Zobacz temat - [R75] Gaz w grubej rurce od klimy, a działanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Gaz w grubej rurce od klimy, a działanie

czort - Nie Lip 05, 2015 20:27
Temat postu: [R75] Gaz w grubej rurce od klimy, a działanie
Witam,
Moja klima chłodzi słabo, leci letnie powietrze, czasem zimniejsze, ale nie zimne, lodowate jak u innych...
nabita w tamtym roku, i ponoć szczelna.

Gdzieś na forum wyczytałem o upuszczeniu gazu z grubej rurki...
tak zrobiłem, może przez 1-2 s.

Teraz wydaje mi się że powietrze jest zimniejsze,
Czy upust gazu z grubej rurki ma jakiś wpływ na chłodzenie lepsze??

Może jeszcze więcej wypuścić??

borsuk88 - Nie Lip 05, 2015 20:32

ja miałem podobnie jak u ciebie - rok temu nabijałem , szczelna dobrze chłodziła - a w tym roku leciało letnie powietrze! - dodam że kompresor odpalał ! Podjechałem na stacje , gdzie mi nabijali klime- i okazało się , że układ mam szczelny bo ciśnienie było wzorowe, ale czynnika miałem mało! po nabiciu - sprawdzeniu szczelności znów chłodzi elegancko! magik co nabijał mówił że czynnik może się ulatniać w bardzo powolny sposób przez kompresor!
prebenny - Nie Lip 05, 2015 23:15

Rok czasu i brak czynnika to raczej nie jest ulatnianie się w bardzo powolny sposób.
borsuk88 - Pon Lip 06, 2015 07:18

Ja tam sie nie znam tak majster powiedział! Nie było zero czynnika -w układzie było ok 100g ! A szczelność sprawdzana i nikt nic nie mógł znaleźć!
automechanik - Wto Lip 07, 2015 07:57

czort, jeśli upuszczenie czynnika poprawiło działanie klimatyzacji, to znaczy, że było go za dużo. W takim przypadku presostat(czujnik ciśnienia klimatyzacji) przy wzroście ciśnienia powyżej max. wyłącza sprężarkę, pochwili znowu włącza i wyłącza. Skutkuje to skróceniem czasu rozprężania się czynnika na zaworze rozprężnym przed parownikiem i pogorszeniem schładzania powietrza.
Co za dużo to niezdrowo :razz:

Koenig - Wto Lip 07, 2015 08:59

Podłączę się trochę, bo mnie temat zainteresował.
Sprawdzić ilość czynnika można tylko na maszynie? Mam taki dziwny objaw, że klima odpala się dopiero np, 3-4 minuty po uruchomieniu silnika. Dotyczy to sytuacji po dłuższym postoju, np po nocy. Czy może to mieć coś wspólnego z ilością czynnika? Bo chyba nie jest to normalne zachowanie? W każdym innym aucie klima startuje niemal od razu po uruchomieniu silnika.

automechanik - Czw Lip 09, 2015 21:16

Ilośc czynnika można sprawdzić faktycznie tylko po odciągnięciu.
Co to znaczy odpala (włącza się sprężarka czy zaczyna chłodzić)?
Przy wysokich temperaturach otoczenia nagrzewa się wszystko, dlatego schładzane są początkowo kanały wylotowe wentylacji dlatego powietrze jest jeszcze nie w pełni schłodzone.
Koenig, sprawdż czy tak samo dzieje sie kiedy wyłączysz silnik przy ustawieniach manualnych,a następnego dnia, czy po kilku godzinach, uruchomisz ponownie (klima startuje przy zapamietanych w momencie wyłączenia zapłonu ustawieniach)

Koenig - Pią Lip 10, 2015 09:16

automechanik napisał/a:
Co to znaczy odpala (włącza się sprężarka czy zaczyna chłodzić)?

Zaczyna chłodzić, a w zasadzie dopiero zaczyna pracować nawiew. W międzyczasie sprawdziłem na Econ, a także na LO. Niestety bez zmian. Nawiew przez jakiś czas w ogóle nie pracuje.
Jeśli postój jest krótszy (powiedzmy do godziny) to nawiew rusza od razu lub prawie od razu.
Jak mam sprawdzić czy sprężarka się uruchamia? Wentylator chłodnicy na pierwszym biegu pracuje.