Zobacz temat - Czy to możliwe?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Czy to możliwe?

donmulanka - Pią Sty 25, 2008 14:42
Temat postu: Czy to możliwe?
Ostatnio kumpel jezdzacy oplem corsa B GSI 1.6 120km chcial sie zmierzyc z moim roverkiem. rocznikowo autka mamy te same 97 z tym ze moj roverek to 214si 1.4 16v 103KM i teraz sie zastanawiam czy to faktycznie ten :) bo kumpla corsa wagowo jest taka sama i w dodatku ma silnik 1.6 120 koni czy tam ile w kazdym razie wiecej niz moj rover, bylem przekonan yze przegram w starciu na swiatlach a potem na 2 pasmowce.. a tu sie okazalo ze na swiatlach mu dokopalem i to "bez mydła" no dobra pomyslałem ze to od kierowcy zalezy na swiatlach mogl przegrac.. pojechalismy na 2 pasmowke no i byl oze na 3 klakson od 60 km cisniemy.. znowu bylem pewny ze moge dostac po tyłku wciskamy gaz auta ida moze z 5 sekund równo jak moj rover wszedl na 5 tys tak corsa zostala z tyłu i do 160 km/h sie rozpedzilem powiedzmy ze korsa zostawala z tylu poprostu złoiłem jej dupsko. Ten do mnie z tekstem ze cos mam w tym roverze bo jak dolozylem gaz do deski i zaczalem go odchodzić to ze roverek zaczał wydobywać dzwiek jakby ciagnał jakas blache za soba po asfalcie z duza predkoscia wiecie o co mi chodzi?:D znacie chyba dzwiek silnika roverka jak wchodzi na obroty :D mrrr no i teraz zastanawiam sie jak 103 konie w silniczku 1.4 złoiły silniejsze auto z silnikiem 1.6???? (mówie wam ale byłem (jestem) dumny z mojego kociaka):D
Sachar - Pią Sty 25, 2008 15:43

Nie żebym się czepiał, fajna historia, ale nic nie rozumiem. Jakiś chaos tylko... :(
donmulanka - Pią Sty 25, 2008 15:47

ok to napisze prosciej i zwięźlej. chodzi tu o to ze swoim 103 konnym roverkiem z silnikiem 1.4 skopałem dupsko oplowi corsie GSI który ma pojemność 1.6 i 120 koni, starcie było z pod swiateł i na dłuższym odcinku drogi, za kazdym razem odstawialem corse i to sporo? jak to możliwe ze moj roverek dal rade o prawie 20 koni mocniejszej corsie?
kolin - Pią Sty 25, 2008 15:56

Rover 1.4 16v bez problemy leje konkurencje 1.4,1,6 i większości 1,8

A Co do Corsy GSI to hmmm Tam siedzi zwykła jednostka 1.6 16v z Tigry 106KM więc skąd te 120KM kolega z Corsy wziął to nie wiem

donmulanka - Pią Sty 25, 2008 16:01

skad wzial to nie wiem ale deklarowal ze tyle ma : ] a jego mina po tym jak dostal bezcenna :) a z tego co napisałeś to wychodzi że roverek złoi dupsko tigrze 1.6? :rotfl: :>
kolin - Pią Sty 25, 2008 16:09

donmulanka napisał/a:
tego co napisałeś to wychodzi że roverek złoi dupsko tigrze 1.6? :rotfl: :>


Zanim grzebałem w silniku na serii objechałem miedzy innymi

Tigra 1.4 16v 90KM
Civic Coupe 1.5 16v 101KM
BMW 316 E36
Calibre 2.0 8v

i parę innych wozów

Moim zdaniem Roverm objedzie Tigrę 1.6 z palcem w dupie,że tak to ujmę.Z początku wydawało mi się,że 1.4 16 w Oplu lepiej idzie niż w Roverku,ale to było złudzenie tym,że auto jest małe i pudełkowate kreska okazała się okrutna...

Moim zdaniem nie robiąc tutaj 1.6 16v Tigry za gówniany ślinik,bo dobrze jedźie ale dużo silników z podobnymi mocami i nawet większymi nie ma tego czegoś co ma rover jak przyspiesza

No i fakt taki,że też dużo zależy od kierownika

Zapomniałem dopisać

Kiedyś stały dwa Ecoteki na kresce Tigra i Corsa B 1.6 16v i o mimo za każdym razem Tigra dostawała w dupę..nawet jak kierownik sie zmieniał,później na forum była zagadka dlaczego Corsa szybsza i ustało na tym,że w Corsie ten silnik lepiej się zbiera

donmulanka - Pią Sty 25, 2008 16:16

no to ładnie, ja jak dotąd objechalem:
Mazde 323c 1.4
Corse 1.6gsi :D
citroena xare 1.4
calibre 2.0
suzuki vitare 2.0: ) <(coz to za głupota byla)
jakieś audi i pare innych

bula21 - Pią Sty 25, 2008 16:40

ja tez tam oficjalnie na starcie na zamknietej drodze oczywiscie z BMW 316 E36 1,6 wygrale4m :D a mam 1,4 8v ;P
Owsik - Sob Sty 26, 2008 18:04

kolin napisał/a:
Rover 1.4 16v bez problemy leje konkurencje 1.4,1,6


Postaw się do Saxo VTS :P

kolin - Sob Sty 26, 2008 20:46

Owsik napisał/a:
Postaw się do Saxo VTS


Ja tam mogę stanąć,ale tutaj mowa o seryjnym 103konnym motorze bo mój do tego sie nie zalicza

Ale na serri bym stanoł tylko z VTS 1.4

1.6 16v to już za duża moc, czy ja dobrze przeczytałem,że VTS waży 1340KG :?:

michone - Sob Sty 26, 2008 21:20

a ja dzisiaj dostalem w dupe z ibiza '05 1.4 :P ale kumpel byl sam a u mnie 3 osoby :P no ale tak dalem ciala przy ruszaniu ze porazka... zmierze sie z nim kiedy indziej :p
Owsik - Sob Sty 26, 2008 22:58

kolin napisał/a:
Ale na serri bym stanoł tylko z VTS 1.4


Uważasz, że stawanie z 75 konnym autem na kresce miałoby sens ? ;-)

kolin napisał/a:
1.6 16v to już za duża moc, czy ja dobrze przeczytałem,że VTS waży 1340KG


Źle - 935kg

Mlynarz - Pon Sty 28, 2008 20:37

a z moich sukcesow "wyscigowych", scigalem sie z kolega w hondzie civic 1.5 v-tec ze skrzynia od CRX i zmienionym kolektorem wydechowym, chyba 98 rok, wersja japonska, sedan ( seryjnie taka honda ma 115 KM, a po tej zmianie kumpel wicisnal z niej tyle samo co 1.6 v-tec - czyli 125 KM) wiec myslalem ze nie da mi zadnych szans, scigalismy sie do 120 km/h i.... bylo bardzo rowno, powiedzialbym z lekka przewaga roverka ( moze z pol samochodu). Wszystko powtarzalismy 3 razy, zawsze z takim samym efektem ( mocno zdziwioną miną kolegi :P ) Wiec wydaje mi sie ze Roverek 416 spokojnie objedzie civica 1.5 v-tec, a temu 1.6 napewno sie nie da :) Pewnie to dlatego ze silnik rovera lapie moment obrotowy od cos kolo 3000 obrotow a honda dopiero od 5200.
kolin - Pon Sty 28, 2008 23:40

Mlynarz napisał/a:
5200.


od tej wartości to chyba V-tec zaczyna działać czyli zmienna faza

donmulanka - Wto Sty 29, 2008 10:17

ja mam nowy sukces :D zniszczylem toyote ceilice 1.6 105KM :cool:
kolin - Wto Sty 29, 2008 11:53

Mnie wczoraj młodzież w moim wieku podpuszczała przez całą drogę Pugiem 206 2.0 HDI aż ukazała się ładna prosta,nowo położony asfalt z pod świateł jak wystrzeliłem to na 2 pierwszych biegach trakcji szukałem ale i tak wciągałem ich przez dolot przeżułem i wysrałem mina chłopaków nie była taka jak wczesniej chyba myśleli,że mam jakieś 1.3 60KM a tutaj lipa,sami mnie podpuszczali to im dupy zlałem,niestety nie wiem czy była to wersja 90-110KM
ceremony - Wto Sty 29, 2008 12:42

kolin, a co Ty masz tam dlubniete w tym 1.4?
kolin - Wto Sty 29, 2008 13:18

wałki,dolot,wydech,świnia
Owsik - Wto Sty 29, 2008 13:48

A ile hamownia wypluła ?
ceremony - Sro Sty 30, 2008 12:42

kolin napisał/a:
wałki,dolot,wydech,świnia

czyli tak jak trzeba, :ok: zadowolony jestes z efektow? Wlasnie ile na hamowni sie pokazalo?

michone - Sro Sty 30, 2008 15:49

a ja wczoraj bencki od peugeota 407 SW :P ale pozniej wchodząc na allegro okazalo sie ze tam siedzi 136 KM :) wiec nie ma co plakac :P ale droga taka paskudna ze co chwile tracilem trakcje na nierównościach...
piter34 - Czw Sty 31, 2008 13:41

Część wątku dot. VW Golfów TDI przeniosłem tutaj.
maciej - Czw Sty 31, 2008 13:56

Heh... Swoją drogą zastanawiam się o ile bym R623 odstał od ZR 160 na prostej...
Teoretycznie o 0,8 sekundy do 100 km/h...
Moc podobna, moment większy, tylko niestety 155 kg więcej... :(

Sachar - Czw Sty 31, 2008 14:58

to może na spocie się sprawdzimy? u mnie tylko 145 i pewnie już połowa zdechła :P
maciej - Czw Sty 31, 2008 15:13

Ale ja to kiepski kierowca jestem i nigdy nie jeździłem na czas...

A swoją drogą, to mam nadzieję, że wtorek zobaczymy co komu zdechło. :twisted:

Foczes - Czw Sty 31, 2008 23:05

No to panowie ...ja muszę sie pochwalić że objechałem kumpla Renault Laguna 98' (po liftingu) 1,9 dCi (100KM) swoim R214 8V (75KM) co było dla mnie wielkim zdziwieniem :D a kumpla mina była naprawdę bezcenna :D dodam ze miałem problem w postaci wieszających sie obrotów przez około 2 sek. :P Ale i tak dałem rade :D
piter34 - Czw Sty 31, 2008 23:30

Foczes napisał/a:
objechałem kumpla Renault Laguna 98' (po liftingu) 1,9 dCi (100KM)

Raczej 1.9dTi, czyli 100KM/4000rpm i 200Nm/2000rpm. Renault podaje przyspieszenie 12,5s wobec 13,3s dla ROVERka 1.4 8V. Jeśli kierownik Laguny był "niewprawny" lub miał jakiś silnik niesprawny, to... :mrgreen:

Foczes - Pią Lut 01, 2008 16:59

hehe...kierowca Laguny jak najbardziej sprawny (ta Laguna ma dokładnie 98KM i pomyliłem oznaczenia...jest to wersja dTi), za jakiś czas spróbujemy powtórzyć wyścig...;) różnica masy jest dość duża między Laguną a Roverem...bo jakieś 300kg. Teraz w swoim R założyłem sportowy Dolot i filtr. różnica jest odczuwalna wg. mnie. Zobaczymy czy po tej modyfikacji też z Nim wygram :D
piter34 - Pią Lut 01, 2008 17:23

Foczes napisał/a:
kierowca Laguny jak najbardziej sprawny

No to jest jeszcze druga wymieniona przeze mnie opcja. ;-)

Foczes - Pią Lut 01, 2008 18:18

Piter34 Autko kumpla też w bardzo dobrym stanie :D a jaka jest trzecia opcja ? :P (podtlenku azotu niestety nie mam podłączonego :cry: :twisted: )
maciej - Pią Lut 01, 2008 18:23

Przytkany kat, nie do końca sprawna turbinka.
Brak umiejętności ochodzenia się z diesel'em (może piłował do oporu zamiast zmienić odrobinę wcześniej bieg)...

piter34 - Pią Lut 01, 2008 20:53

Foczes napisał/a:
a jaka jest trzecia opcja ?

Zapomniał hamulca ręcznego zwolnić. ;-)

A tak na poważnie, to zdrowy rzeczony Renault oraz 214i powinny zakończyć sprint z wynikiem wskazującym na wyższość tego pierwszego. Jeżeli stało się inaczej to uważam, że należy się zastanawiać:
- dlaczego ten ROVER tak wymiata? :mrgreen:
- co jest nie tak z tą Laguną, że dostała baty? :wink:

TomC - Pią Lut 01, 2008 21:38

Ja przy starcie zostawiłem z tyłu Vectrę B 1.8 i nawet się nie zmęczyłem a kierownik Łopla pewnie chciał pokazać że skoro starszy to więcej potrafi :mrgreen:
Innym razem na drodze między wioskami był sprint z C klasą Coupe 180. Wygrałem bo kończyła się prosta i szofer z gwiazdą zaczął popuszczać i dał mi szansę :wink: A kolega z którym jechałem robił się zielono- blady i powiedział że ostatni raz ze mną jedzie :cool: Fakt to było głupie trochę :oops:

donmulanka - Pią Lut 01, 2008 22:54

powiedzcie mi co jest w tych roverkach ze tak wymiataja?? zwlaszcza te 214si ? 103km tak udana wersja czy co no masakra dzis zostawilem z tylu mazde 323F 1.5 16v ... koleś zbladł a kto z was zna zakrety na zakopiance kolo rabki pod góre? tam pan w audi a4 kombi 1.9tdi chyba by lstrasznie nerwowy jade sobie lewym pasem a ten mi mruga no to ja zjezdzam na prawy i patrze... ostro mnie Pan sie usmiecha i ostro wyprzedza sobie mysle hmm z audi 1.9tdi pod gore bedzie problem.. redukcja na 3 przy 100km/h i pan tez przylozyl gazu ale nie wiem czy audi wymieklo czy pan sie rpzestraszyl dzwieku mojego silnika powyzej 5 tys :rotfl: coraz bardziej lubie roverka i coraz bardziej mam ochote na Vi albo mg zr160
piter34 - Sob Lut 02, 2008 11:02

Cytat:
103km tak udana wersja czy co no masakra dzis zostawilem z tylu mazde 323F 1.5 16v ...

W tej Maździe to nie jest przypadkiem ledwo 90KM i nieco więcej kilogramów? :lol:

kolin - Sob Lut 02, 2008 15:14

donmulanka napisał/a:
323F 1.5 16v


88 KM dokładnie ma tyle ma przynajmniej znajomego...

Panowie co by nie robić z Rovera 1.4 demona prędkości to proponuję stanąć z autem o tej samej masie i mocy silnika Np:

Honda Civic 1.5 16v 101KM nie będzie już tak łatwo o ile w ogóle dacie radę (zależy od kierownika)

Corolla 1.4 16 v VVTI 97KM
Mitshubishi Colt 1.6 16v 90KM nowsze 115KM

I wiele innych aut

Bo jak dla mnie objechanie auta cięższego i słabszego to w sumie żaden wyczyn...
Co do Dieslów się nie wypowiadam bo ze startu zatrzymanego ropniaka łatwiej objechać

piter34 - Sob Lut 02, 2008 15:31

kolin napisał/a:
demona prędkości to proponuję stanąć z autem o tej samej masie i mocy silnika

Czyli ogólnie z autem o podobnym stosunku KM/kg :cool:

kolin - Sob Lut 02, 2008 15:50

piter34 napisał/a:
Czyli ogólnie z autem o podobnym stosunku KM/kg :cool:


tak :wink:

funfel - Sob Lut 02, 2008 16:22

kolin napisał/a:
piter34 napisał/a:
Czyli ogólnie z autem o podobnym stosunku KM/kg :cool:


tak :wink:


Zgadzam się :)

michone - Sob Lut 02, 2008 19:34

kolin napisał/a:
donmulanka napisał/a:
323F 1.5 16v


Co do Dieslów się nie wypowiadam bo ze startu zatrzymanego ropniaka łatwiej objechać


to chyba nie do konca jest tak :) widzialem na wlasne oczy jak a3 1.6 benzyna dostaje z 1,9tdi 90KM... kierowcy zmieniali sie po przejezdzie :) chyba ze nie do konca bylo w tdi 90 km :P

donmulanka - Nie Lut 03, 2008 10:23

o ile sie nie myle to a3 1.9tdi ma 110 albo 130km :) a 130 km to nie sa juz zarty :)
jerzu - Nie Lut 03, 2008 10:26

A3 ma 1.9 TDI w wersji przed liftem 90 i 110 a po lifcie były chyba tylko 110 i 130
piter34 - Nie Lut 03, 2008 10:46

donmulanka napisał/a:
o ile sie nie myle to a3 1.9tdi ma 110 albo 130km

W języku polskim "km" to kilometr, natomiast "KM" to koń mechaniczny. :P
Tak, wiem, czepiam się. ;-)

donmulanka - Pon Lut 11, 2008 22:50

no tak :) ale mysle ze wszyscy wiedza o co mi chodziło więc szczegoły na bok :D dzis kolejne 2 sukcesy.. pokonalem kociakiem toyote celice 1.6 105KM i nową toyote corolle 1.4 96 KM :) (tak miała w dowodzie) na allegro podaja ze ma 1.4 90 Km zalezy.. z stara toyota celica 1.6 105KM poradzilem sobie kociakiem bez problemow natomiast z corolla mialem proble mauta szly równo.. przy 120km/h rover zaczal sie wychylać :)
piter34 - Wto Lut 12, 2008 07:30

donmulanka napisał/a:
na allegro podaja ze ma 1.4 90 Km

...na allegro to ludzie różne rzeczy piszą. :wink:
Ja się posiłkuję zawsze stroną www.autoweek.nl

bizon9ek - Czw Lut 14, 2008 02:03

Dołącze się do tematu :grin:
Alfa 147 1.6 TS wersja 120KM dostała łomot (pare razy) :cool: - fajnie sie tym jeździ, mega się trzyma drogi, ekstra wyciszona ale z Roverkiem 1.6 16V nie ma szans.

Golf III GTI 2.0 8V 115KM było ciężko ale dostał łomot (pare razy) :cool: - pali kumplowi 8/100 przy spokojnej jeździe !!

To najlepsze :twisted: Honda Civic 2007r. 1.8 Type S 140KM dostała łomot (pare razy) - jechałem tym autem i szczerze mówiąc porażka! niby 1.8 140KM ale bez porywu, kierowca był dobry z którym się ścigałem więc albo coś z autem nie tak (ma 3 miesiące) albo miał zaciągnięty ręczny :mrgreen:

Audi A3 1.8 125KM 2001r. oooj tu była walka (z bratem :smile: ) ciężki zawodnik na zmiane pół auta w przód lub w tył - porównywalne autko :ok:

I na deser Hummer H2 masakra takie bydle, a sie musiałem napocić jak dziki, pół auta przed nim kilka razy ze świateł, w drodze do katowic, na którymś czerwonym świetle z kolei, koleś sie nie zatrzymał i dopiero wtedy mi uciekł :lol: (nie miałem na mandaty).

Ale jedno na co czekam to Rover 1.4 16V 103KM, jeszcze mi sie nie trafił taki :/

piter34 - Czw Lut 14, 2008 07:59

bizon9ek napisał/a:
Alfa 147 1.6 TS wersja 120KM dostała łomot (pare razy) :cool: - fajnie sie tym jeździ, mega się trzyma drogi, ekstra wyciszona ale z Roverkiem 1.6 16V nie ma szans.

Na prostej nie ma, przede wszystkim dlatego, że jest ciężka, ale w zakrętach to niestety R200 nie ma szans. :lol:

bizon9ek napisał/a:
Golf III GTI 2.0 8V 115KM było ciężko ale dostał łomot (pare razy)

Łomot? To brzmi jakbyś go odstawił na kilka długości samochodu... ;-)
Ile tak naprawdę (np. przy odcince na 3 biegu) został z tyłu?

bizon9ek napisał/a:
To najlepsze :twisted: Honda Civic 2007r. 1.8 Type S 140KM dostała łomot (pare razy)

A ta ile z tyłu została? :cool:

bizon9ek napisał/a:
Audi A3 1.8 125KM 2001r. oooj tu była walka (z bratem :smile: ) ciężki zawodnik

Zawodnik, czyli kierowca, czy samochód?

donmulanka - Czw Lut 14, 2008 08:31

Coś mi się nie chce wierzyć (z calym szacunkiem dla roverka:D ) ze złoiłes tylek hondzie civic 1.8 140KM... jechalem taka i naprawde cisnie w fotel zwlaszcza ze wkreca sie na obroty bardzo szybko napewno lepiej niz roverek... ja moim 214si 103 KM dam rade civicovi 1.4 vtec i 1.5 z 1.8 juz nie mam szans wiec watpie ze te 115 koni w 216 dalo rade civicowi 140 konnemu.. może na krótkim odcinku bo jest cieższy ale potem rover odpadnie tak mi sie wydaje no chyba że roverek Vi to da rade :D a z audi a 3 1.8 to ja sie scigalem moja 214stka i wcale mnie nie odchodzila... wrcz szlismy równo do odcinki na 3 biegu przy 160 moj roverek zaczal zostawac z tylu przy 180 dalem sobie spokój. :) natomiast na autostradzie jechalem za panem ktory jechał audi a4 kombi z tylu pisalo 2.4 tdi mial 2 wydechy kiedy zacząłem go wyprzedzac pan sie na mnie popatrzył jakby myslał że jade 70 konnym autkiem i usmiechnął się dociskając gaz do dechy.. w tym momencie sie lekko zdziwil do 180 szlismy rowno nawet roverek sie wychylal ale potem niestety kiedy moja wskazowka powoli dochodzila do 190km/h pan pojechał w sina dal :) ahh tak to jest z tymi roverkami..

Ps. max speed mojej 214 to 210km/h (katalog podaje 185km/h) jechal ktos wiecej? tym modelem?

AndrewS - Czw Lut 14, 2008 09:21

donmulanka napisał/a:
jechal ktos wiecej? tym modelem?


chyba trzeba zapytac komu bardziej zawyża licznik w tym modelu?? :mrgreen:
chyba ze pomiar byl przy uzyciu GPS

Brt - Czw Lut 14, 2008 09:27

podejrzewam, że realnie było około 195km/h. Patrzyłem ostatnio właśnie i przy tych prędkościach przekłamanie wynosi ok 15km/h ;)
donmulanka - Czw Lut 14, 2008 10:27

hmm mozliwe bo akurat jechalismy w 3osoby do wroclawia z katowic na autostradzie licznik pokazywal ok 210 km/h a gps 190 km zebym nie sklamal... zastanawialismy sie czemu :P a przekłamanie moze wynikać z tego ze jechalem na zimowkach?
Brt - Czw Lut 14, 2008 10:34

przekłamanie masz w standardzie w każdym aucie ;) zwykle w granicach 4-7% ;)
kolin - Czw Lut 14, 2008 11:14

bizon9ek napisał/a:
To najlepsze Honda Civic 2007r. 1.8 Type S 140KM dostała łomot (pare razy) - jechałem tym autem i szczerze mówiąc porażka! niby 1.8 140KM ale bez porywu, kierowca był dobry z którym się ścigałem więc albo coś z autem nie tak (ma 3 miesiące) albo miał zaciągnięty ręczny


Chyba raczej miał ręczny zaciągnięty... Ja swoim 214Si które objedźie twoje 216Si Ledwie daje rade Civicowi 1.8 mam lepszy start później auta idą podobnie(czyt,reszta zalerzy od umiejętności kierowcy) Więc na moje oko z tym Cifem coś nie halo :wink:

donmulanka napisał/a:
Ps. max speed mojej 214 to 210km/h (katalog podaje 185km/h) jechal ktos wiecej? tym modelem?


Tero nie długo jade do Leszna...jak będą warunki pogodowe OK i droga o której myśle czysta i cacy to przypałuje swojego i dam znać :wink:

piter34 - Czw Lut 14, 2008 11:30

donmulanka napisał/a:
max speed mojej 214 to 210km/h

licznikowe...

donmulanka napisał/a:
katalog podaje 185km/h

...ale to jest prędkość rzeczywista, a nie licznikowa ;-)

donmulanka napisał/a:
Coś mi się nie chce wierzyć (z calym szacunkiem dla roverka:D ) ze złoiłes tylek hondzie civic 1.8 140KM

Porównaj sobie masy tych samochodów. :lol:
To był najnowszy Civic 2007. ;-)

uhu - Czw Lut 14, 2008 12:44

Prędkość najlepiej sprawdzać GPSem bo on w przeciwieństwie do licznika nie robi takich numerów :D I w niektórych autach (sprawdzałem) bardzo się różni pomiar GPS z pomiarem licznika...

Więc donmulanka skoro GPS pokazał 190 to tyle właśnie leciałeś, co uważam za i tak dobry wynik ;)

Wojtek - Czw Lut 14, 2008 13:06

piter34 napisał/a:


donmulanka napisał/a:
katalog podaje 185km/h

...ale to jest prędkość rzeczywista, a nie licznikowa ;-)


Nie jestem pewien ale producenci podają prędkosć max chyba na IV biegu.

piter34 - Czw Lut 14, 2008 13:08

Wojtek napisał/a:
Nie jestem pewien ale producenci podają prędkosć max chyba na IV biegu.

Przy 7000rpm i na IV biegu R214Si ma właśnie 185kmh. Może coś w tym jest...? Trzebaby to sprawdzić dla innych modeli.

hoosar - Czw Lut 14, 2008 20:27

W wiekszosci samochodow z manualna 5cio biegowa skrzynia, predkosci maksymalne podawane sa na 4 biegu, a to dlatego ze 5tka to tzw. "nadbieg".
kolin - Czw Lut 14, 2008 20:36

hoosar napisał/a:
W wiekszosci samochodow z manualna 5cio biegowa skrzynia


Przeważnie jest ona podawana w samochodach o małej pojemności co później walczą z oporami wiatru :mrgreen:

hoosar - Czw Lut 14, 2008 20:40

Hehe, kolin - to bardzo mozliwe ;] ...
Brt - Czw Lut 14, 2008 20:44

diesli to się nie dotyczy ;) co do benzyniaków też nie jest to regułą. Nie chce mi się tego udowdniac, ale w niejednym teście AMiS na wykresach było widac, że Vmax auta jest wyzsza niż Vmax 4biegu. Pozatym coraz wiecej aut ma 6 biegów ;)
Pierwszy z brzegu:
najnowsze twingo 1,2 16V - 4bieg=156km/h Vmax=189km/h
audi A4 18TFSI 4bieg=209 - Vmax (na 5 i 6) 225km/h

donmulanka - Czw Lut 14, 2008 21:21

No chyba tak jest.. jak pisze kolin. Pisałem ostatnio maila do pana z firmy zwiekszajacej moc samochodu firma znajduje sie w krakowie :) bede chcial zwiekszyc moc swojego roverka nie swapujac go na 2.0 ani nie wkladajac turbo chce aby to byl dalej 1.4, aby uzyskac moc ok 135-140 KM bede musial wylozyc 6-7 tys mysle ze zabieg odbedzie sie na przelomie lipca-sierpnia kiedy auto nei bedzie mi potrzebne, wspomniał ze trzeba zrobic pozadny uklad dolotowy pozadny wydechowy wspominal cos o firmach mugen DC sport i inne takie pisal cos o wałkach rozrzadu (sportowych) elektronice i paru innych elementach.. co o tym myslicie? bede mial szanse wtedy z roverkiem Vi?
kolin - Czw Lut 14, 2008 21:33

Chodź fakt jest taki,że byłe auto mojego ojca 1.3 12V 86KM szybciej jechało na 5 biegu niz na 4...dużo też chyba zalerzy od dobru przełożen i rozrostu momentu i mocy...


donmulanka napisał/a:
Vi?


A moim zdaniem go zjesz :twisted:

Auta nie seryjne zawsze mają inną cahrakterystyke pracy silnika i rozwijania mocy,momentu...i również zazwyczaj inaczej jedzie niż fabryczne 140KM u konkurenta :twisted:

donmulanka - Czw Lut 14, 2008 22:01

:D a i to mnie cieszy narazie zbieram jeszcze fundusze, mam nadzieje ze do lipca zbierze sie calość. I bede mial niepozornie wygladajacego wymiatacza :)
Yassu - Czw Lut 14, 2008 22:11

Brt ile wycisnąłeś ze swojego R?
Ostatnio próbował się ze mną koleś Zafirą najnowszą ale tylko 1,7 tdi... Większe auto o większej masie z mniejszym silnikiem więc nie porównuję, ale i tak dawał rade do 150 km/h później już został z tyłu...
Hmm....wskazówka ciut ponad 180 i jeszcze miałem gaz pod nogą ;) niestety musiałem hamować...

kolin - Czw Lut 14, 2008 22:29

Yassu napisał/a:
i jeszcze miałem gaz pod nogą


Niewiedzieć czemu ale zawsze jak czytam takie coś uśmiecham się sam do śiebie nie wiem dlaczego... :mrgreen:

Brt - Czw Lut 14, 2008 22:31

Yassu licznikowe 205 ;)
kolin - Czw Lut 14, 2008 22:33

Brt napisał/a:
Yassu


Nie wiem czemu ale jako pierwsze skojarzyłem Yaris...Toyota :mrgreen: ale ze mnie głupek :mrgreen:

donmulanka - Czw Lut 14, 2008 22:38

:) z tego co sie orientuję to kolin ma chyba kolo 140-145koni :)
AndrewS - Czw Lut 14, 2008 22:46

kolin napisał/a:
ale zawsze jak czytam takie coś uśmiecham się sam do śiebie nie wiem dlaczego


no ja tez, zreszta pisalem juz o tym,
pod noga moze byc i pol metra, tylko co z tego jak brakuje KM i Nm zeby pokonac opor powietrza, ktory to rosnie z kwadratem predkosci

kolin - Czw Lut 14, 2008 22:52

donmulanka napisał/a:

z tego co sie orientuję to kolin ma chyba kolo 140-145koni


Moje auto na dzień dziś ma wałki i praktycznie dolot,wydech tylko jest wywalony kat i wstawiony przelot...Było zestrojone na lewo za pare groszy,ale nie jestem zadowolony i ponownie auto będzie strojone już normalnie,ale to dopiero na lato...bo w planach jeszcze zrobienie kolektora i całe wydechu z kwasówki i wtedy będziemy stroic i Hamować oficjalnie...

sądze,że moc jest teraz w okolicy 122-125KM i 140-150NM
Ale auto i tak już naprawdę fajnie się odpycha...lecz wiem,że da się lepiej(moje zdanie wina strojenia i nie zrobienie wydechu co go blokuje)

Wałki w tym silniku dają przyrost mocy tylko 10-12%

Nie ma co za bardzo chwalić jak narazie bo za tą kase to porażający efekt nie jest...

Yassu - Czw Lut 14, 2008 23:00

kolin napisał/a:
Nie wiem czemu ale jako pierwsze skojarzyłem Yaris...Toyota :mrgreen: ale ze mnie głupek :mrgreen:

hehehe... Spoko luz Mariana :)

HaDeSsS - Nie Lut 17, 2008 19:25

Odnosnie tego killa Civica 1.8 07' to moze koles ma skrzynie i-shift ? to wtedy dostanie baty bo ma 10,5 do 100... a tak to ma 8,9 hmmm. Gdzie Roverek 216 ma 9,9... chyba ze masz jakiegos tajemniczego boosta :D


Aaaa i odnosnei pakowanie w 1.4 7k zł, wg mnie mija sie z celem.. Sprzedaj swoje, doloz i kup ZRka ;) nie dosc ze i tak bedzie szybszy, to jeszcze nowszy plus masz sportowe zawieszenie etc..

rodi_ - Nie Lut 17, 2008 21:12

Brt napisał/a:
przekłamanie masz w standardzie w każdym aucie ;) zwykle w granicach 4-7% ;)

Jest na to rada. :grin: Ja u siebie zalozylem inny rozmiar kol i teraz pokazuje to co naprawde jade, niestety sprawdzone przez policyjny radar. :sad: Podczas wyprzedzania na III u mnie 130 a on mi pozniej pokazal 129, a tak nie pozornie wygladal na poboczu. No coz 80euro trza zaplacic (jak dla mnie smiech za 49km ponad norme hahah). Pozdro wszystkim nie ograniczonym znakami :mrgreen:

donmulanka - Nie Lut 17, 2008 22:12

a ja odbiegnę troche od tematu.. miałem dzis przykry incydent:( jechałem do sąsiadki i kiedy wjezdzalem do niej na podworko byl zakret 90* ja wyhamowalem a moja sasiadka mercedesem nie wyhamowala :| i wredny mercedes starej dadty klocek brzydko załatwił mojego roverka = pekniety zderzak pobita ramka i reflektor przeciwmgielny :( :( :( no tak to jest jak baby siedza za kierownica i maja włączony ABS na sniegu... tragedia no nic zdarza sie.. zamierzam zrobic roverka i sprzedać na wiosne nie bede w ni mnic grzebal ani 0 tuningu.. bo doszedlem do wniosku ze mozna doplacic pare tys i miec nowszego roverka 25 1.6 16v i teraz pytanie czy silni k1.6 16v w r25 ma tez 2 wałki jak 1.4 16v? i ktory bardziej sie oplaca brac 1.4 czy 1.6?
zouza - Nie Lut 17, 2008 22:19

donmulanka napisał/a:
no tak to jest jak baby siedza za kierownica i maja włączony ABS na sniegu... tragedia no nic zdarza sie.. zamierzam zrobic roverka i sprzedać na wiosne nie bede w ni mnic grzebal ani 0 tuningu.. bo doszedlem do wniosku ze mozna doplacic pare tys i miec nowszego roverka 25 1.6 16v i teraz pytanie czy silni k1.6 16v w r25 ma tez 2 wałki jak 1.4 16v? i ktory bardziej sie oplaca brac 1.4 czy 1.6?


To myślę, że ja w temacie r25 1.6 niewiele mam do powiedzenia, w końcu baba jestem, i tak nic nie wiem :evil:

donmulanka - Nie Lut 17, 2008 23:01

ee ale ja nie napisalem ze "wszystkie" baby.. zwlaszcz ata co mi to zrobila to była szczerą blądynką : ) a jak sie ejzdzi r25 1.6? czy lepiej poczekac i w zrka zainwestować? iczy znajde jakiegos do 17-18 tys?

[ Dodano: Nie Lut 17, 2008 23:20 ]
jeszcze zapomniałem dodać, że znalazłem bardzo fajne autko, zna ktoś z was takiego roverka 25cvt z tip tronic? http://moto.allegro.pl/it..._tiptronik.html wydaje mi sie ze calkiem przyzwoity niepozorny samochodzik...

HaDeSsS - Nie Lut 17, 2008 23:22

donmulanka, kupuj ZRke ! :)
zouza - Nie Lut 17, 2008 23:28

Ja kupiłam mojego za 16tyś. Jeśli MG ZR 160 to sama bym chciała, ale trzeba dołożyć już parę tyś. a z tego co widzę ciężko znaleźć w przyzwoitym stanie, poza tym spalanie nie na moją kieszeń póki co.
Ja jestem z mojego maleństwa bardzo zadowolona, pali mi mniej niż większość forumowych 1.4 co można sobie zobaczyć w wątku o spalaniu. Nigdy nie jeździłam 1.4, ale w moim przyspieszenie ciągle sprawia radochę :mrgreen: a parę większych aut mocno się zdziwiło. Myślę, że u mnie na korzyść przemawia jeszcze zawias, maleństwo pięknie trzyma sie drogi.
Aha i słyszałam, że ciężko znaleźć r25 1.6, ale ile w tym prawdy sam byś musiał poszukać ;)
Zaraz się kolin oburzy, że między 1.4, a 1.6 prawie nie ma różnicy, ale niech sie jeszcze pochwali jak ma tego swojego grzebniętego :P (respekt kolin :ok: )
Yyyy nie wiem czy z sensem, ale jestem tylko blondynką i pora jest późna :roll:

HaDeSsS - Nie Lut 17, 2008 23:33

zouza, moj pali 10 przy dynamiczniej jezdzie :) nie mowie o ostrej ;) (wtedy nie licze:P ) a w dobrym stanie paro letnie auto przy takim nasyceniu rynku przez graty z zachodu nie jest latwo... wiadomo ze ZR 160 jest malutko, w tym caly urok :P
bizon9ek - Pon Lut 18, 2008 13:09

bizon9ek napisał/a:
Golf III GTI 2.0 8V 115KM było ciężko ale dostał łomot (pare razy)
piter34 napisał/a:

Łomot? To brzmi jakbyś go odstawił na kilka długości samochodu... ;-)
Ile tak naprawdę (np. przy odcince na 3 biegu) został z tyłu?

No przesadziłem z tyn łomotem ale dwójka do ~6300, trojka i po 2 sek. golf wisiał przy tylnim zderzaku.

bizon9ek napisał/a:
Audi A3 1.8 125KM 2001r. oooj tu była walka (z bratem :smile: ) ciężki zawodnik
piter34 napisał/a:

Zawodnik, czyli kierowca, czy samochód?

Audi dopiero powyżej 140 zaczyna przeganiać Roverka. A co do zakrętów, najlepiej sprawdzić na torze (mam 1000m na Wyrazów). Jeździłem nią w niedziele i jestem pewien ze Roverek nie ma szans, A3 trzyma sie drogi dużo lepiej niż R.


bizon9ek napisał/a:
...To najlepsze :twisted: Honda Civic 2007r. 1.8 Type S 140KM dostała łomot ....
piter34: ...A ta ile z tyłu została? :cool:

Całe auto bez problemu, ale ogólnie ten Civic strasznie sie mulił, przejechałem sie tym i wiem co pisze, auto chodziło słabo.

kolin napisał/a:

... Ja swoim 214Si które objedźie twoje 216Si ....

No mój to seria, jak masz coś zmotane w silniku to możliwe. Chyba że serie masz.... to ci sie tylko wydaje...

donmulanka - Pon Lut 18, 2008 13:32

Kolin ma zmontowane i na bank objedzie 216 :] z palcem a co do audi czy sie lepiej trzyma drogi no nie wiem jesli chcemy porownywac do rowerka 214 czy 216 audi a 3 ktore kosztuje 2 tyle co rowerek to wolal by mi tak roverka, a jesli juz tak stawiasz na audi to postawmy mu równego przeciwnika na torze :] mg zr160.. ciekawe na ktorym zakrecie audi wyleci :)
piter34 - Pon Lut 18, 2008 13:53

donmulanka napisał/a:
a jesli juz tak stawiasz na audi to postawmy mu równego przeciwnika na torze :] mg zr160.. ciekawe na ktorym zakrecie audi wyleci :)

Do MG ZR 160 to (aby było uczciwie) musiałbyś postawić Audi S3 :razz:

Tempest - Pon Lut 18, 2008 13:58

piter34 napisał/a:
donmulanka napisał/a:
a jesli juz tak stawiasz na audi to postawmy mu równego przeciwnika na torze :] mg zr160.. ciekawe na ktorym zakrecie audi wyleci :)

Do MG ZR 160 to (aby było uczciwie) musiałbyś postawić Audi S3 :razz:

ale to wtedy chyba już ZR'ka nie miałaby szans

piter34 - Pon Lut 18, 2008 14:56

Tempest napisał/a:
ale to wtedy chyba już ZR'ka nie miałaby szans

No niestety... :P

HaDeSsS - Wto Lut 19, 2008 01:21

piter34, trudno porownywac sturbione auto do n/a ;) ale np S3 wysiada do TypeRki....

bizon9ek, tak jak pisalem juz, cos z tym Civem jest zesrane... albo jest i-shift...

kolin - Wto Lut 19, 2008 11:07

No to skoro S3 215KM to postawny Rovera 220 Turbo...Zresztą kiczowato jest coś porównywać...

Audi to auto dobrej klasy lepszej niż Rover,więc nie ma co zbytnio też porównywać...Do porównania możemy sobie stawiać AUDI<BMW<MERCEDES...

Rovera to se możecie z Honda równać i autami podobnej klasy ceny

maciej - Wto Lut 19, 2008 11:15

kolin napisał/a:
Rovera to se możecie z Honda równać i autami podobnej klasy ceny

Hm...
No Hondę akurat stawiałbym na równi z wymienionymi przez Ciebie autami...

Polecam stronkę: http://www.ukintpress.com...previous04.html

Np. silniki z S2000 i Accord'a I-CTDi.

A co do jakości to obecnie raczej Japończyki biją na głowę wymienione przez Ciebie trio...

Mogę poszukać takich fajnych brytyjskich statystyk bezawaryjności, gdzie w pierwszej 10 było 9 japońskich i koreańskich marek...

Ech ten kult niemieckich marek... ;)

[ Dodano: Wto Lut 19, 2008 12:06 ]
A to tak żeby nie być gołosłownym:
http://www.motofakty.pl/a..._sie_psuja.html

Nawet R25 wypada lepiej on Niemców... :hahaha:

kolin - Wto Lut 19, 2008 12:08

maciej,

Pisząc mój post miałem na myśli to,że nie można porównywać auta za 2x większa kasę do auta o dwa razy tansego...bo to jest nie uczciwe i dlatego napisałem,że AUDI można porównywać z tym o to Trio i pewnie jeszcze parę marek by się do zbierało...a to,że te auta nie są najbardziej bez awaryjnymi to ja wiem :wink:

maciej - Wto Lut 19, 2008 12:11

Tylko czasem takie porównanie wypada na niekorzyść tych droższych...

Jak właśnie w przypadku Hondy - można je spokojnie stawiać do porównania z wymienionymi przez Ciebie Niemcami i raczej Niemcy z tych samych klas będą mieli duużżyyy problem (Accord kontra C-klasa, BMW 3, czy A4)... :D

kolin - Wto Lut 19, 2008 12:22

Bo czasami tak bywa,że człowiek płaci za Logo firmy... :wink: a w zamian nic ciekawego nie dostanie

Honda to bardzo dobry wóz i to trzeba przyznać,a najbardziej to lubię silniki,nie wiem czy Nowe modele nadal mają też taką opinie,że są dynamiczne itd

Z jednej strony dobrze,że mnie uświadamiasz,chodzi mi o to,że może być tak jak mówisz na korzyść tanszego auta... :mrgreen:

maciej - Wto Lut 19, 2008 12:51

Do tego znam kilku ludzi jeżdżących porównywalnymi autami typu A4 i Accord (np. układ służbówka i prywatny) i wszyscy mówią, że przy porównywalnych mocach i wielkościach Honda robi dużo większego banana na twarzy niż Niemcy (chodzi o czysto subiektywne odczucia). :D

To samo podobno dotyczy Alfy, ale to znam tylko z opowieści, a różnica Niemiec-Rover/Honda znam również z autopsji. :)

Zresztą znam kilku ludzi, którzy twierdzą, że Honda to taka japońska Alfa, czyli wielki banan na twarz. :D

AndrewS - Wto Lut 19, 2008 14:10

hmm R25 na 3 miejscu, ciekawe :mrgreen:
ale zaraz test jest przeciez angielski :mrgreen:

maciej - Wto Lut 19, 2008 14:28

AndrewS napisał/a:
ale zaraz test jest przeciez angielski

Ale to dość repezentatywny rynek. :)

donmulanka - Wto Lut 19, 2008 21:48

:D co do hondy.. jezdzilem honda civic 1.5 i wiekszego banana mam kiedy jade moim roverkiem :D jest piekniejszy w srodku i wogole jakos lepiej sie nim jedzie... a tak przy okazji
mam pytanie do was, kolega chce sie wystawić z moim kociakiem on ma toyote corolle 1993rok poj 1.6 16v dohc 105KM przy 6tys obr... mam z nim szanse moim 1.4si 103KM?
wnioskujac po tym ze w dodatku ta toyota wazy 950kg to moge mieć problemy.

chciałem dodac ze jet to dokladnie taka toyotka http://moto.allegro.pl/it...5km_tuning.html prosze odp jak najszybciej :) dzis mam starcie.

AndrewS - Wto Lut 19, 2008 21:51

donmulanka napisał/a:
mam z nim szanse moim 1.4si 103KM?


hmm tylko wtedy jesli cześć z jego stadniny poszla paść sie na łąke :lol:
co biorac pod uwage rocznik nie jest az takie nie mozliwe :grin:
no sporo tez niewatpliwie zalezy od kierownika :mrgreen:

donmulanka - Wto Lut 19, 2008 22:07

no ale jesli roverek 214si dal rade tigrze 1.6 16v 105km to chyba tej tojotce tez powinie ndac rade:) tylk oze starcie nie bedzie od swiate ldo swiate ltylko na 2 pasmowej drodze do 160km/h
HaDeSsS - Wto Lut 19, 2008 22:38

tigra to niemiecki badziewie :P a Toyota to japoniec... postaraj sie to moze Ci sie udac :) zalezy jaka on ma tam skrzynie
donmulanka - Sro Lut 20, 2008 17:16

zgadnijcie kto wygral :twisted: odrazu mowie ze dupy nie złoiłem ale... :)

[ Dodano: Sro Lut 20, 2008 22:58 ]
złoił mi dupe dzisiaj peugeot 206 2.0 140KM :) od 100 w gore znikal :)

AndrewS - Sro Lut 20, 2008 23:05

no to mine mial pewnie, nieco zaskoczona :-) , albo taka :shock: lub :sad:
HaDeSsS - Czw Lut 21, 2008 00:01

ja dzis prelude lyknalem, jak serek na sniadanie :P
donmulanka - Czw Lut 21, 2008 22:15

Ale mam wieści :) dzisiaj miałe mkolejną ustawkę z toyota corolla Si 93rok 1.6 16valve 110Km :) z pod swiatel i na 2 pasmowce :mad: na światłach mozna powiedzieć ze ok na odcinku 300 metrow wystawiłe msie roverkiem o całą długość samochodu na 2 pasmówce było troche cięzej ale i tak duzo z przodu bylem jak na ta corolle ma wieksza poj a nie dala rady ale trzymala sie mnie ostro nie odpuscila jak inne auta nie uciekłem jej ale jechalem tak z 2-3 metry przed nia na 100%... do 160km/h potem obaj odpuscilismy i 2 bieg wyglądał identycznie:) kierownikowi potem sie strasznie ręce trzesly mowil ze fajny ma dzwiek moj roberek jak mu cisne po garach :twisted: Potem sprawdzaliśmy z golfem 2GT 1.8 golf dostał po dupie od corolli.. a ja na 3 biegu przy 100km/h dojechałem do golfa pomachalem kierownikowi usmiechnalem sie i pojechalem dalej he he he... następnie była calibra 2.0 8v 115 koni .. od swiateł do swiateł dostała o długość roverka :twisted: natomiast na 2 pasmowce calibra jechala równo ze mną powiedzmy ze lepiej niz toyotka bo trzymala sie mnie nonstop równo potem zle mi sie wsadziło 4 bieg i pojechała hen... ale przygód dzis bylo i jestem zadowolony z roverka ze szok i mam ochote na VI albo zrka moje marzenie od dziś :roll:
a jeszcze jedno jak zmieniam w moim roverku z 1 biegu na 2 bieg to mi piszcza gumy i to dośc długo tzn trace trakcje mieli kołami a porownywalismy z kolegi roverkiem tez 1.4si ale kanciak i jemu tylko zapiszcza delikatnie kola ale trakcji nei traci.. dziwna sprawa.

michone - Czw Lut 21, 2008 22:20

jakie masz opony?
donmulanka - Czw Lut 21, 2008 22:27

Vikingi 195/55 r14 (zimowki bo tu jeszcze snieg czasem sypie bo góry :twisted: )
michone - Czw Lut 21, 2008 22:32

ja mam goodyear ultra grip 195/55/r15 tez zimowki i na dwojce lekko pisnie tylko. Patrzac na bierzniki tych vikingow, i do tego zimowych sie nie dziwie ze brak trakcji :)
donmulanka - Czw Lut 21, 2008 23:09

tak tylko ze one są nowe, i tam gdzie inne auta nieraz staly i kierownicy z północy na oponach frigo czy innych zakładali łańcuchy ja jechalem z bananem na twarzy i myślalem sobie tak.. na co im te łańcuchy :D :)
michone - Pią Lut 22, 2008 07:11

zogdze sie ale one sa do jazdy po sniegu a nie na wyscigi :)
donmulanka - Pią Lut 22, 2008 09:07

zgodze sie :grin:
kolin - Pią Lut 22, 2008 10:45

Panowie może utworzymy nowy dział Kills: Road & Street

Każdy będzie mógł opisywać kille jakie zrobił,bądź jak jego skillowano :mrgreen:

piter34 - Pią Lut 22, 2008 11:29

kolin, napisz tę propozycję (wraz z konkretami) w kąciku "forum", ok?
michone - Pią Lut 22, 2008 11:46

mozna by to zrobic jako poddzial w Tuningu :P
kolin - Pią Lut 22, 2008 12:27

kolin napisał/a:
kolin, napisz tę propozycję (wraz z konkretami) w kąciku "forum", ok?


Napisałem

michone napisał/a:
mozna by to zrobic jako poddzial w Tuningu


Niop dokładnie :wink:

maciej - Pią Lut 22, 2008 12:32

kolin napisał/a:
michone napisał/a:
mozna by to zrobic jako poddzial w Tuningu
Niop dokładnie

A co to ma wspólnego z tuning'iem?
Większość autek na forum to serie...
Dla mnie to raczej nie tuning...

michone - Pią Lut 22, 2008 15:05

jak jest dzial tuning,stylistyka,car audio to moglo by byc tuning,stylistyka,ca,road&street
TomC - Sob Lut 23, 2008 18:15

donmulanka napisał/a:
jak zmieniam w moim roverku z 1 biegu na 2 bieg to mi piszcza gumy i to dośc długo tzn trace trakcje mieli kołami


Kilka razy startowałem ostro i nigdy nie piszczało mi na zimówkach na 2 biegu :neutral:
Może ja startować nie umiem?? :razz:

michone - Sob Lut 23, 2008 18:24

TomC napisał/a:
donmulanka napisał/a:
jak zmieniam w moim roverku z 1 biegu na 2 bieg to mi piszcza gumy i to dośc długo tzn trace trakcje mieli kołami


Kilka razy startowałem ostro i nigdy nie piszczało mi na zimówkach na 2 biegu :neutral:
Może ja startować nie umiem?? :razz:
przyczepnosc to kwestia opon i zawieszenia.
Sachar - Sob Lut 23, 2008 18:33

Sorry, ale czego wykładnikiem ma być długośc piszczenia opon przy zmianie na drugi bieg? Jeśli moje vi przy umiejętnej zmianie biegów nie piśnie nawet na moment, a jak jadąc transitem (51 KW) i wbiję dwójkę ze strzałem ze sprzęgła, tak że mało dyfer przez podłogę nie przejdzie i koła będą mielić przez kolejne 10m to znaczy, że transit jest szybszy?

Ogólnie ten temat wydaje mi się lekko bezsensowny, w dziewięćdziesięciu procentach na zadane w tytule pytanie odpowiedź brzmi "NIE, TO NIEMOŻLIWE", to tylko zbieg okoliczności, gościowi obok omknęła się ręka jak zmieniał biegi, przypalał właśnie papierosa, albo przegrał bo się wcale nie ścigał.
Taki temat w stylu: "Stary, ja dziś złowiłem taaaaaaaaaką rybę!!"

michone - Sob Lut 23, 2008 18:36

nikt nie mowi ze jak mieli to jest szybsze :P wez trabanta z oponami 145 :) tez bedzie mielil jak glupi :) ale kolega sie zapytal dlaczego jego mieli na dwojce :P a to jest roznica. Po co sie unosic :)
donmulanka - Sob Lut 23, 2008 18:41

chyba stary nie o to chodzi zle napisałes :) z tymi rybami jak juz nie jezdze na łowy zazwyczaj sie umawiam z kolesiem ktory ma takie czy inne auto a twoje myslenie to chyba takie ze ci znas ktorzy jezdza troche poszaleć staja na swiatlach obok siwego dziadka w mondeo 2.0 136KM i sie z nim scigaja.. nie o to kaman :) poprostu ustawki na pustej drodze spod swiatel to jedynie mozna reflex sprawdzic.. :) pozdro
Sachar - Sob Lut 23, 2008 18:44

Ja się wcale nie unoszę, skąd takie przypuszczenia?
Poprostu podsumowałem wątek, tak jak go widzę. A jeśli chodzi o to dlaczego jednemu kółka mielą, a drugiemu nie to odpowiedź jest prosta jak drucik (nikogo nie chcę urazić) - ten drugi wie jak jeździć, a ten pierwszy jeszcze się musi trochę pouczyć :)

donmulanka - Sob Lut 23, 2008 18:45

michone napisał/a:
nikt nie mowi ze jak mieli to jest szybsze :P wez trabanta z oponami 145 :) tez bedzie mielil jak glupi :) ale kolega sie zapytal dlaczego jego mieli na dwojce :P a to jest roznica. Po co sie unosic :)
Oto sedno sprawy :) anjpierw trzeba przeczytac od poczatku a potem pisać i sie złościc, odp dlaczego mi mieli na 2 jest prosta ktorys z uzytkownikow forum napisal ze te opon ysa na snieg nie na asfalt i racja wystarczy wejsc na strone z oponami i pisze jak byk ze swietnie sie spisuja na sniegu znowu na asfalcie totalna kicha - oto czemu mieli na 2 :cool: teraz czekać na letnie i kłopot zniknie.
Sachar - Sob Lut 23, 2008 18:49

donmulanka napisał/a:
poprostu ustawki na pustej drodze spod swiatel to jedynie mozna reflex sprawdzic.. :)

No więc się wszystko wyjaśniło - wygrywa ten co ma lepszy refleks.

[ Dodano: Sob Lut 23, 2008 18:54 ]
donmulanka napisał/a:
odp dlaczego mi mieli na 2 jest prosta ktorys z uzytkownikow forum napisal ze te opon ysa na snieg nie na asfalt i racja wystarczy wejsc na strone z oponami i pisze jak byk ze swietnie sie spisuja na sniegu znowu na asfalcie totalna kicha - oto czemu mieli na 2 :cool: teraz czekać na letnie i kłopot zniknie.


eeee.... IMHO raczej nie zniknie (patrz wyżej)

piter34 - Pon Lut 25, 2008 13:22

donmulanka napisał/a:
odp dlaczego mi mieli na 2 jest prosta ktorys z uzytkownikow forum napisal ze te opon ysa na snieg nie na asfalt i racja

Odpowiedź jest inna. Po prostu trzeba tak jeździć, aby nie zrywać przyczepności i nie tracić cennych ułamków sekundy. Przecież na śniegu też można się ścigać na 1/4 mili (nawet na letnich oponach, autami o zbliżonym stosunku KM/kg) i wtedy dopiero się pozna, czy kierownik to dupa. ;-)

dobryziom - Pon Lut 25, 2008 13:47

a mnie ostatnio objechał koleś Poldkiem caro :( i to o parę długości czy to znaczy ze jestem kiepskim kierowca...?



ps. on jechał prosto a ja skręcałem :rotfl:

AndrewS - Wto Lut 26, 2008 01:34

dobryziom napisał/a:
a mnie ostatnio objechał koleś Poldkiem caro


jesli to byl ten poldek to sie nie dziwie


:mrgreen:

2,9 V6 biturbo
238KM
0-400 14,2

michone - Wto Lut 26, 2008 16:38

piter34 napisał/a:
donmulanka napisał/a:
odp dlaczego mi mieli na 2 jest prosta ktorys z uzytkownikow forum napisal ze te opon ysa na snieg nie na asfalt i racja

Odpowiedź jest inna. Po prostu trzeba tak jeździć, aby nie zrywać przyczepności i nie tracić cennych ułamków sekundy. Przecież na śniegu też można się ścigać na 1/4 mili (nawet na letnich oponach, autami o zbliżonym stosunku KM/kg) i wtedy dopiero się pozna, czy kierownik to dupa. ;-)
z checia zobacze takie zawody ale gdzie są ?? w opcji z letnimy oponami i zblizony stosunek KM/kg to musial by w jednym aucie siedziec chuck norris, w drugim sylwester stalone, w trzecim Jean Clode van dame, a w czwartym Czesio :)
piter34 - Wto Lut 26, 2008 17:23

michone napisał/a:
z checia zobacze takie zawody ale gdzie są ??

Nie ma, ale podobny efekt dają każde inne zawody na 1/4 mili, gdzie jest nawierzchnia o słabej przyczepności, gdzie auto o dużej mocy mielą oponami i tracą (gdy kierownik dupa) cenne ułamki sekund.

michone napisał/a:
w opcji z letnimy oponami i zblizony stosunek KM/kg to musial by w jednym aucie siedziec chuck norris, w drugim sylwester stalone, w trzecim Jean Clode van dame, a w czwartym Czesio :)

Tego wywodu to zupełnie nie rozumiem. ;-)

kolin - Nie Mar 02, 2008 23:26

Dzisiaj mi się nudziło i wyjechałem na miasto Ojca Volvem i skopałem dupsko Omedze 2.0 :D bo nic innego nie było
freestyler - Wto Mar 04, 2008 09:57
Temat postu: Re: Czy to możliwe?
donmulanka napisał/a:
Ostatnio kumpel jezdzacy oplem corsa B GSI 1.6 120km chcial sie zmierzyc z moim roverkiem. rocznikowo autka mamy te same 97 z tym ze moj roverek to 214si 1.4 16v 103KM i teraz sie zastanawiam czy to faktycznie ten :) bo kumpla corsa wagowo jest taka sama i w dodatku ma silnik 1.6 120 koni czy tam ile w kazdym razie wiecej niz moj rover, bylem przekonan yze przegram w starciu na swiatlach a potem na 2 pasmowce.. a tu sie okazalo ze na swiatlach mu dokopalem i to "bez mydła" no dobra pomyslałem ze to od kierowcy zalezy na swiatlach mogl przegrac.. pojechalismy na 2 pasmowke no i byl oze na 3 klakson od 60 km cisniemy.. znowu bylem pewny ze moge dostac po tyłku wciskamy gaz auta ida moze z 5 sekund równo jak moj rover wszedl na 5 tys tak corsa zostala z tyłu i do 160 km/h sie rozpedzilem powiedzmy ze korsa zostawala z tylu poprostu złoiłem jej dupsko. Ten do mnie z tekstem ze cos mam w tym roverze bo jak dolozylem gaz do deski i zaczalem go odchodzić to ze roverek zaczał wydobywać dzwiek jakby ciagnał jakas blache za soba po asfalcie z duza predkoscia wiecie o co mi chodzi?:D znacie chyba dzwiek silnika roverka jak wchodzi na obroty :D mrrr no i teraz zastanawiam sie jak 103 konie w silniczku 1.4 złoiły silniejsze auto z silnikiem 1.6???? (mówie wam ale byłem (jestem) dumny z mojego kociaka):D


ja bym proponował stanac z moim 1.416v :mrgreen: wtedy mit o szybkim 1.416v w r200 polegnie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: