Zobacz temat - [R75] Kasowanie przeglądów - Inspection, oil service
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kasowanie przeglądów - Inspection, oil service

MiReK - Nie Lut 03, 2008 18:06
Temat postu: [R75] Kasowanie przeglądów - Inspection, oil service
Witam.Właśnie chciałem skasować przegląd(Inspection),mam obecnie 2850,Oil Service nie pojawia mi się w ogóle i nigdy się nie pokazywał(nie mam pojęcia czemu).Włożyłem jedną końcówkę drucika do dolnej 1 dziurki gniazda diagn.i drugą do 5(licząc od lewej strony),przekręciłem kluczyk w 2 pozycję,na 8 sek.,na 30 sek.,różnie,i tak chyba z 20 razy.I nic,dalej mam 2850.Czemu?Co robię źle?

[ Dodano: Nie Lut 03, 2008 23:58 ]
Czyżby nikt nie potrafił mi pomóc?

Spitfire - Pon Lut 04, 2008 09:02

hmmm R75 ale jaki? Uzupelnij naglowek jesli mozesz. Bo jest masz diesel'a to robisz to definitywnie zle ;) zwierajac pin 1szy z 5tym (liczac od lewej) zwierasz mase z niczym :)

Powinienes uzyc pinu 4tego i 8smego na szerszej krawedzi gniazda (liczac od lewej).

Tu masz dokladny opis:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=419

jesli nie zadziala jak nalezy, obroc wtyczke o 180 stopni, mozliwe ze bedziesz mial ja 'do gory nogami' ;)
Pozdrawiam!

MiReK - Pon Lut 04, 2008 10:20

Tak,mam diesel'a.Zrobiłem tak jak radziłeś i dalej nic.Boje się włożyć do górnych wtyków żeby nie narobić sobie problemów
henryk - Pon Lut 04, 2008 13:05

Spitfire napisał/a:
zwierajac pin 1szy z 5tym (liczac od lewej) zwierasz mase z niczym
- w tym artykule źle są ponumerowane piny w dolnym rzędzie.
Przeczytaj komentarze pod artykułem.
Zwiera się w dolnym rzędzie 1 od lewej z 5 od lewej, czyli pin nr 4 i nr 8, ale numery w dolnym rzędzie liczone są od prawej strony. Zgodne z uwagami pod artykułem i opisem w Rave oraz na forum angielskim. Od czasu mojego komentarza do artykułu (wtedy tylko teoretycznego) zdążyłem resetować i się udało, ale dopiero za 3-4 razem. Możliwe, że zworka (spinacz) przerwała na chwilę.
jedyna, dobre piny zwierałeś, przy czym ja przyjąłem odwrotną kolejność: najpierw stacyjka w II poł., a potem zworka (dobrze przyciśnij do styków). Górnego rzędu raczej nie ruszaj.

MiReK - Pon Lut 04, 2008 19:03

Zrobiłem tak jak radziłeś,czyli najpierw stacyjka w poz.2,póżniej zworka w 1 i 5 pin,zadziałało.Teraz mam"Oil Service 24150",rozumiem że tak ma być?
henryk - Pon Lut 04, 2008 19:16

Tak, gratuluję.
arkads - Sob Paź 30, 2010 15:46
Temat postu: [R75 CDTi 2004 (model 2005)]
Dołączam się do tematu. Znam oczywiście FAQ o kasowaniu Oil Service ale chcę się upewnić czy napewno w moim mogę też to zastosować. Mój model to R75 Diesel 2,0 131 KM po liftingu automat. Interesuje mnie skasowanie Oil Service. W FAQ jest rysunek ja zamieszczam tu fotkę bo jednak to bardziej czytelne i widać na niej od prawej numery wtyków 1-8 i na górze 9-16 oraz styki we wtykach gdzie rzeczywiście są.

Nie jasne są dla mnie instrukcje - Typ okresu przeglądu:


•Wymiana oleju: 1-4 sekundy
•Przegląd kontrolny: 8-25 sekund
•Wymiana oleju i przegląd kontrolny: 8-25 sekund na wymianę oleju i kontrolę
•Przedział czasu: 8-25 sekund
•Wymiana oleju i przedział czasu: 1-4 sekundy na wymianę oleju, następnie 8-25 sekund na przedział czasu
•Kontrola i przedział czasu: 8-25 sekund na kontrolę, następnie 8-25 sekund na przedział czasu
•Wymiana oleju, kontrola i przedział czasu: 8-25 sekund na wymianę oleju i kontrolę, następnie 8-25 sekund na przedział czasu

Na przykład najpierw jest 1-4 jako "wymiana oleju" później pisze znów 1-4 jako "wymiana oleju i przedział czasu". Nic z tego nie rozumiem.

Dla osoby obeznanej z tym pewnie jest to proste i zrozumiałe ale ktoś kto pierwszy raz to robi nic z tego się nie dowie w 100% pewności.

Kiedy patrzę na te punkty widzę, że pokrywają się przedziały czasu, a opisy są różne. Nie wiem czy te punkty stanowią jakąś logiczną kolejność bo ktoś nawet pisał na tym FAQ, że kasował 7-8 razy i kasowane są wtedy kolejne przeglądy. Domyslam się, że "wymiana oleju" to "kasowanie przebiegu do następnej wymiany oleju" ale nie chciał bym się domyślać tylko być pewnym. Podobnie z całą resztą. Prosił bym o wyjaśnienie każdego z tych lakonicznych dla mnie określeń żeby nie było wątpliwości. Nie chciał bym czegoś sknocić. Czy podczas tych czynności należy coś obserwować na wyświetlaczu czy nie?

pozdrawiam

Dziadek - Sob Paź 30, 2010 18:14

Robiłem to dwa razy. Za pierwszym razem,a byłem świeżym posiadaczem R, nie były dla mnie istotne kolejności,tylko końcowy efekt- czyli wyzerowanie cyferek na wyświetlaczu. Udało się ślepym trafem za pierwszym razem i to zwykłym kawałkiem drutu.
Za drugim razem zgłębiłem temat i przestudiowałem to co ty napisałeś...i zaczęły się schody. Udało się wstrzelić dopiero po godzinie prób i błędów. Zrobiłem sobie nawet, jak mówią Rosjanie, "special tool", czyli przycisk z kabelkami.
Wniosek jest taki: czasem lepiej za dużo nie wiedzieć.
Ktoś kiedyś napisał na Forum,że tą metodą nie powinno się nic zepsuć,bo fachowe kasowanie kompem też polega na zwarciu.
Po pierwszym i drugim kasowaniu komputer nalicza mi obsługę prawidłowo,więc nie widzę problemu.

apples - Sob Paź 30, 2010 18:49

arkads napisał/a:
Czy podczas tych czynności należy coś obserwować na wyświetlaczu czy nie?
Nic. Kasowałem u siebie x2 i u kolegi owcze. Trzymam zawsze ok. 30s. Wszystko co ma się skasować to kasuje jest OK.
Bez obaw. Nic nie uszkodzisz o ile nie pomylisz pinów. :wink:

Dziadek, :ok2:

Jacccek007 - Nie Maj 15, 2011 11:44

Zrobiłem jak pisaliście :arrow:
wsadziłem drucik w dolna 1 i 5 stykę liczac od lewej i przekręciłem stacyjkę na 2 poz.
potem odczekałem 20-30s i nic :sad:
powtórzyłem czynność z 8 razy ale nic mi to nie dało
wie ktoś co robię źle jeśli tak to proszę o pomoc...
Mam jeszce pytanie w tej chwili pokazuje mi 9890 a ma się wyzerować czy jak u góry wyczytałem ma się wyświetlić Oli Service 24150 :?: :?: :?: :?: :?: :?:

marian14 - Wto Maj 17, 2011 16:20

Witam.Podepnę siepod temat bo mam podobny problem.Mianowicie u mnie oil service nalicza km w zwyż ,a nie do dołu.Mam już 15500km i nie wiem czy to kasowac czy nie.Na oleju przejechałem od wymiany ok.10.000 km.Co o tym sądzicie?
obet - Pon Cze 20, 2011 22:20

marian14 napisał/a:
Witam.Podepnę siepod temat bo mam podobny problem.Mianowicie u mnie oil service nalicza km w zwyż ,a nie do dołu.Mam już 15500km i nie wiem czy to kasowac czy nie.Na oleju przejechałem od wymiany ok.10.000 km.Co o tym sądzicie?

może liczy ci już do tyłu - znaczy ile przejechałeś bez wymiany -kreska minus przed cyfrą

michalie - Czw Cze 23, 2011 20:32

U mnie sie udało ale dopiero za jakimś 10 razem ale to pewnie przez to że nie było dobrego styku , więc poptostu przystawiłem spinacz do błyszczących sie styków (nie wpychająć go do dziurek) i policzyłem do 10 i pięknie zadziałało 24150km :))
MiReK - Sob Cze 25, 2011 00:06

michalie napisał/a:
policzyłem do 10 i pięknie zadziałało 24150km

24150 Inspection,tak? Czy 24150 Oil Service?

michalie - Nie Cze 26, 2011 09:04

Na początku świeciło mi sie oil service - 7800km po skasowaniu świeci sie, inspection 24150 no tera już 24050
history2 - Czw Lip 07, 2011 11:22

Czy moglibyscie mi wskazac dokladnie gdzie znajduja sie te piny i gdzie i jak to zrobic, dla Roverka 75 CDT 116km, bo czytam czytam nic nie czaje, wyjasnijcie mi jak krowie na rowie :)
MiReK - Czw Lip 07, 2011 15:51

history2:
najpierw stacyjka w poz.2,póżniej zworka np.z rozciągniętego spinacza biurowego w 1 i 5 pin w dolnym rzędzie,trzymasz tak ok.25 sek.i wszystko się kasuje.Już prościej nie można

blondas - Sob Lis 05, 2011 19:23

Witam
Jak wyżej, LANDROVER FREELANDER 2002rok benzyna 1.8 podczas odpalania pojawia sie napis INSPECTION SERVICE 00000 i znika i pojawia sie przebieg auta, tak przy kazdym odpalaniu, jak to skasowac zeby sie nie pojawiało. prosze o porade pozdrawiam

rafalmis1 - Sro Cze 20, 2012 13:56

odnawiam temat, ponieważ nie rozumie czemu po skasowaniu inspekcji jej wartość to 24150, no i czemu nie wyświetla się oli service czy już ktoś wie?? Po kupnie samochodu, olej był złociutki, jak nowy i jeszcze nie zmieniałem, ale nie wiem co to znaczy ze Ispection, co mam sprawdzić jak dojdzie do zera??
tak w ogóle co ile w benzynie powinienem wymieniać olej?? jak nie mam zadnego komunikatu ze strony komputera??

SeniorA - Sro Cze 20, 2012 14:28

rafalmis1 napisał/a:
nie rozumie czemu po skasowaniu inspekcji jej wartość to 24150
bo to jest 15000 mil czyli przebieg do kolejnego serwisu wg. Rovera, praktycznie w naszych warunkach robi się to 10-15 kkm.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757

obet - Sro Cze 20, 2012 21:06

SeniorA napisał/a:
rafalmis1 napisał/a:
nie rozumie czemu po skasowaniu inspekcji jej wartość to 24150
bo to jest 15000 mil czyli przebieg do kolejnego serwisu wg. Rovera, praktycznie w naszych warunkach robi się to 10-15 kkm.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757

co - 10 - 15 km robi się ew spojrzenie na prędkościomierz lub żonę- a wymiana oleju jest po 24150 km---- a to temu że wlewamy tam prawie dwa razy więcej oleju niż do przeciętnego 2litrowego diesla , podobnie jest z czynnikiem chłodzącym- proszę przeczytać specyfikację 2,0 cdt -cdti

SeniorA - Sro Cze 20, 2012 22:12

"co - 10 - 15 km robi się ew spojrzenie na prędkościomierz lub żonę-"

przeczytaj jeszcze raz co napisałem
SeniorA napisał/a:
praktycznie w naszych warunkach robi się to 10-15 kkm.
a nie co 10-15 km. k - (kilo) oznacza przedrostek krotności 1000 jednostki głównej.
.
Owners Workshop Manual zaleca wymianę oleju co 7500 miles bo producent podaje maksymalny przebieg na jednym oleju i dlatego większość serwisów i użytkowników wymienia w przedziale 10 - 15 kkm.
Po 15 kkm olej ma zmienioną lepkość na skutek rozrzedzenia oleju paliwem, obniżoną liczbę zasadową, duże nasycenie produktami spalania paliwem.

roverss75 - Nie Cze 24, 2012 14:36

Witam ! jak w temacie - próbowałem na wszystkie (tak mi się przynajmniej wydaje) sposoby wykasować inspekcję i oil serwis i lipa , tak sobie pomyślałem- czy wpływ na to może mieć wersja oprogramowania. Chętnie bym się dowiedział, bo jeżeli nie ,to jestem d...... nie "fachowiec"
dawidd - Sob Wrz 22, 2012 05:33

ja najpierw przekręcam kluczyk na poz 2 i później robię zwarcie na kostce - od razu zadziałało
Dziadek - Sob Wrz 22, 2012 06:29

roverss75 napisał/a:
próbowałem na wszystkie (tak mi się przynajmniej wydaje) sposoby wykasować inspekcję i oil serwis i lipa

Nie zrażaj się.Ja to robiłem 4 razy ze zmiennym powodzeniem.Za pierwszym razem od razu się wstrzeliłem,ale kiedyś to już chciałem z nerwów zjeść własne buty i udało się za setnym podejściem.

Pieta - Sob Wrz 22, 2012 10:43

Ostatnim razem kasowałem i za drugim razem się udało
Miałem już -52 000 km

Wiem, ze jak masz już bardzo dużo na minusie nie da się sposobem na drucik skasować,. Wtedy tylko T4.

MaReK - Sob Wrz 22, 2012 11:10

Pieta napisał/a:
Wtedy tylko T4.

E tam ;) BMWSCANER (PASoft) też da radę :P

dawidd - Sob Wrz 22, 2012 12:42

A czy program BMWSCANER działa z kablem ELM327
MaReK - Sob Wrz 22, 2012 13:59

Nie prorgram PASoft działa tylko z interfejsem BMWSCANNER, który notabene jest zbudowany o ten sam układ co ELM327. Producent oprogramowania nie zarobiłby jednak na nim tyle ile weźmie za interfejs + oprogramowanie. Chyba, że napiszesz cracka do programu i spowodujesz, żeby nie sprawdzał nazwy inerfejesu ;)
dawidd - Sob Wrz 22, 2012 15:45

a jest jakis program który elm'em by skasował inspekcje?
MaReK - Sob Wrz 22, 2012 20:58

Nie znam takiego programu. Wszystkie, które są dostępne na sieci programy potrafią komunikować się z silnikiem w dość ułomny sposób. Nie wszystkie są w stanie odczytać błędy poprawnie. ELM jest interfejsem z potencjałem, ale nikt nie pisze na niego oprogramowania, bo się autorowi softu nie opłaca. Lepiej zmodyfikować minimalnie interfejs, dać nalepkę swoją, zrobić soft pod tę modyfikację i sprzedawać w kompletach.

Z moich niewielkich bądź co bądź doświadczeń wynika, że póki co najbardziej uniwersalnym do połączeń z modułami w R75 jest interfejs BMW SCANNER z programem PASoft 1.4. Potrafi dostać się do: IKE, LSM, EWS, ABS, SRS, PDC (czujnik parkowania), Radio, Nawigacja, Szyberdach, fotele elektryczne, fotele elektryczne z pamięcią, telewizja, zmieniarka. Jakby potrafił obsługiwać BCU byłby niezwykle tanią alternatywą do T4 ;)

Do silnika dieslowego można dostać się przy pomocy interefejsu dedykowanego do BMW np. od Viaken KKL, który całkiem nieźle radzi sobie z INPĄ, DISem, CarSoftem. Jednak najlepsza do diagnostyki jednostki wysokoprężnej w R75/ZT jest INPA właśnie. Błędy można diagnozować, kasować, sprawdzać na bieżąco elementy takie jak wtryskiwacze, przepływomierz itp. itd.

Koszt BMW Scannera to ok. 200 zł
Koszt Viakena KKL to ok. 60 zł

dawidd - Sob Wrz 22, 2012 21:34

mówisz o czymś takim jesli chodzi o INPA http://allegro.pl/interfe...2485208975.html ?
MaReK - Sob Wrz 22, 2012 21:50

dawidd napisał/a:
mówisz o czymś takim jesli chodzi o INPA http://allegro.pl/interfe...2485208975.html ?

Tak, dokładnie to miałem na myśli. Plotki głoszą, że lepiej sobie radzi interfejs zakończony DB9 - RS232 i podłączany do komputera pod port COM1/2. Niestety mało takich lapków już, ale działa to co trzeba ;)

21matys - Nie Wrz 23, 2012 19:36

MaReK, a czy za pomoca tego kable i programu który pokazał w ofercie dawidd, dostane sie do SRS czy raczje musze załatwići nny program

[ Dodano: Nie Wrz 23, 2012 20:36 ]
patrzac na ta oferte to chyba jest sam kabez z sterownikami, wiec ozstaje pytanie skad wziąść ten program INAP. czy on jest jakos dedykowany pod rovera czy korzysta sie z tego dla bmw

sash997 - Nie Wrz 23, 2012 21:09

inpa jest dla BMW ale wiadomo czym jest R75 diesel więc inpa z nim gada,program możesz zassać z internetu :razz:
21matys - Wto Wrz 25, 2012 11:23

mam takie interfejsy (foto poniżej) czy jestescie w stanie mi powiedziec który progam by najlepiej działal z tym. a i pytanie o INAP czy ma ktoś w wersji PL bo udało mi sie ściągnac ale tylko w wersji angielskiej
Pieta - Wto Wrz 25, 2012 12:02

wpisz w google taką sentencję w celach testowych

site:chomikuj.pl inpa

było pisane wczesniej ze tylko interfejs do BMW
VAG i standardowy ELM sie nie przyda.

21matys - Wto Wrz 25, 2012 13:16

Pieta napisał/a:
było pisane wczesniej ze tylko interfejs do BMW
VAG i standardowy ELM sie nie przyda.


no to lipa bo chyba zaden z tych nieoznaczonych kabli nie jest od bmw i bede musiał zakupic...

MaReK - Sro Wrz 26, 2012 07:50

21matys napisał/a:
no to lipa bo chyba zaden z tych nieoznaczonych kabli nie jest od bmw i bede musiał zakupic...

Dasz radę! Te 45 zł nie zrujnuje Ci budżetu ;)

Co do INPY, możesz ściągnąc w wersji 5.0.1, następnie skorzystać z tłumaczenia na PL.
Po instalacji musisz podmienić pliki i diagnozować ;D

21matys - Sro Wrz 26, 2012 20:00

MaReK, dzieki wczoraj juz zakupiłem ten kabel i czekam na paczke
ale zdziwiło mnie to ze niby kabel USB-OBD2 takie same a kazdy do czegos innego i ze trzeba kupic pod konkretny model.
mam jeszcze jedno pytanie który model BMW mam wybrac podczas diagnozowania mojego r w programie INAP??

dawidd - Sro Wrz 26, 2012 20:39

21matys napisał/a:
21matys
a masz juz program? ja dzis dostałem paczke z plyta ale programu tam nie ma a te z neta nie chcą mi ruszyć
21matys - Czw Wrz 27, 2012 07:14

dawidd, nie,
mam cos mam dostac wraz z kablem jakiś INAP startowy. dodatkowo pobrałem z nety jakies programy ale bez kabla to nic nie zdziałam wiec póki co to czekam na kabel . potem bede sie z tym wszystkim bawił :)

dawidd - Czw Wrz 27, 2012 12:44

udali mi sie ściągnąć jakis inap ktory działa ale jak w tym programie zrobić test wszystkich modułów? Nie da się? Trzeba wszystko na piechotę po kolei? Jak odpalam program zaznaczam E46 i tam próbuje sie łączyć - z webasto, światłami i imobilajzerem sie łączy ale z silnikiem ni jak nie chce. Wywala jakies błędy(chyba coś zle zaznaczam). Jak to przeskoczyć. Inspekcji tez nie dało rady skasować
Pieta - Czw Wrz 27, 2012 13:55

INPA nie jest pod R75
R75 nie jest klonem E46 ani E39
Część modułów jest z E46 część z E39, część całkowicie nowa
Komputer silnika też inny

INPA niegdy nie będzie tak funkcjonalna w R75 jak w autach BMW
Diagnostyka często jest błędna. Nie sprawdzisz wszystkiego.

dawidd - Czw Wrz 27, 2012 14:42

czyli części mam sprawdzać wybierając E39 a cześć e46?
A z silnikiem sie nie połączę przez INPA?

franki01 - Czw Wrz 27, 2012 17:15

MaReK napisał/a:
Nie prorgram PASoft działa tylko z interfejsem BMWSCANNER, który notabene jest zbudowany o ten sam układ co ELM327. Producent oprogramowania nie zarobiłby jednak na nim tyle ile weźmie za interfejs + oprogramowanie. Chyba, że napiszesz cracka do programu i spowodujesz, żeby nie sprawdzał nazwy inerfejesu ;)

MaReK napisał/a:
Z moich niewielkich bądź co bądź doświadczeń wynika, że póki co najbardziej uniwersalnym do połączeń z modułami w R75 jest interfejs BMW SCANNER z programem PASoft 1.4. Potrafi dostać się do: IKE, LSM, EWS, ABS, SRS, PDC (czujnik parkowania), Radio, Nawigacja, Szyberdach, fotele elektryczne, fotele elektryczne z pamięcią, telewizja, zmieniarka. Jakby potrafił obsługiwać BCU byłby niezwykle tanią alternatywą do T4 ;)


Czy ten BMWSCANNER działa tylko dla dieslów, czy jakiś cudem potrafi zdiagnozować ABSy itd. w benzynie? Sprawdzał już ktoś?

MaReK - Czw Wrz 27, 2012 19:42

franki01 napisał/a:
Czy ten BMWSCANNER działa tylko dla dieslów, czy jakiś cudem potrafi zdiagnozować ABSy itd. w benzynie? Sprawdzał już ktoś?

Nie ma znaczenia wersja silnika, gdyż ten z silnikiem się nie łączy wcale.
Co do modułu ABS i SRS łączy się wybiórczo. U mnie z ABS się nie łączy w innym R75 tak.

Program nazywa się INPA.
Chciałem sobie zrobić dobrze, ściągnąłem INPA w wersji 5.0.2 zainstalowałem i ... dupsko.
Miałem problemy żeby połączyć się z silnikiem. Dodatkowo nadpisał mi pliki konfigruacyjne i DATy i nie mam angielskiej wersji, tylko jakąś niemiecką przetłumaczoną na Polski. W części modułów jest po polsku a w części po niemiecku.

Pamiętam tylko, że jak zainsatlowałem oprogramowanie od T4 zainstalował się EDIABAS w jakiejś wersji od T4. Na tym ediabas i starej INPIE łączyłem się z silnikiem DDE3.0 M47 bez problemów.
Pokazywał mi na bieżąco takie rzeczy jak wtryski, przepływki, itp. itd. Mierzył prędkość obrotów i chwytał się błędów, które u mnie akurat się pokrywały - odnośnie listwy CR i jakiegoś czujnika, ale mniemam, że to dlatego że mam niekontakt na wtyku, bo połamałem zdejmując i zakładając co chwilę BOX'a.

Jak już będzie instalować sterowniki do tego kabla VIAkenu dla BMW, to pamiętajcie aby zmienić odpowiednio ustawienia portu COM1, który będzie emulowany z USB.

Ta zabawa to jest straszna kombinowanka. Muszę się zebrać w końcu i zdobyć J2534 interfejs oraz odpalić scarkowanego przez vmatasa T4. Gdyby to się udało... możnaby mieć T4 w cenie 300 zł.

Pozdrawiam,

21matys - Czw Wrz 27, 2012 20:03

MaReK napisał/a:
to pamiętajcie aby zmienić odpowiednio ustawienia portu COM1, który będzie emulowany z USB.

no to mi to juz wszystko wyjasniło :roll: :shock: :cry:
coś czuje ze jak mi jutro ten kabel przyjdzie to go włoże do pudełka i koniec :(

dawidd - Czw Wrz 27, 2012 21:10

ja tez za bardzo nie czaje - zakupilem ten interface: http://allegro.pl/interfe...2661965369.html
Programem INPA nie mogę sie połączyć z silnikiem, ze światłami webasto i imobilajzerem dało rade - reszta nie. A w sumie najbardziej mi zależy na silniku i przepływomierzu i nie wiem jak ten problem przeskoczyć. Jaka wersja programu do R75 i tego kabla będzie najlepsza?

21matys - Czw Wrz 27, 2012 21:22

dawidd napisał/a:
zakupilem ten interface: http://allegro.pl/interfe...2661965369.html
hehe ten sam co ja ale ja go jszcze nie mam

[ Dodano: Czw Wrz 27, 2012 22:22 ]
wszedłem sobie na allegro i wpisałem interfejs rover 75 wyskoczył mi ELM327 z programem SCAN TOOL NET niby ze do rovera czy ktos to sprawdzał?? bo w sumie ELM327 mam
ponizej link do stronki z allegro
http://allegro.pl/kabel-d...2674066674.html

haszczyc - Czw Wrz 27, 2012 21:34

21matys, ściema :D mam taki sam i w sumie sam widziałeś jak byłeś u mnie i podłączaliśmy nic nie warte to jest
sash997 - Czw Wrz 27, 2012 22:34

ELM327 w CDT sie połączy pokaże jakieś tam kilka wartości ale błędów już nie odczyta...za to sprawdza sie w benzyniakach
MaReK - Czw Wrz 27, 2012 22:36

Która wersja INPY? Ja muszę w wolnej chwili odzyskać starą wersję i to ustawienie EDIABASu, które miałem po zainstalowaniu T4. W tej konfiguracji odczytywałem parametry silnika.
dawidd - Pią Wrz 28, 2012 05:20

MaReK, jak ci sie juz uda poustawiać swój program to będę wdzięczny za opis co jak zrobić, aby zagadał INPA z silnikiem
PS na gogle sa filmiki z programem INPA który ma do wyboru poza modelami bmw tez MG rover, Land rover - może ktoś wie co to za wersja programu?

21matys - Pią Wrz 28, 2012 09:08

Cytat:

21matys, ściema :D mam taki sam i w sumie sam widziałeś jak byłeś u mnie i podłączaliśmy nic nie warte to jest

własnie po programi jak go zainstalowałem to zauwazyłem ze kiedys gdzieś go widziałem ;p

[ Dodano: Pią Wrz 28, 2012 10:08 ]
a ja mam jeszcze jedno pytanie czy na tym kablu pod INPA http://allegro.pl/interfe...2626579756.html
ruszy Pasoft 1.4 ?

MaReK - Pią Wrz 28, 2012 13:40

21matys napisał/a:
a ja mam jeszcze jedno pytanie czy na tym kablu pod INPA http://allegro.pl/interfe...2626579756.html
ruszy Pasoft 1.4 ?

Nie ruszy! Już piasłem, że tylko z BMW Scanner - mimo, że to ten sam układ obsługuje.

dawidd napisał/a:
MaReK, jak ci sie juz uda poustawiać swój program to będę wdzięczny za opis co jak zrobić, aby zagadał INPA z silnikiem
PS na gogle sa filmiki z programem INPA który ma do wyboru poza modelami bmw tez MG rover, Land rover - może ktoś wie co to za wersja programu?

Muszę odnaleźć czas, który kilka miesięcy temu zgubił mi się gdzieś :d

21matys - Pią Wrz 28, 2012 16:37

MaReK napisał/a:
21matys napisał/a:
a ja mam jeszcze jedno pytanie czy na tym kablu pod INPA http://allegro.pl/interfe...2626579756.html
ruszy Pasoft 1.4 ?

Nie ruszy! Już piasłem, że tylko z BMW Scanner - mimo, że to ten sam układ obsługuje.

czyli zaczynam walczyc z INPA, właśnie odebrałem kabel

[ Dodano: Pią Wrz 28, 2012 17:35 ]
kurde nie wiem co sie dzieje z żadnym modułem nie mog sie połączyc.. zainstalowałem INPA VERSION 10.0.2 wraz ze spolszczeniem. ale nic totalna klapa. co probuje sie polaczyc z jakims modułem to wywali mi taki błąd....
IFH-0018 : INITIALIZATION ERROR. Program will be stopped
jak poznac czy wogole czy program skomunikował sie z interfejsem i samochodem??

[ Dodano: Pią Wrz 28, 2012 17:37 ]
dawidd, tobie tez taki błąd wywala??

dawidd - Pią Wrz 28, 2012 17:00

zależy z czym sie lacze- z webasto, światłami LSZ, imobilajzerem dało sie połączyć i odczytać/skasować błędy. Zdajsie z systemami audio tez ale ze u mnie nie ma nic z oryginalnego audio to w tym sie nie bawilem Z motorem nie. Próbowałem zaznaczając DDE 3.0 dla m47 w modelu E46 ale nic, klapa.
Próbowałem tez przez DDE 5.0 i chyba 6.0 ale tez nic. Robiłem to na kluczyku z pozycji 0, 1 i na odpalonym silniku

[ Dodano: Pią Wrz 28, 2012 18:00 ]
PS może masz interfejs zle ustawiony - na płycie jest instrukcja jak go ustawić.

U mnie przy probie łączenia sie z silnikiem przez E46 DDE3.0 dla M47 wywala takie błędy:

Jak to przeskoczyć?

MaReK - Pią Wrz 28, 2012 23:40

Zainstalowałem INPA od nowa, ale nie jest kurde tak jak wcześniej. Być może faktycznie konfiguracja EDIABAS lub jego wersja od T4 ma znaczenie - nie wiem. W każdym razie udało mi się pogadać trochę z silnikiem. Nieco inaczej się tam dostałem jak Wam to opisałem i nawet w nocnej scenerii nagrałem filmik telefonem. Jakość marna, ale jakaś tam demonstracja działania tego ustrojstwa jest.



Testowany samochód nie był mój, kolegi z forum.
Nie można go stawiać jako wzór, gdyż ma problemy z silnikiem.

Pozdrawiam,

[ Dodano: Sob Wrz 29, 2012 00:40 ]
A jeszcze akurat byłem w kibelku i mi się nudziło, to sobie zrobiłem tak jak chłopcy na filmie na youtube ;) To te takie kosmetyczne zabawy. Resztę muszę ogarnąć, jak postawie T4 jeszcze raz. Wydaje mi się, że on do katalogu ECU wrzuca jakiś plik, który ROVERa traktuje inaczej, ale może się mylę... pobadam jak znajdę więcej czasu ;D

Ciufa - Sob Wrz 29, 2012 08:04

21matys, jak bedziesz chcial sie pozbyc tego kabla to daj znac, jakos sie dogadamy :]
i moge podjechac na testy to sprawdzimy czy laczy sie z moim autem :)

dawidd - Sob Wrz 29, 2012 13:54

MaReK, jak zrobiłeś ze masz roverki i cdt ? Pozmieniałeś tylko nazwy w plikach czy coś doinstalowałeś do INPA?
I z ECU łączy sie przez DDE 4.0? Wszędzie czytałem ze przez 3.0
Czyli który model BMW wybrać?

MaReK - Sob Wrz 29, 2012 15:18

Tak jak pisalem to zmiana kosmetyczna, polegajaca na dodaniu kilku wpisow do plikow konfiguracyjnych.
Reszta lezy w plikach bin lub prg oraz ecu w ediabas. Dlatego istotne jest aby zainstalowac ediabas w nizszej wersji z
oprogramowania T4

dawidd - Sob Wrz 29, 2012 19:06

a masz może link skąd pobrać ediabas z T4 ?
MaReK - Sob Wrz 29, 2012 19:10

Jak zainstaluje to wystawie paczkę na serwer.
Może też pliki INPy do podmiany... muszę się zorientować jak ona sobie tam te pliki wywołuje.

dawidd - Pią Paź 05, 2012 08:58

było by super - muszę czym prędzej połączyć sie z motorem bo dziś mi na drodze zgasł bez podanie przyczyny ;)

[ Dodano: Czw Paź 04, 2012 06:22 ]
MaReK, udało sie coś z tym ediabas z T4

[ Dodano: Pią Paź 05, 2012 06:20 ]
Wczoraj znów próbowałem sie łączyć na rożne sposoby wybierając DDE 3.0. 4.0 5.0 i 6.0 i dla m47, m47TU i m47 nowy i nic. Zawsze bald i "program stoped" Program sie nie zatrzymywał tylko na wybranym modelu E46 DDE 3.0 ale i tak jakieś błędy wywalało i pytał czy kontynuować i jak dawałem yes to przechodził okno dalej, ale bez podanych parametrów silnika.
Nie wiem co jeszcze by zmienić, aby dostać sie do silnika

[ Dodano: Pią Paź 05, 2012 09:58 ]
Zainstalowałem j wersje 3.01 INPA - dalej nic, na tym programie nie łączy mi sie z niczym, na 5.01 połączenie jest, co prawda nie z silnikiem ale innymi modułami. Co jeszcze zrobić ?

MaReK - Pią Kwi 05, 2013 16:59

Witam po dłuższej nieobecności ;)
Chciałem poczekać na wiosnę, ale ta się wypięła i nawet ona nie chce do kraju wrócić ;)

Generalnie zasada jest taka - instalacja inpy w wersji starej i ediabas w wersji starej.
Gada z wieloma modułami w tym silnik CDT/CDTi M47R. Czasami skrypt API się wysypie, ale nie przeszkadza to w funkcjonowaniu. Na angielskim forum, naszych brytyjskich kolegów - właścicieli ROVER/MG - jest człowiek, który ogarnia INPE jak Messi piłkę ;) W swoim czasie ów człowiek udostępnił na testy pliki IPO i PRG, które na potrzeby R75 zrobił. Później je ukrył i więcej się nie podzielił. W sumie to się mu nie dziwię, bo przy zrobieniu tego należało włożyć w to masę pracy :) Gdyby pozostawił te rzeczy otwarte, zaraz 3/4 warsztatów miałoby diagnostykę auta za 59 zł + VAT :) Na youtubie jest jego film, który z pakietu R40 zrobił sobie poszczególne moduły. Niestety na filmie nie pokazuje czy łączy się z GM6 - BCU. Niby ma to na liście, ale... ja też wiele rzeczy mogę tam mieć ;) Różnica jednak między nim a mną jest taka, że gość wymiata w temacie i nazywają go "guru". Coś jak nasz polski nerwus z BMW.

Gdyby udało się zdekodować pliki IPO i PRG możnabyłoby spróbować podziałać we własnym zakresie, ale... potem trzeba je zakodować. Dużo przy tym roboty. Nerwus napisał nawet decrypter i encrypter plików ale zaznaczył, że publicznie się nimi nie podzieli. Też się nie dziwie.

Postaram się do przyszłego tygodnia okroić INPE aby grała z R75 i wystawię ją gdzieś w linku.
Każdy posiadający interfejs VIAKEN KKL 409.1 będzie sobie mógł pobawić się w testy ;)

Należy jeszcze uważać, bo przy nieodpowiednich działaniach, można sobie w ECU namieszać. Nie da się potem tą INPA naprawić tego i trzeba pojechać na T4 aby przywrócił nam odpowiednie pliki ;D

Pozdro,

domel101 - Nie Kwi 07, 2013 19:29

mam pytanie, czy spotkał się już ktoś z was, że przekroczeniu terminu oleju i inspekcji unieruchomiło R 75 :?: bo ostatnio ściągałem z drogi kolegę co przekroczył w VW Passacie B6 1.9 tdi przegląd o 500km i nie odpalił auta
MaReK - Nie Kwi 07, 2013 19:31

Nie spotkałem się z takim zjawiskiem. Widziałem już różne kwoty na - ;)
domel101 - Pon Kwi 08, 2013 14:25

mam jeszcze 1550 km do inspekcji, chciałem dzisiaj to ustrojstwo wykasować i nic, 30min. zabawy wg. opisu na forum i zero efektu :mur: kluczyk w poz.2 kontrolki się zaświecają, wkładam drucik w pin 1 i 5(od lewej dolny rząd) trzymam 30 sec. wyciągam drucik wyłączam zapłon, sprawdzam i dalej jest 1550km.
co robię nie tak :?:
a może kluczową rolę w moim przypadku odgrywają kilometry :?:

haszczyc - Pon Kwi 08, 2013 16:01

domel101, mi dopiero za którymś razem udało się skasować inspekcje
Adsik - Pon Kwi 08, 2013 16:10

haszczyc napisał/a:
domel101, mi dopiero za którymś razem udało się skasować inspekcje


Potwierdzam, ja próbowałem różnych kolejności i wreszcie zadziałało.

MaReK - Pon Kwi 08, 2013 17:04

Ja kasuje za pomocą interfejsów BMWScanner lub ViaKEN w INPA.
dawidd - Czw Maj 09, 2013 07:27

MaReK, podpowiedz mi czy ten kabel Viaken KKL 409.1 to to samo co Vag KKL do VW SEAT AUDI SKODA? Kupiłem kolejny kabel własnie ten VAG KKL VW, ale na płycie jest napisane KL a nie KKL - nie wiem czy jest tu jakaś różnica? Kablem próbowałem połączyć sie przez program INPA 5 - nic nie zagadało. Z kolei INPA z kablem od BMW cos tam gada - mało bo mało ale gada
MaReK - Czw Maj 09, 2013 18:54

W kilka osób pracujemy nad INPĄ roverkową, która ma obsługiwać wszystko.
Próbujemy sami pisać skrypty bazując na oprogramowaniu T4.

Do VAGa powinna być aplikacja, która przestawia te systemy komunikacji, ale generalnie najlepiej jak kabel będzie VIAKEN 409.1 KKL PL polski, a nie chiński lub jakaś inna pochodna DS'a.
Polecam jednak VIAKENA KKLa, bo z nim współpracuje nasza trójka póki co ;)

Próbuj INPA 4.4.3, ale kabelek zmień.
Pozdrawiam,

Ps.
Nie potwierdzone to mam jeszcze, ale INPA powoduje błędy w modułach, które odczytuje na sesji T4. Niegroźne są, ale należy ogólnie uważać. Można sobie unieruchomić auto ;D

Pozdro,

marcin.misek - Czw Maj 09, 2013 19:15

MaReK, A kiedy będzie można się spodziewać udostępnienia całości dla ogółu ? Czy raczej to nie wchodzi w grę ?
Albo chociaż namiastki waszych prac ?
Mam Viaken KKL polski, ale niestety moje wersje INPY potrafią się połączyć tylko z PDC, EWS, Radio, i moduł świateł. O silniku nawet nie marze, ale chciałbym spróbować przynajmniej przez lato zdiagnozować Webasto, ale za cholerę nie mogę się połączyć.
Jakiej dokładnie wersji INPY oraz EDIABAS'a używacie do swoich prac ?

EDIT :
MaReK, gdzieś pisałeś że interface Viaken KKL jest tożsamy z interface od BMWScaner a jedynym problemem to sprawdzanie przez program czy korzystamy z oryginalnego. Czy to potwierdzona informacja czy tylko przypuszczenia ( chodzi o stronę hardware) ?

MaReK - Czw Maj 09, 2013 20:04

marcin.misek napisał/a:
MaReK, A kiedy będzie można się spodziewać udostępnienia całości dla ogółu ? Czy raczej to nie wchodzi w grę ?

Całości ;D ? Nie wiem, to żmudna robota i potrzeba czasu, testowania, czasu, podłączania, odłączania, rozłączania, rozładowywania aku, psucia konfiguracji auta, czasem nieodwracalnie ;) No nie wiem czy to fair w stosunku do samego siebie i innych co pomagają to tworzyć, żeby od tak wywalić linka na chomika i niech sobie z naszej pracy korzystają serwisy kasując za to klienta po kilka stówek ;) Alternatywa dla T4 za 50 zł ale myślę, że na początek dobrze byłoby to wytestować w gronie węższym a potem, ew. udostępnić Klubowiczom.

Z drugiej strony im więcej osób będzie sobie samemu diagnozować auta, tym mniej serwisy zarobią. INPA nigdy nie będzie miała funkcjonalności T4 ;) Zatem właściciele T4 mogą spać spokojnie. Chociaż pojawił się pomysł zrobienia emulatora kabla i wysadzenia w powietrze T4, jednak myślę, że byłby to zły pomysł.

marcin.misek napisał/a:
MaReK, gdzieś pisałeś że interface Viaken KKL jest tożsamy z interface od BMWScaner a jedynym problemem to sprawdzanie przez program czy korzystamy z oryginalnego.

Budowa ich fizyczna jest b. podobna. To ten sam układ tylko że BMWScanner chcąc zarobić zrobił sprawdzanie interfejsu. Chinczycy już podrobili, dlatego BMWScanner 1.4.0 kosztuje już od 119 zł ;) On jest fajny jak się wie co się robi ;) W rękach kogoś kto z trudem radzi sobie z obsługą windows, jest bezużyteczny albo nawet zagraża zdrowiu auta ;) Z silnikiem ani benzynowym ani dieselem nie połączy się.

Jednak nie wiem czy jego rozwiązania są bliskie DSowi, bo Ediabas nie widzi tego interefejsu.

marcin.misek napisał/a:
Czy to potwierdzona informacja czy tylko przypuszczenia ( chodzi o stronę hardware) ?

Żeby mieć pewność w 100% trzeba by mieć dokumentację do obydwu interefejsów.

dawidd - Czw Maj 09, 2013 21:26

MaReK napisał/a:
generalnie najlepiej jak kabel będzie VIAKEN 409.1 KKL PL polski

Masz jakiś link do takiego kabla - nie che kupować już 4 sztuki na "chybił trafił"

MaReK - Czw Maj 09, 2013 21:27

http://viaken.pl/pl/polsk...-najlepszy.html np. taki, ja taki mam.
dawidd - Pią Maj 10, 2013 07:05

MaReK, i rozumiem ze tym kablem łączysz sie w dieslu z motorem? Bo o to mi głownie chodzi
MaReK - Pią Maj 10, 2013 07:59

dawidd napisał/a:
MaReK, i rozumiem ze tym kablem łączysz sie w dieslu z motorem? Bo o to mi głownie chodzi

Ten kabel spokojnie może emulować T4 ;) T4 używa tego samego protokołu i tego samego rozwiązania co INPA. W/g znawcy tematu, jest on jednak w przypadku T4 używany tylko do kodowania auta, a nie do diagnostyki. Do diagnostyki Omitec napisał własne oprogramowanie. Nie przeszkadza to jednak, aby INPA też była diagnostyką dla naszych AUT - bo może. Kwestia napisania skryptów, które to ogarną.

dawidd - Pią Maj 10, 2013 09:13

ok dzięki, kopiłem go. Jak otrzymam to sprawdzę czy łączy sie z motorem. A swoja droga - jakiego systemu używasz? Na lapku xp mi w miarę chodzi INPA, ale juz vista i 7 ni jak nie chcą poprawnie zainstalować INPA albo wywala bledy przy polaczeniu(moze dlatego ze oba systemy mam 64 bitowe). Znalazłem jeszcze wersje INPA EA-90X - próbował ktoś połączyć się nią z R75?
MaReK - Pią Maj 10, 2013 10:00

dawidd napisał/a:
ok dzięki, kopiłem go. Jak otrzymam to sprawdzę czy łączy sie z motorem.

Żartowałem ;) On nie działa z silnikiem ;P

Dobra, żartowałem, że żartowałem ;)
Słuchaj. INPA 5.02 chodzi i z Vista/7 ale 32bit. 64bit nie będzie działać.
Można próbować rzeźbić ale nie ma sensu. Ja do diagnostyki używam osobnego laptopka z systemem XP 32bit sp3 pl home.

Jak chcecie się bawić, to ściągnijcie sobie INPA 4.4.(x) a potem zainstalujcie INPA 5.02 bez usuwania starej wersji. INPA 4.4.(X) powinna być katalogu c:\INPA a nowa 5.02 w katalogu C:\EC-APPS\INPA.

Dzisiaj o 2:00 w nocy prowadziłem testy na samochodzie ;) INPA, i tam parę jeszcze programów. Zgłębiałem kody ZCS, zmieniałem konfiguracje bitową w BCU i ... laptop się rozładował, poszedłem spać :) Dzisiaj rano wróciłem do auta, odpalam i .... i na tym koniec ;)
Moimi zabawami wywaliłem w powietrze ECU Silnika. Dosłownie. On nie wiedział kim jest ;)

Także polecam być ostrożnym i nie używać za wielu opcji dodatkowych w INPA ;)

Ciufa - Pią Maj 10, 2013 10:29

MaReK napisał/a:
On nie wiedział kim jest


:hahaha:

MaReK - Pią Maj 10, 2013 12:59

Ciufa napisał/a:
MaReK napisał/a:
On nie wiedział kim jest


:hahaha:

No to nie jest śmieszne. Mnie się udało naprawić bo miałem jakieś narzędzia pomoce, które tam przez lata zgromadziłem. W razie W mam pod ręką BritishCars i Mariusza z T4. Ale jak ktoś się bawi w pcimiu dolnym bez takiego zabezpieczenia, to może zostawić samochód w polu i przerzucić się na inny, albo na roWer ;D

Wygląda na to, że wyczyściłem pamięć FLASH sterownika silnika. Jeśli tak, to znaczy, że z powodzeniem można robić chiptunig przez INPA ;)

Mnie uratowało Galletto, mój oryginalny wsad z CDTi oraz INPA, która zgrała ECU z EWSem ;)
Jeżdżę, ale było nerwowo;) Wiedza jaka przy tym wszystkim zebrałem też spora, więc to było twórcze ;)

dawidd - Pią Maj 10, 2013 18:25

Ja głownie chce sprawdzić/skasowac ewentualne błędy silnika, sprawdzić wtryski przeplywke, kasowac inspekcje itp. Nie zamierzam sprawdzać po kolei funkcji - chociaż nie powiem ze światła dzienne tez by sie przydały i angielskie napisy na zegarach - ale to chyba tylko T4 da rade zrobic
MaReK - Pią Maj 10, 2013 19:40

dawidd napisał/a:
Ja głownie chce sprawdzić/skasowac ewentualne błędy silnika, sprawdzić wtryski przeplywke, kasowac inspekcje itp. Nie zamierzam sprawdzać po kolei funkcji - chociaż nie powiem ze światła dzienne tez by sie przydały i angielskie napisy na zegarach - ale to chyba tylko T4 da rade zrobic

Nie tylko :) T4 wrzuca do LSM odpowiedni ROM, który jest potrzebny. Potem dopisuje VIN i tyle.
Na dobrą sprawę należałoby zdobyć ROM i można go wrzucić INPĄ (skrypt we własnym zakresie). Zmiana języka w IKE to też można zrobić z poziomu EDIABASu, trzeba wiedzieć jaki bit gdzie ustawić - to jest już rozkminione. Ale najlepiej na T4 - on to robi bez gimnastyki ;)

Pieta - Sob Maj 11, 2013 19:01

dawidd napisał/a:
Na lapku xp mi w miarę chodzi INPA, ale juz vista i 7 ni jak nie chcą poprawnie zainstalować INPA albo wywala bledy przy polaczeniu(moze dlatego ze oba systemy mam 64 bitowe)


Ja używam programu VMWare player http://www.vmware.com/products/player/
Bardzio dobry program do stawiania wirtualnych systemów operacyjnych.
Mam go na Win7 64bit i świetnie chodzą na nim programy diagnostyczne w tym INPA.

Instalujesz w nim system operacyjny jaki potrzebujesz, ja mam win xp 32bit, tworzysz wirtualne dyski. Nowego windowsa otwierasz w oknie i pracujesz w nim jak na prawdziwym. Pliki kopiujesz pomiędzy systemami poprzez kopiuj/wklej.

Co do interfejsów do BMW. Odpalicie INPę na każdym kablu z k-line, w tym VAG KKL. VAG ma tylko jedną szynę k-line na 7 pinie Auta BMW mają dwie linie K, dlatego w kabelu VAG KKL wystarczy zmostkować piny 7 i 8 we wtyczce OBD2

Pozostaje jeszcze identyfikacja baterii i zapłonu w INPA. Interfejs Vag nie obsługuje tej funkcji ale można oszkać program przeprogramowując chip w interfejsie. Program dostępny na stronie FTDi http://www.ftdichip.com/S...ies.htm#FT_Prog
Podłączamy interfejs, wciskamy F5 i zaznaczyamy na stale ptaszki DSR i RI, w ten sposób na stałe będzie wykrywanie baterii i zapłonu. Potem zapisać na chipie

Można również zrobić prawdziwe sprzętowe wykrywanie ale do tego potrzbne lutowanie, troszkę wiedzy i precyzji.

dawidd - Pon Maj 13, 2013 21:00

Dziś dostałem kabel i niestety znów lipa. Działa dokładnie jak chinski - tyle ze droższy. Z motorem nie ma połączenie (inpa 5.0) Z innymi modułami LSZ webasto alarm - jest - tak jak na poprzednim kabelku. Nie działa nawet wykrywanie Bateria/Zapłon w inpa
MaReK - Pon Maj 13, 2013 23:36

Z tym samym problem walczy kolega apples. Ja nie mam tego problemu, mi się wykrywa Battery i Ingnition. Pisałem już kilka razy - ściągnij INPA 4.4.6(7). Wtedy spróbuj. Nie twierdzę, że problem zniknie, ale na pewno połączysz się z silnikiem DDE4.0.
dawidd - Wto Maj 14, 2013 05:46

znalazłem inpa 4.4.7.b1 z ediabas 6.4.3. Po poludniu postaram sie sprawdzić zobaczy motor
MaReK - Wto Maj 14, 2013 07:50

Battery i Ignition w/g specjalistów nie ma znaczenia przy naszym zestawie narzędzi, które sobie testujemy. Być może zagłębiając się w poważne flashowanie układów z poszczególnych modułów, programy wymagałyby wyłączenia zapłonu, ponownego włączenia itp. itd. Gdyby sprawdzały ten status, wtedy mogłoby się nam coś nie udać.

Co do łączenia z silnikiem diesela, próbuj na BMW E46, motor DDE4.0 lub DDE3.0. Próbuj najpierw na wyłączonym silniku. Jak się nie powiedzie próba, wyłącz inpa, wyłącz zapłon, włącz zapłon, uruchom silnik, uruchom INPA i przeprowadź test od początku. Nie zrażaj się błędami skryptu API, bo to może mieć związek z przewodem lub dopasowaniem ediabasu do grup powiązanych z diagnozowanym modułem. Wiadomo, że nasz silnik przedstawi się inaczej i stąd skrypt może mieć problem z poprawną identyfikacją. Domyślnie DDE4.0 ładuje oprogramowanie dla Ediabas typowo pod BMW, kiedy nie może się połączyć z modułem (a nie może) uruchamia pliki grupy i na całe szczęście nas interesujący DDE40KW0.

Pozdrawiam,

[ Dodano: Wto Maj 14, 2013 08:50 ]
Aha i jeszcze jedno. Nie w module silnika kasuje się inspekcję serwisową i olejową.
To robi się zupełnie gdzie indziej i dotyczy to każdej wersji silnikowej R75 ;)

dawidd - Wto Maj 14, 2013 13:31

juz kasuje wszystko ;)
MaReK - Wto Maj 14, 2013 19:12

dawidd napisał/a:
MaReK, Jestem ci bardzo wdzięczny za pomoc bez ciebie już dawno bym odpuścił temat. Dzięki jeszcze raz

Spoko... jesteś z Częstochowy, to blisko Jasnej Góry - pomódl się za mnie ;)

Mada siaka... jak to wszystko strasznie brzmi w języku niemieckim ;)
Nie było angielskiego na wyposażeniu tejże INPy?
No nic najważniejsze, że działa. Dopieszczam proces łączenia się z BCU oraz klimatronikiem i będzie komplecik.

Co do Twoich wyników, jest temat założony przez applesa i tam polecam się dzielić takimi kwiatkami. Na pewno wtryskiwacz czwarty wzbudza podejrzenie. Masa powietrza oczekiwana też jakaś taka niska... może filtr powietrza brudny, albo sama przepływka? Do sprawdzenia.

Pozdro,

apples - Wto Maj 14, 2013 19:49

MaReK napisał/a:
Co do Twoich wyników, jest temat założony przez applesa i tam polecam się dzielić takimi kwiatkami.
Dokładnie.

dawidd, przenieś swoje zrzuty do tamtego tematu i nie informuj Nas o ściąganiu nielegalnego oprogramowania w postach.

I proszę wszystkich o zapoznanie się jeszcze raz z nazwą tematu i trzymania się jego.

dawidd - Wto Maj 14, 2013 20:29

Będę wdzięczny jak podeślecie mi link do tego tematu bo nie mogę go namierzyć
apples - Wto Maj 14, 2013 20:53

http://forum.roverki.eu/v...p=794051#794051
MaReK - Wto Maj 14, 2013 22:35

apples napisał/a:
nie informuj Nas o ściąganiu nielegalnego oprogramowania w postach.

Dość ważna kwestia poruszona została tutaj.
INPA jest programem przeznaczonym dla dealerów/serwisów aut BMW.
Nie ma możliwości aby zwykły Kowalski był jej posiadaczem... to co mamy i z czego korzystamy, oraz na czym bazujemy to są PIRATY w każdej możliwej postaci. Dlatego lepiej być ostrożnym. Zrzut ekranów możemy mieć przecież z oryginalnego oprogramowania, z serwisu BMW... co innego jak zaczniemy się chwalić publicznie skąd i co ściągamy... dlatego słuszna to uwaga.

dawidd - Sro Cze 26, 2013 12:16

podsumowując moje przejścia z diagnoza auta to tak: Z R75 CDT 02r z silnikiem (+ inne moduły np poduszki webasto alarm itd) łącze sie z pomocą kabla Viaken KKL lub tez BMW Scaner (oba interfejsy chodziły na sterownikach od Viaken) Program do tego to INPA 4.4.4, Ediabas 6.4.3 (wersja instalacyjna 9,07) Z nowsza INPA np 5 (10.0.2) juz auto nie gada. Ediabas tez musi być ten co wymieniłem bo inaczej tez nie chce z motorem zagrać. To tyle - może komuś sie przydadzą te informacje
pozdrawiam i dziękuje MaReK, bez którego bym do tego nie doszedł

juliuszcezar200 - Pon Lip 01, 2013 13:27

Witam

Może ktoś mi pomoże w problemie ze zdjecia nie mam pojecia o co chodzi..:/

http://naforum.zapodaj.net/2b9957dce206.jpg.html

MaReK - Pon Lip 01, 2013 14:20

juliuszcezar200, jak mamy Ci pomóc ;D ?
Taki efekt masz po odpaleniu silnika?

juliuszcezar200 - Pon Lip 01, 2013 14:31

efekt jest taki po przekreceniu kluczyka bez róznicy czy silnik jest odpalony czy nie :/ jedynie przy odpalonym silniku jest mniej tych cyferek ... ale i tak nie da sie nic odczytac z licznika.
MaReK - Pon Lip 01, 2013 18:28

juliuszcezar200, a grzebałeś Ty lub ktoś wcześniej w zegarach?

Może ktoś cofał licznik, źle złożył i na dołku się wyświetlacz przesunął? Może odłączałeś akumulator i jakiś spadek lub zbyt wysokie napięcie przeleciało się przez moduł.

Wygląda to jednak tak, jakby się podkasował eeprom i moduł nie wiedział co wyświetlić. Generalnie trzeba otworzyć zegary i sprawdzić co jest nie tak.

Rozumiem, że stało się to nagle. Było okej i po ponownym włączeniu zapłonu jeb.

juliuszcezar200 - Pon Lip 01, 2013 18:47

Dokładnie wszystko było ok. Nagle po włączeniu zapłonu po prostu pojawiły się te wszystkie krzaki. I rzeczywiście jak kupiłem samochód koleś nie potrafił wytłumaczyć czemu jest na liczniku taki mały przebieg mówił coś ze akumulator odłączył i tak się stało po prostu. No ale wszystko było ok tak że raczej nie miałem obaw no i stało się właśnie to dwa dni temu. Czyli możliwe że czeka mnie wymiana zegarów ?
MaReK - Pon Lip 01, 2013 20:07

juliuszcezar200, a ile zrobiłeś kilometrów od momentu zakupu auta od "tego" kolesia?
Jeśli koleś nie był handlarzem, to może sam kupił już takie "przerobione" auto. Ew. chcąc podreperować image zlecił procedurę cofnięcia. Specjalista raczej nie powinien nic popsuć... może to zbieg okoliczności.

juliuszcezar200 napisał/a:
Czyli możliwe że czeka mnie wymiana zegarów ?

No jest taka opcja, chociaż ja skłaniałbym się ku przeprogramowaniu kości.
Zacząłbym od wrzucenia softu od dowolnego diesla. Jeśli to nie pomoże, to próbowałbym "zresetować" zegary do ustawień fabrycznych i zaprogramować od nowa przebieg i VIN.
Przy okazji sprawdziłbym połączenia wyświetlacza TRIP1 i jego mocowanie.

Jeśli przyszłoby Ci do wymiany zegarów. Najlepiej kupić zegary od anglika, z martwymi liniami na wyświetlaczu. Przeprogramować pod auto i odesłać do firmy z Zielonej Góry, która naprawia martwe linie na wyświetlaczu LCD. Cyferblaty możesz przełożyć od swojego auta. Chyba, że masz biedną wersję bez komputera.

juliuszcezar200 - Pon Lip 01, 2013 20:30

Samochód mam od lutego takze pare kilometrów juz zrobił. I nie sprawiał problemów raczej. Jaki przebieg ma to sie domyslam po zurzyciu poszczególnych czesci. Jesli chodzi o programowanie to z miła checia ale sam napewno nie bede sie do tego zabierał jesli nie mam zielonego pojecia jak to robić, a jest to wersja bez komputera pokładowego zwykły wyswietlacz tylko u dołu zegarów. I pewnie nikt w moim miescie sie raczej tego nie podejmie. Byłbym wdzieczny za kontakt do kogos z tej dziedziny.
MaReK - Pon Lip 01, 2013 22:01

juliuszcezar200, skoro to wersja biedna, to nie widzę żadnego problemu.
Możesz kupić zegary od anglika, przełożenie lub zaprogramowanie kości to nie jest wielka robota. Pamiętaj tylko o cyferblatach ze swojego - europejskiego.

Gdybyś określił swoją miejscowość w której się znajdujesz łatwiej byłoby Ci znaleźć pomoc.
Twoja usterka w skali od 1 - 10 można ocenić na 4 :) Więc nie jest to jakiś straszny problem.

juliuszcezar200 - Pon Lip 01, 2013 22:09

Jestem z Brodnicy kuj-pom. Tak własnie czytam odnosnie programowania i rzeczywiscie tragednia to to nie jest tylko dostac mapy z tego eeprom'a ktory jest w liczniku.
MaReK - Pon Lip 01, 2013 22:12

Z tego co się orientuje to albo PHJOWI ale nie wiem czy się w to bawi, albo Warszawa.
juliuszcezar200 - Pon Lip 01, 2013 22:14

Spróbuje coś sam zadziałac tak czy inaczej bardziej go nie zepsuje :) ale chociaz wiem w czym leży problem zamawiam własnie licznik i dam znac jak wyszło :) dzieki za pomoc :)
MaReK - Pon Lip 01, 2013 22:17

Nie ma za co ;)
Jak Ci się nie chce pierniczyć, to zamów zegary, rozbierz stare i "nowe".
Przełóż kość, złóż i zobacz czy będzie okej. Jeśli nie, to znaczy że eeprom się podkasował.
Zaprogramować go można albo T4 albo BMWScanner.

Pozdrawiam,

juliuszcezar200 - Wto Lip 02, 2013 06:15

Właśnie tak planuje zrobić zamówiłem już angielskie zegary też od 2.0 CDT w sumie śmieszne pieniądze :) także nawet nie będzie szkoda jak coś się zepsuje :) oby zadziałało :)
MaReK - Wto Lip 02, 2013 19:51

Nic się nie powinno zepsuć, ale musisz być delikatny przy tej robocie.
Musisz pamiętać o precyzyjnym zdjęciu i założeniu wskazówek. Reszta pójdzie gładko.

MiReK - Pią Paź 18, 2013 11:37

Od 6 lat kasuję inspekcję zworką i nie licząc pierwszego razu, nie miałem z tym problemów.Do dzisiaj, próbowałem już chyba 50 razy, zmieniałem już nawet zworki,i nic,w żaden sposób nie mogę skasować inspekcji.
Czy ma znaczenie to że obecne wskazanie Oil Service to 19500 i przez to jest problem? Jestem po wymianie oleju,a wskazanie jest takie a nie niższe, bo skasowało się 2 miesiące temu gdy MaReK ustawiał mi pewne rzeczy swoim sprzętem

Dziadek - Pią Paź 18, 2013 14:36

Przypuszczam że przebieg nie ma nic do rzeczy. U mnie nigdy nie było problemów z kasowaniem aż do zeszłego roku,kiedy męczyłem się z tym godzinę. W końcu zamiast drucika użyłem mikrostycznika z przylutowanym kabelkiem żeby nie wkładać i wyjmować zworki.Udało się po entej próbie.
W tym roku "wstrzeliłem" się za pierwszym razem.

rafalmis1 - Pią Paź 18, 2013 18:11

Nie wiem jak wy robicie ale ja się meczylem długo aby skasować inspekcje i dopiero udało się jak. Zostawiłem drucik w środkowym pinie, zapłon i dopiero drucik do pinu z kraju, i chyba 6s potrzymalem, wyjalem i wyłączyłem zapłon
MaReK - Pią Paź 18, 2013 19:48

Nie wypowiem się, bo nigdy nie kasowałem w tak barbarzyński sposób inspekcji ;)
Zwykle do tego służyły mi narzędzia podłączane pod OBD ;)
Ale wiem, że ludzie tak robią bo czasami u mariusz418 zdarzają się przypadki po zwarciach albo z wyrobionymi pinami tak, że nie można podłączyć diagnozerów ;)

Koszt zakupu interfejsu to między 60 - 90 zł i można jeszcze sobie błędy sprawdzać, zwłaszcza w dieslach.

Pozdrawiam,

MiReK - Pią Paź 18, 2013 20:50

rafalmis1 , zrobiłem Twoim sposobem i zadziałało.
adas07072a - Nie Lip 24, 2016 09:25

Czesc. Jestem nowy posiadaczem roverka 2.0 cdt i wczoraj zmienialem olej i chcialem skasowac inspekcje lecz nie idzie zadnym opisanym sposobem na forum. Juz mi rece opadaja i nie wiem jak sobie z tym poradzic moze ktos z was ma jakis inny sposob poza podpieciem do kompa
longer86 - Nie Lip 24, 2016 09:37

Kup kabel ściągnij TOAF... Skasujesz inspekcje a przyda sie na przyszłość
Dzela1993 - Sro Kwi 03, 2019 18:43

Pozwólcie Panowie że odświeżę ten temat :mrgreen:
Serwis oleju miałem już na -13800, dziś zmieniłem go po raz kolejny i stwierdziłem że zresetuję ten licznik. Samo resetowanie udało mi się bez większego problemu, teraz wyświetla mi 24150 km. Jednak aktualnie zamiast poprzedniego napisu OIL SERVICE mam teraz INSPECTION. Da się to jakoś zmienić? Chodzi mi o same literki. Po prostu przyzwyczaiłem się do tamtego napisu i teraz mnie to drażni :evil:

tomi24lbn - Sro Kwi 03, 2019 20:04

Dzela1993 napisał/a:
mam teraz INSPECTION.

Musisz wykasować inspekcję/przegląd i zniknie :mrgreen:

R75 - Wto Kwi 09, 2019 08:22

1. Ustawienie przeglądu na 10000

Kod:
IKE - Coding - Others - Distance to service [km]


Podajemy wartość 9993 (toaf) -> 10000 (licznik), domyślnie miałem 24140 (toaf) -> 25000 (licznik).

"U mnie działa" czy u innych tez, nie wiem, trzeba sprawdzić... zalecany backup przed zmianą.

2. Reset

Kod:
IKE - IPK Detail - Wybieramy z listy (OIL Service | Weg Reset | Inspecion Service) i na każdym RESET.


Dodam, że gdy wybrałem tylko reset dla OIL Service oraz Inspection Service na liczniku zamiast Oil Service po lewej stronie pojawiał się napis Inspection Service po prawej, dopiero reset na Weg Reset przywrócił poprawne wskazania.