Zobacz temat - [R75] Jak się dobrać do modułu Airbag
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Jak się dobrać do modułu Airbag

sknerko - Pon Maj 11, 2015 19:30
Temat postu: [R75] Jak się dobrać do modułu Airbag
Poproszę o opis jak się dobrać do modułu airbagów tak żeby go wymienić a nie poniszczyć konsoli środkowej. Aha i czy jakoś idzie się dowiedzieć jaki moduł trzeba założyć bo PHJOWI wspominał tylko że ma być od sedana z 6 poduchami a widzę że jest ich parę modeli i czy wiadomo po numerze jaki jest jaki (bo nijak nie idzie odczytać bez rozebrania a auto potrzebne i nie może czekać na moduł)
punciaks - Pon Maj 11, 2015 20:15

Kolego musisz odkręcić całą środkową konsole. Najpierw zdemontuj radio, panel klimatyzacji i popielniczkę z zapalniczką. Wykręć tylną popielniczkę oraz boczne śruby na wysokości foteli oraz mieszek ręcznego i drążka zmiany biegów. Kiedyś pomagałem znajomemu to demontować i to wystarczyło do odsunięcia środkowego tunelu na tyle, by dostać się do modułu srs. Jest na nim plastikowa osłonka chroniąca go przed wilgocią. Jeśli taki amator jak ja się z tym uporał też dasz radę ;)
adam_26 - Pon Maj 11, 2015 20:51

Tunel chyba nie wyjedzie bez odkręcania foteli ale mogę nie mylić jeśli to nie jest konieczne to będzie jeszcze szybciej :wink:
longer86 - Pon Maj 11, 2015 21:45

Chwile trzeba się pomęczyć, ale boczne śruby idzie odkręcić bez wyciągania foteli. Do tego jak wspomniano wczesniej cala konsola, srodkowa i można tunel wyciągnąć z auta i dostać sie do srs... A co sie stalo ze wymieniasz?
sknerko - Wto Maj 12, 2015 07:59

longer86 jak byś na spota się dotarabanił to byś wiedział :P U kumpla w tym R75 co niedawno kupiliśmy nie można w żaden sposób połączyć się z silnikiem kompem T4 i JOWI wyczaił że moduł SRS jest trafiony bo też nie idzie z nim nawiązać łączności i blokuje komunikację z silnikiem (podobno częsta usterka).
longer86 - Wto Maj 12, 2015 09:02

a wyciągnał bezpiecznik od ABS żeby odciąć zasilanie i próbował wtedy sie połączyć?

Wybacz, ale od kiedy JOWI wymienił mi sprawnego kompa w aucie a problem leżał gdzieś indziej to jakoś nie wierzę w te opowieści

sknerko - Wto Maj 12, 2015 11:18

longer86 wiem że masz uraz ale badaliśmy dwa auta i wyjmowanie aku żeby grzebać w Airbagach nie wchodziło w grę. Resztę co miał zrobić zrobił, jedynie nie dało się wgrać nowych map do silnika i sprawdzić poduszek. Ja mam ELM 327 i on tez nie łączy się z tym autem a z pozostałymi chodzi i jak uda mi się moim kompem połączyć to i T4 połączy, więc zrobię próbę z bezpiecznikiem przy najbliższej okazji. Chciałem się do tego dobrać by to odłączyć i próbować się łączyć kompem bo obstawiam jakieś zwarcie na linii komunikacyjnej i podejrzewam że bezpiecznik nie pomoże.
longer86 - Sro Maj 13, 2015 08:29

Jak nie chcecie rozbierac tunelu to można spróbować odłożyć airbag od gniazda diagnostycznego. Kostka zbiorcza przewodów diagnostycznych nr297. Przy nogach kierowcy... Wg RAVE.
sknerko - Sro Maj 13, 2015 10:31

No wczoraj też na to wpadłem i dziś miałem się temu przyjrzeć w RAVE. jak to pomoże to by było cool
dawidsass - Czw Maj 21, 2015 07:30

Widzę,że standardową usterką u JOWI jest brak komunikacji ze sterownikiem silnika.
Miałem ten sam problem u niego. Nie odpowiadał a problem podobno leżał w jego przypaleniu ze względu na zbytnie nagrzewanie się niezabezpieczonego sterownika.

Gość, który ostatnio regenerował u mnie VISy podłączył się i sterownik reagował na komendy dotyczące ich włączania i wyłączania.

Jeśli nie wywala ci błędu SRS to sobie odpuść rozbieranie samochodu dla idei.

Ar2 - Pon Maj 25, 2015 16:20

Czy jak sterownik SRS padnie to kontrolka od Airbagu będzie się zapalać przy włączaniu stacyjki? U mnie też nie odpowiada sterownik po podpięciu do kompa i nie wiem czy ktoś obszedł sterownik i "zgasił" kontrolkę na desce czy faktycznie padł sterownik. Z tym, że u mnie nie świeci w ogóle kontrolka od Airbagów.
SeniorA - Pon Maj 25, 2015 17:08

Ar2 napisał/a:
Czy jak sterownik SRS padnie to kontrolka od Airbagu będzie się zapalać przy włączaniu stacyjki?
tak w poz II
Cytat:
u mnie nie świeci w ogóle kontrolka od Airbagów.
albo spalona albo nie ma zasilania , zrób test zegarów w pkt.2
sknerko - Pon Maj 25, 2015 19:24

SeniorA napisał/a:
zrób test zegarów w pkt.2
Po co?
test zegarów nie sprawdza kontrolki poduszek

sprawdziłem w 3 autach V6

[ Dodano: Pon Maj 25, 2015 20:24 ]
U kumpla w V6 brak komunikacji z modułem i w teorii jest padnięty a kontrolka działa jak najbardziej prawidłowo tak jak piszą w instrukcji

SeniorA - Wto Maj 26, 2015 10:40

sknerko napisał/a:
test zegarów nie sprawdza kontrolki poduszek
wiem i nie do tego potrzebny jest ten test, Ar2 napisał , że nie świeci. Zegary są węzłem komunikacji multipleksowej i są skrócone , szybkie metody sprawdzenia czy jest łączność zegarów z poszczególnymi sterownikami auta.
Ar2 napisał/a:
u mnie nie świeci w ogóle kontrolka od Airbagów.
może być nie kontakt w wtyczce 19 pinowej na lewym słupku , uszkodzony rezystor lub dwa w zegarach ,lub brak zasilania obwodu lampki albo ktoś wymontował diodę. Jest taka możliwość , że lampka w ogóle nie świeci ale SRS działa.
Ar2 - Wto Maj 26, 2015 12:40

SeniorA napisał/a:
może być nie kontakt w wtyczce 19 pinowej na lewym słupku , uszkodzony rezystor lub dwa w zegarach ,lub brak zasilania obwodu lampki albo ktoś wymontował diodę. Jest taka możliwość , że lampka w ogóle nie świeci ale SRS działa.


Czy ta wtyczka jest za osłoną w której są wmontowane mechanizmy otwierania bagażnika i maski?
Czy w miarę prosto można się dostać do tych rezystorów w zegarach?

SeniorA - Wto Maj 26, 2015 14:18

Ar2, zrób test zegarów , jak będzie OK , to wyjmij zegary , odepnij czarną wtyczkę 18 pinową i na jej 15 ( przewód żółto/czerwony ) pinie sprawdź czy w momencie włączenia zapłonu pojawia się napięcie na ok. 4 sekundy. To połączenie 19 pinowe jest koloru pomarańczowego , zaizolowane i za tą osłoną o której piszesz , ale to jest ostateczność , bezpieczniki F17 i F 18 dobre ?. Rezystory są trudnodostepne.

[ Dodano: Wto Maj 26, 2015 15:18 ]
można podać napięcie na 15 w zegarach jak będzie wypięta wtyczka i zobaczyć czy zapali się lampka.

Ar2 - Wto Maj 26, 2015 18:38

SeniorA napisał/a:
Ar2, zrób test zegarów , jak będzie OK , to wyjmij zegary , odepnij czarną wtyczkę 18 pinową i na jej 15 ( przewód żółto/czerwony ) pinie sprawdź czy w momencie włączenia zapłonu pojawia się napięcie na ok. 4 sekundy. To połączenie 19 pinowe jest koloru pomarańczowego , zaizolowane i za tą osłoną o której piszesz , ale to jest ostateczność , bezpieczniki F17 i F 18 dobre ?. Rezystory są trudnodostepne.

[ Dodano: Wto Maj 26, 2015 15:18 ]
można podać napięcie na 15 w zegarach jak będzie wypięta wtyczka i zobaczyć czy zapali się lampka.


Sprawdziłem zegary i kontrolka airbaga się nie pali. Bezpieczniki ok. Jakie napięcie? 12v czy 5v?

SeniorA - Wto Maj 26, 2015 19:55

SeniorA napisał/a:
odepnij czarną wtyczkę 18 pinową i na jej 15 ( przewód żółto/czerwony ) pinie sprawdź czy w momencie włączenia zapłonu pojawia się napięcie na ok. 4 sekundy.
Ar2, przepraszam pomyliłem się , to ma być na pinie 7 ( przewód biało/pomarańczowy) 12 V. Na 15 masa. Moduł SRS świeci i gasi kontrolkę masą (dostarcza /odcina ).
Ar2 - Sro Maj 27, 2015 08:44

Wydaje mi się, że u mnie 18 pinowa jest kostka biała a nie czarna. Umieszczona jest po lewej stronie zegarów?!
Czy kontrolka od pasów też powinna świecić i jest jakoś powiązana z systemem SRS? Czy to zależy od wersji auta?!

SeniorA - Sro Maj 27, 2015 10:54

Ar2 napisał/a:
u mnie 18 pinowa jest kostka biała
może być biała , ważne, że 18 pin. Kontrolka od pasów zapala się tylko na kilka sekund jako przypomnienie , ale są wersje że gaśnie dopiero po zapięciu pasa przez kierowcę . W tej kostce to pin 12 od pasa. Może być też niekontakt masy w kostce przy sterowniku SRS.
Ar2 - Sro Maj 27, 2015 11:12

SeniorA napisał/a:
Ar2 napisał/a:
u mnie 18 pinowa jest kostka biała
może być biała , ważne, że 18 pin. Kontrolka od pasów zapala się tylko na kilka sekund jako przypomnienie , ale są wersje że gaśnie dopiero po zapięciu pasa przez kierowcę . W tej kostce to pin 12 od pasa.


Dzięki! Sprawdzę dzisiaj, bo obie mi się nie zapalają nawet na chwilę.

SeniorA - Sro Maj 27, 2015 11:29

Ar2 napisał/a:
U mnie też nie odpowiada sterownik po podpięciu do kompa

może jest kłopot z tą masą przy sterowniku SRS.

Ar2 - Sro Maj 27, 2015 14:14

SeniorA napisał/a:
Ar2 napisał/a:
U mnie też nie odpowiada sterownik po podpięciu do kompa

może jest kłopot z tą masą przy sterowniku SRS.

Gdyby nie było masy to kontrolki też mogłyby nie świecić. Ma to jakiś sens. Rozumiem, że żeby dobrać się do sterownika i sprawdzić masę to muszę rozebrać tunel?!

sknerko - Sro Maj 27, 2015 15:01

Cytat:
Rozumiem, że żeby dobrać się do sterownika i sprawdzić masę to muszę rozebrać tunel?!
Tak trzeba rozebrać
A co jak kontrolki świecą i teoretycznie wszystko jest OK a nie ma komunikacji z modułem SRS?

Ar2 - Sro Maj 27, 2015 15:31

sknerko napisał/a:
Cytat:
Rozumiem, że żeby dobrać się do sterownika i sprawdzić masę to muszę rozebrać tunel?!
Tak trzeba rozebrać
A co jak kontrolki świecą i teoretycznie wszystko jest OK a nie ma komunikacji z modułem SRS?


Obie kontrolki nie świecą i nie ma komunikacji z modułem SRS. Jeszcze nie sprawdzałem czy dochodzi napięcie na kostce do zegarów.

SeniorA - Sro Maj 27, 2015 15:41

Ar2 napisał/a:
Gdyby nie było masy to kontrolki też mogłyby nie świecić. Ma to jakiś sens.
no tak , bo moduł SRS podaje masę lub ją przerywa żeby świeciła kontrolka lub gasła.
Ar2 - Sro Maj 27, 2015 22:28

SeniorA napisał/a:
Ar2 napisał/a:
Gdyby nie było masy to kontrolki też mogłyby nie świecić. Ma to jakiś sens.
no tak , bo moduł SRS podaje masę lub ją przerywa żeby świeciła kontrolka lub gasła.

Wygląda na to, że problem jest z masą. Sprawdzałem między 15 a 7 i ciemno. Po podłączeniu zamiast 15 masy z auta pokazuje napięcie na pinach 6, 7, 8. Z tym, że to napięcie nie znika po tych 4s, jest cały czas. Na 12 nic nie ma, ale nie wiem czy powinno być... Czy doprowadzenie na 15 pin masy z innego miejsca coś da czy trzeba jednak dobrać się do modułu?!

SeniorA - Czw Maj 28, 2015 12:15

sknerko napisał/a:
A co jak kontrolki świecą i teoretycznie wszystko jest OK a nie ma komunikacji z modułem SRS?
teoretycznie niekontakt lub duży opór przejścia w linii diagnostycznej ( przewód różowo/biały ) od pinu 7 gniazda, do gniazda DCU airbag, przez kostkę połączeniową niebieską 20 pin w wiązce pod deską przy lewym słupku .

[ Dodano: Czw Maj 28, 2015 13:15 ]
Ar2, może będzie łatwiej jak podam za co odpowiadają poszczególne połączenia : pin 1 podświetlenie, 2 ABS , 3 K-bus , 4 alternator/ ładowanie , 6 zasilanie 12V z aku , 7 12V kluczyk w poz II , 8 12V kluczyk w poz II, 9 masa zegarów, 11 ukł. ham , 12 pasy ,14 ciś oleju , 15 SRS , 16 rozruch silnika , 17 płyn sprysków , 18 poziom paliwa.

Ar2 - Czw Maj 28, 2015 14:03

SeniorA napisał/a:

[ Dodano: Czw Maj 28, 2015 13:15 ]
Ar2, może będzie łatwiej jak podam za co odpowiadają poszczególne połączenia : pin 1 podświetlenie, 2 ABS , 3 K-bus , 4 alternator/ ładowanie , 6 zasilanie 12V z aku , 7 12V kluczyk w poz II , 8 12V kluczyk w poz II, 9 masa zegarów, 11 ukł. ham , 12 pasy ,14 ciś oleju , 15 SRS , 16 rozruch silnika , 17 płyn sprysków , 18 poziom paliwa.

Teraz to już nie kapuję. Skoro kontrolki ciśnienia oleju, ładowania, ABS się świecą to czemu na odpowiednich pinach nie pojawia się napięcie? Mam tylko na 6, 7 i 8 pinie (sprawdzane na kluczyku w pozycji 2).

SeniorA - Czw Maj 28, 2015 15:54

zegary mają swoje wewnętrzne obwody , żeby sprawdzić całość, trzeba by wpinać się w przewody na wpiętej wtyczce do gniazdka.
Ar2 - Pią Sie 21, 2015 12:01

Gdyby to było złącze modułu SRS to stałoby się jasne czemu nie ma komunikacji... Czy jeśli to jest to złącze to da się podpiąć pierwszy lepszy moduł SRS i zacznie działać czy to wymaga większej gimnastyki?!

[ Dodano: Pon Lip 13, 2015 16:10 ]
Podłączałem dwa moduły SRS i kontrolka się zapalała. Pytanie teraz jak zweryfikować czy moduł jest sprawny?! Dostałem dwa moduły jeden na pewno był po wystrzale drugi nie wiadomo. Po podłączeniu obu efekt jest ten sam, czyli kontrolka zapala się i świeci cały czas.
Drugie pytanie czy obudowa modułu musi być zmasowana? Bo tak sobie wymyśliłem żeby nie rozbierać tunelu to wcisnąć obok dźwigni zmiany biegów, tylko, że wtedy brak masy na obudowie jest.

[ Dodano: Pią Sie 21, 2015 13:01 ]
Walki ciąg dalszy :/ ... może ktoś jeszcze ma pomysł co może być nie tak. Auto w warsztacie parę dni walki i nic. Podłączane moduły sprawne i brak komunikacji. Po podpięciu modułu kontrolka od airbag zapala się, ale nieco "bladziej" niż pozostałe. Masy sprawdzone i poprawione, ale nadal d... czy komunikacja z airbag przechodzi przez zegary czy kontrolka jest jedynie informacyjnie? Ma ktoś pomysł?

SmoK - Pon Sty 11, 2016 14:45

Witam.
Jakiś czas temu wyjmowałem całą tapicerkę z rovera, po włożeniu pali się kontrolka poduszek. Komputer pokazuje błąd poduszki kierowcy 2x poduszek bocznych i siedzeń, nie możliwe abym wszystkiego nie pospinał.

Gdzie szukać błędu te wszystkie poduszki idą do modułu AIRBAG który jest pod tunelem ?.

A co to jest: http://ebayapi.loc8apartl...HVWFDbn/$_1.JPG

Jeśli bym tego nie podłączył była by taka sama przyczyna ?.

Jak jest uszkodzony sensor wywaliło by błąd samego snsora czy wszystkich poduszek ?.

Jeśli znajdę usterkę i ją usunę, zgaśnie lampka czy muszę jechać na komputer skasować ?

Pozdrawiam.

USTERKA ZNALEZIONA nie łączyło wtyk który do modułu poprawiłem i błąd zgasł nie trzeba podpinać pod kompa.

qwe12318 - Sro Sty 13, 2016 19:07

SmoK napisał/a:
USTERKA ZNALEZIONA nie łączyło wtyk który do modułu poprawiłem i błąd zgasł nie trzeba podpinać pod kompa.


Jest możliwość jakoś wepchnąć tam łapę aby tylko kostkę odpiąć /wpiąć bez zdejmowania całego tunelu środkowego? Podejrzewam że nie łączy mi właśnie kostka przy module SRS i chcę ją tylko poprawić ale przy obecnej pogodzie nie mam zbytnio ochoty aby się w to bawić i szukam najkrótszej drogi....

SmoK - Pią Sty 15, 2016 06:06

Nie dasz rady ponieważ jest tam jeszcze plastikowa osłona którą trzeba wyjąć do góry, a nie można jej wyjąć bez demontażu tunelu ponieważ idzie nim wentylacja i jest mało miejsca.