Zobacz temat - [R75] Nietypowe usterki w czasie Jazdy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nietypowe usterki w czasie Jazdy

keda - Wto Maj 19, 2015 10:36
Temat postu: [R75] Nietypowe usterki w czasie Jazdy
Witam

Parę dni temu i wczoraj miałem przygodę z moim R75 mianowicie:

Kontrolka ABS świeci przez jakiś czas a później zgaśnie, wczoraj po odpaleniu i dalszej jeździe zaświeciła się kontrolka ręcznego, następnie samochód szarpnął (tak jakby ktoś zredukował z 5 na 2 ) i przestał działać licznik. Zgasiłem samochód i odpaliłem. kontrolka ręcznego zgasła ale ABS świecił dalej i licznik działał z powrotem - a nieraz tak jest że

Natomiast wczoraj w czasie jazdy silnik zaczął głośno pracować, drgania na kierownicy/ lusterka wew. i tak jak powiedziałem odgłos traktora - głównie na biegu jałowym co więcej dziwny rzegot zaraz po zgaszeniu samochodu.

Odstawiłem auto pod dom, ponownie samochód odpaliłem - po kilku sekundach znowu pojawił się odgłos traktora i drgania.

Próbę ponowiłem po 5 minutach i usterka przeszła...

Wie ktoś skąd takie cuda się biorą? Co może być przyczyną?

rafalmis1 - Wto Maj 19, 2015 12:37

Grania to może koło pasowe zaczyna nie domagać. Co do ABS i licznika, to sprawdź przewód w prawym kole od czujnika ABS. Ten czujnik odpowiada za wskazania prędkości
SeniorA - Wto Maj 19, 2015 13:58

Cytat:
Wie ktoś skąd takie cuda się biorą? Co może być przyczyną?
może coś się dziać we wtyczce pompy ABS lub jej przewodach skoro świeci się ABS. ECM nie miał sygnału z prawego i jeszcze prawdopodobnie doszedł lewy bo on daje dane do ECM do sterowania silnika , widocznie go nie ma skoro kuleje. Jeśli masz tempomat sprawny to lewy odpada.
keda - Wto Maj 19, 2015 14:45

nie mam tempomatu ;) ABS świeci jak chce raz świeci (przez tydizeń) a raz zgaśnie (na miesiąc) i jest ok. Na komputerze pokazało błąd czujnika prędkości koła.... ale licznik działa! Przewód nie jest przetarty ani nic.

Co do drgań i głośnej pracy silnika, może "dwumas"?

prebenny - Wto Maj 19, 2015 14:57

keda z tego co SeniorA pisze (a nikt chyba się tu nie odważy kwestionować jego wiedzy :) ) błąd czujnika koła tak na prawdę wszystko wyjaśnia. Może jest gdzieś kabel przytarty albo wtyczka luźna skoro raz działa, a raz nie. Problem z czujnikiem prawego koła tłumaczy problem z prędkościomierzem, a z kolei komputer silnika czerpie dane z czujnika w lewym kole co tłumaczy nierówną i głośną pracę.
sknerko - Sro Maj 20, 2015 13:00

może zwyczajnie zardzewiałe wtyczki od pompy ABS i czujników, choć ja obstawiam zwykłe złamanie lub innego typu uszkodzenie kabla prawego czujnika. miałem w swoim złamany i przetarty też jak również zzieleniałą wtykę od pompy ABS i wszystko to sam naprawiałem.
No i jeszcze sprawdź poziom płynu hamulcowego u mojego zieciunia było mało płynu i też mrugał ręczny i mrugnął ABS

[ Dodano: Sro Maj 20, 2015 13:00 ]
Mój przewód ABS jak był złamany to wyglądał jak nowy a jednak nie przewodził.

maxwell96 - Sro Maj 20, 2015 17:42

Z tymi kontrolkami i licznikiem, proponuje sprawdzić masę na aku i alternator.
U mnie ostatnio był przetarty kabel i kontrolki zaczynały się lekko świecić po czym nagle gasł licznik... Przy okazji okazało się że padł alternator :| :|

adam_26 - Sro Maj 20, 2015 18:38

Możesz jeszcze wtyczki czujników ABS kontaktem popsikać może na nich nie łączyć.
keda - Czw Maj 21, 2015 11:11

z lewego koła błąd czujnika nie da się skasować momentalnie "wraca" czyli musi być "przerwany" do tego wyskoczył "błąd zębatki" i błąd czujnika tył (który był zmieniany w marcu)