Zobacz temat - [Freelander] Problem z wibracjami w czasie jazdy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Problem z wibracjami w czasie jazdy

stypkalukasz - Nie Maj 10, 2015 15:27
Temat postu: [Freelander] Problem z wibracjami w czasie jazdy
Witam wszystkich forumowiczów.
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim LR Freelander.
Otóż w czasie jazdy na karoserię przenoszą się wibracje. Początkowo działo się tak przy V=100-120 km/h. Na obecną chwilę dzieje się już to przy 50-60 km/h.
Na postoju na luzie jaki i przy dodawaniu gazu również odczuwam DELIKATNE wibracje ale są znacznie mniejsze niż w czasie jazdy.
Mam też wrażenie, że wibrację nasilają się w miarę rozgrzania silnika. Na początku jazdy są mniej wyczuwalne niż po np. 10 minutach jazdy.

Dodam, iż nie mam żadnego bicia na kierownicy. Wibracje odczuwalne są na karoserii oraz na pedale gazu. Sądzę, że dochodzą bardziej z przedniej części auta ale jest to moje odczucie subiektywne.

Co do tej pory zrobiłem:
- wyważyłem koła
- sprawdziłem opony ( podmieniłem na inne)
- byłem na SKP sprawdzić luzy na drążkach itp. ( podobno wszystko jest OK)

Po tym wszystkim pojechałem do mechanika, który stwierdził, iż padnięte są poduszki silnika...Podobno ręką można poruszać całym silnikiem, który rusza się na lewo i prawo.

Czy waszym zdaniem mogą być to poduszki czy też problemu szukać gdzie indziej ??

sknerko - Nie Maj 10, 2015 16:19

Jeżeli to występuje przy ok 4000obr. (od 3500-4500) to bardzo prawdopodobne jest obluzowanie lub pęknięcie mocowania IRD nad prawą półosia taka półokrągła łapa. moja była obluzowana. Poduszki swoja droga potrafią taki efekt robić, a silnik nie powinien tak miękko wisieć.
stypkalukasz - Nie Maj 10, 2015 17:44

sknerko napisał/a:
Jeżeli to występuje przy ok 4000obr. (od 3500-4500) to bardzo prawdopodobne jest obluzowanie lub pęknięcie mocowania IRD nad prawą półosia taka półokrągła łapa. moja była obluzowana. Poduszki swoja droga potrafią taki efekt robić, a silnik nie powinien tak miękko wisieć.


Wibracje występują raczej już od 2000obr.
wydaje mi się że zmienię te poduchy jak i tak są już padnięte... Zobaczę co dalej.
Może jeszcze jakieś sugestie ?

PS. Mam plik RAVE...czym mogę go otworzyć ( pytam przy okazji) :)

sknerko - Nie Maj 10, 2015 21:43

masz plik iso? jak tak to zamontuj w wirtualnym CD i ruszy jak masz rar to spróbuj zmienić rozszerzenie na iso i patrz punkt pierwszy lub rozpakuj rara i tam powinieneś mieć exe do odpalenia
SyntaX - Nie Maj 10, 2015 22:18

Przy KV6 poduszki silnika typował bym jako pierwsze.
Bardzo często wyrabia się poduszka dolna skrzyni biegów.

stypkalukasz - Pon Maj 11, 2015 05:47

SyntaX napisał/a:
Przy KV6 poduszki silnika typował bym jako pierwsze.
Bardzo często wyrabia się poduszka dolna skrzyni biegów.


Mechanik stwierdził iż padła dolna i górna poducha silnika. Rozumiem że powinienem jeszcze sprawdzić poduszkę skrzyni?
Jest tam jedna poduszka czy również 2 jak w przypadku silnika?

sknerko - Pon Maj 11, 2015 07:50

Ty masz 2000obr przy 100km/h ? bo tak trochę jak w dieslu a nie w 2,5V6. zdaje się że 100-120km/h to sa obroty powyżej 3500 w V6 (mam ten silnik w R75) a wtedy jak piszesz drży mocno więc sprawdź łapę IRD bo u mnie łapa się poluzowała i też zaczynało od 3500-4300 drżeć aż potem drżał prawie w całym zakresie i rozwaliło mi górna poduszkę (gruszkę) ale ja mam 1.8 w Freelu. tak że poduszki mogą być wynikiem czegoś innego zużytego bo w V6 same z siebie poduchy siadają przy bardzo dużych przebiegach raczej.
stypkalukasz - Pon Maj 11, 2015 19:54

A czy możesz podrzucić jakąś fotkę gdzie dokładnie znajduje się ta łapa / mocowanie ird?
Jestem laikiem i chciałbym wiedzieć gdzie tego szukać.

sknerko - Wto Maj 12, 2015 07:40

wokół wyjścia prawej półosi jest element mocujący IRD do silnika, tzw. łapa IRD. taka blacha półokrągła, nie mam niestety fotki od V6 mam tylko od 1.8 ale pewnie będzie podobna.
stypkalukasz - Wto Maj 12, 2015 19:22

No i jestem po wymianie poduszek...Niestety nie dało to żadnych efektów.
Jeszcze raz postanowiłem zmienić opony i zobaczyć czy będzie poprawa...Odkręciłem koło i tu moje zaniepokojenie wzbudził otwór piasty i otwór centrujący felgi...
Otóż różnica między nimi jest około 2-3 mm ( piasta jest mniejsza).
Zastanawia mnie czy to może wpływać na te wibracje...Po zakupie auta przez 3 miesiące było OK...A teraz te wibracje...
Czy sądzicie że może to mieć znaczenie ?

sknerko - Wto Maj 12, 2015 19:29

Znaczy się felgi nieoryginalne? jak tak to wyleciał pierścień centrujący albo go nie było i teraz źle założona felga
stypkalukasz - Wto Maj 12, 2015 20:20

Sprawdzałem i w żadnej feldze nie mam pierścienia.
Czy to może być przyczyna?
Dodam że jakiś czas było ok...

sknerko - Wto Maj 12, 2015 21:39

wg mnie na 100% to jest to
stypkalukasz - Czw Maj 14, 2015 05:36

Jeszcze mam prośbę do Was...
Możecie mi powiedzieć jak jest mocowany silnik V6...Chodzi mi o ilość poduszek silnika.
Może macie jakiś schemat mocowania silnika ?
Z góry dziękuję za pomoc.

Sprawdziłem te felgi i okazało się że to jednak nie felgi ani opony.
Teraz na postoju przy 1500obr czuje wibracje na karoserii...
2 poduszki juz mechanik wymienił...zastanawiam się czy nie wymienić wszystkich...

sknerko - Czw Maj 14, 2015 08:14

jest takie coś jak RAVE do freelandera i tam masz wszystko "jak rozłożyć i złożyć freela żeby śrubki nie zostały" oczywiście po angielsku. Możesz poszukać w necie albo pobrać z mojego albo SyntaXa chomika
stypkalukasz - Pią Maj 22, 2015 05:29

Witam,
problem rozwiązany. Przyczyną okazał się być przegub wewnętrzny.
Przegub zmieniony i wszystko OK :) .

Przy okazji zdjąłem wał. Dwie podpory do wymiary oraz wisko zapieczone.
Szybka wysyłka do SyntaXa i w poniedziałek/wtorek będę miał wał z nowymi podporami i wiskiem u siebie :D .

SyntaX - Pią Maj 29, 2015 23:12

Pamiętaj tylko o moich uwagach które przekazałem przez telefon jak będziesz składał tylną część wału.

- Podpory przykręcone do nadwozia w linii prostej !! ! Super ważne
- Wał tył odmoczyć frezy - na wiskozie masz już nasmarowane
- Śrubki i podkładki wyślę listem
- Przed założeniem wału koniecznie skontrolować centralną poduszkę dyfra - Jak ma luzy wymienić.