Zobacz temat - [All Diesel] Co o tym myslicie? ChipBox
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [All Diesel] Co o tym myslicie? ChipBox

HuMaX - Wto Kwi 20, 2010 14:16
Temat postu: [All Diesel] Co o tym myslicie? ChipBox
Heja!
Zauwazylem dzis aukcje odnosnie zwiekszania mocy silnika w dieslu, jest to chipbox, ktory niby mozna dostosowac do kazdego silnika - w aukcji rowniez sa loga MG i Rover'a. Co o Tym myslicie? czy to naprawde moze dzialac? na innych aukcjach jest mozliwosc wypozyczenia ChipBoxa na 30dni.

Link do aukcji http://moto.allegro.pl/it...tkie_marki.html

Oczywiscie nie jest to moja aukcja w zaden sposob.

Pieta - Wto Kwi 20, 2010 14:23

Działa
ale ryzyko bierzesz na siebie. Często boxy robione są przez ludzi, którzy z profesjonalizmem nie mają nic wspólnego. Jak masz dobre i sprawdzone źródło to można takie cuda montować. Zaletą jest, że możesz się w każdej chwili tego pozbyć.

szoso - Wto Kwi 20, 2010 14:28

nie jest tak że silnik na takim Boxie dostaje po dupie?
bo co innego jeśli podnosi się moc poprzez chipa i program tylko że to kosztuje ale jest zrobione jak należy

Remigiusz - Wto Kwi 20, 2010 16:31

Z tego co ja wiem to dla L-series najlepiej chipy nowe wlutować albo mapy przez OBD wgrać sobie.

Te Boxy oszukują tylko przeplywke i nic więcej i na dłuższa metę nie są za dobre. Po czasie auto zaczyna bardziej kopcić i same problemy :neutral:

Rowan - Wto Kwi 20, 2010 17:10

Remi55, mylisz się... One zwiększają dawkę paliwa. To nic innego jak opornik o odpowiedniej rezystancji...
Remigiusz - Wto Kwi 20, 2010 17:18

Rowan, No ze Boxy zwiększają dawki to ja wiem :mrgreen: Oszukują przeplywke i komp więcej paliwa wtryskuje.
Krzysi3k - Wto Kwi 20, 2010 17:33

679 zł ?!?!?! :shock: :rotfl:
To ja dołożę 100 zł i mam profesjonalnego chipa z hamownią :lol:

azer - Wto Kwi 20, 2010 17:47

poza tym zr'a idt 113tke zdaje się że nie ma już za bardzo możliwości na podkręcenie wyżej. W sensie skrzynia jest dosyć mocno obciążona i tak
Rowan - Wto Kwi 20, 2010 18:09

Remi55, nie przepływkę. Wpina się między sterownik, a pompę paliwa.
keczu - Wto Kwi 20, 2010 22:10

Rowan napisał/a:
Wpina się między sterownik, a pompę paliwa.

Dokladnie. Widzialem taki Box w akcji. Kiedys zamowilsmy jeden do firmowego Peugeota Partnera HDI 90KM. Kosztowal wtedy ok 2 tys.zl (10 lat temu) . :shock: . Faktycznie auto bylo duzo mocniejsze, na hamowni tego nikt nie sprawdzal ,ale potrafil jeszcze do 3-ego biegu za przypalic gume :mrgreen: . Sprzedalismy tylko jeszcze jeden taki do 406 HDI 110KM i klient byl zadowolony, ale to byl koles co nie zwracal uwagi na te kleby czarnego dymu za min. Wlasnie, obydwa auta dymily na czarno, przy pelnym obciazenu jak stare klekoty na wykonczeniu. Co do trwalosci silnikow to ciezko mi cos powiedziec bo to byly nowe autka. Pozdr.

Firq - Wto Kwi 20, 2010 22:15

teraz zerknąłem tak jak na cene tego czegoś i tak jak Krzysi3k, napisał ze za te pieniądze + przesyłka to dokładam 100 zł i Goodhope robi to w pełni profesjonalnie z hamownią i dostosowuje parametry pod auto.... Tak ze cena kosmos
olek997 - Sro Kwi 21, 2010 01:09

Goodhope to firma? czy ktos z forum ?? ? chętnie bym podniosł moc i moment w sowim roverku. ale tylko bezpiecznie! bez skutków ubocznych
Firq - Sro Kwi 21, 2010 09:18

Goodhope to człowiek z naszego forum i nazwa jego firm. olek997 napisał,
Cytat:
ale tylko bezpiecznie! bez skutków ubocznych

To zależy od ciebie jak będziesz dbał o auto jak będziesz jeździł
i na blachę po chipie 10 zasad traktowania Diesla Wtedy maszynka pochodzi:)
MOge ci podać przykład olek997, mój sąsiad ma ibize AFN i Goodhope robił do tej IBI program chyba 3 lata temu i od tamtego czasu absolutnie nic się z autem nie dzieje żadnych skutkow ubocznych lecz musze wspomnieć ze sąsiad o silniczek to dba bardziej niż o co kolwiek innego :)
Przewaga Goodhope nad chipem z allegro jest kolosalna z allegro kupujesz Boxa z opornikiem i który oszukuje kompa i daje wieksza dawke paliwa przez to tak jak pisze keczu, auta strasznie dymiły... U Goodhope masz indywidualny program pod twoje auto profesjonalnie dobrany + Hamownie wszelkie wykresy + naprawde wielką satysfakcje. Tak więc mogę go śmiało polecić http://www.goodhope.pl

marcinZG - Sro Kwi 21, 2010 12:03

Kontaktowalem sie z nim, chip do R45 z hamowania, to koszt 900zl.
Gdybym mial nowe sprzeglo i nie bal sie o stan turbiny to moze bym sie skusil..
A tak boje sie troche, ze albo jedno, albo drugie szybko mi sie skonczy i beda dodatkowe nieplanowane koszta sprowokowane modyfikacja, bez ktorej dalo sie zyc.

olek997 - Sro Kwi 21, 2010 16:34

marcinZG, no wlasnie tez sie sprzęgło boje i o turbinke:( Firq, dzięki za informacje! kusząca ta propozycja... sluchaj zadam może troche śmieszne pytanie jak brzmi te 10 zasad do diesla?? kilka z nich napewno stosuje bo o furke dbam ale jakos nie moge skojarzyć;)

[ Dodano: Sro Kwi 21, 2010 17:34 ]
i tak na marignesie o ile mozna zwiększyć moc 105 sdi?

Firq - Sro Kwi 21, 2010 16:39

około 130 km bez problemów większych lecz uzależnione jest to od tego czy w ogóle silnik trzymie serie czyli 105 KM jeśli tak i jest zdrowy to 130Km to nie jest wielkie wyzwanie lecz blokuje nas skrzynia biegów która duże Niutki źle znosi...
olek997, Znajdziesz na forum 10 zasad obchodzenia się z dieslem i mimo to ze dbasz o swoje auto na pewno z którymś z przykazań "zgrzeszyłeś" :)

tronsek - Sro Kwi 21, 2010 16:43

olek997, W tym temacie, w poście Jugola znajdziesz te 10 przykazań :mrgreen:
Rowan - Sro Kwi 21, 2010 16:51

Firq, obawiam się, że te 130KM w zwykłym dieslu nie CR będzie wynikiem trudnym do uzyskania w bezpiecznych granicach. O sprzęglo bym się nie bał, raczej o samą skrzynie, która jest obliczona na jakąś wartość zbliżoną do tej którą wypluwa seria SDI. Ale co do tego, to pamiętam, że dobryziom pisał, że przekroczył i to o duuużo tą wartość i nic się nie działo niepokojącego.
Krzysi3k - Sro Kwi 21, 2010 16:54

olek997, w SDi można bardziej zaszaleć :) Bo ma niższy moment obrotowy, a to on właśnie szkodzi układowi napędowemu. Poza tym wydajniejsze wtryskiwacze są niż w iDT... Samym chipem może być ciężko, ale jak jeszcze trochę się postarasz to 130 KM nawet :)
Rekord to chyba 170 KM, angole oczywiście.
Bardziej chodzi o NM, staraj się nie przekraczać magicznej bariery 300 NM...

olek997 - Sro Kwi 21, 2010 16:57

szukam przykazań:) kurcz eno nie wiem jzu sam... warto czy nie warto???
Firq - Sro Kwi 21, 2010 17:00

Rowan, Bezpieczne granice muszą byc poukładane w głowie zeby wiedzieć jak sie obchodzić takim autem bo jak zrobi się w aucie nowe poprawione mapy i turbawke podkręci zeby auto pozyskało dodatkowe 25% mocy i wsiądzie jakis laik co ma kiełbie we łbie i jego motto to tylko "ogien na tłoki" to auto nie pożyje za długo lecz gdy autem będzie jeździł ktoś roztropny i przestrzegający 10 zasad Diesla to auto posłuży jeszcze jego dzieciom :)
olek997 - Sro Kwi 21, 2010 17:07

uff jak przeczytałem te 10 przykazań to mi ulżyło:)))))) kurcze chętnie bym zrobił ten chiptuning
ale najpierw rudą z nadkoli tylnych (standart) musze usunąć i szybki przyciemnic i wygłuszyć lovelka:)

tronsek - Sro Kwi 21, 2010 17:09

olek997, Ale ze mnie :głupek2: Zapomniałem wkleić Ci linka z 10-oma przykazaniami.
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=turbina

marcinZG - Sro Kwi 21, 2010 17:42

Z tego co mi napisal goodhope, to proponuje 20% wzrost zarowno mocy jak i momentu obrotowego, czyli jakies 120KM i 280Nm w przypadku mojego iDT.
Wiadomo, ze jest to prawdopodobnie bezpieczna granica, ale jakby nie bylo jest to wiekszy wysilek dla podzespolow, ktore w moim przypadku maja juz te 160k km na karku.
A ja wole jeszcze pojezdzic ze swoja skrzynia, sprzeglem i turbina ile wlezie niz za 10k km wymieniac na nowe.
I tak miewam juz delikatne problemy z wrzucaniem 4-ki.

Rowan - Sro Kwi 21, 2010 18:47

marcinZG, jeśli ma rzeczywiście te 160kkm to jest nic. Goście chipują Golfy, Paski itd. z przebiegami 300 i więcej kkm i nikt złego słowa nie mówi :lol:
olek997 - Sro Kwi 21, 2010 20:37

:) choler ano kusi kusi kusi tylko martwi mnie ta skrzynia biegów. bo ten diesel to jest jak czołg jemu nic się nie stanie, a o turbinke trzeba dbać jak jest izmny to nie gazowac a po jeżdzie doczekać chwile nim się auto wyłączy i gra gitara. a jak padnie to do regeneracji do jakiegoś fachowca a nie do józka w garażu i gra gitarka.

tylko ta skrzynia.....

tronsek nic sie nie stało, użyłem wyszukiwarki:)

Firq - Sro Kwi 21, 2010 20:58

tak jak mówi Rowan, 160 tys to silnik sie dopiero ładnie dotarł :)
a Ty olek997, tak się tą skrzynią nie zamartwiaj jak będziesz dbał o nią to nic się złego nie stanie a w razie czego zawsze możesz kupić inna za pare stówek :)

olek997 - Sro Kwi 21, 2010 21:02

Firq, w sumie racja, a masz u siebie swojego sdika podkręconego?
Krzysi3k - Sro Kwi 21, 2010 21:13

Nie wrzucaj jedynki na przy dojeżdżaniu, nie ruszaj z piskiem i ostatnio jeszcze słyszałem, żeby nie gazować mocno na jedynce. I skrzyni nie powinno się nic stać. Dlatego mówiłem o magicznej granicy 300 NM.
Firq - Sro Kwi 21, 2010 21:15

220 sdi rezystor + intercooler od sprintera 2.9td i cisnienie na turbinie 1.6 bara (juz półtorej roku i nic sie nie dzieje) ten zestaw pozwala mi spokojnie objechać brata IBIZĘ 110Km+ chip 130KM
620 sdi jak narazie seria ale w garażu leży już nowy silnik do 620sdi nie przez to ze ten co siedzi w R600 sie konczy tylko do testów :)
Kumpel ma R 620 sdi + chipa (nowy program) i chodzi to bardzo zacnie :D Daje banana na twarzy :) a silnik który leży w garażu jest wyzwaniem dla niego które rzucił :)

olek997 - Sro Kwi 21, 2010 21:15

Krzysi3k, nie no jak dojezdzam do skrzyzowania np to nie wrzucam jedynki ale jak sie nie zatrzymuje tylko sie tocze powoluuuutku to nie wrzucam dwójki tylko na jedynce elegancko i po chwili dwójeczka. to tez szkodzi skrzyni?
Firq - Sro Kwi 21, 2010 21:18

na pewno jej nie szkodzi :)
olek997 - Sro Kwi 21, 2010 21:26

Firq, znaczy co zamierzasz robic z tym silnikiem co masz w garazu? a nowy silnik to tak calkiem calkiem czy mały przebieg? wiesz co> jak uda mi sie jakas grubsza kase odłożyć to zafunduje sobie teog chipa
Krzysi3k - Sro Kwi 21, 2010 21:30

Ja właśnie się waham czy jechać do Wa-wy do Mariusza418 na zmianę map na 113 KM, co jest niepewne i niepotwierdzone, ale tanie - 150 zł, czy jechać na chiptuning normalny. Pod Białymstokiem koleś robi i dobre opinię ma - 800 zł z hamownią przed i po...
Przelot mam malutki, więc się nie martwię - zaledwie 112 tys. + przestrzegane przykazania :mrgreen:

olek997 - Sro Kwi 21, 2010 21:37

kurde bo te 105km to małoooooo :(
Firq - Sro Kwi 21, 2010 21:39

silnik który leży w garażu to zdrowizna uwierz mi na słowo olek997, w sam raz na planowane mody na lato :) w tym roku nie zdążę na zlot ogólnopolski z nowym silnikiem ale w przyszłym roku myśle ze zawitam :)
Krzysi3k, Robote trzeba zrobić raz a porządnie wiec Profesjonalny chip nowe mapy i hamownia to podstawa jeśli masz zamiar jeszcze jakiś czas jeździć roverkiem :)
Cytat:
kurde bo te 105km to małoooooo :(

Nie narzekaj inni w passatach kombi B5 mają 90 :rotfl: :rotfl:

Krzysi3k - Sro Kwi 21, 2010 21:43

Tylko to może być mało...
Powiedzcie mi czy jest jakiś sposób pozbycia się tego cholernego przepływomierza, bo mnie denerwuje. Nawet jak jest nowy to dość słabo jedzie na niskich, a z miesiąca na miesiąc jest coraz gorzej. A na odpiętej dławi się w górnych obrotach. Da się jakoś wypierdzielić ją w cholerę? Poza tym mi na mocnym dole zależy.
Wkładkę filtra powietrza mam, co teraz? EGR zaślepić? Kata wywalić?

Firq - Sro Kwi 21, 2010 21:44

kata możesz wywalić bo napewno troche dławi EGR nie ma sensu ruszać a przepływki nie okiwasz
HuMaX - Sro Kwi 21, 2010 21:49

Tak właśnie myślałem, że ten ChipBox to ogólnie kaszana.. Oczywiście, że lepiej dopłacić trochę kasy i mieć porządnie zrobiony Chiptuning :ok: tylko trochę kasy trzeba dać :sad: Co daje usunięcie katalizatora i co wstawić zamiast niego?
olek997 - Sro Kwi 21, 2010 21:53

w tkaim razie gratuluje silnika Firq, HuMaX niktórzy strumienice wstawiają ale spoktałem się z opinią że one wcale nie dodają mocy, wręcz mają negatywny wpływ... ale nie wiem sam. a strumienice można kupic w obudowie i wygląda jakbyś miał kata :) sam chętnie bym sie pozbył ale nie wime jak to jest z tymi strumienicami...
Firq - Sro Kwi 21, 2010 21:58

po usunięciu kata spaliny szybciej wydostawają się na zewnątrz i nie dławią auta... Jeśli kat jest zapchany to czasem może porządnie przydławiać auto zamiast niego wstawisz rurkę w obudowie kata zeby się w oczy nie rzucało i po sprawie :)
Strumiennica tak jak jak mówisz nie zawsze pomaga czasami nawet pogarsza sprawe jeśli juz wstawić rurkę w obudowie katalizatora :)

Krzysi3k - Sro Kwi 21, 2010 22:00

Tylko potem może badań technicznych nie przejść, jak trafi się na dociekliwą stacje i będą spaliny mierzyć ;)
Ja przepłuczę w wolnej chwili przepływkę w benzynie ekstrakcyjnej, bo być może od olejku od filtra ją trochę przydławiło...

Firq - Sro Kwi 21, 2010 22:05

Krzysi3k, a co w Białymstoku tylko jedna stacja co przeglądy robi ?? :D
olek997 - Sro Kwi 21, 2010 22:05

Firq, to gdzie dotać skuteczn ą strumienice i czy fura nie będize super głośna???
Firq - Sro Kwi 21, 2010 22:08

skuteczną ciężko znaleźć bo w jednym aucie pomoże w innym zaszkodzi a w jeszcze innym nic sie nie odczuje... Najlepsza jest rurka bo wiesz ze ona ci nie zaszkodzi
olek997 - Sro Kwi 21, 2010 22:17

no w sumie tak. a rurke jakąś specjalną? kwasiaka? (sokri za debilne pytania ale jestem sprzedawca mechanik pił i kosiarek)
Firq - Sro Kwi 21, 2010 22:30

Kwasiak fi 60
Ps olek997, tak na marginesie czy to normalne przy kosiarce z silnikiem bring stone ze obroty są nie równe jak by się dodawało i ujmowało gazu cały czas czy kosiara do remontu ?? (troche kopci) :D :D

Remigiusz - Sro Kwi 21, 2010 22:33

hehe.. widzę się ładnie się temat rozkręca :mrgreen:

Firq,
Czemu EGR nie ruszać :?:
Ja w swojej 220 wywaliłem to, redukcja wagi :razz: , a przy ruszaniu mi już nie kopcił. Bo tak to waliło chmury czarne jak się dodało pełen gaz :neutral: W zimie się w cale dłużej nie nagrzewał, a po wymianie nowego termostatu i czujnika temperatury sie szybciej nagrzewał bez EGR niż dawniej :wink:

W sprawie twojego silnika osobnego to co macie zamiar z nim robić bo mi teraz zostanie tez jeden silnik z mojej 220. Planowałem go już teraz w montować ale chyba tak nie zrobię tylko spróbuje ta 25 jakoś naprawić żeby odpaliła, a swój silnik z 220 rozbiorę na elementy i zrobię w lecie kapitalny remont i jak znajdzie się czas będzie przekładka :wink:

Co do kata to wywalić w cholerę to, ja wstawiłem sobie strumienice żeby mieć atrapę kata w razie przeglądu. Co do zapchania Nextassy ma na swoim SD już 238kkm i mu doradziłem żeby wywalił i mówił ze auto nie to samo bardziej zrywne się zrobiło :mrgreen:

Firq - Sro Kwi 21, 2010 22:40

Remi55 napisał,
Cytat:
Co do kata to wywalić w cholerę to, ja wstawiłem sobie strumienice żeby mieć atrapę kata w razie przeglądu. Co do zapchania Nextassy ma na swoim SD już 238kkm i mu doradziłem żeby wywalił i mówił ze auto nie to samo bardziej zrywne się zrobiło

i o to chodzi :) tez jestem za wywaleniem kata
a dlaczego mówie zeby EGR nie ruszać ponieważ ma on tez swoje dobre strony zakładajac ze jest sprawny następnie dsykusja dotyczyła chiptuningu a wiec jeśli Tuner dobry to egr tez poprawi nie wywalając go :)
A jeśli chodzi o silniczek w garażu to jak narazie odpoczywa głaskam go codziennie (polerka na lustro) i jak będę w trakcie pracy nad nim niebawem to zrobie obszerny artykuł o tym ok :)

olek997 - Sro Kwi 21, 2010 22:42

Firq, często tak sie dzieje w silnikach Briggsa po kilku sezonach użytkowania, przyczyn jest kilka, podstawy: brudny filtr powietrza, stary olej (w kosiarkach sie wymienia co 25 godizn pracy lub raz w sezonie). rzadko stara świeca. od jakiegos czasu często dzieje się tak jak ktoś zostawi paliwo na zime w kosiarce a nie wypali do końca i przez ten czas membrany gaźnika płowieją i trzeba je zmienić, czasem też sprężyna regulatora obrotów jest od wymiany.

a kosiarka najczęściej kopci bo zamiast unosić ją świecą do góry to przechyliłeś pewnie na bok w stroną tłumika w dól i olej z silnika to tłumika się przelał:)

Firq - Sro Kwi 21, 2010 22:52

hehe załamałeś mnie więc tak
Paliwo zawsze było spuszczane na zime ale nie tej zimy bo "ktoś" zapomniał :)
Olej przydało by się wymienić :)
filtr tak samo
olek997 napisał,
Cytat:
a kosiarka najczęściej kopci bo zamiast unosić ją świecą do góry to przechyliłeś pewnie na bok w stroną tłumika w dól i olej z silnika to tłumika się przelał:)

hehe a mi w serwisie STHILA powiedzili ze kosiarke przewracamy tylko i wyłacznie na strone gaźnika :)
Generalnie mały remoncik by sie jej przydał :)
Dzięki za odp z poza tematu

Remigiusz - Sro Kwi 21, 2010 22:52

Firq, No EGR ma tylko za zadanie zmniejszenia NOx :wink: Jest to oczywiście plus, ale drugi minus oglądnij sobie kolektor dolotowy nad silnikiem z EGR po np 100.000km :wink:

Pamiętam jak w swojej 220 chyba przy 140.000 to było odkręciłem cały kolektor, to gdzieś 5mm ścianka nagaru smoły była i to dla mnie duży minus ze zabrudza silnik :sad:

hehe... o ładnie ładnie taka polerka na lustro :wink:

Firq - Sro Kwi 21, 2010 22:54

Remi55, co do nagaru po EGR to zgodze sie z tobą ;/ 5mm na ściankach :) Widziałem to na własne oczy....

Ładnie to ma auto śmigać a przy okazji cieszyć oko pod maską co nie :D

olek997 - Sro Kwi 21, 2010 23:01

Firq, dlateog trzeba chodzic do serwisu HUSQVARNA :) tam ja pracuje;) kosiarke tylko swieca do góry (wiesz jak nie?) bo jak przechylisz świeca na dół to ją zalejesz, jak na bok tłumikiem na dół to olej w tłumiku kopci śmierdzi ale jak się przepali to gitarka, a jak na bok filtrem powietrza na dół no to zalejesz filtr powietrza olejem :) TLYKO ŚWIECĄ DO GÓRY:) olej briggsa nie więcej 16-20zł filtr powietrza 16-18zł membrany nowe też jakos 15-20zł, ewentualnie świeca 10-12zł i sprężynka regulatora jakos 20maks 25zł MOMY O ORGINALNYCH CZĘŚĆIACH + ostrzenie i wyważenie noża i regulajca obrotów - jak masz silnik tak więcej jak 4,5km to powiedz zeby ci sutaiwli tak z 3100-3150 obrotów a jak mniej to tak 3000-3050
no i do tych kotzów dolicz usługe jakies 50zł przynajmnije ja tyle za to biore.

[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 00:01 ]
Remi55, Firq, jak się dostać do teog nagaru?????? czym go czyscilismcie > był wilgotny czy skorupa?

Remigiusz - Sro Kwi 21, 2010 23:13

Firq, hehe.. no auto ma śmigać ale uznaje ze ten nagar zdrowy dla silnika nie jest :wink:

olek997, Trzeba wykręcić cały kolektor który jest do bloku silnika przykręcony. Ja to, jak kupiłem używany kolektor jeszcze na przeróbkę do SDI, czyściłem benzyna w sensie takim, ze nalałem trochę benzyny i podpaliłem :mrgreen:

Po chwili się ten nagar zają i czekałem aż się wypaliło. potem skrobanie było szczotka druciana w środku taka do kominów. I została tylko taka 0,5mm ścianka spalona :mrgreen:

olek997 - Sro Kwi 21, 2010 23:17

Remi55, !! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nie pier*** :) ej ale jeśli ja dobrze rozumie to kolektory wydechoy odkręcam? jelsi dobrze zakłądam to on 4? dziiruy w jedna przehcodzą? i tam na sciankach jest nagar? hmmm trzeba pokminic, jak bede za jakis czas kata wywalal to napewnno kolektor wyczyszcze!

a jak wywale kata to w sumie glośniejszy będzie napewno, chce wiedziec tlyko czy dożo głośniejszy... wiesz mam w planach wygłuszneie fory w cleu poporawy komfortu podróżowania a jak wywale kata to sie boje ze to wygłuszenie jest bez sensu..

Remigiusz - Sro Kwi 21, 2010 23:23

olek997, Tylko nie rób tego przypadkiem w dzień :mrgreen: Bo ktoś zawołać może straż pożarna. Ja to robiłem w nocy przed domem w ogrodzie i radze gdzie to daleko od domu umieścić bo wali jak stara lokomotywa czarnym dymem :mrgreen:

Jest in jak dobrze na 4 śrubach przykręcony i na 4 nakretkach które tez trzymają kolektor wydechowy wiec trzeba je odkrecic :wink:


Bez kata różnicy w glosie nie odnotowałem bez różnicy było z czy bez kata. A kat się sprzedał za 250zl :mrgreen:

Tutaj taki ładny nagar widać :razz:

olek997 - Sro Kwi 21, 2010 23:27

no no ja wiem, czyli kata smiało wywalac i jeszcze sprzedac tym co platyne z niego wyciągają a ten syf wyczyśćic, oki zrobie to napewno ale nie dziś nie jutro. jak wjade na kanał jakis.
Remigiusz - Sro Kwi 21, 2010 23:29

Mi to czyszczenie zajęło 3 dni prawie bo po wypaleniu nie bylem jeszcze zadowolony :wink:
Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 08:40

Ja też się tym zajmę ;) Już jakiś czas temu myślałem nad czyszczeniem kolektora.
U mnie pewnie jeszcze mocno zapchany kat nie jest, no ale nie zaszkodzi pewnie ;)
Firq w Białym jest dużo stacji, ale nawet jak samochód nie przejdzie to trzeba płacić :P
Zrobię to wszystko i dopiero na chipa pojadę ;) zobaczymy czy po tych zabiegach będzie serię trzymał czy może będzie delikatnie więcej mocy ;)

olek997 - Czw Kwi 22, 2010 08:47

panowie tuning musi być. przynajmniej dla mnie a moja 600 jest dla mnie nie lada wyzwalniem zeby t zrobic przedewszystkim stylowo. to jest specyfuika tej fury nie można kupic praktycznie nic do niej:) tylko samemu kminić :) ale to jeszcze bardziej nakręca:) oprócz wizuala wlaśnie mechanicnzy czy się przydał:) mysle że czyszczenie kolektora , wywalenie kata, dokładnie sprawdzenie IT i ustawienie turbinki + chip i 10 przykazań da duża moc i bezpieczeństwo dla silnika! jestem przekonany:)
Firq - Czw Kwi 22, 2010 09:15

olek997 napisał,
Cytat:
no no ja wiem, czyli kata smiało wywalac i jeszcze sprzedac tym co platyne z niego wyciągają a ten syf wyczyśćic, oki zrobie to napewno ale nie dziś nie jutro. jak wjade na kanał jakis.

Kata tak jak Remi55, powiedział sprzedaż jeszcze za ok 250 zł i co do nagaru na kolektorze ssącym to zaczym odkręcisz pierwszą śrubkę zaopatrz sie odrazu w 2 nowe uszczelki bo staniesz z robotą na parę dni bo w sklepie motoryzacyjnym rzadko maja uszczelki do kolektora do 20T2N tak wiec zamów u Tomi-ego wcześniej i jak juz będziesz miał uszczelki to bierz się za robotę... Jeśli chodzi o to czy auto będzie głośniejsze po wywaleniu kata to jestem tego zdania co Remi55, czyli ze auto nie staje się głośniejsze Tylko jeśli juz to trochę mocniejsze :)
Ps. dzięki za odp co do kosiarki :)

Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 11:25

Ja poczytałem w necie. Rezygnuje ze strumiennicy. Wybebeszę chyba kata i wstawię do niego rurkę...
Remigiusz - Czw Kwi 22, 2010 11:54

Krzysi3k, Jak chcesz mam decatpipe do naszej L-serie była razem z R25 :wink: Tylko ze ze zwykłego metalu:
http://cgi.ebay.co.uk/MG-...=item335c5ad93c

Nie rozumiem co złego ma strumienica w sobie to tez nic innego jak rura w obudowie kata :wink:

Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 12:05

Naczytałem się wiele złego, że nic dobrego nie dają, a wręcz pogarszają moc, a nawet dla gościa uszczelke pod głowicą wydmuchiwało przez to 3 razy... Wiadomo, jak internet długi i szeroki tyle opinii i równie tyle bzdur, ale lepiej wspawać rurę.
To tę rurkę przykręcić w miejsce kata? Puszka by się przydała żeby to wyglądało jak kat :D

Firq - Czw Kwi 22, 2010 12:58

Remi55 napisał,
Cytat:
Nie rozumiem co złego ma strumienica w sobie to tez nic innego jak rura w obudowie kata


strumiennica to nie zwykła rurka w puszce od kata
w strumiennicy masz specjalne rowki jak tu http://www.vectra.ovh.org...vectra-a-03.jpg przez co spaliny są wprawiane w szybszy "ruch" i szybciej wydostawają się z silnika przez co teoretycznie go nie dławią :) Lecz wiadomo ze teoria z praktyką nie zawsze sie pokrywa :D
co do linku do strony który podałeś Remi55, to fajne ale kat mocowany jest na śrubach ale bardzo nielicznym udaje się sztuka odkręcenia ich (są tak zapieczone) i w tym celu jak sie wywala kata to wycina się katalizator i po około 5cm rury i wstawia sie rurkę w obudowie kata zeby sie w oczy nie rzucało i obspawa sie jak należy i Gra gitara :)
Krzysi3k napisał,
Cytat:
Firq w Białym jest dużo stacji, ale nawet jak samochód nie przejdzie to trzeba płacić


Powiem ci tak pojechałem e klasą ojca na przegląd i ustawił lampy posprawdzał to i tamto i sie doczepił ze nie ma oryginalnej naklejki mercedesa na słupku od drzwi i powiedział ze przeglądu nie podbije dopóki tego nie załatwię....
Powiedziałem mu [b]dowidzenia [b] z uśmiechem na twarzy (nic nie płaciłem)
pojechałem na następna stacje i diagnosta do mnie mówi "wzorowy kierowca lampy idealnie ustawione były"
HEHE juz mu nie mówiłem ze 20 min wcześniej ustawiał mi je inny diagnosta :D
Przegląd przeszedł bez problemu :)
Jak jestem na przegladzie jakimś autem a czesto bywam czy w firmie czy komuś z rodziny i jak ktos mi mówi ze nie ma tego czy tego a wiem ze to duperel to mowie dowidzenia :)

Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 13:34

Hehe, u mnie rok temu od dołu spojrzał, że kat jest, nie mierzył nawet spalin.
Pogadałem z tunerem do którego mam zamiar jechać. Nic nie obiecuje i narzeka, że VP30 jest beznadziejna. Poczytałem jeszcze raz angielskie forum. Piszą, że 125-130 KM można uzyskać jak się wywali kata, wstawi filtr sportowy i chipa zrobi :) Więc tyle ile mi trzeba.
Piszą też o ręcznym podkręceniu turba, w iDT też ręcznie się podkręca?
19 psi to 1.2 bara chyba, tak?
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=247979
Na pewno wam się przyda.
Wszyscy się boją, chyba będę pierwszą osobą w Polsce ze chipowanym iDT.
130 KM i 300 NM i będę miał ogromnego banana na mordzie :mrgreen:

azer - Czw Kwi 22, 2010 13:40

Krzysi3k napisał/a:
Wszyscy się boją, chyba będę pierwszą osobą w Polsce ze chipowanym iDT.130 KM i 300 NM i będę miał ogromnego banana na mordzie :mrgreen:
nie wlewaj sobie :) Chociaż szczerze kibicuje, bo mnie też kusi ;) Ale nie wiem czy nie lepiej wrócić do tematu map. Nie wiem czy wiesz jeden klubowy ma zmienione http://forum.roverki.eu/g...&CID=65&MID=505
Firq - Czw Kwi 22, 2010 13:47

azer napisał,
Cytat:
nie wlewaj sobie

Troche niesmaczna ta wypowiedz, ale chyba nic złego nie miałes na mysli :)
Cytat:
Ale nie wiem czy nie lepiej wrócić do tematu map

Tu właśnie chodzi o zmianę Map wtrysków tzw "chiptuning" nie mówimy tu o chipie z allegro za 700 zł tylko o zmianie map podniesieniu cisnienia doładowania wybebeszeniu kata i innych delikatnych przeróbkach w Roverku
Krzysi3k napisał,
Cytat:
Piszą też o ręcznym podkręceniu turba, w iDT też ręcznie się podkręca?

LEKKO :D

Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 13:56

Do Mariusza skoczyłbym, ale nie jestem pewien czy to zadziała to po 1.
Po 2 będzie trzeba łopatologicznie stwierdzić, bo hamowni Maniek nie ma.
Po 3 jeśli by się okazało, że kicha to mam 400 km i jazdę przez całą Wa-wę w dwie strony do tyłu.
Po 4 tutaj facet specjalnie zrobi dla mnie mapy, poprawi co chcę poprawić jeśli się uda i będzie mam nadzieję więcej mocy ;)
Ja chcę mapy zmienić, a nie oszukiwać komputer jakimś badziewiem ;)

Firq - Czw Kwi 22, 2010 14:03

Krzysi3k napisał,
Cytat:
Ja chcę mapy zmienić, a nie oszukiwać komputer jakimś badziewiem

<foch> ja w 220 sdi ma rezystorek i nie narzekam <foch>

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

w 620 bedzie chip tuning i inne rzeczy :)

Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 14:16

Firq wybacz, bardzo dobry rezystorek, bardzo dobry :lol:
Ile Twój SDi ma KM mniej więcej? Mierzyłeś na hamowni?

olek997 - Czw Kwi 22, 2010 14:19

moze poanowie podsumumy nsze rozwaząnia i ustalmy konkretny plan działania odnośnie zwiększenia mocy
1. chip w firmie goodhope
2 wywalenie kata
3 czyszczenie kolektora
4. podkrecenie turbinki

coś jeszcze? i w jakiej kolejnosci to zrobić
bo ja proponuje wląsnie zoribć takie kompendium wiedzy jak stuningować fachowo bezpiecznie i efektywnie dieselki sdi i idt
mysle ze idea słuszna;)

Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 14:32

Kolejność?
1. Wkładka filtra powietrza sportowa
2. Katalizator wywalić
3. Czyszczenie kolektora
Punkty 1-3 kolejność dowolna.
4. Chip tuning i podkręcenie przez tunera turbiny na 1.2 bara.
Taka kolejność ;)
Powiedzcie mi jeszcze ludzie, czy żeby pozbyć się przepływomierza u siebie musiałbym wstawić pompę VP37 z SDi czy jak? Bo wkurza mnie to urządzenie cholernie, w SDi z tym problemu nie było.

olek997 - Czw Kwi 22, 2010 14:44

mozesz wytłumaczyc co to ejst ten egr i o co chodiz w tym przepływomierzem i skutki działania i skutki braku tych urządzen??
szoso - Czw Kwi 22, 2010 14:44

Krzysi3k napisał/a:
3. Czyszczenie kolektora

tylko weź go wyjmij jak go trzyma wydechowy a śrub od wydechowego wolę nie ruszać
urwałem już jedną śrubę od dolotowego to już mi starczy

olek997 - Czw Kwi 22, 2010 14:45

Krzysi3k, pokaz jakis link do sportowej wkladki filtr apowietrza... jakis stozek to ma byc czy jak bo nie kminie
szoso - Czw Kwi 22, 2010 14:48

filtr K&N nie żaden stożek, normalny filtr, koszt ponad 200zł
Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 14:55

http://moto.allegro.pl/it...rza_kn_k_n.html
A przepływomierz w iDT działa jako czujnik powietrza i przekazuje komputerowi dane, na których podstawie ten dobiera odpowiednią ilość paliwa. Na odpiętym jeździ świetnie na dolnych obrotach, za to dławi się na wyższych. Na przypiętym nawet nowym jest odwrotnie, a po paru miesiącach jest jeszcze gorzej. W SDi przepływka nie miała na to wpływu chyba... tylko EGRem sterowała.
Wie ktoś jak sobie z tym dziadostwem poradzić?

Firq - Czw Kwi 22, 2010 16:08

olek997 napisał,
Cytat:
mozesz wytłumaczyc co to ejst ten egr i o co chodiz w tym przepływomierzem i skutki działania i skutki braku tych urządzen??


EGR zawór który wraca cześć spalin ponownie do komory spalania w celu zmniejszenia zanieczyszczenia spalin pomaga również przy dogrzewaniu auta jego brak skutkuje tym ze auto nie dostaje spalin spowrotem tylko zasysa czyste powietrze do mieszanki paliwowopowietrznej. Są zwolennicy jak i przeciwnicy zaślepiania zaworu EGR
Przepływomierz odczytuje wartość zasysanego powietrza przez silnik wysyła wiadomość do ECU a ten steruje pompą wtryskową wiedząc jaką dawką paliwa podlać wtryski.
Uszkodzony przepływomierz tak jak mówią koledzy mówią cechuje spadek mocy na wyższych obrotach i mocniejszy dół czasami auto zaczyna kopcić :)
zgadzam się z szoso420, żaden stożek bo to nie benzyna tylko sportowy K&N

olek997 napisał,
Cytat:
moze poanowie podsumumy nsze rozwaząnia i ustalmy konkretny plan działania odnośnie zwiększenia mocy
1. chip w firmie goodhope
2 wywalenie kata
3 czyszczenie kolektora
4. podkrecenie turbinki

coś jeszcze? i w jakiej kolejnosci to zrobić
bo ja proponuje wląsnie zoribć takie kompendium wiedzy jak stuningować fachowo bezpiecznie i efektywnie dieselki sdi i idt
mysle ze idea słuszna;)


Myśle ze zanim zabierzemy sie za cokolwiek trzeba by sprawdzić kondycje silnika pod względem ciśnienia sprężania wydajności pompy wtryskowej i wtryskiwaczy a reszta tak jak pisaliście czyli po sprawdzeniu silnika wywalić kata,wyczyścić kolektory, założyć wkładkę K&N następnie chiptuning i dużo rozumu :)

olek997 - Czw Kwi 22, 2010 16:31

szoso420, a te 200zł to na ile mi ten filtr starczy? na jeden rok???? czy jak??? i co on daje???
Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 16:33

Firq napisał/a:
Uszkodzony przepływomierz tak jak mówią koledzy mówią cechuje spadek mocy na wyższych obrotach i mocniejszy dół czasami auto zaczyna kopcić :)

Uszkodzony przepływomierz powoduje, że samochód pali jak smok i jest mułem, na odpiętym idzie dobrze z dołu, a potem traci moc ;)

olek997 - Czw Kwi 22, 2010 16:35

Firq napisał/a:
sprawdzić kondycje silnika pod względem ciśnienia sprężania wydajności pompy wtryskowej i wtryskiwaczy


u każdego mechaniora mi to sprawdzą? czy to jakieogos specjalisty?

Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 16:35

olek997, on jest praktycznie dożywotni :)
Go się myje specjalnym płynem i olejkiem pryska co jakiś czas. Tak jakbyś wymieniał, ja po 10 kkm to robię.

szoso - Czw Kwi 22, 2010 16:36

olek997 napisał/a:
na ile mi ten filtr starczy?

Cytat:
Filtry powietrza firmy K&N posiadają gwarancje na milion mil więc około 1 600 000 kilometrów. Kupując ten filtr będzie to ostatni filtr powietrza zakupiony do twojego auta
Filtr jest wykonany z najwyższej jakości włókien bawełnianych pokrytych specjalnym olejem zapewniającym mu znacznie lepsze oczyszczanie powietrza, rewelacyjną przepustowość powietrza oraz możliwość mycia i wielokrotnego stosowania. Więcej powietrza dostarczonego do silnika pozwala na dostarczenie większej dawki paliwa co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie momentu obrotowego silnika, polepszenie elastyczności pracy silnika i najważniejsze podniesienie mocy silnika. Cały materiał filtrujący jest pokryty z obu stron niesamowicie wytrzymałą siatką metalową. Dzięki temu rozwiązaniowi filtr można czyścić i stosować przez lata. Firma K&N ma taką pewność do jakości swojego produktu że daje gwarancję na milion mil. Sportowe filtry K&N wyparły starej generacji filtry papierowe ze wszystkich sportów motoryzacyjnych. Ta amerykańska firma produkuje filtry dla najlepszych w sportach lądowych, wodnych, powietrznych i śnieżnych

Firq - Czw Kwi 22, 2010 16:38

olek997 napisał,
Cytat:
u każdego mechaniora mi to sprawdzą? czy to jakieogos specjalisty?

u dobrego pompiarza

olek997 - Czw Kwi 22, 2010 16:41

Krzysi3k, radośc ogarnęła moje serce;) w takim razie trzeba zainwestować! mam tyle planó co do tej fory ze finansowo zgine...

[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 17:41 ]
Firq, popytam i sprawdze

Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 16:48

olek997, jeśli ktoś miałby zginąć z forum to ja już bym nie żył ;)
olek997 - Czw Kwi 22, 2010 16:57

Krzysi3k, :) co w furce zmieniałeś? wygłuszałeś moze? ja nad wygłuszeniem też mysle.

Krzysi3k, Firq, szoso420, zajrzyjcie tu jak możeice i się wypowiedzcie
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54599
zależy mi na opini
dzieki!

Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 17:21

Przerabiałem z 25 na ZRa, zacząłem audio robić, felgi nowe 16", lampy + różne inne bajery ;)
A wygłuszać, tak wygłuszałem :)
Taśma dekarska z Leroy Merlin, sporo wolnego czasu, trochę chęci i proszę ;)
Ja wygłuszyłem drzwi x4, słupki między drzwiami, klapę bagażnika pod plastikami i miejsce na koło zapasowe ;)

leszczu - Czw Kwi 22, 2010 17:28

Krzysi3k i jest jakaś poprawa jak wstawiłeś ten filtr K&N
Remigiusz - Czw Kwi 22, 2010 17:30

hehe.. ładnie sie temat rozwija

Krzysi3k,
Co do przepływki to wiesz co sobie jeszcze sprawdź czy masz sprawny zaworek odmy który idzie do czarnej rury gdzie siedzie przepływka.

Bo jedno co ja jeszcze zauważyłem ze moja odma jakoś źle dzialala w 220 bo strasznie była ta czarna rura ssąca do Turbo zaolejona, aż cala przepływka była w oleju mimo ze miałem orig filtry papierowe.

Bo zaślepieniu otwory od odmy do rury ssącej miałem spokój, sucho jak na pustyni było. A opary się w Catch Tanku zbierały :wink:

Przepływka może u ciebie padać z dwóch przyczyn, za dużo oleju na filtrze lub odma źle działa i opary ida do gory do przepływki i się tam osadzają :???:

Co do Chipa lub map to na jedno wychodzi ja do swojej 25 dostalem jak juz pisalem drugi ECU + chipy Tuningowe które muszę jeszcze wlutować i zobaczymy jak będzie 25 śmigać sobie :wink: Kolega mi mówił ze te chipy dają +10KM więcej i gdzieś w granicy 115KM powonieniem się znaleźć. Drugi plus jest ze dodaje jeszcze na niskich biegach wiece NM :mrgreen: Zobaczymy na razie będę śmigał na orig komputerze i jak wlutuje do drugie i zobaczę w tedy różnice :wink:

Co do stożków to w Dieslu nie wiele to daje jedyny minus jest ze tylko głośniej zasysa powietrze nie przyjemnym odgłosem :mrgreen: Mialem w 220 stożek bo musiałem puszkę niestety wywalić bo mi ocierała o weze od klimy. Stożek Simtoy za nie cale 70zl kupiłem w promocji :wink:
Plus tego jest ze nie ma puszki i się szybciej wymienia pasek od strony pompy :mrgreen:




Co do kolejności:
    1. Z tego co pamietam to najpierw się robi Tuning pompy czyli Chip lub mapy :mrgreen: Tak twierdza guru z UK

    2. Podkręcenie Turbo max. do 1.4bara ale spokojnie można na 1.3bara kręcić. 1.1-1.2bar to w sumie w standardzie bylo :wink:

    3. Wywalenie oporów, czyli DECATING i lepszy wydech :wink: Filtr sportowy :wink:

    4. Dalej ja bym jeszcze zrobił tak ze wywalić EGR (zaslepic) oraz zainstalować separator oleju czyli Oil Cacth Tank.

    5. Większy IC zainstalować

    6. Rozfrezowac kanały dolotu:
    Przed:



    Po:


    7. Więcej to bym już raczej nie robił bo spokojne się da gdzies 130KM-150KM tak wyciągnąć

olek997 - Czw Kwi 22, 2010 17:35

Remi55, starmay się stworzyć "biblie" bezpiecznego tuningu sdika i idtika;)
Remigiusz - Czw Kwi 22, 2010 17:41

Ja już mam swoja własną księgę napisana ale po angielsku z rożnych tematów z UK, oraz z Niemiec i z kilku stron o L-serie :wink:

67stron już mam :wink:

Dobre lektory mogę tutaj polecić:
http://www.roverdiesel.co.uk/
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=247979

Tylko trzeba angielski umieć :wink: Ale podstawy są naprawdę dobrze opisane a resztę to szukać. :wink:

Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 17:44

leszczu19901, delikatną różnicę poczułem w dolnych obrotach, szczególnie na odpiętej przepływce ;)
Kiedyś na odpiętej i papierowym był trochę słabszy.
Remi55, właśnie najpierw trzeba wszystko zrobić, a na samym końcu chipować jak samochód już przygotowany.

[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 18:44 ]
Remi55 napisał/a:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=247979

Wkleiłem tu ten link :)

Remigiusz - Czw Kwi 22, 2010 17:50

Krzysi3k, hehehe... zależy jak się na to patrzy ja uważam ze odwrotnie ale to i tak nie ważne :mrgreen:

Najlepiej zrobić wszystko na raz i spokój :razz: w tedy można powiedzieć ze czuć różnice :wink:

A probowales moze takie cos sobie kupic:
http://tuning-diesels.com/Mafam/maproject.htm

ponoć można tym trochę regenerować przeplywke jak czujesz ze gorzej działa po czasie, Anglicy sobie to chwalą :wink:

Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 18:06

A co to za cholerstwo? Podłącza się to pod przepływkę?
Aż mi się nie chce wierzyć w to co piszą... 54 funty... :???:

Remigiusz - Czw Kwi 22, 2010 18:18

Krzysi3k, Jest o tym dużo napisane na forum UK, jest to takie coś ze się wpina pomiędzy przeplywke i wtyczkę. I można regulować sobie impulsy i jak jest trochę padnięta przeplywka to można przez kręcenie jakoś ustawić lepsze wartości żeby działa jak nowa.

Na forum UK pisze ze jak padnie tobie przeplywka to zeby ja wyczyścić i to kupić i można mieć znów sprawne auto.

Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 18:30

Hm... no nie wiem, może się skuszę i znajomy mi przywiezie w wakacje z UK...
Czyli po prostu jak daje zły odczyt to sobie regulujemy aż będzie dla nas najlepiej.
To wszystko co tam napisali to prawda? Bo tak jest na odpiętej przepływce m.in., że idzie ładnie od dołu itp... Jak tak to niezły bajer :)

Firq - Czw Kwi 22, 2010 22:08

ooo tego mi brakowało :) dzięki Remi55, za pomysł na rozfezowanie kanałów dolotowych :D Bedę działał w tym kierunku :)
załozenia dla konia który czeka w garażu na przeszczep
Wywalenie EGR-a
Rozfrezowanie kanałów dolotowych
oczyszczenie kloektorów ssących z nagaru
czyszczenie nastawnika pompy wtryskowej
Narazie teoria ale chce wiekszą dmuchawke zalożyć
sprawdzenie stanu pompy wtryskowej i ciśnienia na poszczególnych tłokach
Ponadto
Filtr K&N
Wiekszy intercooler
wywalenie katalizatora
Chiptuning u goodhope :)
I mysle ze wystarczy :D

Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 22:16

Będziesz pojawiał się i znikał :mrgreen:
Rozfrezowanie kanałów ważne jest?
Bo nie wiem czy się zabierać... i tak 125-130 KM przekraczać nie będę...

Firq - Czw Kwi 22, 2010 22:21

Rozfrezowanie nie zaszkodzi dla silnika ale nie odczuje sie tego pod pedałem :)
Dla wartości 125KM powiedział bym zbędne :)

Remigiusz - Czw Kwi 22, 2010 22:30

Większe Turbo chyba michu1123 założył od Sprintera:

http://forum.roverki.eu/v...p=386155#386155

Najlepiej by jeszcze było kolektor dolotowy wypiaskować w środku żeby było ładnie glatkie :wink:

Wiesz co jeszcze wymień sobie, wężyki które idą do chłodnicy oleju te od oleju :wink:

[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 23:30 ]
Trzeba by jeszcze o proc tego to tak przerobić :razz:

Wieksze IC:



Inne rury dolotu:





Firq - Czw Kwi 22, 2010 22:44

Remi55 napisał,
Cytat:
Wiesz co jeszcze wymień sobie, wężyki które idą do chłodnicy oleju te od oleju

wymieniam wymieniam póki kon nie siedzi w aucie bedę robił wszystko zebym pod maske nie musiał zaglądać (chociaz to uwielbiam)
zdjęcia które wkleiłeś to układanko-zbieranka czy BY Michu1123 ??

Remigiusz - Czw Kwi 22, 2010 23:03

Raczej to:
Firq napisał/a:
djęcia które wkleiłeś to układanko


Gdzie było zjecie ze wszystkim na raz ale nie mogę już znaleźć :neutral:

Tutaj jeszcze są ciekawe wynalazki:








Firq - Czw Kwi 22, 2010 23:10

skąd masz takie fajowskie czary mary zdjęcia :D
Krzysi3k - Pią Kwi 23, 2010 07:39

Pewnie angielskie forum ;)
A myślałeś coś Firq i mocniejszym sprzęgle?

Remigiusz - Pią Kwi 23, 2010 08:50

Krzysi3k napisał/a:
Pewnie angielskie forum ;)

Dokładnie w sumie foty to są Donnydiesla :mrgreen: Od niego kiedyś dostałem pdf jak tuningować Rover SD :wink:

Krzysi3k napisał/a:
A myślałeś coś Firq i mocniejszym sprzęgle?

Anglicy maja jakies sprzęgło do PG1 z Kevlar tylko nie wiem gdzie takie można kupić tutaj w Polsce :/
http://forums.mg-rover.or...d.php?p=2633789

Firq - Pią Kwi 23, 2010 12:04

Krzysi3k, moge myśleć o mocniejszym sprzęgle ale sadze ze na etapie myślenia pozostanę gdyż w Polsce ciężko o takie rzeczy...
Ogólnie jak wchodzi się do sklepu motoryzacyjnego i pyta o jakaś cześć gość prosi o markę i wtedy pada magiczne słowo Rover to z góry zakłada ze nie ma tego dlatego teraz jak ide do sklepu moto i chce coś do r600 i pyta cie ktoś o markę to mowie ACCORD hehe to zaczynają szukać :) i jak już znajdą i wiem ze pasuje to mowie "żartowałem do Rovera, ale będzie pasowała " :D :mrgreen: :mrgreen:

olek997 - Pią Kwi 23, 2010 15:15

Firq, hahaha skąd ja to znam:)
Krzysi3k - Pią Kwi 23, 2010 15:29

Taaa, spróbujcie powiedzieć MG ZR... To usłyszycie "a co to?" :P
Remigiusz - Pią Kwi 23, 2010 15:38

Krzysi3k napisał/a:
MG ZR


Raz ktoś tak pytaj w Austrii w sklepie to szukali w częściach Mercedesa i nie mogli znaleźć :mrgreen: powiedzieli ze takie auto nie istnieje :shock:

olek997 - Pią Kwi 23, 2010 17:47

i to właśnie chodzi panowie;) mamy wyjątkowe fury:) a nie 10 milionów bawar trójek;)
leszczu - Pią Kwi 23, 2010 18:04

olek997 napisał/a:
a nie 10 milionów bawar trójek;)

lub czwórek :mrgreen:

tronsek - Pią Kwi 23, 2010 18:17

leszczu19901 napisał/a:
olek997 napisał/a:
a nie 10 milionów bawar trójek;)

lub czwórek :mrgreen:

...tudzież takie badziewie, jak Audi A9.... :mrgreen:

olek997 - Pią Kwi 23, 2010 21:26

A9:P
Firq - Sob Kwi 24, 2010 09:39

No panowie takie są fakty :) A tak w ogóle ne wiedziałem ze nie tylko ja robie takie triki na "ACCORDA" hehe bo widzę, że olek997, Krzysi3k, i pewnie jeszcze dużo innych osób robi tak jak ja :D
Krzysi3k - Sob Kwi 24, 2010 10:41

Ja jak o pierdółki do silnika pytam to Honda Civic 2.0 diesel :mrgreen:
Potem też mówię, że do Rovera i że pasuje :P
Facet w sklepie tylko "oo rzeczywiście" i od tej pory już wie :P

Firq - Sob Kwi 24, 2010 11:38

:mrgreen: Czasem to może świadczyć o braku wykwalifikowania sprzedawcy :mrgreen:
Yrek - Nie Kwi 25, 2010 21:26

Faktycznie, w wielu sklepach jak usłyszą słowo klucz: ,,ROver" to z góry zakładają, że nic do czegoś takiego się nie znajdzie.
olek997 - Pon Kwi 26, 2010 19:52

no dokładnie;/ kiedys zrobiłem jazde w sklepie bo mówie ile rzorzad do rovera 600 sdi a oni do mnie że 1500zł.... pytam a ile do accord tdi z 97roku V generacji? a oni 500zł.... zarobiłem niesamowita jazde... od tej pory juz mnie znają i znają mój samochód i nagle skończyly się problemy (drogo, nie ma, nie będzie)

[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 20:52 ]
panowie a odnośnie teog naszego pisania tunignu do sdi to ktoś z was stosowal albo zna kogoś kto sotosował MODYFIKATOR PLUS albo MAGNETYZERY? to działa czy nie? bo może jakwstawimy sportowy filtr, wytniemy kata, podkręcimy turbo, wyczyścimy klektor i poddamy maszyny chipowaniu to da jakiś dodatkowy lepszy efekt?

Krzysi3k - Czw Maj 27, 2010 14:45

Jako, że może nie każdy zagląda do działu "Tuning Mechaniczny" zapytam się tutaj.
Jako decat pipe dać kwasówkę fi60 czy tak jak spotkałem sie jeszcze fi62,5?
Byłem na chip tuningu, ale muszę jeszcze parę rzeczy zrobić jak wywalenie kata i wstawienie mbc to dociągnie mam nadzieję do tych 130 KM bez ruszania już map. Na razie niecałe 127 KM. Poza tym bez kata może będzie turbo "wcześniej wstawało" ;)

olek997 - Pią Maj 28, 2010 00:18

gdzie czipa robiles????? jak wywalisz katato napisz koniecznie jakiej srednicy rure dawaleś i cyz strumienice czy zwykłą
HuMaX - Pią Maj 28, 2010 14:12

Tez chetnie sie dowiem co zrobiles i jakim kosztem ;)
azer - Pią Maj 28, 2010 14:28

olek997, HuMaX, http://forum.roverki.eu/v...p=505420#505420
Krzysi3k - Pią Maj 28, 2010 15:49

Robiłem to pod Białymstokiem w Tykocinie. Poniżej 1000 zł, bo Zaprzal mnie prosił, żeby nie podawać dokładnej ceny.
Właśnie chcę jechać po tą rurę, ale skoro nikt nie odpowiedział to będę musiał zmierzyć i policzyć sam :)