|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Jak włączyć klimatyzacje climatorinic
roverr - Nie Maj 10, 2015 12:21 Temat postu: [R75] Jak włączyć klimatyzacje climatorinic Witam jak się włącza i wyłącza klimatyzacje w roverze 75 po lifcie wersja anglieska?
Bo juz sam nie wiem czy ekon to włączanie czy nie,jest też auto.Proszę o dokładny opis climatronica.Czy w wersjach angielskich jest tak samo?
Pozdr
prebenny - Nie Maj 10, 2015 12:26
Jeżeli a anglikach jest jak w EU, to klimatyzację włączasz przyciskiem AUTO, a wyłączasz ECON.
Co do działania przycisku OFF to może się mądrzejsi ode mnie wypowiedzą jak on dokładnie działa.
roverr - Nie Maj 10, 2015 12:28
prebenny napisał/a: | Jeżeli a anglikach jest jak w EU, to klimatyzację włączasz przyciskiem AUTO, a wyłączasz ECON.
Co do działania przycisku OFF to może się mądrzejsi ode mnie wypowiedzą jak on dokładnie działa. |
Ok dzięki za szybką odpowiedz.A jak ani ekon ani auto nie jest włączone to co wtedy sie dzieje?
Sandman - Nie Maj 10, 2015 12:47
roverr napisał/a: |
Ok dzięki za szybką odpowiedz.A jak ani ekon ani auto nie jest włączone to co wtedy sie dzieje? |
Jak nie masz włączonego trybu ECON to generalnie chodzi klimatyzacja, natomiast AUTO - nie tyle włącza klimatyzacje, co ustawia sterowanie nadmuchem, kierunkiem, otwarciem/zamknięciem obiegu na automatyczne.
Przycisk OFF - wyłącza całkowicie nawiew.
longer86 - Nie Maj 10, 2015 12:51
Łopatologicznie econ to zwykły nawiew, auto to climatronic czyli utrzymuje zadana temperaturę automatycznie ustawiając sile nawiewu i miejsce wylotu powietrza, jeśli nie jedno i drugie to zwykla Klima, leci schlodzone powietrze w miejscu i z sila ktora sam ustawisz
[ Dodano: Nie Maj 10, 2015 13:51 ]
Sandman uprzedziles mnie
adam_26 - Nie Maj 10, 2015 13:33
Polecam przeczytać instrukcję R 75 na stronie 40 Jest tam wszystko ładnie opisane odnośnie klimy i nawiewu, polecam całą instrukcję bo można tam odnaleźć wiele przydatnych wiadomości
roverr - Nie Maj 10, 2015 22:52
Dzięki za odpowiedzi.Nie działa mi klima zrobiłem dzis test tzn wcisnąłem na raz przycisk auto i tego ludzika i przekręciłem zapłon na pozycje 2,zrobiło test i wyszły dwa błędy 21 i 22 czyli czujnik nasłonecznienia strona lewa i prawa.Czy bez tego klima nie będzie działać w ogóle ? Bo nie wiem czy nabijać klime czy najpierw zacząć od wymiany tego czujnika?
dzelo23 - Nie Maj 10, 2015 23:16
A test robiłeś na dworze w ciągu dnia czy po zmroku albo w garażu?
roverr - Nie Maj 10, 2015 23:18
dzelo23 napisał/a: | A test robiłeś na dworze w ciągu dnia czy po zmroku albo w garażu? |
Test robiłem jak było całkowicie ciemno....
prebenny - Pon Maj 11, 2015 00:08
Jak jest ciemno to wtedy wywala błąd czujnika nasłonecznienia, ale klima raczej powinna działać.
roverr - Pon Maj 11, 2015 15:39
prebenny napisał/a: | Jak jest ciemno to wtedy wywala błąd czujnika nasłonecznienia, ale klima raczej powinna działać. |
Dokładnie,jak koledzy pisali.Czujnik nie działa w nocy.Zrobiłem test w dzien i żadnych błędów nie pokazywało.Sprawdziłem i wentylator mi się nie włącza jak wciskam auto.Może być jakiś moduł do wymiany lub coś innego czy trzeba cały wentylator wymienić?
adam_26 - Pon Maj 11, 2015 18:18
Może nie masz pierwszego biegu wentylatora, zobacz czy za łopatkami wiatraka masz taki rezystor aluminiowy, jeśli masz wentylator z rezystorem to obstawiał bym to jako przyczynę. Przydało by się podpiąć pod jakiś interfejs OBD2 i sprawdzić błędy.
roverr - Pon Maj 11, 2015 21:15
adam_26 napisał/a: | Może nie masz pierwszego biegu wentylatora, zobacz czy za łopatkami wiatraka masz taki rezystor aluminiowy, jeśli masz wentylator z rezystorem to obstawiał bym to jako przyczynę. Przydało by się podpiąć pod jakiś interfejs OBD2 i sprawdzić błędy. |
Dzięki za podpowiedz.Będę sprawdzał...
Bialystok89 - Pią Maj 15, 2015 11:35
A czy to normalne że nawet jak tylko wciśnięciu przycisk auto to włącza się wentylator za chwilę wyłącza i tak w kółko?
Dawidovs - Pią Maj 15, 2015 14:31
Nie, to nienormalne, powinien chodził cały czas.
Widocznie masz za duże lub za małe ciśnienie w układzie i czujnik ciśnienia ją rozłącza, co za tym idzie wentylator przestaje pracować. Po chwili ciśnienie się stabilizuje i wentylator się załącza znów, klima startuje.
Może być też problem z samym wiatrakiem. Podjechać gdzieś na autoklimę
adam_26 - Pią Maj 15, 2015 17:15
Bialystok89 napisał/a: | A czy to normalne że nawet jak tylko wciśnięciu przycisk auto to włącza się wentylator za chwilę wyłącza i tak w kółko? |
Miałem dokładnie tak samo, przyczyną okazał się spalony rezystor odpowiadający za 1 bieg wentylatora, jeśli masz wentylator z rezystorem to jest on za łopatkami. Radzę ci sprawdzić i to w pierwszej kolejności temperaturę rozgrzanego silnika na diagnostyce OBC rozdział 7 więcej masz tutaj : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346 zobaczysz jaką temp ma silnik i przy jakiej temp włącza się wentylator, jeśli jeździsz bez biegu wentylatora możesz mieć problemy z HGF .
longer86 - Pią Maj 15, 2015 18:56
Cytat: | Widocznie masz za duże lub za małe ciśnienie w układzie i czujnik ciśnienia ją rozłącza |
Presostat rozłącza sprzęgło kompresora, a wiatrak powinien chodzić cały czas.
Ja mam pustą klimę, wiatrak chodzi a sprzęgiełgko kompresora się nie załącza
Bialystok89 - Sob Maj 16, 2015 08:57
A jak się dobrać do tego rezystora trzeba wyjmować wentylator
adam_26 - Sob Maj 16, 2015 09:30
Bialystok89 napisał/a: | A jak się dobrać do tego rezystora trzeba wyjmować wentylator |
Nie trzeba, wszystko jest na forum w [R75 All] Workshop Manual znajdziesz rezystor wentylatora
W [R75 All] Części zamienne znajdziesz zamiennik rezystora dostępny na TME.
Tutaj masz opisane jak zderzak zdjąć:
https://www.roverki.eu/zr...e-rover-75.html
Sprawdziłeś przy jakich temp się włącza wentylator?
Bialystok89 - Sob Maj 16, 2015 11:17
Jeszcze nie jak Żona wróci z pracy to zrobię ten test rozdziału 7
[ Dodano: Sob Maj 16, 2015 12:17 ]
A jaka powinna byc ta temperatura?
dzelo23 - Sob Maj 16, 2015 11:23
Dla 1.8 turbo 105 stopni pierwszy bieg i 112 albo 116 drugi bieg. Dotyczy to wiatraka dwubiegowego bez płytki w skrzynce przy wentylatorze.
Bialystok89 - Sob Maj 16, 2015 11:43
Dzelo a Ty miałeś może podobne objawy w swoim. Hgf to raczej nie jest bo uszczelka była już wymieniana.
dzelo23 - Sob Maj 16, 2015 11:51
Nie nie miałem tak nigdy, wentylator u mnie działa cały czas.
Bialystok89 - Sob Maj 16, 2015 16:31
Trzeba się spotkać i poszukać u mnie przyczyny
[ Dodano: Sob Maj 16, 2015 17:31 ]
Dzelo a Ty znasz się trochę na tym? To może byśmy się spotkali i być doszedł co u mnie jest nie tak
dzelo23 - Sob Maj 16, 2015 19:57
Żeby nie robić offtopa to pisz w dziale spoty
roverr - Pon Maj 18, 2015 00:21
Nie rozumiem tylko jednej rzeczy.Czy wentylator klimy odpowiada za chłodzenie silnika?U mnie ten wentylator w ogole się nie włącza ,a temperatura trzyma cały czas idealnie i nic sie nie grzeje.Jezdze tak od 6miesiecy i zrobiłem 20tys km...Silnik igła nie bierze grama oleju chodzi idealnie 2.0cdti 136km po lifcie...
cin1391 - Pon Maj 18, 2015 06:36
roverr napisał/a: | Nie rozumiem tylko jednej rzeczy.Czy wentylator klimy odpowiada za chłodzenie silnika?U mnie ten wentylator w ogole się nie włącza ,a temperatura trzyma cały czas idealnie i nic sie nie grzeje.Jezdze tak od 6miesiecy i zrobiłem 20tys km...Silnik igła nie bierze grama oleju chodzi idealnie 2.0cdti 136km po lifcie... |
Tego czołga ciężko jest doprowadzić do załączenia wentylatora, jeżeli układ chłodzenia [chłodnica, węże, pompa wody] jest sprawny i w pełni drożny. Ale owszem, to jest jeden wentylator, który zarówno chłodzi czynnik klimatyzacji jak i silnik.
Ja o tym, że mam niesprawny wentylator, dowiedziałem się dopiero podczas diagnostyki.
Tam jest ogromna chłodnica i ponad 8l płynu, co w czasie normalnej eksploatacji w zupełności wystarczy, aby efektywnie chłodzić silnik.
|
|