|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Car-audio, nawigacje, radia CB - CB Radio zakłócane przez pompę paliwa.
fredii - Czw Cze 25, 2015 22:25 Temat postu: CB Radio zakłócane przez pompę paliwa. Cześć
Chciałem się Was poradzić w pewnej kwestii. Otóż postanowiłem w Roverku 416 zamontować CB Radio. Niestety, ale mam problem. Wszystkie odbiorniki jak i anteny, które testowaliśmy ze sprzedawcą zbierają zakłócenia z pompy paliwowej. Już po przekręceniu stacyjki w pozycję II gdzie pompka dopompowuje paliwo słychać zakłócenia. Gdy pompka dopompuje jest cichutko aż do uruchomienia silnika. Mechanik powiedział abym pociągnął sobie zasilanie prosto od akumulatora montując filtr. Od razu zastrzegł, że filtr działa w jakimś tam procencie i za dużo nie da albo w ogóle nie pomoże. Zaryzykowałem i kupiłem filtr, zapalniczkę, którą zamontuje w schowku pasażera. Teraz pytanko do Was. Czy ciągnąć zasilanie prosto z akumulatora czy może od jakiegoś bezpiecznika? Czy na przewodzie pomiędzy zapalniczką a zasilaniem trzeba dać jakiś bezpiecznik? Jeśli tak to, jaki? Jeśli pociągnę zasilanie z akumulatora to, jaką droga to znaczy jest gdzieś miejsce czy dziurka, którą pociągnę kabel?
Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
sknerko - Pią Cze 26, 2015 07:38
Filtr załóż najbliżej jak się da radia. U mnie jest jakieś 20cm od radia. I następnie trzeba by w wtyczkę pompy paliwa założyć kondensator między przewodami zasilającymi ok 1uF. u kumpla w nisanie nastała cisza u mnie w freelu wystarczył filtr na zasilaniu radia
fredii - Pią Cze 26, 2015 08:14
Dzięki za podpowiedź z tym kondensatorem. Filterek zamontuje najbliżej radia. A można wiedzieć, jaki filtr używasz?
Jeszcze jedna niewiadoma. Jakby co to lepiej ciągnąć zasilanie prosto od akumulatora czy z bezpieczników i czy pomiędzy nową zapalniczką a zasilaniem trzeba dać bezpiecznik i o jakim nominale.
A i jeszcze jedno. Ten kondensator to ma być, jaki? Jak dzwoniłem do hurtowni to mi wymienił z 10 różnych. Czy możesz wrzucić jakieś zdjęcie podglądowe?
sknerko - Pią Cze 26, 2015 08:29
ja mam z gniazda zapalniczki wtyk z bezpiecznikiem w środku. Można sobie pod jakiś bezpiecznik podłączyć, nie trzeba z aku ciągnąć bo to i tak nie wiele zbiera zakłóceń przez zasilanie tylko głównie antena zbiera. Bezpiecznik koniecznie i zawsze powinien być. Ja mam dokładnie ten filtr http://allegro.pl/filtr-p...5481998592.html i mój ma wbudowany bezpiecznik a i tak mam drugi we wtyczce
[ Dodano: Pią Cze 26, 2015 09:29 ]
Kondensator styrofleksowy idź gdzieś gdzie radia czy TV naprawiają i za 1pln powinni ci odpalić. NP taki http://allegro.pl/kondens...5108633040.html
lub taki http://allegro.pl/kondens...5334599885.html
ta pojemność 1uf to też nie jest krytyczna może być mniejszy 800nF albo 1,5uF najlepiej dobrać eksperymentalnie
fredii - Pią Cze 26, 2015 08:55
Dziękuję Ci bardzo za wyczerpującą odpowiedź
Wybieram się do sklepu raz jeszcze gdyż nowa zapalniczka nie ma bezpiecznika, więc albo kupię z bezpiecznikiem albo taką obudowę z bezpiecznikiem i założę ją na przewód plusowy. Kondensator jest na hurtowni także jest dobrze. Filtr mam identyczny także mi się udało Dodatkowo jeszcze nawinę na przewód antenowy pierścień ferrytowy. Podobno też coś pomaga
Jeszcze raz dziękuję za pomoc
sknerko - Pią Cze 26, 2015 09:05
Zaopatrz się na wszelki wypadek w kilka takich kondensatorów bo najczęściej trzeba oprócz pompy paliwa wyciszyć wentylatory nawiewu i chłodnicy i czasem jeszcze inne silniki jak są w aucie
fredii - Pią Cze 26, 2015 12:04
Kupiłem kilka rezystorów Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie. Pod który bezpiecznik najlepiej podpiąć zapalniczkę?
sknerko - Pią Cze 26, 2015 12:57
tak pod zapalniczkę będzie dobrze
fredii - Pią Cze 26, 2015 17:37
Czyli nową zapalniczkę podpiąć pod bezpiecznik, który odpowiada za; zegar, radio i zapalniczkę?
Z tego, co znalazłem to jest to bezpiecznik numer 23 wartości 15 amper. Może być? A możesz mi napisać, jaki bezpiecznik wsadzić w kabel, który będzie pomiędzy zasilaniem a nową zapalniczką?
sknerko - Pią Cze 26, 2015 19:48
Nie znam dokładnie elektryki w 416 więc nie wiem który bezpiecznik. na kabel daj 10 amperowy
fredii - Pią Cze 26, 2015 19:59
Nie chodzi abyś mi powiedział, który to bezpiecznik tylko czy można podłączyć pod bezpiecznik, który odpowiada za; zegar, radio i zapalniczkę
Rozumiem, że tak więc jutro do dzieła.
Dziękuję za pomoc i jakby, co to będę się pytał dalej
sknerko - Pią Cze 26, 2015 20:01
Ok tak jak piszesz
fredii - Pon Cze 29, 2015 20:28
Jednak pociągnąłem zasilanie prosto z akumulatora i niestety sam sobie z tym nie poradziłem gdyż trzeba było dać jakiś przekaźnik, który odcina prąd od zapalniczki po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Po podłączeniu do bezpieczników szmery troszkę się zmniejszyły, ale jednak były nadal. Teraz jest lepiej, ale chciałem jeszcze coś pokombinować a mianowicie jutro spróbuje z tym filtrem i w związku z tym mam pytanie. Żeby go zamontować trzeba przeciąć kabel zasilający CB radio i pomiędzy kable wmontować filtr. Teraz pytanie gdyż nie rozumiem jednego. Jest kabel czerwony z wejściem i wyjściem na filtrze . Wejście ma być skierowane do zapalniczki czy do radia?
Gdy filtr mnie nie zadowoli zamontuję kondensator na wtyczce do pompy
sknerko - Pon Cze 29, 2015 22:10
wejście jest w stronę do zapalniczki. Trzeba było podłączyć sie pod coś co jest po stacyjce. Ale w 416 zapalniczkę masz cały czas zasilaną? fabrycznie jest odcinana na bank więc coś masz nie halo z prądami
fredii - Wto Cze 30, 2015 10:10
Może źle mnie zrozumiałeś. Oryginalna zapalniczka jest zasilana tylko wtedy, kiedy przekręcę kluczyk w pozycje II bądź rzecz jasna, kiedy pracuje silnik. Po wyjęciu kluczyka zapalniczka nie jest zasilana. Gdy pociągnąłem nową zapalniczkę wprost od akumulatora zasilana była cały czas a ja tak nie chciałem, więc elektromechanik wsadził mi jakiś przekaźnik, który odcina prąd po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, jednym słowem zachowuje się tak jak oryginalna. Próbowałem zasilać ze stacyjki i bezpieczników, ale szumy były ogromne. Teraz jest dużo lepiej, ale nadal coś mi nie gra, więc trzeba zamontować filtr. Jeśli nadal nie będę zadowolony wsadzę kondensator wszędzie tam gdzie się da najpierw jednak zacznę od pompy paliwa, bo to ona najbardziej wpływa, na jakość odbioru. Myślę, że antena cos zbiera zakłócenia właśnie od pompy. Jutro ma mi przyjść pierścień ferrytowy, więc zanim dam kondensator spróbuję nawinąć pierścień na przewód antenowy. Podobno pomaga w niektórych przypadkach.
Dziękuję za pomoc
sknerko - Wto Cze 30, 2015 10:24
fredii napisał/a: | Oryginalna zapalniczka jest zasilana tylko wtedy, kiedy przekręcę kluczyk w pozycje II bądź rzecz jasna, kiedy pracuje silnik. | Nie prawda w pozycji pierwszej jak jeszcze kontrolek nie zapalisz też masz prąd w zapalniczce nie ma dopiero jak jest w pozycji 0 lub jak wyjmiesz kluczyk
fredii - Wto Cze 30, 2015 13:48
Być może, nie zauważyłem
[ Dodano: Wto Cze 30, 2015 14:48 ]
Faktycznie jest w pozycji I prąd w zapalniczce. W tej pociągniętej również. Widać nie zauważyłem
Punkt dla Ciebie bo dalej tkwiłbym w tym ,że można użyć zapalniczki tylko w pozycji II
|
|