|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Ułamany tłok urwane zawory - jaka przyczyna? rozrząd?
PeeKa - Sro Wrz 30, 2015 12:32 Temat postu: [R25] Ułamany tłok urwane zawory - jaka przyczyna? rozrząd? Witam jako nowy posiadacz roverka.
Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem, oddałem je do naprawy - wymieniono uszczelke pod głowicą (głowica została splanowana) i rozrząd (pompa wody, pasek, rolka).
Na drugi dzień po odebraniu z naprawy nie odpalił. Po rozebraniu okazało się, że zawory zderzyły się z trzecim tłokiem robiąc spustoszenie.
Co mogło być tego przyczyną?
bociannielot - Sro Wrz 30, 2015 12:43
No na to to wygląda że mechanik wisi Ci nowy silnik
PeeKa - Sro Wrz 30, 2015 12:55
bociannielot napisał/a: | No na to to wygląda że mechanik wisi Ci nowy silnik |
Co mogło być przyczyną?
Teza mojego mechanika jest taka, że może poprzednio ktoś wlał moto-doktora, który skleił panewkę i doprowadził do kolizji w silniku.
Będzie to weryfikować dopiero, jak rozbierze dół silnika to postawi diagnoze.
Ja zastanawiam się jednak, czy montaż rozrządu nie został jakoś spaprany...
bociannielot - Sro Wrz 30, 2015 12:56
mototdoktor to zuo ale zeby panewki sklejał
PeeKa - Sro Wrz 30, 2015 13:03
bociannielot napisał/a: | mototdoktor to zuo ale zeby panewki sklejał |
Cóż, to jest tylko teza - może dzisiaj mechanik powie co innego.
Ja potrzebuje jednak znać potencjalne przyczyny rozwalenia tłoka, żeby wiedzieć jak rozmawiać z mechanikiem.
slax - Sro Wrz 30, 2015 13:16
Mechanik spartolił rozrząd i tyle, ale ja nie dał bym mu tego rozbierać bo potem nic już nie będzie wiadomo, a powie Ci tak żeby nie była jego wina
Wstawiłeś na wymianę uszczelki, auto miało działać, nie działa więc niech teraz poprawia po sobie
bociannielot - Sro Wrz 30, 2015 13:25
powiedz ze zasiegnales opini i wisi Ci nowy silnik jak bedzie sie opiral strasz go smialo rzecznikiem praw konsumenta, sadem, jak Ci papiera na naprawe nie dal to nawet skarbówką, gosc leci w narzad i tyle
PeeKa - Pią Paź 02, 2015 08:55
Wersja mechanika: przytarlo panewke, nie jego wina...
slax - Pią Paź 02, 2015 09:16
Jedz do innego warsztatu niech się wypowiedzą, biedzisz wiedział na czym stoisz i czy faktycznie ścigać partacza o nowy silnik
bociannielot - Pią Paź 02, 2015 09:18
#!$#$@*a nie ze nie jego wina dziad @#$!@%
MultecFSO - Pią Paź 02, 2015 10:57
A co ma za przeproszeniem panewka do kolizji zaworów z tłokiem...
Baran źle poskładał rozrząd, doszło do kolizji, urwały się zawory - zapewne wydechowe i zrobiły totalne spustoszenie. Ewentualnie jeśli były wyjmowane z głowicy to źle zapiął "pastylki" i zawór/y wpadły do komory.
leszczu - Pią Paź 02, 2015 11:33
Jeśli dalej będzie się upierał przy swoim to zostaje Ci tylko wynajęcie rzeczoznawcy i sąd.
PeeKa - Wto Paź 13, 2015 08:40
Dziekuje za dotychczasowe odpowiedzi.
Na konfrontacje z mechanikiem jednak nie poszedlem, mam nadzieje, ze na kompromisie jaki z nim ustalilismy nie wyjde najgorzej.
Planuje kupic silnik na przekladke.
Pytanie: Czy kazdy silnik 16K4F podejdzie? Co oznaczaja kolejne znaki w numerze (stary silnik ma 16K4FN20)?
sTERYD - Wto Paź 13, 2015 09:11
tak, tylko może być potrzeba przełożyć wałek ssący z Twojego.
PeeKa - Wto Paź 13, 2015 09:19
sTERYD napisał/a: | tak, tylko może być potrzeba przełożyć wałek ssący z Twojego. |
Hmm, rozbieranie kupionego silnika to rzecz, ktorej chcialbym uniknac.
slax - Wto Paź 13, 2015 11:37
Mozesz kupić nowszą k serie np z rovera 45, ale wtedy trzeba będzie przełożyć wałek ssący tak jak pisze steryd, Twój silnik jest na kopułce a nowsze na module zapłonowym i nie mają miejsca na kopułkę i palec rozdzielacza. I pamiętaj żeby na wszelki wypadek przełożyć koło zamachowe, bo możesz potem nie odpalić silnika
PeeKa - Wto Paź 13, 2015 12:42
slax napisał/a: | Mozesz kupić nowszą k serie np z rovera 45, ale wtedy trzeba będzie przełożyć wałek ssący tak jak pisze steryd, Twój silnik jest na kopułce a nowsze na module zapłonowym i nie mają miejsca na kopułkę i palec rozdzielacza. I pamiętaj żeby na wszelki wypadek przełożyć koło zamachowe, bo możesz potem nie odpalić silnika |
Hmm, no nie jest tak. Moj silnik nie ma kopulki tylko dwie cewki.
Co w takim razie?
slax - Wto Paź 13, 2015 13:20
PeeKa, oj, przepraszam ty masz R25, cały czas miałem w głowie ze masz r200 to w takim razie, powinna podejść każda k seria, ewentualnie jak kupisz starszą to będzie Ci wystawał wałek na palec rozdzielacza Pamiętaj tylko o tym kole zamachowym Może róznic sie wycięciami na czujnik położenia wału, wtedy silnik nie odpali i trzeba będzie znów skrzynie zwalać
Jest jeszcze taki myk ZTCP, ze nowsze eR z k seria miały inna skrzynie biegów fordowska IB5 zdaje się, tylko nie wiem czy w takim przypadku różnica jest w mocowaniach bloku czy dopasowany jest dzwon skrzyni do każdej serii k. sprawdź na wszelki wypadek jaką masz skrzynie, ewentualnie poszukaj info czy blok nie rożni się przypadkiem w zależności od skrzyni, na forum bankowo jest info na ten temat
MultecFSO - Wto Paź 13, 2015 13:33
Jeśli kupisz silnik z okolic 2000roku to wystarczy przełożyć pokrywkę z cewkami i czujnikiem położenia wałka. Jeśli starszy to do przełożenia jest wałek wydechowy - półksiężyc pod czujnik wałka, brak go w starszych silnikach. Jeśli młodszy no to wejdzie bez żadnych zmian.
Blok jest taki sam, żadnych różnic w rozstawie śrub nie było. Koło zamachowe IB5 ma taką samą ilość znaków pod czujnik, ale ma większą średnicę wieńca zębatego rozrusznika, dlatego po kupni silnika polecam się upewnić czy koło na nowym silniku jest to samo i ewentualnie przełożyć ze starego jeśli się różni.
slax - Wto Paź 13, 2015 14:07
MultecFSO, A dlaczego wałek wydechowy?
sTERYD - Wto Paź 13, 2015 15:18
ze względu na czujnik położenia wałka rozrządu.
MultecFSO - Wto Paź 13, 2015 19:04
slax - Wto Paź 13, 2015 19:13
ok, nie miałem do czynienia z k seria na cewkach, stad pytanie
|
|