Zobacz temat - [R75] Kod usterki: P1102
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kod usterki: P1102

padmak - Nie Maj 10, 2015 00:11
Temat postu: [R75] Kod usterki: P1102
Witam. To mój pierwszy wpis. Kupiłem niedawno Rover 75 - automat z silnikiem diesel BMW. Po przejechaniu w sumie 200 km pojawił się CHECK.
Kupiłem OBD2 i sprawdziłem numer błędu: P1102

Znalazłem że dotyczy to: Układ Napędowy.

Dodatkowo na desce wyświetla się nieprawidłowa temperatura zewnętrzna w zakresie: 45 - 50 st C.
Temperatura silnika na desce z zegarami jest w dobrym zakresie.
Ogrzewanie kabiny przy ustawieniu maksymalnego wskazania 28 st C nadal słabo nagrzewa kabinę. Dopiero dodatkowe podniesienie wskazania na Hi (pow. 28 stC) mocno ogrzewa kabinę.

Czy wymiana sensora temperatury cieczy będzie wystarczającym zabiegiem?

Link do opisu usterki:
https://drive.google.com/file/d/0B0ka1_rs3HRCNWs0SlhIMFhLREk/view?usp=sharing

rafalmis1 - Nie Maj 10, 2015 02:38

Dlaczego w opisie masz TDCI? :P

Najpierw zobacz czy po lewej stronie w zderzaku jest założony czujnik temperatury zewnętrznej, jak nie, to go znajdź, bo pewnie leży gdzieś koło chłodnicy i masz takie temperatury. ewentualnie uszkodzony przewód i tez może źle pokazywać. Jak powyższy sposób nie pomoże trzeba będzie sprawdzić czy silniczki po stronie kierowcy i pasażera działają przy zmianie temperatury. Trzeba po obu stronach obok nóg odkręcić kratkę nawiewu i ściągnąć tapicerkę. Za nią są silniczki i zmieniać temperaturę od LOW do HI i odwrotnie. Silniczek powinien przy każdej zmianie o 1 stopień zareagować.

padmak - Nie Maj 10, 2015 09:16

rafalmis1 napisał/a:
Dlaczego w opisie masz TDCI? :P


To mój błąd. :oops: Oczywiście powinno być CDTI. Poprawiłem. Powodem złego zapisu jest to, że posiadam jeszcze Ford Mondeo z silnikiem 2.0 TDCI :)

rafalmis1 napisał/a:
Najpierw zobacz czy po lewej stronie w zderzaku jest założony czujnik temperatury zewnętrznej, jak nie, to go znajdź, bo pewnie leży gdzieś koło chłodnicy i masz takie temperatury. ewentualnie uszkodzony przewód i tez może źle pokazywać.


Stawiam, że to będzie ten "spadnięty" czujnik, bo rzeczywiście wskazania bliższe są nagrzanej chłodnicy/blok silnika, niż angielskiej temperaturze otoczenia. Sprawdzę to wieczorkiem i będę dalej dopytywał :)

sash997 - Nie Maj 10, 2015 11:19

czujnik temp zewnętrznej może być uszkodzony i zawyża,często sie psuje właśnie w ten sposób
padmak - Wto Maj 19, 2015 11:39

Dziś w końcu wymieniłem ten czujnik temperatury zewnętrznej nr. JTF000180. W Anglii nazywają ten czujnik: Sensor Ambient Automatic A/C

Teraz wskazania temperatury zewnętrznej są prawidłowe: dziś 11 st C :cool:

Niestety nadal mam błąd P1102.

Torque (aplikacja do łączenia telefonu (android) z OBD2 (wtyczka do łącza z komputerem auta)) kieruje mnie na stronę, gdzie jest wyjaśnienie usterki P1102.

Niestety tam jest 9 marek aut (nie ma Rover). Który opis dotyczy Rover 75? :
http://www.dtcsearch.com/P1102/?from=Torque

Proszę o podpowiedź :)

MaReK - Wto Maj 19, 2015 11:47

To błąd silnika? Wygląda jak problem z przepływomierzem powietrza. Może odpięty, albo ma za niskie wskazania.
wellman - Wto Maj 19, 2015 14:12

Taki opis tego błędu mają na brytyjskim forum:
P1102 - MAF Sensor In Range But Lower Than Expected

Więc to będzie przepływomierz, w (bardzo) wolnym tłumaczeniu "jeszcze dobry, ale mógłby być lepszy". :P

padmak - Wto Maj 19, 2015 14:56

Czy tu chodzi o caly taki przeplywomierz?
http://www.eurocarparts.c...05a245e9&000009 ?

Czy moze co z tej listy?
http://www.eurocarparts.c...nagement-sensor

wellman - Wto Maj 19, 2015 15:08

0 928 400 520, numer się zgadza, tylko czy to na pewno jest Bosch? Jeśli podróbka, to bym uważał. Ostatecznie lokalnie możesz kupić w podobnej cenie i mieć oryginał:

np.
http://www.iparts.pl/prod...4772-15909.html

padmak - Wto Maj 19, 2015 15:35

Tamten za £105.84 to jest tzw ''Aftermarket'' czyli nie original

Boch jest za £165.06 : http://www.eurocarparts.c...f21698de&000009

lub na ebuy.uk za £102 z przesyká\: http://www.ebay.co.uk/itm...=item1e95623f89

A dlaczego takie nie bardzo mogá sie nadawac: np za £66: http://www.ebay.co.uk/itm...=item4d27c7c803

prebenny - Wto Maj 19, 2015 15:42

Nie potrafię wytłumaczyć dlaczego, ale jak dokładniej zagłębisz się w temat to ciężko znaleźć osobę zadowoloną z zamiennika. Ewentualnie możesz się jeszcze tak pobawić https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=863396 lub bez tworzenia samemu http://www.tuning-diesels...nge/digimafams/ (ale cena podobna do oryginału boscha, tylko pewnie trwałość większa).
wellman - Wto Maj 19, 2015 15:43

Było o tym sporo na forum, więc nie będę powtarzał.

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54709

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=40547

...i w kilku innych tematach. :-) Polecam!

padmak - Wto Maj 19, 2015 15:56

A wymiana tylko tego nie wystarczya by? http://www.ebay.co.uk/itm...=item4d0986f7b0
wellman - Wto Maj 19, 2015 16:08

Poczytaj, co już jest w temacie przepływek na forum napisane.

Tak, wystarczy nowy wkład, obudowa na ogół jest cała i nie wymaga wymiany. Ale obudowa nie odpowiada za jakość zamontowanego w niej przepływomierza. :-)

To właśnie kiepskiej jakości wkłady-zamienniki są problemem, a jeśli nie jest w opisie jasno napisane, że to jest BOSCH, znaczy że nie jest. :-)

Dlaczego ma to być koniecznie ten BOSCH? Z wielu powodów - po pierwsze większość zamienników zdaje się nie mieć czujnika temperatury powietrza, a - szczególnie w przedliftach, gdzie nie było drugiego czujnika przy EGR - to robi różnicę. Po drugie - z relacji osób, które zamontowały sobie zamienniki, dawały efekt gorszy (brak mocy, szarpanie itp) niż wadliwy oryginał lub odpięcie wtyczki.

Jeśli chcesz sprawdzić w jakim stanie jest Twoja przepływka, podłącz się pod laptopa z INPA i porównaj wskazania "Ist-Air mass" z tabelką poniżej.

MaReK - Wto Maj 19, 2015 17:13

Jak koszta zbyt wysokie, to ją po prostu odepnij :)
Bedzie staly blad przeplywki oraz tempratury powietrza wpadajacego ale auto bedzie smigac. Moze odrobine wiecej spalac...

padmak - Sro Maj 20, 2015 12:03

Dziś sprawdziłem jaki u mnie jest MAF sensor. Wprawdzie ma czujnik temperatury:
https://drive.google.com/file/d/0B0ka1_rs3HRCbXlUUWNtMVd5YkYxVi1uMXpvczBrYWV1akhB/view?usp=sharing

Ale wydaje się, że nie jest to Bosch:
https://drive.google.com/file/d/0B0ka1_rs3HRCZ3VtclJwSlcwSUlZWnFHX2gtVktVNGdCd1Fz/view?usp=sharing

wellman - Sro Maj 20, 2015 12:20

Wrzuciłeś zdjęcia prosto z poczty google, więc ich nie zobaczymy raczej, ale skoro twierdzisz, że Twoja przepływka to nie Bosch, zapewne znalazłeś przyczynę tego błędu. :P
padmak - Sro Maj 20, 2015 12:37

Dałem teraz linki do zdjęć, więc powinny być widoczne. Czy jeżeli sensor nie jest Bosch to ma prawo wyskakiwać błąd P1102? Wydaje mi się, że to bardziej przyczyna uszkodzonego sensora. Postanowiłem na ten czas kupić popularny zamiennik za 23 funty (~110 zł) z tej aukcji - mam nadzieje, że po wymianie będę mógł skasować błąd.

http://www.ebay.co.uk/itm...=item3a6ef3f5ff

wellman - Sro Maj 20, 2015 16:49

Na brytyjskich forach piszą, że niektórzy montowali do R75 przepływomierze firmy SMP Europe, które były pierwotnie przeznaczone do BMW 320d. Efekt był taki, że auto jeździ, ale poniżej 2000rpm bez rewelacji.

Błąd nie jest zależny od tego czy masz przepływkę Bosch czy nie, ale od jej wskazań. Jeśli znacząco odbiegają od tego, co ma "zaprogramowane" ECU to wywala błąd.

O ile mnie pamięć nie myli to np. w BMW E46 była możliwość, a nawet konieczność w niektórych przypadkach, adaptacji nowego przepływomierza, szczególnie gdy masz inny niż oryginalnie zainstalowany. U nas zdaje się, że tej opcji nie ma, więc zostaje nam oryginalny Bosch lub wynalazki takie jak brytyjski RonBox czy inne MAFAM-y wraz z tańszymi przepływkami np. Piergurga. :-)

Aaaale skoro już kupiłeś ten przepływomierz z ebay-a, to poczekamy i zobaczymy jak to u Ciebie zadziała. :-)

longer86 - Sro Maj 20, 2015 17:02

Jest tez opcja, przeprogramowac ecu. Tylko to sporo zabawy, jeśli przeplywka zaniża to przekalkulowac dawki paliwa wg odczytów przeplywki. Takie czasochlonne leczenie syfa pudrem, ale można sie w ten sposób dostosowac do wartości mierzonych przez zamiennik, jesli przepływka zaniża liniowo to przesunąć po prostu tabele wartości.
wellman - Sro Maj 20, 2015 17:53

Tylko to raczej rozważanie czysto "akademickie". Na palcach jednej ręki można policzyć geniuszy na forum, którzy potrafiliby to zrobić. No i nie wiemy czy koszt takiej zabawy byłby współmierny do uzyskanego efektu. :-)
padmak - Czw Maj 21, 2015 12:05

Zakupiony sensor z ebay.uk jeszcze nie doszedł, a dziś już skasowałem błąd P1102. :cool:
I tu mam pytanie.
- Czy ten sensor zaczął lepiej działać, bo go wczoraj wykręciłem do sfotografowania?
- Czy też dlatego, że wczoraj wymieniłem filtr powietrza i zauważyłem że poprzedni właściciel/ lub jego mechanik ;) nie dokręcił osłony filtra powietrza? (a ja go prawidłowo wczoraj zamontowałem)

Dziś też żona, bo ona rowerkiem śmiga do pracy - rowerek zdrowszy ;) powiedziała, że wczoraj auto dostało mocy. Wcześniej długo się zbierało na małych obrotach a wczoraj pozytywnie zaskoczyło żonę :)

Dlatego jak nowy sensor przyjdzie nie będę go na ten czas wymieniał...