Zobacz temat - [R75] - Intercooler - czy pasuje z benzyny 1.8T do 2.0 CDTi?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] - Intercooler - czy pasuje z benzyny 1.8T do 2.0 CDTi?

michalfpl - Czw Kwi 30, 2015 11:04
Temat postu: [R75] - Intercooler - czy pasuje z benzyny 1.8T do 2.0 CDTi?
Witam.

Przeszukałem forum nic nie ma na ten temat.

Popsuł mi sie intercooler na allegro brak do CDTi za to dużo od 1.8T benzyny.

Czy z tej benzyny będzie on pasował ?

Dzięki za porady bo samochód w garażu, a majówka za pasem....

Pozdrawiam

szpynior - Czw Kwi 30, 2015 11:31

michalfpl, hey, niestety nie będzie pasował. Musisz polować . A co się stało ze starym ?
longer86 - Czw Kwi 30, 2015 13:53

Kup nowy do cdt, najlepiej caly metalowy, bez plastiku.
michalfpl - Czw Kwi 30, 2015 15:22

Dziura się zrobiła nie do załatania, prawdopodobnie jakiś kamień się odbił i przedziurawił...

Szukałem na ebayu jest nowy cały metalowy ale około 1000 zł impreza, więc odpada temat.

W Polsce nigdzie takiego nie mogę znaleźć :(

longer86 - Czw Kwi 30, 2015 16:12

zostaje używka albo spytac tutaj:

http://www.iparts.pl/czes...6-02004214.html

choć może to byc ten sam sprowadzany ;) telefon nie boli

Znalazłem na inter cars - Intercooler NRF ale chyba ich pogięło z ceną :o

MaReK - Czw Kwi 30, 2015 23:14

Dlaczego nie będzie pasował ;) ?
Ja mam taki u siebie i pasuje. Tylko rurkę musiałem sobie zrobić inną.
Spokój z wypadającymi oringami jest przynajmniej ;)

michalfpl - Pią Maj 01, 2015 08:57

MaReK podpowiesz jaką tą rurkę włożyłeś ?

Jakbyś jakąś fotkę tej modyfikacji przesłał byłbym wdzięczny ? :)

MaReK - Nie Maj 03, 2015 22:54

Nie pamiętam. Zrobili mi to w britcarparts.pl. Kupowałem karbowane, aluminiowe łączenia i wykorzystałem dwie chyba rurki od IC z innych aut. Mogę zrobić fotkę, jak odbiorę auto z lakierni.
szpynior - Wto Maj 05, 2015 11:10

MaReK napisał/a:
jak odbiorę auto z lakierni.

O Qrde zrobiłeś błotnik :) ?

MaReK - Czw Maj 07, 2015 00:57

szpynior napisał/a:
O Qrde zrobiłeś błotnik :) ?

I nie tylko :D

MaReK - Wto Cze 06, 2017 23:51

Dopiszę się, że po dwóch latach jeżdżenia na IC od 1.8T stwierdzam, że to jest temat na chwilę ;) Intercooler od 1.8T jest mniej wydajny. Gabarytowo jest okej i pasuje jednak niestety różnica w mocy jest kolosalna ;) Ja się czuję po wstawieniu świeżego oryginału, jakbym zyskał 20KM :)

Wróciłem do oryginału gdyż doposażyłem auto w webasto i rozwiązania z 1.8T trochę nie bardzo się nadawały.Rura od webasto (wydech) mogłaby uszkodzić rurę od IC.

karolj - Sro Cze 07, 2017 01:05

MaReK napisał/a:
Dopiszę się, że po dwóch latach jeżdżenia na IC od 1.8T stwierdzam, że to jest temat na chwilę ;) Intercooler od 1.8T jest mniej wydajny. Gabarytowo jest okej i pasuje jednak niestety różnica w mocy jest kolosalna ;) Ja się czuję po wstawieniu świeżego oryginału, jakbym zyskał 20KM :)

Wróciłem do oryginału gdyż doposażyłem auto w webasto i rozwiązania z 1.8T trochę nie bardzo się nadawały.Rura od webasto (wydech) mogłaby uszkodzić rurę od IC.


A to może bardziej kwestia zapchanego / z pozaginanymi blaszkami starego intercoolera? Bo skoro gabaryty podobne, to chyba powinien mieć też podobną wydajność?

longer86 - Sro Cze 07, 2017 09:32

Mam od 1.8t intercooler niczym nie różni sie od coolera z cdt po za plastikiem na końcu z przyłączami. Dodam ze webasto i cooler od 1.8t maja rację bytu pod maską, wystarczy tylko odpowiednio poprowadzić rury ;)
MaReK - Sro Cze 07, 2017 11:30

Też miałem 1.8T, do dzisiaj (wczoraj w nocy) :) Gdyby nie rozwiązania rurek oraz montaż webasto nigdy bym go nie zmienił. Intercooler jest czyściutki i będzie oczekiwał na kupca ;)
Blaszki ma wszystkie, jest szczelny, ale kanaliki ma mniejsze i powierzchnia jego jest także mniejsza od oryginalnej CDT - to widać na pierwszy rzut oka. Na mapie 131KM różnica jest odczuwalna. Nie sądzę, aby to była wina zapchania czegokolwiek...

Jak się dotrą wszystkie prace, których dokonałem zrobię kolejny test na hamowni OBD :)
Porównam wyniki, ale na dupie już jest żwawiej.

Kolejnym doświadczeniem było włożenie zaślepki EGR. Chciał potwierdzić, że spalanie w trasie oraz w mieście będzie większe od rozwiązania z EGR'em normalnie pracującym.
Nie było zdziwienia , że auto od dołu się lepiej zbiera. Niestety spalanie w trasie było na akceptowalnym poziomie natomiast w cyklu miejskim, warszawskich korkach - było to ok. 8,9-9,2l. Czyli coś ok. 1l więcej jak normalnie.