Zobacz temat - [R75] Jak włączyć klimatyzacje climatorinic
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Jak włączyć klimatyzacje climatorinic

roverr - Nie Maj 10, 2015 12:21
Temat postu: [R75] Jak włączyć klimatyzacje climatorinic
Witam jak się włącza i wyłącza klimatyzacje w roverze 75 po lifcie wersja anglieska?
Bo juz sam nie wiem czy ekon to włączanie czy nie,jest też auto.Proszę o dokładny opis climatronica.Czy w wersjach angielskich jest tak samo?
Pozdr

prebenny - Nie Maj 10, 2015 12:26

Jeżeli a anglikach jest jak w EU, to klimatyzację włączasz przyciskiem AUTO, a wyłączasz ECON.

Co do działania przycisku OFF to może się mądrzejsi ode mnie wypowiedzą jak on dokładnie działa.

roverr - Nie Maj 10, 2015 12:28

prebenny napisał/a:
Jeżeli a anglikach jest jak w EU, to klimatyzację włączasz przyciskiem AUTO, a wyłączasz ECON.

Co do działania przycisku OFF to może się mądrzejsi ode mnie wypowiedzą jak on dokładnie działa.


Ok dzięki za szybką odpowiedz.A jak ani ekon ani auto nie jest włączone to co wtedy sie dzieje?

Sandman - Nie Maj 10, 2015 12:47

roverr napisał/a:

Ok dzięki za szybką odpowiedz.A jak ani ekon ani auto nie jest włączone to co wtedy sie dzieje?


Jak nie masz włączonego trybu ECON to generalnie chodzi klimatyzacja, natomiast AUTO - nie tyle włącza klimatyzacje, co ustawia sterowanie nadmuchem, kierunkiem, otwarciem/zamknięciem obiegu na automatyczne.
Przycisk OFF - wyłącza całkowicie nawiew.

longer86 - Nie Maj 10, 2015 12:51

Łopatologicznie econ to zwykły nawiew, auto to climatronic czyli utrzymuje zadana temperaturę automatycznie ustawiając sile nawiewu i miejsce wylotu powietrza, jeśli nie jedno i drugie to zwykla Klima, leci schlodzone powietrze w miejscu i z sila ktora sam ustawisz

[ Dodano: Nie Maj 10, 2015 13:51 ]
Sandman uprzedziles mnie :)

adam_26 - Nie Maj 10, 2015 13:33

Polecam przeczytać instrukcję R 75 na stronie 40 :razz: Jest tam wszystko ładnie opisane odnośnie klimy i nawiewu, polecam całą instrukcję bo można tam odnaleźć wiele przydatnych wiadomości :wink:
roverr - Nie Maj 10, 2015 22:52

Dzięki za odpowiedzi.Nie działa mi klima zrobiłem dzis test tzn wcisnąłem na raz przycisk auto i tego ludzika i przekręciłem zapłon na pozycje 2,zrobiło test i wyszły dwa błędy 21 i 22 czyli czujnik nasłonecznienia strona lewa i prawa.Czy bez tego klima nie będzie działać w ogóle ? Bo nie wiem czy nabijać klime czy najpierw zacząć od wymiany tego czujnika?
dzelo23 - Nie Maj 10, 2015 23:16

A test robiłeś na dworze w ciągu dnia czy po zmroku albo w garażu?
roverr - Nie Maj 10, 2015 23:18

dzelo23 napisał/a:
A test robiłeś na dworze w ciągu dnia czy po zmroku albo w garażu?


Test robiłem jak było całkowicie ciemno....

prebenny - Pon Maj 11, 2015 00:08

Jak jest ciemno to wtedy wywala błąd czujnika nasłonecznienia, ale klima raczej powinna działać.
roverr - Pon Maj 11, 2015 15:39

prebenny napisał/a:
Jak jest ciemno to wtedy wywala błąd czujnika nasłonecznienia, ale klima raczej powinna działać.


Dokładnie,jak koledzy pisali.Czujnik nie działa w nocy.Zrobiłem test w dzien i żadnych błędów nie pokazywało.Sprawdziłem i wentylator mi się nie włącza jak wciskam auto.Może być jakiś moduł do wymiany lub coś innego czy trzeba cały wentylator wymienić?

adam_26 - Pon Maj 11, 2015 18:18

Może nie masz pierwszego biegu wentylatora, zobacz czy za łopatkami wiatraka masz taki rezystor aluminiowy, jeśli masz wentylator z rezystorem to obstawiał bym to jako przyczynę. Przydało by się podpiąć pod jakiś interfejs OBD2 i sprawdzić błędy.
roverr - Pon Maj 11, 2015 21:15

adam_26 napisał/a:
Może nie masz pierwszego biegu wentylatora, zobacz czy za łopatkami wiatraka masz taki rezystor aluminiowy, jeśli masz wentylator z rezystorem to obstawiał bym to jako przyczynę. Przydało by się podpiąć pod jakiś interfejs OBD2 i sprawdzić błędy.


Dzięki za podpowiedz.Będę sprawdzał...

Bialystok89 - Pią Maj 15, 2015 11:35

A czy to normalne że nawet jak tylko wciśnięciu przycisk auto to włącza się wentylator za chwilę wyłącza i tak w kółko?
Dawidovs - Pią Maj 15, 2015 14:31

Nie, to nienormalne, powinien chodził cały czas.
Widocznie masz za duże lub za małe ciśnienie w układzie i czujnik ciśnienia ją rozłącza, co za tym idzie wentylator przestaje pracować. Po chwili ciśnienie się stabilizuje i wentylator się załącza znów, klima startuje.
Może być też problem z samym wiatrakiem. Podjechać gdzieś na autoklimę

adam_26 - Pią Maj 15, 2015 17:15

Bialystok89 napisał/a:
A czy to normalne że nawet jak tylko wciśnięciu przycisk auto to włącza się wentylator za chwilę wyłącza i tak w kółko?

Miałem dokładnie tak samo, przyczyną okazał się spalony rezystor odpowiadający za 1 bieg wentylatora, jeśli masz wentylator z rezystorem to jest on za łopatkami. Radzę ci sprawdzić i to w pierwszej kolejności temperaturę rozgrzanego silnika na diagnostyce OBC rozdział 7 więcej masz tutaj : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346 zobaczysz jaką temp ma silnik i przy jakiej temp włącza się wentylator, jeśli jeździsz bez biegu wentylatora możesz mieć problemy z HGF :???: .

longer86 - Pią Maj 15, 2015 18:56

Cytat:
Widocznie masz za duże lub za małe ciśnienie w układzie i czujnik ciśnienia ją rozłącza


Presostat rozłącza sprzęgło kompresora, a wiatrak powinien chodzić cały czas.

Ja mam pustą klimę, wiatrak chodzi a sprzęgiełgko kompresora się nie załącza

Bialystok89 - Sob Maj 16, 2015 08:57

A jak się dobrać do tego rezystora trzeba wyjmować wentylator
adam_26 - Sob Maj 16, 2015 09:30

Bialystok89 napisał/a:
A jak się dobrać do tego rezystora trzeba wyjmować wentylator

Nie trzeba, wszystko jest na forum w [R75 All] Workshop Manual znajdziesz rezystor wentylatora
W [R75 All] Części zamienne znajdziesz zamiennik rezystora dostępny na TME.
Tutaj masz opisane jak zderzak zdjąć:
https://www.roverki.eu/zr...e-rover-75.html
Sprawdziłeś przy jakich temp się włącza wentylator?

Bialystok89 - Sob Maj 16, 2015 11:17

Jeszcze nie jak Żona wróci z pracy to zrobię ten test rozdziału 7

[ Dodano: Sob Maj 16, 2015 12:17 ]
A jaka powinna byc ta temperatura?

dzelo23 - Sob Maj 16, 2015 11:23

Dla 1.8 turbo 105 stopni pierwszy bieg i 112 albo 116 drugi bieg. Dotyczy to wiatraka dwubiegowego bez płytki w skrzynce przy wentylatorze.
Bialystok89 - Sob Maj 16, 2015 11:43

Dzelo a Ty miałeś może podobne objawy w swoim. Hgf to raczej nie jest bo uszczelka była już wymieniana.
dzelo23 - Sob Maj 16, 2015 11:51

Nie nie miałem tak nigdy, wentylator u mnie działa cały czas.
Bialystok89 - Sob Maj 16, 2015 16:31

Trzeba się spotkać i poszukać u mnie przyczyny :)

[ Dodano: Sob Maj 16, 2015 17:31 ]
Dzelo a Ty znasz się trochę na tym? To może byśmy się spotkali i być doszedł co u mnie jest nie tak

dzelo23 - Sob Maj 16, 2015 19:57

Żeby nie robić offtopa to pisz w dziale spoty
roverr - Pon Maj 18, 2015 00:21

Nie rozumiem tylko jednej rzeczy.Czy wentylator klimy odpowiada za chłodzenie silnika?U mnie ten wentylator w ogole się nie włącza ,a temperatura trzyma cały czas idealnie i nic sie nie grzeje.Jezdze tak od 6miesiecy i zrobiłem 20tys km...Silnik igła nie bierze grama oleju chodzi idealnie 2.0cdti 136km po lifcie...
cin1391 - Pon Maj 18, 2015 06:36

roverr napisał/a:
Nie rozumiem tylko jednej rzeczy.Czy wentylator klimy odpowiada za chłodzenie silnika?U mnie ten wentylator w ogole się nie włącza ,a temperatura trzyma cały czas idealnie i nic sie nie grzeje.Jezdze tak od 6miesiecy i zrobiłem 20tys km...Silnik igła nie bierze grama oleju chodzi idealnie 2.0cdti 136km po lifcie...


Tego czołga ciężko jest doprowadzić do załączenia wentylatora, jeżeli układ chłodzenia [chłodnica, węże, pompa wody] jest sprawny i w pełni drożny. Ale owszem, to jest jeden wentylator, który zarówno chłodzi czynnik klimatyzacji jak i silnik.

Ja o tym, że mam niesprawny wentylator, dowiedziałem się dopiero podczas diagnostyki.

Tam jest ogromna chłodnica i ponad 8l płynu, co w czasie normalnej eksploatacji w zupełności wystarczy, aby efektywnie chłodzić silnik.