|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Cewka zapłonowa
masteryoda47 - Sob Cze 06, 2015 18:35 Temat postu: [R416] Cewka zapłonowa Witam, niedawno zaczął mi szwankować mój roverek. Najpierw gasł podczas jazdy i czasem nie chciał odpalić ale ostatnio już w ogóle przestał odpalać. Sprawdziłem cewkę, i nie daje iskry. Kupiłem nową, wymieniłem i to samo. Sprawdziłem napięcia na kablach dochodzących do niej i o dziwo na każdym po włączeniu zapłonu jest ok 12 V. Sprawdziłem też gdzie idą te kable i co mnie również zdziwiło oba idą do ECU. Ładnych kilka lat to działało. A może ja jestem w błędzie i rzeczywiście u was też tak jest? Proszę o pomoc.
sTERYD - Sob Cze 06, 2015 20:29
to jest normalne, bo cewka jest sterowana masą.
Sprwdź czujnik położenia wału korbowego.
masteryoda47 - Nie Cze 07, 2015 10:05
rezystancja to około 1300 ohmów, reaguje skokami na przyłożenie metalu, czy to prawidłowa wartość? A może jest inny sposób na sprawdzenie tego czujnika?
sTERYD - Nie Cze 07, 2015 10:20
podmienić na sprawny
masteryoda47 - Pon Cze 08, 2015 17:50
Dziś wymieniłem ten czujnik i niestety nadal to samo. Podczas próby odpalenia do cewki dochodzą te same napięcia. Jakieś pomysły jeszcze?
Kozik - Wto Cze 09, 2015 07:17
a podmieniałeś cewkę? na próbę możesz założyć z innego samochodu, ja na cewce z vw golf jeździłem 3 miechy i działało
masteryoda47 napisał/a: | Sprawdziłem napięcia na kablach dochodzących do niej i o dziwo na każdym po włączeniu zapłonu jest ok 12 V. |
masz dwa przewody na jednym powinno być 12 na drugim nie bo to jest sygnał, mówimy o samym przekręceniu zapłonu i pomiar od masy do pina
masteryoda47 - Wto Cze 09, 2015 07:36
Cewkę też wymieniałem i nadal szukam przyczyny tego, że właśnie na obu pinach jest 12 V
sTERYD - Wto Cze 09, 2015 08:00
spróbuj przykręcić masę do komputera.
masteryoda47 - Wto Cze 09, 2015 13:48
W jakim sensie? Do obudowy? Próbowałem już ją uziemiać ale nic to nie dało
Harry - Wto Cze 09, 2015 17:08
a może czujnik ciśnienia- map sensor jest uszkodzony
masteryoda47 - Wto Cze 09, 2015 18:16
Sprawdzę i ten czujnik.
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Mam jeszcze 2 pytania. Pierwsze, który tranzystor odpowiada za sterowanie cewką w ECU?
I czy to jest normalne, że przy odłączonej cewce i ECU gdy badam rezystancję jednego z kabli pomiędzy złączem cewki a złączem ECU to na kilku pinach w ECU jest niska rezystancja? Tak jakby te kable były połączone.
zdzichu - Wto Cze 09, 2015 20:30
MAP-sensor nie ma nic wspolnego z iskra. Jest mozliwe ze na kilku pinach przy ECU jest niska rezystancja gdyz sa zasilane z tego samego przekaznika, ale tylko jeden przewod. Drugi (minus) jest tylko na jeden pin. Numerow pinow nie pamietam a jestem teraz w pracy.
AndrewS - Wto Cze 09, 2015 21:11
Przy nie pracującym silniku na obu pinach cewki będzie 12V i to jest normalne.
Komp nie podaje wtedy masy, czyli pin nie jest podłączony do niczego "wisi w powietrzu", cewka to długaśny drut wiec z drugiej strony mamy też 12V.
Mase podaje komp cyklicznie i to sa milisekundy, wiec praktycznie nie do "zauważenia" zwykłym tanim miernikiem.
Z drugiej strony nigdy nie próbowałem tak mierzyć, być może podczas obrotów wału miernik na tym masowym pinie cewki, pokaże pomiar uśredniony np. 6V
masteryoda47 - Sro Cze 10, 2015 15:57
no to ja się już chyba poddaję. Faktem jest, że 3 różne cewki nie podają iskry, czujnik położenia wału wymieniany dwukrotnie też bez rezultatu, kable od czujnika i cewki do komputera sprawdzane. Jedynie do ECU nie zaglądałem jeszcze chyba
sTERYD - Sro Cze 10, 2015 16:56
A spróbuj podłączyć świece do kabla od cewki. Może po prostu rozdzielacz się zdupcył.
masteryoda47 - Sro Cze 10, 2015 18:07
też już próbowałem i iskra niewidoczna
|
|