|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Hak holowniczy - montaż, schemat, "jazda z hakiem
jarema - Sob Lis 10, 2007 12:53 Temat postu: [R75] Hak holowniczy - montaż, schemat, "jazda z hakiem jak w temacie bo nie mogę znaleść w rave. chyba nie ma. dołożyłem sobie oryginalny hak z instalacją ale coś chyba nie tak powpinałem przy lampach bo nie mam wstecznego i przeciwmgnielnych w przyczepce. podłączenia robiłem według schematu z rave czyli akcesory fittnes, towing kit ale wydaje mi się że tam są pomylone opisy przewodów. może się mylę ale nie jestem pewien.
sTERYD - Sob Lis 10, 2007 17:42
jarema napisał/a: | jak w temacie bo nie mogę znaleść w rave. chyba nie ma. dołożyłem sobie oryginalny hak z instalacją ale coś chyba nie tak powpinałem przy lampach bo nie mam wstecznego i przeciwmgnielnych w przyczepce. |
chodzi o to okrągłe gniazdko z siedmioma okrągłymi stykami?
nie jest to takie proste, żeby mieć światło cofania masę trzeba puścić przez hak
tu coś nad tym głowili
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic286650.html
natomiast przeciwmgielne ma swoje miejsce
a schemat połączenia gniazda wygląda tak:
(choć osobiście oba pozycyjne zazwyczaj przykręcam do styku 5 ale ja robię kabelki do trochę innych przyczep )
schemat działa stojąc przodem do otwartego gniazdka
jarema - Sob Lis 10, 2007 19:00
no tak tylko że ja mam gniazdko które ma kilkanaście pinów. ciekawe gdzie ja taką przyczepkę podłączę.
już znalazłem przejściówki z 13 na7. dzięki za podpowiedź temat uważam za zamknięty.
jarema - Pon Lis 12, 2007 21:52 Temat postu: [R75] Założyłem hak i wyświetla na kompie trochę może źle zatytuowałem temat bo wyświetlać powinno ale tylko wtedy gdy mamy podczepioną. a u mnie po zainstalowaniu fabrycznego haka wraz z instalacją taką jak ma być, łącznie z podłączeniem do wtyczki magistrali CAN BUS wyświetla informację o podłączeniu przyczepki. jednoczesnie w tym samym momencie pojawia się komunikat o awarii świateł kirunków prawej strony i kieunek zaczyna mrugać szybciej tak jak w wypadku przepalenia żarówki. po kilku minutach kontrolki gasną i jest wszystko ok. jest to cykliczne podawanie tego komunikatu, myslę że po iluś tam odpaleń silnika przypomina że coś jest nie tak. połączenia wykonałem tak jak jest to przedstawione na RAVE i we wtyczce jest wszystko ok.
tu pytanie do chłopaków z test bookiem czy tę opcję trzeba wgrać do kompa? bo wydaje mi się że tak. dlatego też dopóki nie wprowadzimy opcji HAK auto nie będzie wiedziało co się dzieje a będzie widziało jakieś dodatkowe obwody. czy dobrze rozumuję?
PHJOWI - Pon Lis 12, 2007 22:00
przy diagnozie pyta czy masz hak, i to tyle co pamiętam , musisz mieć sterownik roverowski do haka aby wszystko było git z instalką. Jutro jeszcze popatrze czy jest opcja w testbook, ale raczej nie.
jarema - Pon Lis 12, 2007 22:09
ten sterownik też mam. mam oryginalną instalację wyjętą z rovera. wszystko podłączone zgodnie z instrukcją akcesory fitting-towing-kit.
tylko ta kontrolka i kierunki wariackie mnie wkurzają.
jak wspomniałem system wyłącza kontrolki po kilku minutach i jest wszystko ok.
[ Dodano: Sro Lis 14, 2007 21:35 ]
PHJOWI napisał/a: | przy diagnozie pyta czy masz hak,Jutro jeszcze popatrze czy jest opcja w testbook, ale raczej nie. |
i co patrzyłeś czy jest jakieś ustawienie do haka?
musiałem niestety odpiąć przewód od can bus bo za często kontrolka od przyczepy się świeciła i kierunek prawy wariował.
PHJOWI - Pią Lis 16, 2007 11:50
wypatrzyłem w ustawieniach modułu świateł opcje detekcji haka kolowniczego, wiec wygląda na to że mozna testbook włączyć hak
jarema - Pią Lis 16, 2007 13:01
dzięki wilekie. to nic innego tylko muszę do ciebie podjechać i spróbujesz to wklepać. przy okazji, jeszcze zamnięcie centralnego po ruszeniu auta, i samoczynne włączenie świateł. tylko dam ci znać kiedy się do ciebie wybiorę bo to zdecydowania wypad na cały dzień. mam jakieś250km.
JACEKMOT - Sro Lis 21, 2007 17:54 Temat postu: [R75] HAK czy montowal ktos moze hak do roverka 75 chodzi mianowicie o to czy trzeba zakladac jakis tam dodadkowy modol.prosze o pomoc.
sTERYD - Sro Lis 21, 2007 18:03
nie wrzeszcz na nas plz
jakiś tam dodatkowy moduł zakładać raczej nie trzeba, tylko położyć wiązkę
robił to niedawno jarema więc może coś więcej podpowie...
JACEKMOT - Sro Lis 21, 2007 18:08
dzieki pytam tyko ,bo mnie nastraszyli w warsztacie ze moze bede musial cos takiego zakladac
PHJOWI - Sro Lis 21, 2007 18:20
musisz mieć moduł , jarema też go ma .
JACEKMOT - Sro Lis 21, 2007 18:28
a gdzie to sie kupuje i jaki koszt?
jarema - Sro Lis 21, 2007 21:49
tak tak moduł musisz mieć. ja go miałem razem z okablowaniem od haka. samo podpięcie się przewodami do świateł tylnych tylko komplikuje system bo zaczyna wariować. dostaje jakieś błedy że niby żarówki przepalone. ja te kabke miałem bo hak mam oryginalny z innego roverka i powiem szczerze że zdiwiłem się jak zobaczyłem te wszystkie kable jakie należy podłączyć i na początku nie widziałem ich sensu podłączenia. ale w rave jest wszystko opisane krok po kroku gdzie się wpiąć, w jakie kable przy lampach z tyłu. najpierw 4 kable z prawej lampy, potem 3 z lewej, następnie masa 2 przewody, ten moduł do którego zasilanie musisz pociągnąć ze skrzynki bezpieczników, no i kabel magistrali CANBUS. jest trochę dłubaniny. a tak aby go w ogóle przykręcić to musisz zdjąć zderzak, lampy tylne, belkę tylną i odkęcić tylny tłumik aby dojść do śrub które są nad nim. sam hak przykręcony jest na 14 śrub!!! zajęło mi to prawie dwa dni z podłączeniem elektryki ale teraz mam satysfakcję że zrobiłem to sam. jeszcze jedno, jak dostaniesz używany hak to przy nim będzie gniazdo na 13 pin a u nas wszystkie przyczepki są na 7 pin więc musisz kupić przejściówkę. jakby co to pytaj.
boss.007 - Wto Lis 25, 2008 22:43
Hej,Widzisz Kolego,Właśnie się okazało że nie mogę jechać na święta do Polski a szkoda bo przywiózł bym ci ten zaczep na podwórko(jestem z okolic)posiadam taki zaczep po demontażu.Pozdro.
A tak poza tematem,mamy chyba już woj.pomorskie no nie
Dziadek - Sro Lis 26, 2008 19:40
Z montażem nie było problemów,ale w Zagłębiu.Podjechałem do gościa w Będzinie,dałem 150 zadatku i za pięć dni zakładali mi odkręcany(uciąg chyba 1600kg).Wszystko kosztowało 500 zeta i mam gwarancję.Na Allegro jakiś dobry człowiek miał używkę z demontażu(niby oryginał) za 600+koszty wysyłki.Powstrzymam się od komentarza.
PHJOWI - Czw Lis 27, 2008 00:04
montując hak należy zamontować dodatkowy sterownik żeby elektryka nie szalała
Dziadek - Czw Lis 27, 2008 19:14
U mnie wszystko było i jest w porządku.Nie wiem,czy pamiętasz,ale byłem u Ciebie we wrześniu z rowerami na haku,a wcześniej przez całą Polskę przeciągnąłem Niewiadówkę.Szczerze mówiąc obawiałem się problemów,bo jak założyłem buzer pod światło cofania,to wyskoczył na wyświetlaczu błąd oświetlenia,ale przy następnym odpaleniu już było OK.Ciekawe od czego to zależy.Montując hak wpięli się z przewodami tradycyjnie pod okablowanie w bagażniku,ale nie ma żadnych negatywnych konsekwencji.
PHJOWI - Czw Lis 27, 2008 19:22
bo może masz fart , interfejs jest potrzebny bo światła się komunikują po canie i potem wywala błąd na liczniku .
artur_dziadosz - Pon Gru 29, 2008 14:29 Temat postu: [R75] Jak zamontować hak holowniczy ?? Proszę o jakieś wskazówki, zdjęcia, schematy itp.
Rowan - Pon Gru 29, 2008 18:03
Tak powinien wyglądać.
Dziadek - Pon Gru 29, 2008 18:23
Artur,w oryginalnej instrukcji jest opis montażu,co prawda skrócony,ale pokazane są miejsca mocowania.Podstawowa sprawa,to konieczność usunięcia oryginalnego(aluminiowego) wzmocnienia tyłu.Mnie zamontowali w profesjonalnym warsztacie w godzinę.Koszt całkowity- 500 zeta.,gwarancja itp.Wybrałem tani model,ale zdejmowany.Teraz zima,więc odpiąłem.
artur_dziadosz - Pon Gru 29, 2008 19:17
To super tanio!!!. Mozesz mi podać adres/telefon tej fimy. Też potrzebuje taki tani, zdejmowany hak. Dzięki za wszystko. pzdr
Dziadek - Pon Gru 29, 2008 20:07
Zakładałem w Będzinie,tj.województwo śląskie(jakieś 10km od Dąbrowy)Niestety w tej chwili nie mam numeru do nich,ale postaram się załatwić(zakładałem w lipcu).Też byłem zaskoczony,bo na Allegro chcieli od 600.-w górę za używkę(bez montażu).Tu było szybko,fachowo i od tego czasu zrobiłem kilka tysięcy z kempingiem i towarówką.Najważniejsze jest to,że po założeniu nie było żadnych problemów z komputerem,bo komuś na Forum wyszły błędy oświetlenia na wyświetlaczu.
Rowan - Pon Gru 29, 2008 20:09
Dziadek, a powiedz jak ten silnik sobie radzi z kempingiem...
Dziadek - Pon Gru 29, 2008 20:21
REWELACJA!Kupiłem "niewiadówkę" na początku roku 200km ode mnie i ciężko było ją przyciągnąć(pustą)206-ką dieslem.Po prostu na "gierkówce" 100 na godzinę i ani grama więcej.W lipcu załadowałem ją po sufit(3 rowery,telewizor 29 cali dla kolegi na Kaszubach,miski,garnki i nie wiem co jeszcze tam moja piękna nawaliła),ciśnienie w oponach przyczepy 3,5 atm,a i tak siedziały.Auto wypakowane po brzegi,że mało brzuchem nie szorował...i uwierz mi,Rowan,już przed Częstochową zapomniałem,że mam za plecami dyszel!Zrobiłem ponad 1500km wyprzedzając na trzeciego.Średnie spalanie wyszło mi ok.6,5.Pod sporą górę koło Siewierza nawet nie zredukowałem na czwórkę.Ogólnie,przerosło moje oczekiwania.Auto dzięki swojej wadze nie trzęsło,a wysoki moment obrotowy pozwolił na płynną jazdę.
Rowan - Pon Gru 29, 2008 20:28
Dziadek, to ciekawe co byś powiedział jakbyś się moim przejechał. Dla przykładu dam to, że z jedynki trudno tak ruszyć, żeby nie włączyła się kontrola trakcji. Jeden gość w miasteczku ma 620Si i kilka razy już się dostawiał za każdym razem zostaje z tyłu. Aż pewnego razu jak się z nim spotkałem on pyta czy to V6, ja się zaśmiałem i mówię diesel z bananem na twarzy ,nie uwierzył. Kazał do silnika otworzyć, jakbys zobaczył jego minę jak zobaczył, że to diesel. I mówi tak: On ma tylko 116 koni przecież. No to ja mu na to: No troche mało I coś mrucząc pod nosem odszedł.
Dziadek - Pon Gru 29, 2008 21:03
No,tylko Ty,z tego co wiem to masz po chipie.Sam o tym marzę i jak uzbieram trochę kasy na boku,to zacznę się bardziej tym interesować.Prawdę mówiąc przewiózłbym się jakim innym,bo już kiedyś pisałem,że znam tylko mój"przypadek"-po prostu nie znam nikogo z R75.PHJOWI zapewniał mnie,że wszystko z moim autkiem jest OK,ale chciałbym organoleptycznie...no wiesz przeprostować czyjąś rurę.Zdarzyło mi się jechać golfem mojego syna,który ma ponoć powyżej 120 KM,ale dla mnie był mulasty.Przypuszczam,że za Twoim autem moja "niewiadówka"moglaby dostać skrzydel.
Colin1488 - Pon Mar 22, 2010 17:57 Temat postu: [R75] HAK Witam.Potrzebne mi wymiary haka holowniczego wkręcanego w przednią, aluminiową belkę.Tj. średnica, skok gwintu i rodzaj.(zwykły,trapezowy,lewy, prawy.).Chcę sobie dorobić taki w pracy,gdyż nie posiadam oryginalnego,a bez zdjęcia zderzaka dokładne zmierzenie go praktycznie nie wchodzi w grę.
robo - Pon Mar 22, 2010 18:17
A nie prościej kupić oryginał np. na allegro ?
http://www.allegro.pl/ite...holownicze.html
Robić takie ucho to nawet w dobrze wyposażonym warsztacie zajmie mnóstwo czasu. Poza tym ucho na bank bedzie wymagało odpowiedniego materiału i obróbki cieplnej żeby gwint wytrzymał masę auta. Jak się będziesz upierał to zmierzę swoje ale osobiście taką rzeźbę odradzam.
Colin1488 - Pon Mar 22, 2010 18:58
Ale mi to nie sprawia problemu bo pracuje w firmie produkującej traktory i podzespoły na tokarkach numerycznych i nie sprawei mi to żadnego kłopotu.Poza tym materiał mam za darmo a za to że sobie zrobie jeszcze mi zapłacą. sama przyjemność.
[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 18:58 ]
Byłbym wdzięczny za pomoc.Może zamiast gwinu skrawanego zrobię sobie walcowany, jest dużo wytrzymalszy.
robo - Pon Mar 22, 2010 19:51
Ok, więc jest tak:
Cały hak wygląda na odkuwkę matrycową. Koniec gwintowany obrabiany skrawaniem.
Część z gwintem ma długość 26 mm z czego czynna długość gwintu to ok 16 mm. Pozostałe 10 mm to wejście z dużym stożkiem dla ułatwienia wprowadzenia ok 5 mm i wyjście ok 5 mm. Gwint wygląda na zwykły metryczny M16. Dla pewności proponuję sprawdzić śrubą od traktora . Mam w domu do dyspozycji jedynie suwmiarkę. Z średnicy, skoku i kąta zarysu sprawdzonego ekierką (!!!) wychodzi, że to właśnie M16. Całkowita długość haka to 186 mm. Ucho właściwe zakończone jest promieniem ( nie mylić ze średnicą ) wewnętrznym 15mm a odkuwka ma w tym miejscu najmniejszy przekrój czyli średnicę ok 10,5 mm. Średnica odkuwki w najgrubszym miejscu wynosi 22mm ( popatrz na fotkę z allegro ). Jeśli opis jest zbyt mało czytelny to krzycz a postaram się zrobić rysunek poglądowy z wymiarami.
Colin1488 - Wto Mar 23, 2010 16:26
Tylko czy tam czasem nie jest lewy gwint , bo próbowałem dziś wkręcić śrubę M16x2 i nie miała ochoty się wkręcić.
robo - Wto Mar 23, 2010 17:10
Colin1488, gwint jest zdecydowanie prawy. I bedę się raczej upierał, że to M16. Skok mierzyłem przez 5 zwoi, bo niewiele więcej jest i wychodzi 2. Średnica zewnętrzna gwintu jest tylko nieco słabsza, bo 15,8.
Colin1488 - Wto Mar 23, 2010 20:14
Jutro spróbuję jeszcze śruby z innymi skokami,bo M16x2 wkręcała się pół obrotu i stop.Może być skok 1.75.Ale z pewnością 16.Dziękuję za pomoc.Pozdrawiam.
Markzo - Pon Lip 12, 2010 20:01 Temat postu: [R75] Hak/17tki/jazda z przyczepą Witam!
Mam 3 pytanka do Was
1) Montuje hak holowniczy do 75tki, kupiłem używke firmy PCT, z wiązką gniazdem itp, jednak dostałem samą belke z hakiem, do montażu pod pas tylni, na stronie tej firmy widać, że w zestawie są jeszcze 2 płaskowniki do montażu na podłużnicach, czy coś się stanie jeśli je dosztukuje i przykręce?
2) Mam do kupienia komplet ładnych felg 17calowych z oponkami 225/45/17, ciekawi mnie jak wygląda komfort jazdy na seryjnym zawieszeniu i spalanie, jak 75tka reaguje na takie fele?
3) Rodzie jadą na wakacje z przyczepką kempingową (Niewiadów N126) masa około 500kg z niewielkim +/-, trasa do granicy przez troche górzyste tereny, z racji automatycznej skrzyni biegów mają stosować jakies specjalne procedury? ograniczenia do 2/3/4 biegu? czy taki ciężar dla 2.5 to żaden problem i mają jechać normalnie na D? jakieś uwagi/wskazówki są mile widziane, bo autko jest w super kondycji i niechcielibyśmy zniszczyć silnika/skrzyni
Pozdrawiam!
apples - Pon Lip 12, 2010 21:55
Markzo, myślę że bez RAVE nie da rady tego podłączyć elektrycznie tak aby było jak w oryginale (lampki na desce, itp.). Znalazłem tylko to http://google.mg-rover.org/showthread.php?t=283608
Markzo - Pon Lip 12, 2010 22:04
na to samo trafiłem... jutro rano idzie do elektryka, niech się męczą... dzięki a co z resztą?
Tomek1212 - Pon Lip 12, 2010 22:16
Są takie specjalne moduły do samochodów które mają informacje spalonej żarówki na desce. Można też zamontować baterie przekaźników i na to samo wyjdzie.
Ja za taką usługę (podpięcie wiązki elektrycznej haka w samochodzie z żarówą na blacie) kasuje w granicach 150-200zł, wiec na takie wydatki się musisz przygotować.
Co do tej przyczepy to raczej bym sie jakoś specjalnie nie przejmował. N126 jest lekka, teoretycznie była projektowana pod dużego fiata, ale dawniej ludzie maluchami jakoś sobie z nimi radzili, co prawda w drodze na wakacje robili parę remontów generalnych, ale mniejsza z tym.
Wg mnie najważniejsze to nie szarżować i unikać niepotrzebnych przyśpieszeń.
Markzo - Pon Lip 12, 2010 22:33
To dostałem z hakiem:
co z tym zrobić? jak to ugryźć? Czy Ty Tomku podjął byś się montażu tego
dukat11 - Pon Lip 12, 2010 23:01
Markzo napisał/a: | 3) Rodzie jadą na wakacje z przyczepką kempingową (Niewiadów N126) masa około 500kg z niewielkim +/-, trasa do granicy przez troche górzyste tereny, z racji automatycznej skrzyni biegów mają stosować jakies specjalne procedury? ograniczenia do 2/3/4 biegu? czy taki ciężar dla 2.5 to żaden problem i mają jechać normalnie na D? jakieś uwagi/wskazówki są mile widziane, bo autko jest w super kondycji i niechcielibyśmy zniszczyć silnika/skrzyni
|
Jechać płynnie, bez kickdown przy ostrych podjazdać redukować 4/3/2 aby skrzyni nie przeciążać i starać się nie przegrzewać skrzyni i powinno by ok.
Markzo napisał/a: | 2) Mam do kupienia komplet ładnych felg 17calowych z oponkami 225/45/17, ciekawi mnie jak wygląda komfort jazdy na seryjnym zawieszeniu i spalanie, jak 75tka reaguje na takie fele? |
Sądzę że już będzie bardzo twardo i na naszych drogach nie ma mowy o komforcie
[ Dodano: Wto Lip 13, 2010 00:01 ]
Markzo napisał/a: | co z tym zrobić? jak to ugryźć? Czy Ty Tomku podjął byś się montażu tego |
To jest nic innego jak skrzynka do podpięcia pod instalację aby nie świeciły się kontrolki spalonych żarówek i aby nie palić bezpieczników
VIRUS87 - Pon Lut 21, 2011 13:39 Temat postu: [R75] Samodzielny montaż haka i instalacja, pomocy Witam wszystkich!
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem rover 75 2000r ,2,0 sedan
Autko spisuje się rewelacyjnie ale nie dla tego piszę. chce założyć hak, z montażem haka nie powinienem mieć większego problemu, jednak podłączenie instalacji to całkiem inna bajka.
Szukam na forach przydatnych informacji jednak jak do tej pory to wiem tylko że oprócz przewodów moduł mi będzie potrzebny ale go też ciężko do tego modelu dostać. Więc jakby ktoś miał jakieś rysunki podłączenia tej inst.(najlepiej tak krok po kroku) jak i info gdzie takie rzeczy jak moduł, lub cały zestaw instalacji dostać był bym niesamowicie wdzięczny.
Pozdrawiam!
Virus87
Perez - Pon Lut 21, 2011 13:44
A wbijesz taki hak w dowod?
VIRUS87 - Pon Lut 21, 2011 14:16
Czytałem, ze po montażu wystarczy pojechać na stację diagnostyczną, gdzie sprawdzą i wbijają w dowód jak wszystko gra.
Dziadek - Pon Lut 21, 2011 14:59
Najpierw się upewnij u diagnosty. Ja po montażu musiałem pokazać fakturę i gwarancję producenta. Kiedyś samodzielny montaż to był pikuś (sam robiłem),ale to policyjne państwo + przepisy unijne czyhają na każde potknięcie obywatela.
Dodam jeszcze,że mój hak montował mi mechanik w uprawnionej firmie,podpięcie gniazda zajęło mu kilka minut i działa wszystko bez zarzutu,mimo że R75 robił pierwszy raz.
Po za tym,to na stacji diagnostycznej od razu ci nie wpiszą haka-musisz z tym pojechać do Wydziału Ruchu,czy jak to się tam nazywa.
VIRUS87 - Wto Lut 22, 2011 21:41
Dowiedziałem się w sklepie że wcale żaden moduł nie będzie potrzebny wystarczy do niego uniwersalna wiązka. A jak to się ma w praktyce?
Tomek1212 - Wto Lut 22, 2011 22:02
Rover 75 ma sygnalizację spalonej zarówki, dlatego musisz założyć moduł, bo inaczej po podpięciu przyczepy będziesz miał choinkę na desce.
Moduł może być uniwersalny, generalnie można coś takiego zrobić samemu, ale najłatwiej będzie kupić moduł na allegro, choć bywają dosyć drogie.
Jeżeli jest to nowy hak, to zapewne dostałeś do niego homologację. Montujesz hak, jedziesz do diagnosty który sprawdza jakość montażu i prądy na kostce, a następnie wypisuje ci kwit (koszt kilkadziesiąt zł) z którym idziesz do wydziału komunikacji gdzie już bezpłatnie i zazwyczaj na miejscu wpisują odpowiednia adnotację do dowodu.
Jeżeli kupiłeś używany hak (czyli bez kwitu z homologacją), to generalnie legalnie załatwić tego się nie da, a jak jest u nas w Polsce to wszyscy wiedzą.
Mr_Black - Wto Lut 22, 2011 22:06
Też przymierzam się do takiego zabiegu, jako że swojego Rovera zakupiłem wczoraj to nie mam 100% pewności jak jest w tym modelu i tu moja wątpliwość czy jest w nim funkcja informująca o przepaleniu się żarówki i jak jest realizowana. Nawet jeśli jest to po podłączeniu przyczepki będzie najwyżej marudzić że coś tam jest przepalone ale wpływu istotnego na instalacje moim zdaniem mieć nie będzie. Drugi problem to czujniki cofania bo jeśli masz to wtedy cofanie z przyczepką może być dość hmm hałaśliwe. Moduł sprawę rozwiązuje ale nie mając go to proponuje np. zamontować wyłącznik czujników.
stazaj88 - Sro Lut 23, 2011 12:48
Montowałem hak w tamtym roku do rav4. Potem pojechałem na stacje diagnostyczną i diagnosta zapytał kto to montował - odpowiedziałem że mechanik, a on na to odpowiedział że nie trzeba sprawdzać, dał kwitek i zapłaciłem 30zł. Potem pojechałem do urzędu po pieczątkę do dowodu.
Mr_Black Wyłącznik czujników? Chcesz cały czas jeździć na wstecznym ?
Dziadek - Sro Lut 23, 2011 13:16
Panowie,wytłumaczcie mi zatem,jak to jest u mnie.
Hak zakładałem w profesjonalnej firmie,gdzie zajmują się tylko i wyłącznie montażem haków i zaczepów,a dodatkowo wypożyczają towarówki. Chłopaczek zrzucił zderzak,zamontował hak,a potem podpiął wiązkę bez lutowania(takimi zaciskami kablowymi),założył zderzak i życzył szerokiej drogi. Próbowałem mu zasugerować,że mam kontrolkę spalonej żarówki i przyczepy,ale nie zrobiło to na nim wrażenia.
Jeżdżę od dwóch lat albo z kempingiem,albo z towarówką, czasem z wieszakiem rowerowym i nic się nie dzieje. W zeszłym roku na wjeździe do Mrągowa zaświeciła mi się kontrolka- tylny prawy postój był spalony.
Żadnego modułu u mnie nie ma,na bank.
MaReK - Sro Lut 23, 2011 13:35
Jeśli się wpiął zaciskami na przewody pod np. jedną z lamp tylnych, to nic dla komputera się nie zmienia. Przyczepa powinna być zatem transparentna dla tego rozwiązania.
SeniorA - Sro Lut 23, 2011 13:42
Dziadek napisał/a: | Panowie,wytłumaczcie mi zatem,jak to jest u mnie | to tak samo jak z montażem dodatkowego oświetlenia , jedni montują przekażniki inni nie. Oryginalnie jest moduł podłączony do LSM (przez skrzynkę bezpieczników w kabinie,w lewym górnym rogu jest na to specjalne miejsce), w obwodzie ma też być dodatkowy bezpiecznik, podlączenie jest do obu lamp.
Dziadek - Sro Lut 23, 2011 15:44
Czyli,że jest to pójście na łatwiznę. Dopóki nic się nie dzieje nie będę rwał włosów z głowy.Nieraz proste rozwiązania się sprawdzają.
Tomek1212 - Sro Lut 23, 2011 20:25
Dziadek, a komputer dokładnie pokazuje ci która żarówka jest spalona, czy tylko sygnalizuje ogólnikowo ?
MaReK, Musiał się wpiąć w obie lampy, choćby po to, aby były oba kierunki i obie pozycje, jednak nie rozumiem jakie to ma znaczenie.
VIRUS87 - Sob Lut 26, 2011 21:12
Witam!
Byłem na tej stacji diagnostycznej, diagnosta powiedział ze wygląda to tak: montuje hak, podłączam instalacje,podjeżdżam do niego on sprawdza jakość montażu oraz czy instalacja dobrze podłączona. Jak tak to wystawia papier (25zł) jadę z tym do starostwa oni na miejscu robią adnotacje wbijają hak w dowód i gra!
Teraz tak zamówiłem hak mam już wiązkę tylko jak przyjdzie do podłączenia to w dalszym ciągu nie wiem gdzie się podpiąć tak aby wszystko było OK? więc jak ktoś wie jak ma w swoim roverku podpięte to niech napisze, żebym niepotrzebnie przewodów uszkadzał. Fakt człowiek uczy się na błędach,lecz uważam, że takie fora są po to aby takich błędów unikać
Pozdrawiam!
Dziadek - Nie Lut 27, 2011 10:12
Tomek1212 napisał/a: | a komputer dokładnie pokazuje ci która żarówka jest spalona, czy tylko sygnalizuje ogólnikowo ? |
Ja mam akurat wersję z uproszczonym wyświetlaczem,więc wyświetla mi się tylko symbol żarówki,ale na słowo honoru-to działa.Po montażu miałem obawy,czy będzie działać i od razu podłączyłem przyczepę.Było jak opisałem wyżej-po podłączeniu wtyczki żadnych problemów,a w przypadku spalonej żarówki w aucie (z tyłu lub z przodu) zaświeca się komunikat.Nie wiem,co by było gdyby przepaliła się żarówka w przyczepie-tego nie ćwiczyłem,ale przypuszczam,że nic.Jak to działa-nie mam pojęcia.
Przed chwilą zadałem sobie trud i z aparatem zszedłem do garażu,żeby zrobić fotki instalacji,ale chłopak zrobił to tak dokładnie,że trzeba by ściągać tapicerkę i odkręcić ten plastik z tylnego pasa-żaden kabelek nie wystaje,a dzisiaj mi się nie chce,bo jeszcze mam halo w głowie po sobotnich występach.Byłem przy montażu i wiem,że jest tak jak pisałem wcześniej-żadnego modemu.
VIRUS87, możliwe że u ciebie diagności są normalni,bo w Dąbrowie to straszni służbiści i pierwsze co,to zażądał ode mnie rachunku z montażu i na tej podstawie wypisał papier do wydziału drogowego.Jeszcze kilka lat temu sam zakładałem haki do aut i to kilku i potem załatwiałem wpis do dowodu.
Ostrzegam,jednak,żeby zrobić to jak najszybciej.Kilkanaście lat temu miałem cholerne problemy przy kontroli drogowej i zapłaciłem mandat "za niemanie wpisu do dowodu".
Tomek1212 - Nie Lut 27, 2011 12:36
No i wszystko jasne. Wersje z uproszczonym wskaźnikiem spalonej żarówki informują tylko wtedy gdy jest spalona żarówka w którejś z oryginalnych lamp. Natomiast wersje z dokładnym wskazaniem pokazują jeżeli któraś żarówka jest spalona, lub ciągnie za dużo prądu (np na skutek podpięcia przyczepy). Ponadto komputer potrafi na czas wymiany spalonej żarówki zastąpić ją inną. Tzn jeżeli z tyłu spali się postojówka to na żarówkę od stopu puści przez PWM taki prąd aby świeciła tak jak postojówka, a gdy naciśniemy hamulec puszcza pełną moc.
Dziadek - Nie Lut 27, 2011 14:28
Możliwe,że masz rację.
Tą ostatnią funkcję(z zastępowaniem żarówki) też mam-fajna sprawa.
Na marginesie dodam,że to wszystko tylko gadżety i wynalazki Ministerstwa Komplikowania Spraw Prostych.Wyrosłem na zasadach kierowcy zawodowego jeszcze z lat 70tych ubiegłego wieku- kierowca zawsze musiał rano zrobić tzw. OC (obsługa codzienna) i sprawdzić działanie podzespołów.Robię to do dzisiaj,w przeciwieństwie np.do mojej synowej,która ruszyła rano autem, chociaż w nocy pocięli jej prawe opony.
dukat11 - Nie Lut 27, 2011 15:19
Tomek1212 napisał/a: | No i wszystko jasne. Wersje z uproszczonym wskaźnikiem spalonej żarówki informują tylko wtedy gdy jest spalona żarówka w którejś z oryginalnych lamp. Natomiast wersje z dokładnym wskazaniem pokazują jeżeli któraś żarówka jest spalona, lub ciągnie za dużo prądu (np na skutek podpięcia przyczepy). Ponadto komputer potrafi na czas wymiany spalonej żarówki zastąpić ją inną. Tzn jeżeli z tyłu spali się postojówka to na żarówkę od stopu puści przez PWM taki prąd aby świeciła tak jak postojówka, a gdy naciśniemy hamulec puszcza pełną moc. |
Dokonałeś chyba zbyt dużego uproszczenia. LSM wykrywa dokładnie tak samo awarię żarówki nie zależnie od typu licznika.
Tomek1212 - Nie Lut 27, 2011 18:38
Być może, jednak przy wersji z pełnym wskazaniem spalonej żarówki bez modułu nie da rady podpiąć haka, bo kiedyś to przerabiałem.
Ponadto nawiasem mówiąc niezależnie od samochodu warto zawsze montować moduł ze względu na przeciążanie oryginalnych przewodów. Wiele przyczep zwłaszcza tych większych posiada wiele żarówek do obrysówek, nierzadko po dwie żarówki na jeden kierunkowskaz. Gdy nie zamontujemy modułu przez oryginalny przewód może płynąć 3razy większy prąd niż przewidział konstruktor. Montaż modułu rozwiązuje ten problem.
dukat11 - Nie Lut 27, 2011 20:41
Tomek1212 napisał/a: | Ponadto nawiasem mówiąc niezależnie od samochodu warto zawsze montować moduł ze względu na przeciążanie oryginalnych przewodów. Wiele przyczep zwłaszcza tych większych posiada wiele żarówek do obrysówek, nierzadko po dwie żarówki na jeden kierunkowskaz. Gdy nie zamontujemy modułu przez oryginalny przewód może płynąć 3razy większy prąd niż przewidział konstruktor. Montaż modułu rozwiązuje ten problem. |
W każdym aucie gdzie jest monitorowanie powinno się użyć modułu. To jest także wygodnie i nie drogie rozwiązanie. koszt 80zł to chyba nie tak dużo aby nie przeciążać instalacji.
Tomek1212 - Nie Lut 27, 2011 21:07
Chodziło mi o to, ze takowy moduł (lub nawet samoróbkę na przekaźnikach) warto zamontować w każdym pojeździe, nawet takim nie wyposażonym w kontrolę spalonej żarówki.
Przy hakach montowanych fabrycznie (lub dokładanych przez dealera) montuje się moduł, niezależnie od tego czy pojazd posiada LSM.
maryba - Sro Mar 16, 2011 21:56 Temat postu: [R75] Kombi - motaż haka holowniczego czy do montaż u haka trzeba zdejmować tą belkę wzmacniającą? - czy robić w niej otwory tak by zamontować w tylnym pasie hak ?
Dziadek - Sro Mar 16, 2011 23:30
Co prawda mam sedana,ale konstrukcja haka zastępuje belkę. Zdejmujesz belkę i w to miejsce przykręcasz hak.
Markzo - Czw Mar 17, 2011 15:33
dokładnie tak, zrzucasz belke i zakładasz hak jeśli kupiłeś używkę, to upewnij się, że masz części mocujące hak do wewnętrznej części podłużnic.
maryba - Czw Mar 17, 2011 22:31
Były jakieś blachy .. hak juz u montera.. a montaz w poniedziałek - jeśli tylko za zimno nie będzie
Markzo - Czw Mar 17, 2011 22:36
ja kupiłem używke z UK, poszukałem strony www firmy, zassałem schemat i dorobiłem brakujące elementy trzyma jak atala założenie haka to może z 30min roboty bez stresu, kabelkologia zajmuje więcej czasu
maryba - Czw Mar 24, 2011 10:18
dlatego hak zawiozłem do kumpla dwa tyg. temu żeby rozkminił co i jak .. a teraz tylko na finałowe załozenie jadę.
Do tego WEBASTO, Tempomat, przewód od sprykiwacza, ogrzewanie tylnej szyby.... eh .. żeby tylko ciepło było ..
[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 10:18 ]
Markzo napisał/a: | ja kupiłem używke z UK, poszukałem strony www firmy, zassałem schemat i dorobiłem brakujące elementy trzyma jak atala założenie haka to może z 30min roboty bez stresu, kabelkologia zajmuje więcej czasu |
no z kabelkami sie troche pomordowalismy ..ale efekt jest bajeczny
jak sie przelpali w przyczepie to mi na desce pokazuje ikonę przyczepy i BULB FAILURE, frugi taki fajny patencik to to że jak sie włączy przeciwmgielne w przyczepie to gaśnie w aucie..
- trochę sie namordowalismy ale warto było. A tak jako ciekawostka - mam dwa złącza przy haku - jedeno do kempingu - drugie do przyczepy.
apples - Wto Cze 12, 2012 15:38
Kupiłem dzisiaj hak. Niestety wiązka kabli za gniazdami jest ucięta i nie wiem jak podłączyć to do instalacji samochodu. Tak to wygląda http://img08.allegroimg.p...9/96/2360399675 W komplecie z hakiem dostałem dwa moduły TF1170X i TF2117. W którym miejscu wpinaliście się w wiązkę kabli w samochodzie i gdzie zamocowaliście moduły? Może jakieś zdjęcia
Zastanawia mnie dlaczego od jednej wtyczki (przy haku) kabel jest grubszy (kolor szary, a od drugiej cieńszy (czarny).
Od modułu kabelki też jakieś cienkie.
koza-06 - Wto Cze 12, 2012 16:56
apples napisał/a: | W którym miejscu wpinaliście się w wiązkę kabli w samochodzie i gdzie zamocowaliście moduły? Może jakieś zdjęcia |
Zdjęć ani schematu nie mam ale mogę do Ciebie podjechać moim [ R75 ] i moją instalacją.
rovek - Wto Cze 12, 2012 18:25
apples napisał/a: | Zastanawia mnie dlaczego od jednej wtyczki (przy haku) kabel jest grubszy (kolor szary, a od drugiej cieńszy (czarny). | Bo jedna to wtyka euro 7-pinowa, a druga 13-pinowa dla różnych rodzajów przyczepek.
apples - Wto Cze 12, 2012 18:35
rovek napisał/a: | Bo jedna to wtyka euro 7-pinowa, a druga 13-pinowa dla różnych rodzajów przyczepek. | Kabli z jednej i drugiej wychodzi tyle samo i wejść we wtyczkach również jest tyle samo.
[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 19:35 ]
Model haka Witter R31
rovek - Wto Cze 12, 2012 19:10
Zapewne chodzi o światło cofania, które jest wymagane w przyczepach z dmc powyżej 750km oraz zasilanie do kempingów, ale rzadko spotyka sie u nas takie z dwoma wtykami 7-pinowymi, częściej jest 13 pin.
Ogólnie teraz panuje trend na dwie wtyki 7-pinową oraz 13-pinową ale zawsze można się bawić w przejściówki.
Światła podłączasz z tylnych lamp, mase z karoserii, tu masz opis pinów:
http://www.goliat.com.pl/...zepy-7-pin.html
A tu odnośnie zakładania ori haka do 75.
http://forum.roverki.pl/v...p=154303#154303
[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 20:05 ]
Samo podłączenie wtyki 7-pinowej jest banalnie proste, z prawej lampy bierzesz pozycje i kierunkowskaz, z drugiej to samo, do tego przeciwmgłowe i stop z obojętnie której lampy oraz masę z karoserii.
Moduł jest po to aby nie pokazywało, że żarówki są popalone z powodu większego poboru mocy przez światła w przyczepce.
A co do podłączenia modułu w R75 nie wiem jak się podłącza, zerknę do rave ale wygląda na to że musisz zmienić moduł, bo masz mase tylko na drugiej wtyczce,
[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 20:10 ]
Wybacz, nie mam rave do R75.
apples - Wto Cze 12, 2012 21:41
rovek, Dziękuje.
rovek napisał/a: | wygląda na to że musisz zmienić moduł, bo masz mase tylko na drugiej wtyczce | Co to znaczy?
rovek - Sro Cze 13, 2012 00:55
apples napisał/a: | rovek napisał/a: | wygląda na to że musisz zmienić moduł, bo masz mase tylko na drugiej wtyczce | Co to znaczy? |
Wybacz, pomyłka, wszystko z hakiem i modułami masz ok.
Więc z podłączeniem tego jest tak, przy obu modułach masz wtyczki, gniazdka do nich w swoim samochodzie znajdziesz tu: http://google.mg-rover.or...16&postcount=8, moduły wpinasz do tych kabelków, zaś od modułów ciągniesz wiązkę taką jak ci trzeba, więc:
Czyli w twoim przypadku:
z pierwszego modułu
1.żółty
2.niebieski
3.masa z karoserii
4.zielony
5.brązowy
6.czerwony
7.czarny
A drugą wtyczkę zostaw pustą, chyba że chcesz ciągnąć kemping ale wtedy trzeba robić ją pod daną przyczepę tzn do drugiej wtyczki trzeba by było dodać zasilanie zasilanie ciągłe, zasilanie sterowane włącznikiem zapłonu, masę oraz wsteczny, przed błędami komputera broni 2 moduł.
apples - Sro Cze 13, 2012 10:50
rovek, Wielkie Dzięki.
Teraz tylko potrzebuje w które kable (kolory) wpiąć się do instalacji w samochodzie. Nie bardzo znam się na schematach.
rovek - Sro Cze 13, 2012 13:55
Chodzi tylko o podłączenie zasilania i sterowania do tych modułów, ponieważ to moduł odpowiada za pobieranie świateł z instalacji i komputera, czyli szukaj wtyczki do tego jednego gniazdka (zaznaczone kółkiem w załączniku) koło bezpieczników, a przewody zaznaczone kreskami w załączniku wydłużasz i podpinasz do gniazda przy haku zgodnie z kolorystyką podaną przeze mnie post wcześniej.
apples - Sro Cze 13, 2012 14:38
rovek, nie wiem jak się odwdzięczę. Dziękuje
Póki co podpiąłem instalację wtyczki bezpośrednio do lamp bez modułu. Jak będę mieć więcej wolnego czasu to wstawię moduł. Zastanawia mnie tylko dlaczego te kabelki wychodzące z modułu są takie cienkie.
apples - Pon Cze 18, 2012 09:40
Do podłączenia gniazda potrzeba 3m kabla 7 żyłowego - wersja bez modułu.
Kolorystyka i przeznaczenie kabli wchodzących do lamp.
Lampa lewa:
1. zielono brązowy - wsteczny
2. zielono purpurowy - kierunkowskaz
3. zielono niebieski - stop
4. czerwono brązowy - światłą postojowe
5. czarny - masa
6. niebiesko żółty - przeciwmgłowe
Lampa prawa:
1. niebiesko brązowy - wsteczny
2. zielono szary - kierunkowskaz
3. zielono niebieski - stop
4. czerwono niebieski - światłą postojowe
5. czarny - masa
6. niebiesko biały - przeciwmgłowe
Podziękowania dla VMatas
Hak zamontowany, elektryka podłączona i sprawdzona - bez uwag Jutro przegląd haka na stacji diagnostycznej i wizyta w wydziale komunikacji aby wbić w dowód rejestracyjny.
apples - Pon Cze 18, 2012 09:40
Colin1488 napisał/a: | Ale mi to nie sprawia problemu bo pracuje w firmie produkującej traktory i podzespoły na tokarkach numerycznych i nie sprawei mi to żadnego kłopotu.Poza tym materiał mam za darmo a za to że sobie zrobie jeszcze mi zapłacą. sama przyjemność. | Na główce haka jest nabita norma którą sprawdza diagnosta. Jeśli jej nie mam hak nie przejdzie przeglądu.
Perez napisał/a: | A wbijesz taki hak w dowod? | Hak nie musi być nowy. Aby przeszedł przegląd techniczny musi być kartka homologacyjna oraz nabity na główce haka numer (norma czy coś takiego).
Dziadek, podłączyłem u siebie tak samo jak masz u siebie i komputer również nie wyrzuca błędu żarówki.
dukat11 - Pon Cze 18, 2012 16:20
apples, jaki hak zamontowałeś bo mnie też czeka.
maryba - Pon Cze 18, 2012 21:20
apples napisał/a: |
Hak zamontowany, elektryka podłączona i sprawdzona - bez uwag Jutro przegląd haka na stacji diagnostycznej i wizyta w wydziale komunikacji aby wbić w dowód rejestracyjny. |
Gratki - niestety kumpel sie nie odezwał .. ja tez zaorany jestem .. dobrze że CI sue udało podłaczyć.
apples - Pią Cze 22, 2012 07:36
dukat11 napisał/a: | apples, jaki hak zamontowałeś bo mnie też czeka. | Kupiłem na Allegro używany od Rovera 75.
maryba napisał/a: | Gratki - niestety kumpel sie nie odezwał .. ja tez zaorany jestem .. dobrze że CI sue udało podłaczyć. | Dziękuje za chęć pomocy.
apples - Pią Cze 22, 2012 07:36
Formalności dopełnione.
Do wpisania haka w dowód rejestracyjny pojazdu w "wydziale komunikacji" potrzebujemy:
1. Dowód rejestracyjny (oczywiste )
2. Karta pojazdu (o ile została wydana)
3. Dowód osobisty właściciela pojazdu
4. Wniosek o dokonanie zmian danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu (wypełnia się na miejscu w wydziale komunikacji)
5. Zaświadczenie przeprowadzenia badania technicznego haka
Piotrus_75 - Sob Cze 23, 2012 21:34
a ja mam takie pytanie czy jest różnica w haku do sedana i kombi. Bo generalnie od kombi trudno znaleźć w dobrej cenie a sedanowskie są już za 300-400 zł.
Czy ktoś może to sprawdzić? Generalnie zdaje sobie sprawę że małe modyfikacje są nie uniknione , ale czy wielkości są podobne
kingbuszek - Wto Paź 02, 2012 20:07
Witam.
Ponowie pytanie kolegi bo mnie tez interesuje. Czy jest roznica w haku z sedana i kombi?
Piotrus_75 - Nie Paź 07, 2012 14:35
chyba nikt nam nie odpowie a czy ktos by podal rozsaw otworów na swoim haku z sedana to by sie sprawdziło w kombi, sam hak (kule można dokupić dłuższą jak by była za krótka
kingbuszek - Pon Lis 05, 2012 22:07
Piotrus_75 röznica jest taka ze otwory sä pod innym kätem nawiercone i od sedana nie bedzie pasowac do kombi, sciägnälem schematy od producenta i mozna to zauwazyc
PABLO79 - Pon Sie 05, 2013 14:47
witam zamiezam samodzielnie zamontowac hak orginalny z rover75 saloon do rover75 club czy jest jakas ruznica w otworach i jak sie do tego zabrac jezeli ktos ma szkic montazu to bardzo prosze o pomoc kupilem dzis przyczepe i mam 5dni na odbior :)juz znalazlem
tomi24lbn - Sro Paź 02, 2013 18:11
Witam potrzebuje porady w podłączeniu instalacji haka: Witter R31 kupiłem używkę ale bez modułu . W związku z tym mam kilka pytań 1 czy muszę kupić moduł 2 gdzie się najlepiej wpiąć do lamp czy do wiązki pod schowkiem??? 3 czy pod schowkiem jest jakaś wolna wtyczka czy bezpośrednio w wiązkę. jak by miał ktoś jakieś zdjęcia to byłbym wdzięczny.
szymon75 - Pon Paź 28, 2013 18:44
Witam. Kupiłem używany hak razem z modułem. Mechanicznie hak jest zamontowany, ale oczywiście stanąłem na elektryce. Mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie odpowiedzieć na moje pytanie. Dla ułatwienia dołączam zdjęcia tego modułu. Problem polega na zlokalizowaniu wtyczki widocznej na jednym zdjęciu. Bo jak się domyślam, to w miejsce poucinanych przewodów należy podłączyć wiązkę wychodzącą z gniazda, jednak nie mam pojęcia gdzie szukać tej wtyczki, no i skąd dać zasilanie (domyślam się przynajmniej, że to ten czarny i czerwony przewód) na moduł. Osoba od której kupowałem ten hak sugerowała, że moduł zamontowany był najprawdopodobniej gdzieś w okolicach nadkola, ale pewna też nie była. Macie jakieś sugestie, albo rozwiązanie tego problemu?
sash997 - Wto Paź 29, 2013 21:04
ja bym sie nie patyczkował z szukaniem wtyczek jeśli niema jej w jakimś normalnym miejscu i pociągnął bym z lamp tylnych kable
szymon75 - Wto Paź 29, 2013 21:14
Też się zastanawiam nad takim rozwiązaniem, jednak docelowo chciałbym mieć zrobione wszystko zgodnie z fachem.
sash997 - Wto Paź 29, 2013 21:19
ja tam jestem przeciwnikiem udziwnień,jak coś jest proste i działa prawidłowo to poco pchać tam do tego komputer?? chyba tylko po to żeby sobie pomigać światłami w przyczepce z poziomu laptopa podczas diagnozy auta
Brt - Sro Paź 30, 2013 09:18
Obawiam się, że instalacja elektryczna w R75 nie jest prosta i dlatego dołożony jest "moduł" obsługujący światła przyczepy. Jeśli nie ma modułu, to np. może (ale nie musi) po podpieciu przyczepy zapalać się kontrolka od spalonej żarówki albo inne cuda mogą sie dziać. Elektryka w nowych autach jest zwykle kontrolowana (obciążenie obwodów) i takie samowolne dokładanie obciażenia może powodować "wariowanie" układu kontrolującego.
Aaaa i jeszcze jedno ... jak już na krótko sie chcecie wpinać w przewody, to nie zakłądajcie takich złaczek zaciskanych ... najpewniejsza metoda to lutowanie i dobra taśma izolacyjna.
Dziadek - Sro Paź 30, 2013 18:04
Kiedyś już o tym pisałem:
Hak montowałem kilka lat temu w sprawdzonej firmie,gdzie montowali mi już wcześniej do czterech prywatnych i służbowych aut i nigdy nie było problemów,więc pojechałem tam też z Roverem.
Do R75 nie włożyli modułu,bo akurat nie mieli,a mnie się śpieszyło.Wszystkie połączenia były zaciskane,bez wsuwek. Od tej pory ciągnąłem 3 różne przyczepy z przeróżnymi żarówkami (w kempingu wszystkie ledowe). Nigdy nie zaświecił mi się komunikat,nigdy nie było zwarcia i innych kłopotów.
Podkreślam,że u mnie hak nie jest od parady i rocznie z przyczepami robię kilkanaście tys.
sash997 - Sro Paź 30, 2013 19:52
też mam kable pociągnięte z lamp, nie jedną przyczepe już targałem i zero problemów
kranik01 - Sob Lis 02, 2013 16:10
Dziadek, ile zapłaciłeś za montaż haka? Możesz podać namiary na warsztat?
MatiNitro - Sob Lis 02, 2013 16:15
Panowie a montował ktoś "obcego" haka Który bez problemu można odłączyć, schować bądź ukryć pod zderzakiem? Mam na myśli jakąś instalację oferowaną w zakładach montujących haki. Mam sedana i Chciałbym zainstalować coś takiego.
Dziadek - Sob Lis 02, 2013 19:33
kranik01 napisał/a: | Możesz podać namiary na warsztat? |
Tu jest ich strona.Są w Będzinie za dworcem kolejowym,a ceny nie pamiętam (to było ponad 4 lata temu),ale wystarczy zadzwonić.
http://www.zphu-zeg.com.pl/
sash997 - Nie Lis 03, 2013 07:59
hak montuje sie samemu kilka śrubek, pare kabli i gotowe
Dziadek - Nie Lis 03, 2013 14:51
Też prawda,żaden problem i prosta robota. W moim przypadku montaż był w gratisie,więc się nie ubrudziłem,ale wcześniej robiłem to kilka razy.
plonex25 - Pią Cze 06, 2014 16:17
czy jest możliwosc odpiecia przyczepki?? kontrolki nie wariowały bo i tak haka nie używam...
[ Dodano: Pią Cze 06, 2014 17:17 ]
czy jest mozliwosc odpiecia i gdzie kabli z przyczepki zeby kontrolki nie wariowały.....
cin1391 - Pon Lip 11, 2016 08:09
Witajcie.
Czy ten moduł będzie dobry do haka?
https://naforum.zapodaj.net/fc28e3f22368.png.html
Czy ten hak będzie pasował do modułu i mojego sedana?
https://naforum.zapodaj.net/d5e25f8c5737.png.html
Z góry dziękuję za odpowiedzi
DanLP - Wto Lip 12, 2016 07:07 Temat postu: Odpięcie haka A ja natomiast w drugą stronę
Chce zdjąć hak z tego powodu ,że ani ja, ani rodzina, ani znajomi nie maja przyczepki i wiem ,że mi się nie przyda ten hak. Jak do tego się zabrać? to kwestia odkręcenia kilku śrub czy nie? czytałem ,że do tego są specjalne klucze...
Pozdrawiam!
AdaskoC - Wto Lip 12, 2016 14:33
DanLP, Musisz zdjąć zderzak i odkręcić belkę z hakiem. Belka jest na 8 śrubach na klucz 13mm. W jej miejsce musisz przyręcić oryginalną, aluminiową belkę której koszt to o 20zł
xROnx - Sob Kwi 15, 2017 22:16
Markzo napisał/a: | Montuje hak holowniczy do 75tki, kupiłem używke firmy PCT, z wiązką gniazdem itp, jednak dostałem samą belke z hakiem, do montażu pod pas tylni, na stronie tej firmy widać, że w zestawie są jeszcze 2 płaskowniki do montażu na podłużnicach, czy coś się stanie jeśli je dosztukuje i przykręce? |
A ja troszkę dopytam się. Też kupiłem używkę... jednak bez tych elementów co wchodzą do środka podłużnicy. Czy coś się stanie jeśli ich nie będzie? Czy lepiej będzie je jakoś dorobić? Albo kupić(ale nigdzie ich nie ma...)
Przemkoo55 - Wto Mar 20, 2018 11:20
Tak sądzę że lepiej jest mieć te przedłużki ponieważ na haku ciągamy nie małe obciążenie i osobiście nie chciałbym jechać w stresie że mi coś się rozwali i przyczepka zostanie a ja pojadę
dukat11 - Pią Mar 23, 2018 09:48
xROnx napisał/a: | A ja troszkę dopytam się. Też kupiłem używkę... jednak bez tych elementów co wchodzą do środka podłużnicy. Czy coś się stanie jeśli ich nie będzie? Czy lepiej będzie je jakoś dorobić? Albo kupić(ale nigdzie ich nie ma...) |
tak naprawdę w podłużnica jest elementem konstrukcyjnym. Jak nie chcesz zostawić hak na asfalcie to powinien być zamontowany jak pan bóg przykazał.
tomi_zog - Pią Paź 09, 2020 10:24
Czy ma ktos zamontowany moduł haka: Siemens AHM II, moze ktos ma foto gdzie przy montazu haka w serwisie dawali ten sterownik?? Mam moduł z wtyczka, tylko interesuje mnie jak to w serwisie montowali??
AdaskoC - Pią Paź 09, 2020 11:07
Moduł haka był zazwyczaj montowany w bagażniku po lewej stronie pod wygłuszniem. Natomiast wiązka szła razem z wiązką auta lewym progiem.
OLI_F50 - Sro Kwi 21, 2021 10:35
Witam.
Odświeżę temat..
Od niedawna jestem właścicielem R75 kombi i z dnia na dzień uczę się go coraz częściej . Od początku też zacząłem się interesować zamontowaniem haka, jednak byłem w kilku zakładach montujących haki i niestety odszedłem z kwitkiem, gdyż nie było w ofercie żadnego haka do R75 tylko do modelu 400. Na OLX czy "Alledrogo" są haki ale do sedanów. Nie mam pojęcia czy ten dedykowany do sedana będzie pasować do kombi, a jeśli nie, to gdzie szukać, by nabyć i zamontować ... I czy te oferowane na allegro mają wszystkie niezbędne części do zamontowania czy potrzebny tez jest jakiś moduł, o którym czytałem kilka-, kilkanaście postów wcześniej... Swoją drogą troszkę żałuję że oferta do kombi jest tak mizerna...
|
|