Zobacz temat - Mg TF- trzy pytania laika.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Mg TF- trzy pytania laika.

herbatkowy - Czw Maj 28, 2015 11:43
Temat postu: Mg TF- trzy pytania laika.
Witam wszystkich. Jako że idzie lato i w głowach nam frywolność to naszła mnie ochota na roadstera. Nie ukrywam ze jestem miłośnikiem bmw jednak ich roadster który jest w moim zasięgu czyli z3 jest ochydny jak kupa po jagodach to nie widzę innej opcji niż MG TF czyli samochód jak dla mnie najpiękniejszy w tym segmencie w dodatku za kilkanaście tys zł można wyrwać ładna sztukę . Mam w związku z tym kilka pytań, a mianowicie. Jestem dość duży bo mierze prawie 190cm, i mam trochę ponad 100kg i zastanawiam się czy w ogóle się do tego auta zmieszcze, i zabiorę w drogę ze sobą jakąś torebkę czy pozostaje tylko fotel ? Interesowałaby mnie jeszcze kwestia awaryjności tego auta. Mam teraz bmw e60 wiec auto które nie należy do najtańszych w utrzymaniu wiec interesuje mnie raczej bardziej kwestia problematycznosci tego auta niż same koszta utrzymania. Czy jest marudne technicznie? No i na koniec kwestia osiągów, czy 120 koni pozwala temu autu w miarę przyjemnie jeździć? Wiem że to raczej niedużo ale nie oczekuje od tego auta mega osiągów a jedynie sprawnej jazdy. Pozdrawiam wszystkich i liczę na pomoc :)
bociannielot - Czw Maj 28, 2015 12:09

herbatkowy napisał/a:
z3 jest ochydny jak kupa po jagodach
:brawo: :ok:

[ Dodano: Czw Maj 28, 2015 12:09 ]
herbatkowy napisał/a:
No i na koniec kwestia osiągów, czy 120 koni pozwala temu autu w miarę przyjemnie jeździć?
kup sobie tą mocniejsza wersję :ok:
herbatkowy - Czw Maj 28, 2015 16:06

Szczerze mówiąc to liczyłem na nieco więcej odpowiedzi.
longer86 - Czw Maj 28, 2015 16:30

mało jest TF i F na forum... nie każdy siedzi codziennie
więc trochę cierpliwości, jak chodzi o awaryjnośc to poszukaj tematów o silnikach ogólnie roverkowych bo to jedno i to samo.

herbatkowy - Czw Maj 28, 2015 18:08

Troszke przejrzałem forum i wygląda na to że silniki roverów nie należą do najtrwalszych konstrukcji...
sknerko - Czw Maj 28, 2015 19:02

herbatkowy to chyba inne forum przegladałeś

Kseria w TF160 jest taka sama jak w MG ZR160, w 120 sa takie same jak w ZR i LR Freelanderze i innych 1.8 bez VVC i turbo.
Najgorsze co cie może trafić to uszczelka pod głowicą (no poza zatarciem czy zniszczeniem silnika) koszt naprawy razem z rozrządem ok 1200pln, reszta psuje się jak w każdym innym aucie. U mnie w Freelu przez 120kkm przy silniku poza silniczkiem krokowym nie wydarzyło się nic. Fakt że wywaliłem zaworek z kolektora ssącego zaraz po zakupie auta i założyłem termostat PRT.
Potem niestety pekła głowica a raczej pękła już dużo wcześniej a została zdiagnozowana dopiero jak auto miało 270kkm na liczniku. objawem było ubywanie płynu chłodzącego w niewielkich ilościach potem coraz większych trwało to ok 1roku. W naprawy silnika (razem z rozrządem 2 razy) z uszczelnieniem na początku i wymiana głowicy na koniec włożyłem przez trzy lata i 120kkm 3800pln (w tym wymiana głowicy 2200pln)

herbatkowy - Czw Maj 28, 2015 20:45

No to mnie troche uspokoiles... Chyba wszedlem w dzial problemy techniczne i dlatego widzialem tam mase problemow.. Ciekawe jestem tylko czy trafi sie u nas jakis TF godny kupienia... Powiedzcie mi jeszcze jak to jest z zawieszeniem? W pierwszych wersjach ponoc bylo jakies półpneumatyczne... od ktorego roku wypuszczali normalne zawieszenie na amorach?
Markzo - Czw Maj 28, 2015 21:57

herbatkowy napisał/a:
od ktorego roku wypuszczali normalne zawieszenie na amorach?

MGF mają hydrogazowe poduchy zamiast amorów a wszystkie MG TF mają zwykłe amorki ;)

herbatkowy - Pią Maj 29, 2015 09:39

No to super :) co do mocy, wersje 160 konne są dużo droższe no i prawie wogole niedostępne. I dlatego pewnie pozostanie mi ta słabsza wersja. Ale jak tak patrzę to prawie nie ma informacji na temat tego auta, jak jest z dostępnością części? Sprowadzanie ich z UK to bajka?
longer86 - Pią Maj 29, 2015 10:03

tu znajdziesz dużo rzeczy: http://www.rimmerbros.co....F-MG-TF--m-1612

no i ewentualnie rynek wtórny u nas, jakiś angol na części itd, Nie wypowiadam się natomiast na temat dostępności nowych części u nas bo najzwyczajniej nie wiem

Vigoslaw - Pią Maj 29, 2015 12:10

herbatkowy,

Pamiętaj, ze to gokart z silnikiem centralnie, więc te 120 km, to się wydaje mało...
Tym trzeba na prawdę sprawnie jeździć
Odczuwane wrażenie w czasie jazdy jest inne niz w normalnym samochodzie (zwłaszcza na krętej drodze)
Coś ala Toyota MR2

Poza tym silnik 1,8 zwykły, trzeba ten silnik mocno wkręcać na obroty, zeby to jakoś jechało, co bez dobrego rozgrzania silnika, gwarantuje w przyszłości HGF :P

Pozdrawiam,

V.

slax - Pią Maj 29, 2015 14:48

Nie straszcie kolegi tak tym HGF'em :D

[ Dodano: Pią Maj 29, 2015 14:48 ]
Pamiętam kiedyś na spocie jak jeden kolega co prawda miał F'ke, mówił że zima nie da się jeździć tym autem :D Ale to autko raczej do zabawy na lato :D

MD - Pią Maj 29, 2015 16:00

slax, wariant z twardym dachem byłby ok. Dla mnie - ja zimą potrafię w mieście opuszczać szyby, bo lubię zimno.
bociannielot - Pią Maj 29, 2015 18:06

MD, słabo, ja klimę włączam ;p
slax - Sob Maj 30, 2015 13:20

Nie tyle chodzi temperaturę, ale o trakcję. Przód auta nie dociążony i auto nie skręca, nie hamuje podobno :D
MD - Sob Maj 30, 2015 15:51

slax, panie, od tego wymyślono LPG właśnie. ZR'ka z butlą w bagażniku robi się stabilniejsza to i TF z dodatkowymi 45 litrami nad przednią osią zyska na sterowności. A jak nie to można jeszcze zaprojektować funkcjonalny spliter.
sknerko - Sob Maj 30, 2015 18:04

Tylko ze podobno butli z przodu montować/wozić nie można.
MD - Sob Maj 30, 2015 20:22

sknerko, ooo... to nawet nie wiedziałem. Cóż, trzeba więc wrzucić na przód trochę cegieł. :D
herbatkowy - Nie Maj 31, 2015 12:48

Nie no nie bedzie to samochod na codzien, tylko na weekendowy relax. Sporo myslalem nad 350Z, ale strasznie ciezko znalezc dobry egzemplarz a za te srednie trzeba i tak dac worek pieniedzy, a nie sztuka kupic najtajszy za 35.000 i potem w niego inwestowac wiec dalem sobie spokoj. Co do mocy, jestem obyty z 150 konnymi sportowymi motocyklami i zeszperowanymi samochodami RWD wiec mysle ze ogarne tego szkraba :D Spotkalem sie z opiniami ze jest awaryjny... nie wiem sam co o tym myslec, najlepiej porozmawiac z wlascicielami ale takich poki co tutaj nie widze.

PS: To jak z tymi rozmiarami, zmieszcze sie wogole do niego przy prawie 190cm wzrostu?

Markzo - Nie Maj 31, 2015 13:23

musisz się przymierzyć, kokpit jest dość dopasowany do kierowcy ;) a co do mocy, układ MR gwarantuje fajnie doznania już przy tych 120KM ;) a zawsze można założyć głowice VVC + reszte pierdół, szperunek (bo skrzynia jest pg1) i mieć już całkiem szybkiego gokarta ;)
herbatkowy - Nie Maj 31, 2015 14:04

Niestety nie znam nikogo kto mialby takie auto... Chetnie bym wsiadl, zobaczyl jak to jedzie i ogolnie zerknal na to auto, bo wizualnie i budżetowo to jest bajka :) Co do silnika, to skoro jest to najzwyklejszy 16v bez zadnych udziwnien, to nie powinno byc problemow z jego serwisem. Gorzej z reszta czesci, a przynajmniej tak mi sie wydaje. Kto z chlopakow na forum ma TF'a?
Markzo - Nie Maj 31, 2015 14:16

watpie, żeby byl z czymkolwiek problem poza częściami blacharskimi. Zawias MGF/TF jest bliźniaczy z roverem 100 z tego co kojaże, wiec silnik/skrzynia/zawias/heble/elektryka nie będą sprawiać problemów :)
longer86 - Nie Maj 31, 2015 14:52

TF nie ma pneumatycznego zawiasu ;)
herbatkowy - Nie Maj 31, 2015 15:01

Markzo napisał/a:
watpie, żeby byl z czymkolwiek problem poza częściami blacharskimi. Zawias MGF/TF jest bliźniaczy z roverem 100 z tego co kojaże, wiec silnik/skrzynia/zawias/heble/elektryka nie będą sprawiać problemów :)


Masz na myśli to czinkłeczento? :D


longer86 - Nie Maj 31, 2015 15:22

model 100 miał zawieszenie pompowane, tak jak MGF.
TF ma już klasyczne amorki ze sprężynami

herbatkowy - Nie Maj 31, 2015 15:33

longer86 napisał/a:
model 100 miał zawieszenie pompowane, tak jak MGF.
TF ma już klasyczne amorki ze sprężynami


To akurta już wyczytałem, to dobrze że ma zwykłe amorki. Z reszta czesci naprawde nie bedzie problemu u nas w kraju?

MD - Nie Maj 31, 2015 16:39

herbatkowy, nie powinno być. Chociaż należy się spytać, o jakie części Ci chodzi? Blacharka? Lampy? Zawsze coś się znajdzie. Silnik, skrzynia, czujki, elekryka? Te same jednostki, skrzynie i inne występują w reszcie modeli, wiele części jest wspólnych z Roverem, MG, Land-Roverem, a ja kupowałem do wcześniejszej K-Serii czujki o te same były nawet do jakichś Jaguarów.

Roverki mają tę zaletę, że można z nich robić ulepy i będą działać jak fabryczne. :D

herbatkowy - Nie Maj 31, 2015 19:06

Hmm chodzi mi poprostu o wszystkie czesci mechaniczne ktore moga pasc, oraz czesci eksploatacyjne, to fajnie ze wiele czesci pasuje do wielu modeli :) Gdzies na forum widzialem post, ze ten samochod jest strasznie delikatny, ze ktos juz skrzynie ktoras i sprzeglo ma z koleji i cos tam jeszcze... no ale wiadomo ze kazdy samochod mozna zniszczyc gdy sie go katuje, ale fajnie byloby gdyby wiecej osob sie wypowiedzialo co do trwalosci tego auta.
Markzo - Nie Maj 31, 2015 21:53

herbatkowy napisał/a:
Masz na myśli to czinkłeczento?

doookładnie ;)
sam takiego miałem, świetne autko ;)

longer86 napisał/a:
model 100 miał zawieszenie pompowane, tak jak MGF.
TF ma już klasyczne amorki ze sprężynami

tak, ale wahacze z tego co pamiętam są takie same :)

herbatkowy napisał/a:
Hmm chodzi mi poprostu o wszystkie czesci mechaniczne ktore moga pasc, oraz czesci eksploatacyjne, to fajnie ze wiele czesci pasuje do wielu modeli Gdzies na forum widzialem post, ze ten samochod jest strasznie delikatny, ze ktos juz skrzynie ktoras i sprzeglo ma z koleji i cos tam jeszcze... no ale wiadomo ze kazdy samochod mozna zniszczyc gdy sie go katuje, ale fajnie byloby gdyby wiecej osob sie wypowiedzialo co do trwalosci tego auta.

mechanicznie nic Cie nie zaskoczy, a co do skrzyni to bardzo ciekawe... bo pg1 u mnie dzielnie znosi od jakis 49 000km 2,0T z mocą 200+ i momentem blisko 2x takim jak w 1,8 i nie chce się poddać ;)

Roverki i MGki mają to do siebie, że cierpią na syndrom "poprzedniego mechanika". Ich nie naprawia się młotkiem i przecinakiem, czego niestety niektórzy nie rozumieją, robiąc wszystko na pałe a potem płaczą, że coś nawala. Podejrzewam, że serwisując swoje E60 przekonałeś się, jak ważna jest kompetentna obsługa i poziom wiedzy serwisantów, raczej MG nie przysporzy Ci kłopotów ;)

flapjck1 - Nie Maj 31, 2015 23:01

wypowiem sie na temat MGF - mechanicznie blizniaczego, roznice tylko w zawieszeniu

osobiscie nie rozumiem lekow przed mgf-em i zawieszeniem hydrolastik - jest latwe do ogarniecia a gruszki nie padaja jakos notorycznie czesto :)

kilka gumek trzeba co jakis czas wymieniac i pamietam ze w tylnym zawieszeniu w ktoryms drazku wiadacym tulejki sa niewymienne, dostepne z calym drazkiem i dosc drogie tym samym

sworznie kupowalem po 8 pln sztuka, lozyska pasowaly z austina maestro/r100 i byly smiesznie tanie, jakies gumki powymienialem od razu na polibusze - zasadniczo w zawieszenia ( czesci ) wlozylem ze 200 zl + 200 pompowanie i bylo jak nowe

samochod jest bardzo wrazliwy na nastawy geometrii zawieszenia, doslownie pol stopnia zbieznosci czy pochylenia ( glownie TYLU!!!!!! ) robi kolosalne roznice w prowadzeniu auta - znalazlem gdzies w necie strone jakiegos niemca ktory potestowal kilka ustawien geometrii i opisal charakterystyke kazdego nastawu


warto miec zdrowe i SWIERZE opony - na starych kapciach kreci baki jak zly :) - do tego w rozmiarach takich jak zaleca fabryka - szerzej z tylu, wezej z przodu

w moim strupku nie zdarzylem tylko dojsc do ladu ze wspomaganiem, mialo napady nie dzialania i nie rozgryzlem tego - zasadniczo dosc czesto spotykana usterka, czasami objawiajaca sie tylko sciaganiem ( mozna wtedy to ogarnac - troche zabawy ale do zrobienia ) a czasami bydle nie dziala

zawsze trzeba miec sprawny uklad chlodzenia - wlasnie ze wzgl na HGF - chlodnica, wiatraki, termostat, rury gumowe i stalowe pod podwoziem

co do wzrostu - przymierz sie - ja mam 186 cm i jestem szczuplejszy i mgf byl dla mnie granicznie wygodny, nie moglem sobie postawic pionowo oparcia ( jak lubie ) bo widzialem wtedy krawedz ramy przedniej szyby a glowe mialem w szmacie dachu :)

zasadniczo znajdz sobie mgf/mgtf do sprzedania jak najblizej i zrob sobie jazde probna, z dachem i bez - bedziesz wiedzial

ja mialem wersje 118 kunia - dawala rade, kazda mocniejsza bedzie fajniejsza

do jezdzenia bez dachu KONIECZNY jest windshot - bez niego jazda szybciej niz 120 kmph jest meczaca - leb urywa itepe, po uszach wieje :P a z windshotem to nawet w marcu mozna zdjac dach i pojezdzic jak nie pada :)

Tinuviel - Pon Cze 01, 2015 11:32

podpisuje się pod tym co napisał flapjck1. geometria i opony to bardzo ważna sprawa żeby auto idealnie jeździło i trzymało się drogi a to w tym aucie gwóźdź programu. TF ma 135 koni w wersji bez VVCm nie 120 jak MGF. Ten 135konny silnik to ponoć najlepsza opcja do MGTFa. trochę szybszy niż 120tka a bez złożoności VVC. Odnośnie samej mocy jeszcze, zważ a to że 135koni do bodajże 5.5k RPM jedzie tak samo jak 145 czy 160. W normalnej jeździe zatem nie poczujesz różnicy, dopiero gdy zechcesz autem sporo ostrzej pojeździć.

Mam 186cm wzrostu i pakuje się do auta, przejechałem kiedyś odcinek "na raz" około 700km i było spoko, wygodnie. Nie mam problemów z zmieszczeniem się na wysokość, zarówno z soft jak i hard topem, siedzenie mam raczej na pion, gorzej jednak z nogami. Kolana mam blisko kierownicy, jak zakręcam do ręką o kolano dotykam. Jak jesteś z okolic Wrocławia to zapraszam, przymierzysz się do mojego MGFa.

herbatkowy - Pon Cze 01, 2015 12:20

Wielkie dzięki za rzeczowe posty flapjck1 oraz tinuviel. Co do komfortu, jest regulacja wysokości fotela oraz kierownicy? Coś czuje ze mogę mieć problem właśnie z tymi nogami. Niestety mieszkam w Ostrołęce obok Łomży, l do Wrocławia mam stanowczo za daleko ale dzięki za propozycje :) .
Tinuviel - Pon Cze 01, 2015 23:18

Fotel u mnie przód tył i nachylenie, brak regulacji na wysokość. Kierownica u mnie się nie ustawia ale chyba od Mark 2 MGF już jest regulowana w jednej płaszczyźnie, więc w TF tym bardziej powinna być.
flapjck1 - Wto Cze 02, 2015 09:05

potwierdzam co do fotela, z kierownica nie pamietam - moj chyba nie mial regulacji


najfajniejsza wersja tego auta wg mnie to mgf 160 trophy :D

same przednie lampy pomalowane na czarno duzo zmieniaja w wygladzie

koroviov - Wto Cze 02, 2015 11:30

Odpowiedź laika:
Ja nie wiedziałem o tym aucie nic. Znałem model z gry Gran Turismo w którą namiętnie crałem ponad 10 lat temu. Jak go zobaczyłem na żywo i obejrzałem to stwierdziłem, ze musze go mieć. I w nosie mam czy jest awaryjny, wygodny, poręczny lub ekonomiczny. Jest doskonały w prowadzeniu i piękny. A że funkcjonalność maksi-skutera to trudno. Do wożenia skrzynek na karmark mam kombiaka. ;) Mit diesel naturlich ;)

Tinuviel - Wto Cze 02, 2015 14:25

Fajnie że są jeszcze ludzie którzy doceniają piękno takich aut i frajdę z jazdy jaką dają. Jak słucham czasami wywodów gości którzy "jarają się motoryzacją" i rozpływają się o tym jak pasat w dieslu po chip tuningu super jeździ i że gościa w bawarze ostatnio na obwodnicy wyprzedził to ręce opadają...

...wszystko fajnie do pierwszego zakrętu.

BTW MGF trophy to też mój top, ale to już auto kolekcjonerskie, nie wiem czy jestem gotów na takie:)

bociannielot - Wto Cze 02, 2015 15:01

Tinuviel napisał/a:
...wszystko fajnie do pierwszego zakrętu.

"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców" Colin McRae

MD - Wto Cze 02, 2015 16:32

Tinuviel, bociannielot, otóż to, skoro się tak chwilowo wypowiadamy poza tematem. TF pozwoli czerpać frajdę z jazdy, będzie też wymagać umiejętności. Diesel z chipem to dla niektórych wspaniałe, sportowe auto, a takowy chip to i można w rodzinnym Scenicu wrzucić jak u mojego taty. Niby 150KM dostępne bardzo nisko, ale co z tego, skro Scenic w zakręcie przechyla się jak autobus, a zaraz później - to chyba system antywywrotkowy - przestaje skręcać. :D
herbatkowy - Wto Cze 02, 2015 20:25

Dodałbym do tego kwestie samego napędu. Ja osobiście jestem wręcz zakochany w mocnych i trwałych tylnionapędówkach które nie gniewają się jak czasem postawi się je bokiem na rondzie czy zakręcie, dlatego od zawsze jeżdżę beemkami, a wszystko zaczeło się ładnych pare lat temu gdy miałem okazje pojeździć podmodzoną 328i E36 ze szperą, na hamowni pokazała 220 koni, ale robiliśmy tą beemką takie auta jak leon 1.8T 270 konny, z Audi S3 B8 2.0 TFSI po modzie na 340 KM/480 NM nie licząc startu- tą beemką kumpel szedł łeb w łeb więc naprawde dobrze to chodziło, kumpel naprawde jej nie oszczędzał, ten samochód dziś ma 20 lat i nadal jeździ wyśmienicie. Po przejażdżce tym autem zakochałem się automatycznie w RWD. Sam mam teraz diesla BMW E60 (narazie bez chiptunningu) i pewnie objadę takiego TF 120 konnego wzdłuż i wszerz, to w środku e60 można zasnąć. Zero wrażeń, absolutna cisza i komfort, ale to nie jest samochód od dostarczania emocji, on ma wyglądać elegancko i wygodnie oraz sprawnie przenosić mnie z punktu A do punktu B. Od szaleństw zawsze miałem jakiś motocykl, latało się na kole itp. ale jakoś mnie już to nie kręci jak kiedyś, teraz pora na cabrio no i TF podoba mi się najbardziej >:) Wiem ze wkoncu kupie TF i zrobie ja na taka kose, ze szok :) Wrzucam fotki mojego poprzedniego "projektu" czyli E39 zrobiona wizualnie w sumie od podstaw:




Tinuviel - Wto Cze 02, 2015 22:34

hmm... tylko wiesz, jak lubisz RWD i to takie pełnoprawne/klasczne jak w BMW to nie wiem czy nie zawiedziesz się TFem. To nie jeździ jak klasyczne RWD, to jest ciężko puścić bokiem, owszem da się, ale przy większych prędkościach bardzo ciężko to kontrolować. To auto ma lekki przód, trzeba dobrze balansować masą w zakrętach, inaczej potrafi Ci odpłynąć jak w FWD. Cała sztuka polega na tym żeby utrzymać trakcje na przodzie i nie rzucić tyłem. Ja przejechałem moim z 12-15k km i dopiero powoli ogarniam jak tym jeździć, gdzie np. w Imprezie wystarczyły mi z dwa-trzy tygodnie:) Nie wiem czy jak lubisz klasyczne RWD to nie byłbyś bardziej zadowolony z czegoś z większym %masy na przodzie. MX5 ma 50/50, slk będzie miało zdecydowanie cięższy przód (i mocniejsze silniki), podobnie pewnie Alfa Spider.
Markzo - Wto Cze 02, 2015 22:43

bo tutaj jest układ napędu MR - middle rear. Silnik centralnie a napęd na tył ;) jeździ się tym świetnie wg mnie, choć jest narowisty i trzeba mieć się cały czas na baczności ;)
herbatkowy - Wto Cze 02, 2015 22:59

Tinuviel napisał/a:
hmm... tylko wiesz, jak lubisz RWD i to takie pełnoprawne/klasczne jak w BMW to nie wiem czy nie zawiedziesz się TFem. To nie jeździ jak klasyczne RWD, to jest ciężko puścić bokiem, owszem da się, ale przy większych prędkościach bardzo ciężko to kontrolować. To auto ma lekki przód, trzeba dobrze balansować masą w zakrętach, inaczej potrafi Ci odpłynąć jak w FWD. Cała sztuka polega na tym żeby utrzymać trakcje na przodzie i nie rzucić tyłem. Ja przejechałem moim z 12-15k km i dopiero powoli ogarniam jak tym jeździć, gdzie np. w Imprezie wystarczyły mi z dwa-trzy tygodnie:) Nie wiem czy jak lubisz klasyczne RWD to nie byłbyś bardziej zadowolony z czegoś z większym %masy na przodzie. MX5 ma 50/50, slk będzie miało zdecydowanie cięższy przód (i mocniejsze silniki), podobnie pewnie Alfa Spider.


Nie no, ja sobie zdaje sprawe ze to nie bedzie auto do jazdy bokiem, nie takiego szukam, poprostu mowie co mnie najbardziej kręci w autach. Od roadstera oczekuje fun'u w formie bardziej rekreacyjnej niz sportowej i przyznam ze TF jest najladniejszy ze wszystkich roadsterow w tym segmencie cenowym.

PS: Jak jest z akcesoriami do tego auta u nas? Mozna bez problemu znalezc windshota czy hardtopa ?

flapjck1 - Sro Cze 03, 2015 10:09

https://www.youtube.com/watch?v=y3oQPKss-s4



windshoty są, hardtopy sa gorzej dostepne, i do tego drogawe, ale z tym jest tak wszedzie

herbatkowy - Sro Cze 03, 2015 11:09

flapjck1 napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=y3oQPKss-s4



windshoty są, hardtopy sa gorzej dostepne, i do tego drogawe, ale z tym jest tak wszedzie


Hehe ten filmik jest jak Rafaello, wyraża więcej niż 1000 słów. Wiadomo że granica między poślizgiem kontrolowanym a takim bąkiem jak na filmie jest niewielka, ale to i tak dla mnie plus, przynajmniej coś się dzieje :p

flapjck1 - Sro Cze 03, 2015 14:40

w jutubie

haslo "mgf cup" "mgf challenge"


kupa filmikow edukacyjnych :)

https://www.youtube.com/watch?v=PrSxM-YIbyg

Tinuviel - Sro Cze 03, 2015 19:30

Hardtop 1500-2000zł, ale to w sumie włókno szklane, całkiem lekki jest ten dach, chyba lżejszy trochę niż miękki a na pewno poprawia aerodynamikę. Innych akcesoriów jest masa ale na ebay.co.uk w przyzwoitych cenach i trzeba za przesyłkę wybulić.
herbatkowy - Sro Cze 03, 2015 20:15

W sumie to niepotrzebnie pytalem o hardtopa, samochod i tak nie bedzie uzywany w zime. Ostatnie pytanie co do auta, co z miekkim dachem, jezeli kupie auto z uszkodzonym itp. to sie jakos naprawia czy trzebaby szukac innego?

Tak poza tym to chyba wiem juz wystarczajaco duzo zeby zdecydowac sie na to auto, musze miec tego szkraba i w tym roku lub max w nastepnym cos znajde :)

Tinuviel - Sro Cze 03, 2015 22:44

Koszt miękkiego dachu w dobrym stanie to 800-1200zł. Koszt uszycia nowego dachu to 1500-1700zł. Ja kupiłem do siebie w bardzo fajnym stanie dach miękki za 1000zł, ale drugi raz bym nie kupił a kazał uszyć nowy. Inne materiały, lepsza szybka, warto dopłacić moim zdaniem. Do tego jak kupisz używany dach to będziesz musiał go spasować z autem a to droga przez mękę, jak dasz do obszycia to tam już zadbają o to żeby pasował dobrze. Drobne naprawy typu przetarcia itp możesz pewnie i sam zaszyć, albo tapicer rozgarnięty to naprawi. Są też spece od dachów cabrio ale to raczej w dużych miastach tylko. Uszkodzenia tylnej szyby to gorsza sprawa, trzeba oddać do fachowca, koszt pewnie koło 600zł (trochę strzelam) za wymianę.
Z popularnych "modów" jest wymiana tej pleksji na normalną szybę, ale trochę drogo i trzeba z UK ciągnąć, a że to szkło to ryzyko że przyjdzie w proszku.

flapjck1 - Czw Cze 04, 2015 14:05

co do dachow to sa dwie dobre firmy, w niedzwiedzi kolo lublina i gdzies w okolicach gorzowa? zielonej gory? ceny jak wyzej - okolo 1500-1600, zreszta na allegro jest chyba ogloszenie

jedna rzecz co do dorabianych dachow: w orginalnym mozna suwaczkiem odpiac tylna polac z szyba, i wtedy uzyskuje sie zajebisty przewiew przy oslonie przed sloncem, dorabiane chyba tego nie maja

nowy w uk kosztuje duza forse ale za to mozna wybierac w kolorach
patrz www.rimmerbros.co.uk


wysylka do pl - pikus byle nie gabaryty - ja robie w uk bardzo duzo zakupow - paczka do 31,5 kg kosztuje aktualnie okolo 90 pln - byle nie byly to gabaryty :)

generalnie w uk czesci multum - tylko hamulce z trophy sa drogie - cala reszta smiesznie tania czasami

hardtop jest dobry jak sie jezdzi alltime - jak tylko na ladna pogode to olac :) zakladanie troche trwa, potrzebna druga para rak, i czlowiek traci przyjemnosc z jezdzenia cabrio - ale fakt jest wiecej miejsca nad glowa niz pod szmata - plusy mgf-owego i teefowego hardtopa ze mozna zakladac na szmaciany dach - nie trzeba demontowac

szklana szyba - dobra rzecz - zwlaszcza z ogrzewaniem - chyba kazde auto ma wyprowadzone wiazke, trzeba tylko ewentualnie wlacznik dokupic

herbatkowy - Sob Cze 13, 2015 18:52

flapjck1 napisał/a:
co do dachow to sa dwie dobre firmy, w niedzwiedzi kolo lublina i gdzies w okolicach gorzowa? zielonej gory? ceny jak wyzej - okolo 1500-1600, zreszta na allegro jest chyba ogloszenie

jedna rzecz co do dorabianych dachow: w orginalnym mozna suwaczkiem odpiac tylna polac z szyba, i wtedy uzyskuje sie zajebisty przewiew przy oslonie przed sloncem, dorabiane chyba tego nie maja

nowy w uk kosztuje duza forse ale za to mozna wybierac w kolorach
patrz www.rimmerbros.co.uk


wysylka do pl - pikus byle nie gabaryty - ja robie w uk bardzo duzo zakupow - paczka do 31,5 kg kosztuje aktualnie okolo 90 pln - byle nie byly to gabaryty :)

generalnie w uk czesci multum - tylko hamulce z trophy sa drogie - cala reszta smiesznie tania czasami

hardtop jest dobry jak sie jezdzi alltime - jak tylko na ladna pogode to olac :) zakladanie troche trwa, potrzebna druga para rak, i czlowiek traci przyjemnosc z jezdzenia cabrio - ale fakt jest wiecej miejsca nad glowa niz pod szmata - plusy mgf-owego i teefowego hardtopa ze mozna zakladac na szmaciany dach - nie trzeba demontowac

szklana szyba - dobra rzecz - zwlaszcza z ogrzewaniem - chyba kazde auto ma wyprowadzone wiazke, trzeba tylko ewentualnie wlacznik dokupic


Masz racje, hardtop w moim przypadku bedzie bezuzyteczny :) Tych samochodow jest strasznie malo, ciekawe czy wogole bedzie cos do kupienia u nas w kraju...

[ Dodano: Sob Cze 13, 2015 18:52 ]
Słuchajcie mam jeszcze jedno ostatnie pytanie, czy felgi 4x100 beda pasowac do TF'a?

flapjck1 - Nie Cze 14, 2015 15:24

nie

mgf + mgtf maja najbardziej pomerdany rozstaw srub na swiecie

4x 3,75' czyli 4x95,25 mm

identyczny byl w roverze metro, austinie allegro i starych triumphach :)


ale nie kombinuj, orginalne kola mgf/ mgtf sa bardzo ladne i zasadniczo latwo dostepne

herbatkowy - Sro Cze 17, 2015 14:33

flapjck1 napisał/a:
nie

mgf + mgtf maja najbardziej pomerdany rozstaw srub na swiecie

4x 3,75' czyli 4x95,25 mm

identyczny byl w roverze metro, austinie allegro i starych triumphach :)


ale nie kombinuj, orginalne kola mgf/ mgtf sa bardzo ladne i zasadniczo latwo dostepne


Nie ma mowy, zbyt bardzo jestem zboczony na punkcie felg. Musi być 17 cali 9 cali minimum z tyłu :P zaloze jakies dystanse zmieniajaca rozstaw i znajde fajna felge 4x100.

bociannielot - Sro Cze 17, 2015 14:35

herbatkowy, wiesz czemu brz/gt86 miedzy innymi zawdziecza super wlasciwosci jezdne? wąskie felgi i opony :ok:
flapjck1 - Sro Cze 17, 2015 15:42

herbatkowy napisał/a:
flapjck1 napisał/a:
nie

mgf + mgtf maja najbardziej pomerdany rozstaw srub na swiecie

4x 3,75' czyli 4x95,25 mm

identyczny byl w roverze metro, austinie allegro i starych triumphach :)


ale nie kombinuj, orginalne kola mgf/ mgtf sa bardzo ladne i zasadniczo latwo dostepne


Nie ma mowy, zbyt bardzo jestem zboczony na punkcie felg. Musi być 17 cali 9 cali minimum z tyłu :P zaloze jakies dystanse zmieniajaca rozstaw i znajde fajna felge 4x100.



to poszukaj w UK customowych felg do mgf-a / mgtf-a , sa dostepne bezproblemowo compomotive


aczkolwiek wsadzanie jakis wielkich i ciezkich badziewi imho poza wygladem nic ci nie da, a prawie jestem pewny ze wlasciwosci jezdne to wrecz pogorszy

herbatkowy - Czw Cze 18, 2015 20:52

Zakładając felgi raczej nie mam zamiaru osiągnąć niczego innego niż lepszy wygląd. Niekoniecznie muszę zakładać szersze opony, można naciągnać 215 na tył 9 cali i 205 na przód 8j :P Te customowe felgi do MG to raczej grube ceny co?
flapjck1 - Pią Cze 19, 2015 09:11

grube to pojecie wzgledne, ale fakt ze w PL beda juz raczej niesprzedawalne
bociannielot - Pią Cze 19, 2015 09:24

herbatkowy, szersza felga tez moze pogorszyc prowadzenie, mysle ze tak czy siak najpierw kup Tf-a a potem kombinuj z felgami ;-)
herbatkowy - Sob Cze 20, 2015 23:37

bociannielot napisał/a:
herbatkowy, szersza felga tez moze pogorszyc prowadzenie, mysle ze tak czy siak najpierw kup Tf-a a potem kombinuj z felgami ;-)


Jasne że tak, ale to tylko kestia czasu :)

koroviov - Nie Lip 26, 2015 13:43

No już pomału zimno sie robi, a nic nie słychać w temacie. Kupiłeś coś?
A co do kółek to skoro jesteś motocyklistą to pewnie maż i tu jakieś doświadczenie. Nie obawiasz się, ze ten słaby silniczek nie uciągnie takiego koła?