Zobacz temat - [R75] Kilka pytań technicznych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kilka pytań technicznych

sasquacz - Czw Sie 20, 2015 11:35
Temat postu: [R75] Kilka pytań technicznych
Hejka

Od 3 miesięcy jestem posiadaczem R75. Jednak mam do was kilka pytań (od razu zaznaczam ze na autach się nie znam a mechanicy u mnie z chęcią cale auto wymienia poza uszkodzona częścią).



1- Gdy przyśpieszam od 100 do ok 150 auto wpada w wibracje (dość mocno odczuwalne na pedale gazu chociaż pasażer tez je czuje) jak przekroczę 150 jest OK, poduszki od silnika?


2- Mam problem ze sprzęgłem jak jadę na pół sprzęgle w pewnym momencie sprzęgło jak by lekko wpadało i nie da się biegu zmienić, jak je ręką wyciągnę do pozycji 0 wszystko wraca do normy tak jak by się zapowietrzało albo nie odbijało do końca.



3- Problem z tempomatem albo z całym komputerem. Myk polega nad tym, że wciskam przycisk od tempomatu zatwierdzam go SET'em na ekranie pokazuje się ikona ale auto zwalnia (wcześniej działa OK) dodatkowo (nie licząc zgubionych linii) cos jest nie tak z pokazywaniem paliwa w pewnym momencie na A4 pokazalo mi ze zasięg mam 0 ale na tym zerze przejechałem 195km....



4- Teraz rzecz bardziej przyjemna czyli radio, szukam stacji multimedialnej znalazłem to: Radio

Jednakze czy ono się oplaca? wiem ze będzie idealnie pasowało ale brak andorida itd..
Ma ktoś może z was doświadczenie z pasującym radiem (najlepiej idealnie) do 75?


Z góry dzięki za pomoc

Jak przegapiłem podobny temat ew rozwiązania moich problemów to SORKI :)

prebenny - Czw Sie 20, 2015 12:05

2. Sprawdź ile masz płynu w pompce sprzęgła (musisz odkręcić tę osłonę nad pedałami - 2 śrubki i wcisk). Jak masz full to spróbuj odpowietrzyć - na forum jest opis.

3. Co do tempomatu Ci nie pomogę, ale co do wskaźnika sprawdź rozdział 5 (5.1 zasięg na pozostałym paliwie) i 6 (czujniki poziomu paliwa i status czujników) w IPK ( https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346 ). Czy jak zasięg pokazał się 0 to wskaźnik paliwa też był na minimum?

4. Co do stacji nie jestem pewien, ale chyba ludzie narzekają na słaby zasięg i gubienie fal radia. Do tego warto wspomnieć o tym, że sklep tomateam nie ma najlepszej opinii u nas na forum (jak chcesz cokolwiek od nich kupować to tylko paczka za pobraniem).

rafalmis1 - Czw Sie 20, 2015 12:20

4. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=98965
polecam, sporo taniej wychodzi

sasquacz - Czw Sie 20, 2015 13:08

@rafalmis1
Spoko opcja dzięki!


@prebenny
Poziom dziś sprawdzę dam znać

Co do tempomatu i czujnika

Jak Range pokazał się na 0 to wskazówka leżało na dnie.. dolałem paliwa za 20zł i nagle wskoczyło na odpowiedni poziom jednak jak jechałem co sekund zasięg spadał o kilometr jak licznik odliczający w dół.

Zauważyłem również ze spalanie mi się nie zmienia na komputerze zatrzymało się na 10,4l i ani w dół ani w góre

Z temperatura silnika tez cos nie tak, zawsze w upalny dzień przekręcałem kluczyk i od razu wskakiwało na odpowiedni poziom, a od kilku dni wskazówka porusza się bardzooo wolno dopiero po ok 15 minutach pokazuje odpowiednia temp silnika

longer86 - Czw Sie 20, 2015 13:22

Co do poziomu paliwa to pewnie powszechnie znany przypadek przetartych sciezek potencjometru przy plywaku w baku
Wodny - Czw Sie 20, 2015 20:22

1. Mogą być źle wyważone koła, krzywe tarcze i wiele innych powodów nie tylko poduszki sprawdz to co najtańsze ;)

2. W chryslerze którego miałem wcześniej byłą to wina nieszczelności na wężyku podciśnienia, nie wiem jak tu działa tempomat ale tak miałem czyli zatwierdzałem chwileczke było ok a tu nagle zwalniał.

sasquacz - Sro Sie 26, 2015 09:12

Super dzięki za pomoc ;) Podajdę do jakiegoś majstra moze nie wydusi ze mnie zbyt duzo kasy
aimp12 - Sro Sie 26, 2015 17:48

1.W sprawie drgań to miałem podobnie. Pomiędzy 100km/h - 140km/h miałem drgania kierownicy i całego samochodu. Winne ukazały się półosie.

4.Również jak rafalmis1 polecam tableta. Bardzo funkcjonalny i taniej wychodzi niż 2 din. Jednym zdaniem bardzo ciekawa alternatywa.

thorgalxxx - Sro Sie 26, 2015 21:20

1. Co do drgań to porządne wyważenie kół. Wywalenie wszystkich ciężarków przed wyważaniem. Powiem ci, że pomiędzy dwoma zakładami była ogromna różnica w jeździe. Po drugie mogą się przesunąć ciężarki na półosiach. To też ma znaczenie.