbym skorodowana chlodnicę

Czy jak wymieniałes węze chłodziwa, to bypass nagrzewnicy też? Jest drozny?

robsson78 - Wto Kwi 28, 2015 16:23

flapjck1 napisał/a:
miejsce gdzie plyn sie moze wlewac to kolektor dolotowy ( albo raczej jego uszczelka )

W 16V owszem ale nie w 8V :nono:
A/ termostat ? napisał że wymieniony chyba że został odwrotnie zamontowany o ile to możliwe.
B/ wentylator w 8V ma jeden bieg
C/ czujnik temperatury raczej nie ma nic do przegrzewania, chyba że w końcowej fazie nie włączy wentylatora.
marlon89 opisujesz silnik 75 km czyli 8V a w danych pojazdu masz 16V to może być mylące.

flapjck1 - Wto Kwi 28, 2015 17:35

kupowalem kiedys w IC termostaty Verneta czy jakos tak, szajs straszliwy, na 3 kupione 2 byly uszkodzone na dzien dobry, ostatni zepsul sie po tygodniu?
MultecFSO - Wto Kwi 28, 2015 21:41

Ja również nie polecam Verneta...
A termostat da się założyć odwrotnie, sam tak zrobiłem na początku mojej kariery z Roverkami... :)
Odpowietrzony jest dobrze?
A to że leci biały dym z rury po odpaleniu to normalne, zawsze w wydechu jest woda, a po za tym produktem spalania jest para wodna. :)

marlon89 - Sro Kwi 29, 2015 08:12

Dziękuję wam pięknie za wszystkie odpowiedzi. Koniec końców okazało się, że przyczyną była jednak drożność układu tylko mechanika mam takiego jakiego mam i musiałem nad nim postać 3 godziny, żeby wziął się porządnie do roboty. Jeszcze raz wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi!