|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [600sdi] turbo przy 2500 obrotow
michal001 - Pią Cze 12, 2015 08:51 Temat postu: [600sdi] turbo przy 2500 obrotow Jak to w koncu jest z turbo? Oczywiscie troche sie juz naczytalem,wiec wiem,ze ono pracuje caly czas ,tylko zaczyna wtryskiwac tlen przy okreslonych obrotach. W moim czuje lekkiego kopa przy 2500, teraz na forum cos tam czytalem na inny temat i widizalem w postach,ze ludzie pisza,ze powinien lapac turbo przy 200 ,a neiktorzy twierdza nawet ze od 1800 . Zszedlem do mechanika,bo mam pod domem i zapytalem. On mi pokazuje jakies rozwalone turbo i tlumaczy, tu wchodzi olej, to sie kreci 18000 na minute, osiaga ponad 600 stopni celcjusza, musisz czekac z minutke rpzed wyalczeniem,zeby sie schlodzilo,bo inaczej olej sie zwegla i po jakims czasie turbo mogila. I mowi,ze co prawda kopa czuje przy 2500,ale to nei znaczy ze turbo nie dziala poprawnie,bo ono pracuje juz wczesniej,,tylko stanowczy kop pojawia sie przy 2500. Ja mu,ze moze trzeba przejrzec,bo czytalem,ze wymienic uszczelnaicze,zanim sie rozpadna moze trzeba,bo tak czytalem,ze jak sie je w pore wymieni to tanio,a jak za pozno,to pozamiatane w portfelu,a on mi na to,zebym sobie nie komplikowal zycia,bo w "tym" samochodzie ( autko kupione za 600 euro) to moze kosztowac tez 600 euro,wiec po co sie tym przejmuje ? Wiec jak to ejst z tym turbo??? wy tez czujecie lekkiego kopa dopeiro przy 2500?? czy wczensiej? On mi cos tam mowil tez,ze zalezy na jakim biegu te obroty bo inaczej na 2 a inaczej na 5.Sam juz nie wiem.
bociannielot - Pią Cze 12, 2015 09:12
jakie uszczelniacze wymienic? o co chodzi?
Pawkaz - Pią Cze 12, 2015 10:21
michal001 napisał/a: | Wiec jak to ejst z tym turbo??? wy tez czujecie lekkiego kopa dopeiro przy 2500?? czy wczensiej? On mi cos tam mowil tez,ze zalezy na jakim |
U mnie przy około 2000 lub nawet ciut niżej.Najlepiej będzie jak zmierzysz sobie przyspieszenie jakie masz.Warto także zapoznać się z tym artykułem :
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15124
michal001 - Pią Cze 12, 2015 11:07
ten artykul to niestety nie mam pojecia czemu mialby miec jakis zwiazek z tematem.
natsu9 - Pią Cze 12, 2015 11:54
eheheh innego kopa na 5 czy 2 biegu ? ale Ci się udał trolling, a jeśli ty na poważnie to oddaj auto do mechanika i zapłać te 600E bo jak ci padnie to pozamiata w portfelu ;DDDD
michal001 - Pią Cze 12, 2015 12:59
pisalem,ze inaczej obroty na roznych biegach a nie ze rozny kop na roznych biegach.Sam "trolujesz". U mnie "kop jak jade por w miare nienachylonej drodze to 2500,czyli 120 na godzine jakos tak.Mi sie to wydawalo za pozno,ale winilem ze ten model tak ma,ale przeczytalem,ze inni maja "kopa" przy 2000 a jesli to prawda to roznica jest w praktyce kolosalna. I chce ustalic ,czy ja zle rozumiem,czy po prostu moj silnik,czy moje turbo odbiega od normy.
natsu9 - Pią Cze 12, 2015 17:46
Sam piszesz i sobie zaprzeczasz, różne przełożenia maja wpływ na obciążenie silnika. 2500 obrotów można mieć i na pierwszym biegu jadąc 5km/h jak i na 5 biegu jadąc te 120. Auto inaczej będzie Ci się zbierało przy różnych prędkościach(opory powietrza to kwadrat z prędkości czy jakoś tak,opory toczenia itp), więc żeby ciebie już nie denerwować że trolujesz zmierz przyśpieszenie do 100 w sekundach będziesz wiedział ew, jedz do mechanika i niech ci pomierzy ciśnienie doładowania może masz dziurawy cooler
Marcin84 - Pon Cze 22, 2015 09:14
Jeździłem trzema 600-tkami 2.0SDi w każdej turbo załączało się od 2000 obrotów niezależnie od biegu.
|
|