Zobacz temat - [FREELANDER] tłumik drgań wiskozy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [FREELANDER] tłumik drgań wiskozy

czyzio - Wto Sie 18, 2015 20:09
Temat postu: [FREELANDER] tłumik drgań wiskozy
Witam, jadąc dzisiaj pod dość stromą górkę (droga polna) spadł mi pierścień tłumika drgań wiskozy. Udało mi się włożyć go na miejsce i zablokować na tyle, że dojechałem do domu.

Teraz pytanie. Czy taki pierścień da się przymocować czy trzeba wymieniać? Doczytałem też, że można go zwyczajnie przeciąć i usunąć.

Jakie macie propozycje?

sknerko - Sro Sie 19, 2015 12:58

po coś go LR zamontował ale np 2,5v6 podobno go nie maja i też jeżdżą, kolega zgubił w lesie i jeździł dość długo bez uszczerbku więc na dwoje babka wróżyła. Ja na przykład, miałem przez jakiś czas visko odwrotnie założone i też jeździł a tłumik drgań był z drugiej strony.
SyntaX - Sro Sie 19, 2015 20:58

A myślałem że takie patenty w autach to tylko u Kaszuba
sknerko - Czw Sie 20, 2015 08:42

SyntaX napisał/a:
A myślałem że takie patenty w autach to tylko u Kaszuba
chodzi ci o odwrotne założenie visco? ja go kupiłem z odwrotnie założonym a że mechanik co zmieniał podpory nic nie wiedział o Freelu a ja też mało co to latałem tak ok 10kkm aż się podpora nie wysypała ponownie i w tedy już wiedziałem i zamieniłem jak trzeba.
Keicam - Sro Paź 28, 2015 17:53

Też mi się zdarzył taki przypadek i po 2 tys. łożysko podpory wału powiedziało papa. Nowy tłumik kosztuje od 400zł. Czy są jakieś inne rozwiązania?
SyntaX - Sro Paź 28, 2015 22:03

Jedyne słuszne to zakupić drugi tłumik.
Nowy/ Używany zależnie od portfela.
Następie zmienić podpory .
Wskazane jest też wyważenie wału po takiej operacji.
Brak tej czynności może się zemścić w postaci szybkiego zużycia łożysk w podporach

sknerko - Sro Paź 28, 2015 22:43

SyntaX napisał/a:
Wskazane jest też wyważenie wału po takiej operacji.
Wyważasz wał razem z Visko? no nie żartuj po co? przecież wyważa się same wały przedni i tylni, visko i tak się kreci miedzy wałami więc po kiego diabła wyważać z nim. jak dałem do regeneracji visko to dostałem z powrotem założyłem tłumik i założyłem na wał bez żadnego wyważania i ponad 100 tys km zrobiłem, mało tego jeździ wspaniale dalej i nic nie wskazuje żeby miało się coś zmienić podpory sie wysypały ale nie z powodu visko czy nie wyważenia bo jak założyłem nówki sztuki to ponad 80 tys latają
SyntaX - Czw Paź 29, 2015 09:41

Wyważam osobno wały i osobno VCU sprawdzając czy nie ma bicia to chyba oczywiste.
sknerko - Czw Paź 29, 2015 11:19

SyntaX napisał/a:
osobno VCU
no z poprzedniej wypowiedzi ta oczywistość nie wynika. Choć mój tłumik nie był wyważany razem z visko i działa doskonale. Samo visko rafał wyważał (sprawdzał) na regeneracji.