Zobacz temat - [R 220] Immobilizer
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 220] Immobilizer

aranol - Sob Cze 13, 2015 19:23
Temat postu: [R 220] Immobilizer
Witam!
Mam wielki problem wyjechałem za granicę moim Roverkiem niestety 2 dni temu pilot przestał działać jeden jak i drugi..no i wiadomo problem z odpaleniem..nie miałem kodu poczytałem chyba wszystko o tym trafiłem na stronę która niby ma te kody po przesłaniu VIN dostałem kod zrobiłem wszystko jak należy i samochód odpalił ucieszyłem się przejechałem trochę zamknąłem kluczykiem samochód poszedłem do sklepu wracam otwieram kluczykiem wsiadam a tu pipcze znów i koniec jazdy teraz próbuje co jakiś czas kodem ale już nie daje rady...nie wiem co zrobić musze jakoś dojeżdżać do pracy..hm moja jedyna opcja to usunięcie całkowicie immo? Czy wie ktoś może czy to normalna szybka naprawa czy ten program ma każdy zakład ? Hm dziś sobota wiec musze czekać do poniedziałku chciałem się poradzić.
Z góry dzięki :sad:

robsson78 - Sob Cze 13, 2015 20:12

Dziwne...... bo kod powinien odblokować ale nie jednorazowo tylko trwale tzn. do czasu użycia pilota. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
Próbowałeś zresetować odłączając akumulator ?

aranol - Sob Cze 13, 2015 20:23

Pilota nie używam bo i tak nie działa. Nie resetowalem bo czytałem że po odłączeniu znów załącza się immo..
robsson78 - Sob Cze 13, 2015 21:32

A może skupmy się na tym dlaczego pilot nie działa, może wystarczy wymienić baterię choć nie podejrzewam abyś o tym zapomniał. Czasem psują się przyciski rozkręcałeś go ?

aranol - Sob Cze 13, 2015 22:07

Baterie wymieniłem w jednym i w drugim jakieś 2 może 3 miesiące temu ten drugi który leżał w domu zadziałał raz tylko po tym jak pierwszy padł a teraz nic..nie znam się na tym ale otwierałem oba nic nie widzę. . Kod ciągle nic nie daje..
robsson78 - Nie Cze 14, 2015 19:03

Po wymianie baterii zrobiłeś synchronizację pilotów ?
Adrian - Nie Cze 14, 2015 22:10

aranol napisał/a:
dostałem kod zrobiłem wszystko jak należy i samochód odpalił ucieszyłem się przejechałem trochę zamknąłem kluczykiem samochód poszedłem do sklepu wracam otwieram kluczykiem wsiadam a tu pipcze znów i koniec jazdy teraz próbuje co jakiś czas kodem ale już nie daje rady
Kod nie jest jednorazowy, więc musi działać. Sprawdź, czy masz dobrze naładowany akumulator.
ruszti - Nie Cze 14, 2015 23:18

U mnie problem z immo powodował przepalony bezpiecznik od centralnego zamka(pod maską jest ), był o tyle niefortunnie przepalony że działał raz jak sprawny a raz jak przepalony ;p
aranol - Pon Cze 15, 2015 18:49

Tak synchronizowalem piloty..masakra byłem już u 3 mechaników i nic..żaden tego nie zrobi..jednemu tłumaczyłem ze na forum czytałem że trzeba program aby wyłączyć mówi ze niemożliwe : o hmh te zwykłe bezpieczniki pod maską sprawdzałem a te większe obok tez się wyjmuje bo coś nie mogę. .
NoPE - Pon Cze 15, 2015 21:59

Synchronizację musisz wykonać przy odblokowanych (z kluczyka) drzwiach.

Niepotrzebnie wbijałeś ten kod ze stronki.

aranol - Pon Cze 15, 2015 23:04

Tak wiem ze przy otwartych. Czemu niepotrzebnie?
NoPE - Wto Cze 16, 2015 11:50

Być może ten kod zmienił ten główny (nagłówek kodu) i teraz nie ma szans na sparowanie ECU i pilota bez Testbooka. To tylko moje przypuszczenie a wynika z tego, że gdyby było inaczej ciągle mógłbyś rozbrajać immo własnie tym nabyty kodem.
Ile płaciłeś za kod? Rozumiem SMS'a. I podaj tą stronkę, może to jakieś jednorazowe kody wytrychy dla serwisów by rozbroić immo i wtedy bez problemów móc programować Testbookiem?

aranol - Wto Cze 16, 2015 19:11

http://www.mgrovercodes.com coś około 120 zł no nie wiem co mam robić masakra tu z tymi mechanikami ;/
NoPE - Wto Cze 16, 2015 23:01

Mechanik Ci tego nie zrobi. Musisz podjechać na diagnostykę lub poprosić kogoś z forum, kto dysponuje skanerem z funkcją programowania pilotów.

Z podanej stronki EKA Codes rozumiem ale Ignition Key Codes?
Napisz do nich pytanie czy kod który użyłeś jest jednorazowy. Podejrzewam, że kupiłeś Ignition Key Code a z tego co się orientuję on jest tylko do "czystych nowych pilotów" nie wiem szczerze, bo nie rozumiem tej ich funkcji.

aranol - Sro Cze 17, 2015 00:35

NoPE napisał/a:
Mechanik Ci tego nie zrobi. Musisz podjechać na diagnostykę lub poprosić kogoś z forum, kto dysponuje skanerem z funkcją programowania pilotów.


Problem jest w tym ze jestem w Belgii.

Nie no zamówiłem ten ' zwykly ' EKA. Ale napisałem do nich maila

NoPE - Sro Cze 17, 2015 01:38

Luz, nie wiedziałem gdzie obecnie mieszkasz.
A czy właśnie w Belgii nie jest łatwiej o tego typu usługi programowania pilotów?
I jeśli masz kod EKA to coś się głębiej napohało skoro nie możesz sparować pilota. Bez diagnostyki chyba nie przejdzie.

aranol - Sob Cze 20, 2015 19:47

Hmh mam pytanie jak to jest ze po odłączeniu akumulatora i po jakimś czasie ponownym podłączeniu w samochodzie wyłącza się immo? Czasem jak przekonam na zapłon popipcze chwile i przestaje samo czasem wcale nie pipcze obrazu odpalam? To przez ten kod ?
NoPE - Sob Cze 20, 2015 23:08

Podejrzewam, że nikt tu na forum nie zna dokładnie działania immo. Nikt pewnie tego nie rozbierał i nie zagłębiał się w elektronikę, bo inaczej można by było podmienić jakiś wadliwy element z ECU Alarm i zaprogramować go ponownie z czym też jest niemały kłopot.

Mnie się wydaje, że właśnie ECU Alarm coś krzaczy (spuchnięty kondensator?), bo jak widać czasem wychwyci kod z pilota czasem nie. Mało prawdopodobne, by jednocześnie 2 piloty padły.

Remigiusz - Sob Cze 20, 2015 23:48

Lucas Alarm w środku chipset Motorola dużo roboty żeby się do niego dostać :wink:

Poszukajcie kogos z Autocomem i odczyta tobie EKA lub z paruje od nowa piloty :) A btw w 220 da sie ominac immo latwo w ecu wystarczy kosci podmienic.

NoPE - Nie Cze 21, 2015 01:00

To już coś wiemy. Chipset jak padnie to całkowicie. Po drodze są kondensatory, cewki, rezonatory i one najczęściej tracą swoje właściwości zakłamując dane układu i stąd problemy.
aranol - Wto Cze 23, 2015 19:23

Remigiusz napisał/a:
A btw w 220 da sie ominac immo latwo w ecu wystarczy kosci podmienic.


Mógłbyś coś więcej napisać ? Co i jak ? No z tym programem to tu ciężko. ..

Remigiusz - Wto Cze 23, 2015 19:52

Poczytałem trochę i nie podmienić kości tylko ta kość na obrazku na czerwono trzeba wyciągnąć i auto ma działać :) Ta kolo tych dwóch zółtych kondensatorach:



[ Dodano: Wto Cze 23, 2015 19:52 ]
Jak chcesz dla pewności możesz tez odciąć kabel od sygnału immo do ECU :)

aranol - Czw Lip 09, 2015 19:35

A gdzie to jest jak się dostać co odkręcić etc ? Proszę bo ja się wcale nie znam a jestem juz w desperacji bo znów nie działa nawet jak odlaczam aku na noc.

[ Dodano: Czw Lip 09, 2015 19:35 ]
Ehh no i znalazł się mechanik ktory niby to zrobi ale "jest dużo rozkrecania" i kosztowało by to 250 euro ;o

Remigiusz - Pią Lip 10, 2015 09:14

15min roboty żeby rozkręcić i 20min żeby kość wyjąc i znów złożyć wszystko :wink:
aranol - Wto Sie 04, 2015 17:38

Witam ponownie! Wymieniłem komputer, centralke immo mam pilot do tego ale rozrusznik nie kręci niby przestaje immo pipczec dalej przekręcić kluczyk i nic ;o hm dziwne tez ze centralny nie działa jak nacisne guzik to rozliczamy immo i światła awaryjne mrugna ale centralny nic ale mniejsza z tym...ktoś wie co trzeba zrobić żeby w końcu odpalił ?
sTERYD - Wto Sie 04, 2015 21:29

sprawdź, czy Ci wsuwka z rozrusznika nie spadła.
Banned_Admin - Sro Sie 05, 2015 18:32

jeśli chcesz odpalic samochód z immo to zgłoś sie do mnie. powiem ci co trzeba zrobić.
NoPE - Sro Sie 05, 2015 22:13

Banned_Admin, a co to sekret jakiś? Napisz dla wszystkich.
Banned_Admin - Sro Sie 05, 2015 22:17

jak mu zadziała to napisze :P
aranol - Wto Sie 18, 2015 23:22

Kolejny problem samochód odpala ale z popychu wydaje mi się ze chodzi głośniej przejechałem się i czasem zapala się na chwilę "check engine".. hm czy ktoś wie dlaczego normalnie nie odpala tylko z popychu? I co z tą kontralka? W niedziele wracam do polski i nie wiem czy dojadę czy lepiej nie ryzykować ? Koszt lawety 1500 zł ..jakieś rady
Banned_Admin - Sro Sie 19, 2015 07:05

lepiej go tak nie odpalaj...pęknie ci pasek od rozrządu przy takim odpalaniu lub sam rozrząd moze ci przeskoczyć....głośna praca to zapewne przestawiony kąt wtrysku i dlatego masz check engine....zapewne przestawił ci sie od takiego odpalania bo pasek od pompy miałes za luźny i przeskoczył ci o ząbek
fredii - Sro Sie 19, 2015 08:28

NoPE napisał/a:
Banned_Admin, a co to sekret jakiś? Napisz dla wszystkich.

A to nie chodzi przypadkiem o tak zwany” Komputer immo off”? Takie komputery oferuje jakaś firma za pośrednictwem użytkownika z tutejszego forum. Dodatkowo mogą dać jakieś wskazówki, co do tego komputera, gdy pilot go zablokuje. Podobno to działa. Sam się zastanawiam czy nie kupić w razie, czego takiego komputera, aby sobie leżał w zapasie.

Banned_Admin - Sro Sie 19, 2015 10:59

fredii napisał/a:
NoPE napisał/a:
Banned_Admin, a co to sekret jakiś? Napisz dla wszystkich.

A to nie chodzi przypadkiem o tak zwany” Komputer immo off”? Takie komputery oferuje jakaś firma za pośrednictwem użytkownika z tutejszego forum. Dodatkowo mogą dać jakieś wskazówki, co do tego komputera, gdy pilot go zablokuje. Podobno to działa. Sam się zastanawiam czy nie kupić w razie, czego takiego komputera, aby sobie leżał w zapasie.


akurat to nie jest to co piszesz

fredii - Sro Sie 19, 2015 11:24

Może nie to, ale taki komputer, co napisałem warto mieć w zapasie. Podobno wystarczy tylko wymienić i już działa :)
Banned_Admin - Sro Sie 19, 2015 13:49

nie wiem czy powinienem ale daje do wglądu. na dowód że auto działa po takim zabiegu dodałem zdjęcie w swoim profilowym garażu gdzie widać że auto jest odpalone a dioda immo się świeci
aranol - Sro Sie 19, 2015 18:01

A coś odnośnie moich pytań ?
Banned_Admin - Sro Sie 19, 2015 18:47

odnosnie kontrolki to musisz sprawdzić kąt wtrysku u mechanika na komputerze i ewentualnie skorygować go bo podejrzewam że ten dźwięk silnika podobny jest do metalicznego. Ewentualnie możesz sam to zrobić na słuch metodą prób i błędów a instrukcje jak to zrobić znajdziesz na forum
aranol - Sro Sie 19, 2015 19:22

A czy mogę nim wracać do domu tj 1700 km ? Bo sam juz nie wiem? Samolot czy rover dojedzie ?
Banned_Admin - Sro Sie 19, 2015 19:37

ja bym nie jechał. raz że będzie ci więcej palił a dwa istnieje ryzyko że możesz go bardziej uszkodzić. Jak bedziesz w Polsce to daj znać. możemy sie styknąc bo widze że z Lubelskiego jestes i jak cos to mogę ci pomóc z nim
fredii - Sro Sie 19, 2015 19:50

Ty masz jakiś warsztat?
Powiedz mi, na jakiej zasadzie to działa? Pilot działa, ale komputer nie blokuje rozrusznika? Rozumiem ze alarm nie działa?

Banned_Admin - Sro Sie 19, 2015 19:54

zasada jest prosta. od sterownika immo idzie fałszywy sygnał do ECU że immo jest rozbrojony i tyle :) jak akurat mam cały komplet sprawny w aucie ale pokazałem to dla celów informacyjnych że to działa bo też kiedyś miałem podobny problem z immo po zgubieniu pilota a miałem tylko jeden. Sam do tego doszedłem po przestudiowaniu Rave i z nadmiaru wolnego czasu :P
fredii - Sro Sie 19, 2015 19:59

To działa tylko z Roverkiem 200 czy może też z 400 i 45?
Bo wiesz akuratnie Twoja rada byłaby w zapasie dla mnie, jako koło ratunkowe. Chyba powinno działać gdyż komputery są te same.

aranol - Sro Sie 19, 2015 19:59

No to średnio mi się go opłaca ściągać na lawecie..
Banned_Admin - Sro Sie 19, 2015 20:09

fredii napisał/a:
To działa tylko z Roverkiem 200 czy może też z 400 i 45?
Bo wiesz akuratnie Twoja rada byłaby w zapasie dla mnie, jako koło ratunkowe. Chyba powinno działać gdyż komputery są te same.

nie wiem jak jest z instalacją w r400 i r45 ale jesli chodzi o diesla to powinno być to samo :P na r25 kumpla testowałem i działa :P btw jesli chodzi o sterowniki immo pomiędzy r25 a r200 to jest to samo i wcale nie trzeba zamieniać ECU :P dla przykładu podam że posiadam sterownik immo wraz z pilotami od benzynowej wersji r25 w swoim SDI i działa bez zarzutów :P wszelki bajery związane z r25 przeszły wraż z sterownikiem immo do r200 tj. powitalne mrugnięcia kierunkami po otwarciu centralnego zamka + aktywacja oświetlenia w kabinie i na odwrót gdy zamykam r200 z pilota rovek mryga 3 x kierunkiem i gasi lampke w podsufitce :P

fredii - Sro Sie 19, 2015 21:28

Powinno działać z 400 i 45. Komputer jest identyczny. Jutro tak z ciekawości sprawdzę w Roverku 25. Dzięki. Takie koło ratunkowe się przyda. Zdjęcie wydrukowałem i poszło do książeczki serwisowej :)
Banned_Admin - Sob Sie 22, 2015 17:46

jeśli dobre kable zmostkujesz to musi działać :P