|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [Rover 75 2.0V6] Sprzęgło,koło dwumasowe
Zarek - Sro Cze 10, 2015 14:46 Temat postu: [Rover 75 2.0V6] Sprzęgło,koło dwumasowe Witam czy może ktoś pomóc. Pierw opisze problemy. Odkąd kupiłem roverka przy zmianie biegu muszę wolno puszczać sprzęgło żeby nie wystąpiło bujniecie auta zrobiłem już ponad 20 tys km trochę denerwujące ale można jeździć od jakis 8 tyś występuje delikatne metaliczne grzechotanie(terkotanie)słyszalne mocniej na zimnym silniku wydobywające się z okolic sprzegła( tak mi sie wydaje)na ciepłym słychać tylko przy wyłączonym radiu i nawiewie oraz przy wolnej jeździe np na 5 biegu w celach badawczych od jakiegoś czau doszło szarpniecie przy dodaniu i puszczaniu szybkim gazu (dwa bujnięcia autem i normalne zwalnianie) wymieniłem poduszę 8 bo była rozwalona reszta wydaje się ok. Auto stało 3 dni czekając na cześć po wymianie myślałem że jest ok zero terkotania szybkie zmiany biegów ale było tak tylko przez chwile i powróciło. Dodam że odczuwam mrowienie szuranie w stopie po lekkim naciśnięciu sprzęgła. Kilka razy też czułem na pedale od gazu jak wjeżdżałem pod większa górkę ale ostatnio dawno tego nie zauważyłem. Na łączeniu silnika ze skrzynią zauważalny jest olej. Usterka występuje na benzynie i lpg.
sTERYD - Sro Cze 10, 2015 17:07
To nie olej, tylko płyn hamulcowy z wysprzeglika. Cena nieco niższa niż sprzeglo i dwumasa, ale robota ta sama.
grota10 - Sro Cze 10, 2015 17:34
Ja tak mialem kiedy rozsypywala tarcza sprzeglowa.Nie koniecznie musi byc to dwumas
zedziczek - Czw Cze 11, 2015 07:04
Jest już dostępna wersja metalowa wysprzęglika, miejmy nadzieje, że problemy ze sprzęgłem się skończą wreszcie, moj plastikowy już prawie 6 lat śmiga ale nie znam dnia ani godziny
cin1391 - Czw Cze 11, 2015 07:44
Witaj w klubie. W ostatnim czasie dopadło mnie to samo.
Na 100 wysprzęglik. On się powoli sypie. I nie wiadomo, kiedy całkiem się rozszczelni. Ja na razie zamierzam jeździć, aż całkiem padnie, a w międzyczasie szukam dwumasy, tarczy sprzęgła z dociskiem i wysprzęglika - zrobię zestaw na raz, żeby mieć święty spokój.
prebenny - Czw Cze 11, 2015 08:30
cin1391 wysprzęglik TAZU ok 330 zł (trzeba napisać im na maila), sprzęgło nationala ok 369 zł na allegro (nr części CK9719). Dwumas pewnie 1400-1600 chyba, ze regeneracja.
U mnie wysprzęglik już też ale na razie brak funduszy więc czekam aż się kompletnie wysypie. Tarczę i docisk też od razu, bo sprzęgło przy podłodze łapie. Dwumasu mam nadzieję nie będę musiał ruszać. Przy przebiegu ponad 350 tyś km myślę, że już był zmieniany, a objawów żadnych nie daje.
Zarek - Czw Cze 11, 2015 14:57
prebenny napisał/a: | cin1391 wysprzęglik TAZU ok 330 zł (trzeba napisać im na maila), sprzęgło nationala ok 369 zł na allegro (nr części CK9719). Dwumas pewnie 1400-1600 chyba, ze regeneracja.
U mnie wysprzęglik już też ale na razie brak funduszy więc czekam aż się kompletnie wysypie. Tarczę i docisk też od razu, bo sprzęgło przy podłodze łapie. Dwumasu mam nadzieję nie będę musiał ruszać. Przy przebiegu ponad 350 tyś km myślę, że już był zmieniany, a objawów żadnych nie daje. |
Dzięki panowie za odpowiedzi. Co do ceny sprzęgła to właśnie do benzyny jest jakaś kosmiczna bo tylko za 600 zł znalazłem:( zastanawiam sie czy od innego auta nie podejdzie i czym sie rożni od diesla że taka różnica cenowa
cin1391 - Czw Cze 11, 2015 16:17
prebenny, ja kupię wysprzęglik od Landka BritPart za 220 zł, a tarczę i docisk oddam do regeneracji do AVANTI w Kielcach. Choć sprzęgło bierze mi dobrze, od połowy i nie ślizga się.
A co do dwumasa mam mieszane uczucia - sam nie wiem. Kolega MaReK powiedział mi, że tłuczenie pedałem i szum to najprawdopodobniej sam wysprzęglik. Mam przelatane 245kkm i obawiam się, że jednak dwumas nie był ruszany od fabryki
Liczyłem:
dwumas regeneracja - 650zł + 50zł wysyłki
tarcza i docisk regeneracja - 250zł
wysprzęglik - 220zł
robocizna u magika - 400-500 zł
RAZEM: około 1600 zł - i ogarnięte wszystko w cenie samej nowej dwumasy LUK. I myślę, że na kilkadziesiąt kkm spokój
|
|