Zobacz temat - [220SDi] Sterowanie centralnym zamkiem - plus, masa?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [220SDi] Sterowanie centralnym zamkiem - plus, masa?

Nickczemny - Czw Maj 28, 2015 19:30
Temat postu: [220SDi] Sterowanie centralnym zamkiem - plus, masa?
Witam

Jestem posiadaczem drugiego już SDi. Centralny zamek działa, reanimowałem go centralką z rozbitego auta, aczkolwiek zdecydowałem się założyć dodatkowy 'uniwersalny sterownik' z pilotami - z doświadczenia działają o niebo lepiej niż oryginał rovera. Immo jest wycięty, nie będzie problemu z rozruchem. Proszę tylko o wskazanie przewodów odpowiedzialnych za otwieranie/zamykanie drzwi oraz te od lampki w liczniku i brzęczyka.

Kolejne pytanie - CZ w Roverkach sterowany jest masą, plusem czy może na przemian?

Za wszelkie odpowiedzi dziękuję.
Pozdrawiam

Harry - Czw Maj 28, 2015 20:56

z tego co się orientuje to przewody to pomaranczowy i filetowy jest od centralnego zamka
w Rave masz rozrysowane.
Na 100% nie jestem pewien ,ale z tego co pamiętam to jest - sterowanie,ale nie jestem pewien

Nickczemny - Nie Maj 31, 2015 21:11

Akurat nie zerknąłem na oba kable, jedynie na fioletowym jest stale +12V



Może w czymś pomoże.. ? Kiedyś gdzieś wyczytałem, że sterowanie jest na przemian masą i plusem. Potwierdzi to ktoś? Próbowałem znaleźć coś miernikiem, ale kostka przy ecu jest bardzo ciasna, resztę dnia byłem zaabsorbowany przekładaniem lusterek od R25 i stacyjki podświetlanej :D .

Za pomoc będę wdzięczny :3.

Pozdrawiam

Harry - Nie Maj 31, 2015 21:30

sterownik do centralnego jest za bezpiecznikami w kabinie
czarna puszka z literka A lub D

Nickczemny - Nie Maj 31, 2015 21:50

Wiem stary, sam ją wkładałem z rozbitego autka. Dopytuje się, czy ktoś po schemacie pozna które kable odpowiadają za sygnał otwarcia i zamknięcia drzwi - bo elektryk ze mnie żaden. Jak wspomniałem - miernika nie mogę nawet wpiąć w tą kostkę, piny są za ciasne.
sknerko - Pon Cze 01, 2015 07:13

Jak piny za ciasne na miernik to trzeba igłą do szycia wbić się w wtyczkę z pinami albo w izolację kabla.
Harry - Pon Cze 01, 2015 07:33

wpiąc się musisz w pomarańczowy i różowy wg. schematu
Nickczemny - Pon Cze 01, 2015 16:57

Co mówi miernik :

Na kablu różowym (czy tam fioletowym) jest cały czas pełne napięcie. Przy zamykaniu bądź otwieraniu delikatnie spada na chwilę, do jakichś 12.4V, po czym wraca do pełnego napięcia.

Na kablu pomarańczowym z kolei nie ma stałego napięcia. Pojawia się znikome, bo 0.3V (tyle wyłapał miernik) przy zamykaniu drzwi, po czym maleje do 0V. Przy otwieraniu drzwi przez chwile pojawia się pełne napięcie, po czym znika.

Próbowałem na krótko podać +12V na kabel pomarańczowy przy zamkniętych drzwiach, bo wtedy pojawiało się +12V na tym kablu - jedyne co zobaczyłem to dość mocna iskra, drzwi się nie otworzyły.

Jaki wniosek? Muszę wiedzieć, czy CZ jest sterowany impulsem z masy, plusa, czy na przemian. Sterownik, który chcę podłączyć muszę najpierw odpowiednio skonfigurować, stąd pytanie.

Pozdrawiam

Harry - Pon Cze 01, 2015 17:58

ja jak podłączałem, żeby mieć światła "follow me home" podłączałem się do pomaranczowego i różowego z tego co pamiętam,ale to było 2 lata temu, na pewno pomarańczowy z drzwi kierowcy
Nickczemny - Pon Cze 01, 2015 21:07

~Harry, podłączyłeś sygnał plusem, tak? Dałeś +12V na pomarańczę?
Harry - Wto Cze 02, 2015 08:19

do modułu PLC (przekaźnikowy licznik czasu) + jest stały z aku, natomiast sygnał sterujący modułem, jest z pomarańczowego przewodu i fioletowego lu różowego( tego już nie pamiętam)

Kiedy miałem uszkodzony przewód pomarańczowy to nie mogłem zamknąć drzwi z centralnego zamka i otworzyć - drzwi kierowcy.
Pasażera się otwierały i zamykały z pilota i kluczyka

Nickczemny - Wto Cze 23, 2015 20:05

Witam !

Jako, że czas pozwolił to zabrałem się za CZ. Sterowanie w Roverze nie jest plusowe, a 'na przemian', tak jak gdzieś tam wyczytałem. W moim przypadku podanie +12V kończyło się wywaleniem bezpiecznika. Jedynym rozwiązaniem żeby zbyt mocno nie kombinować jest odłączenie oryginalnej centralki alarmu, skonfigurowanie nowej-uniwersalnej na sterowanie +/- i podłączenie pod siłownik. W przypadku naszych Rover'ków są to oczywiście kable różowy i pomarańczowy, tak, jak wskazaliście.

Jedynym problemem był prawidłowy impuls. Centralny śmiga teraz aż miło, efekt tutaj :


https://www.youtube.com/watch?v=Ppfp5iYZoYM

Dalej już nie chciało mi się iść. Jak widać działa o niebo lepiej od oryginalnego centralnego, dla niektórych właścicieli R200 może to być szok :D .


Pozdrawiam serdecznie tych, którzy odpowiadali i chcieli pomóc :) .