Zobacz temat - [R75 CDT] dziwne wycie przy dodawaniu gazu i w trakcie jazdy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 CDT] dziwne wycie przy dodawaniu gazu i w trakcie jazdy

cin1391 - Pon Mar 14, 2016 15:48
Temat postu: [R75 CDT] dziwne wycie przy dodawaniu gazu i w trakcie jazdy
Witam.
Od jakiegoś czasu, gdy auto już osiągnie temperaturę optymalną, pojawia się dziwne wycie. Oto filmik:
https://youtu.be/Bj17TFWYGBQ

Wycie towarzyszy jeździe ze stałą prędkością, a pojawia się gdy silnik wejdzie na obroty około 2000 i więcej. Objaw wygląda tak - jadę sobie 60 kmh na 3 biegu i słyszę jednostajne wycie. Puszczam gaz - nadal wyje ale powoli cichnie. Gdy wcisnę sprzęgło i zaczynam hamować, wycie nagle zanika i pojawia się, gdy znów jadę z kbrotami w okolicy 1800+.

Co to może być? Szukałem wszędzie nieszczelności i nic nie znalazłem. Auto nie kopci na czarno.

karolj - Pon Mar 14, 2016 20:42

Cześć, mam chyba to samo. Tak samo brzmi to wycie. Opisywałem problem tutaj: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=99948

Na naszym forum temat chyba w ogóle nieznany. Coś więcej jest na angielskich forach, ale też nikt na 100% nie wie co to. Planuję kiedyś wyczyścić regulator wysokiego ciśnienia.

wellman - Pon Mar 14, 2016 20:51

cin1391, też to mam. Tyle, że słychać głównie przy przegazowaniu na luzie, gdy wskazówka obrotomierza opada. Trzeba się skupić, żeby usłyszeć, więc w codziennej eksploatacji nie przeszkadza. :-)

Obstawiam, że jest to dźwięk wydawany przez turbinę, ale niekoniecznie musi oznaczać coś złego. Mój Rrr też nie kopci, przyspiesza ładnie, nie ma się do czego przyczepić.

karolj - Pon Mar 14, 2016 21:30

wellman, no właśnie też na początku myślałem, że to albo nieszczelność na intercoolerze, albo turbina. Ale nie.

Przeczytaj sobie angielskie forum z mojego tematu w linku, który podałem. Anglicy dość solidnie przebadali sprawę, podobno kwestia rezonansu przewodów paliwowych wysokiego ciśnienia - pokrywa się z częstotliwością z jaką działa regulator. Pytanie tylko co zrobić, żeby tego nie było ;)

[ Dodano: Pon Mar 14, 2016 21:30 ]
A, jeszcze jedno - u mnie to jest wyraźniej słyszalne jak jest ciepło, w zimie w zasadzie tego nie miałem.

wellman - Pon Mar 14, 2016 21:58

karolj, miałem ostatnio czyszczony zawór na pompie CR (to masz na myśli pisząc o regulatorze?), czujnik na listwie, czujnik doładowania, turbinę, wymieniony przewód podciśnienia, nową pompkę progową, nowy filtr paliwa. Dźwięk nadal jest dokładnie taki jak był, bez zmian. :-)

Czytam właśnie ten temat u anglików. Niektórzy wysuwają wniosek, że może mieć to coś wspólnego z tym, że mamy dwie pompki paliwa i nasileniem objawu, gdy bak jest w przynajmniej połowie pusty.

karolj - Pon Mar 14, 2016 22:09

wellman, tak, to miałem na myśli pisząc o regulatorze. Hmm... ja mam jedną pompkę (polift) - rozkminiali, że to jest problem poliftów, bo one mają jedną pompkę. Ale doszli do wniosku, że nie, bo i przedlifty mają ten sam problem czasami.

Może rzeczywiście coś z paliwem, pompkami i filtrami - tak jak pisałem w poprzednim temacie - jak wymieniłem filtr paliwa na nowy, to buczenie przez jakiś czas nie występowało.

wellman - Pon Mar 14, 2016 23:34

Jeśli to miałoby coś wspólnego z filtrem to może to on w jakiś rezonans wpada w tej swojej obejmie? Albo coś w okolicy zaworka zwrotnego?

Z innej beczki - jak jest skonstruowane wnętrze tej nakrętki na filtr paliwa, w której mamy gniazda na szybkozłączki i czujnik ciśnienia paliwa?

cin1391 - Wto Mar 15, 2016 07:09

Panowie, a może jakieś podciśnienie? Zaślepiłem wężyk od EGR i właściwie od wtedy zaczęło się pojawiać to wycie.

Ponadto wężyk idący z zaworka podciśnienia do tego trójnika Pierburg jest dziwnie spłaszczony, jakby zassany... Muszę wszystkie wężyki podciśnienia posprawdzać.

[ Dodano: Wto Mar 15, 2016 07:09 ]
wellman napisał/a:
zytam właśnie ten temat u anglików. Niektórzy wysuwają wniosek, że może mieć to coś wspólnego z tym, że mamy dwie pompki paliwa i nasileniem objawu, gdy bak jest w przynajmniej połowie pusty.


Ja mam cały czas właściwie pełen bak i ilość paliwa nie ma znaczenia-problem występuje zawsze, a nasila się, gdy na dworze jest ciepło / gdy silnik się nagrzeje. Apogeum głośności, że przeszkadza nawet przy monotonnej jeździe równą prędkością jest, gdy silnik osiągnie 90*C

karolj - Wto Mar 15, 2016 08:46

wellman napisał/a:
Z innej beczki - jak jest skonstruowane wnętrze tej nakrętki na filtr paliwa, w której mamy gniazda na szybkozłączki i czujnik ciśnienia paliwa?

Nie mam pojęcia...

cin1391 napisał/a:
Panowie, a może jakieś podciśnienie? Zaślepiłem wężyk od EGR i właściwie od wtedy zaczęło się pojawiać to wycie.

Ja też mam niby zatkany ten wężyk, ale w moim przypadku to chyba się pojawiło dużo wcześniej przed jego zaślepieniem.

longer86 - Wto Mar 15, 2016 09:57

nie przysłuchiwałem się, bo wyłączony EGR mam w ECU... ale tam jest podciśnienie, wężyk może się zasysać, jest tam też elektrozaworek... jesli nie ma ską brać powietrza to może wydawać dziwne dzwieki.

najprościej sprawdzić podłączając podciśnienie tak jak powinno być

wellman - Wto Mar 15, 2016 21:21

Sprawdziłem przed chwilą dokładnie u siebie. Rzeczywiście delikatne "uuuuuuu" pojawia się tylko na ciepłym silniku i tylko, gdy wskazówka obrotomierza przekracza 2000 obr. Wcześniej jest cisza.

Zatem cokolwiek to powoduje, "aktywuje" się powyżej tej granicy.

karolj - Pią Kwi 08, 2016 13:02

Jakieś pomysły Panowie? :)
cin1391 - Pią Kwi 08, 2016 13:17

Brak pomysłów. Ale stawiam na jakieś podciśnienia.
MaReK - Sob Kwi 09, 2016 12:08

Po zmianie tłumika na taniego Płuciennika mam podobne spostrzeżenia co Wy :)
Między 2-2,5 tyś. obr. mam właśnie takie "łuuu". I stało się to za raz po zmianie wydechu. Muszę go chyba wywalić i wstawić Walkera ;)

longer86 - Sob Kwi 09, 2016 12:13

wstaw tłumik z BMW i za 60 zł masz sprawę z głowy
Punx - Sob Kwi 09, 2016 14:05

A propos tłumika końcowego/wydechu z BMW, to co wg Was bedzie lepsze/cichsze:

1. Jednorurowy z 320d
2. Dwururowy z 330d + przelotka w kształcie Y

?

Ten drugi dedykowany do 160-180km ... Chyba lepiej tlumi tylko czy nie bedzie "dusil" auta o mocy 150km bo do tyle max mozna 75 w automacie zwitaminizować

karolj - Nie Cze 12, 2016 01:53

MaReK napisał/a:
Po zmianie tłumika na taniego Płuciennika mam podobne spostrzeżenia co Wy :)
Między 2-2,5 tyś. obr. mam właśnie takie "łuuu". I stało się to za raz po zmianie wydechu. Muszę go chyba wywalić i wstawić Walkera ;)


Ale to dzieje się przy puszczaniu gazu? U mnie tak przynajmniej jest. Jeśli tylko chociaż minimalnie dotknę gaz, żeby choć troszkę przyspieszyć, to huczenie znika. Huczy tylko przy hamowaniu silnikiem. Może to coś z ma wspólnego ze sterowaniem turbiny? Albo stopniowo przytykający się katalizator? Bo mam wrażenie, że z czasem się to trochę nasila.

Zdjąłem ostatnio wtyczkę z elektrozaworu EGR, bo pomyślałem, że może faktycznie gdzieś tam pojawia się podciśnienie do sterowania EGR, ale niestety nic to nie zmieniło. Denerwujące jest to huczenie...

cin1391 - Pon Cze 13, 2016 06:28

MaReK napisał/a:
Po zmianie tłumika na taniego Płuciennika mam podobne spostrzeżenia co Wy :)
Między 2-2,5 tyś. obr. mam właśnie takie "łuuu". I stało się to za raz po zmianie wydechu. Muszę go chyba wywalić i wstawić Walkera ;)


Ja mam oryginał i też to buczenie ciągle jest. Nie ma go, gdy przyspieszam, pojawia się, gdy jadę jednostajnie w zakresie 2200 - 2700 obrotów, albo gdy puszczę gaz. W momencie wciśnięcia hamulca bądź sprzęgła "łuuuuu" znika.

prebenny - Pon Cze 13, 2016 07:56

cin1391 to się dzieje na włączonej/wyłączonej klimie? Może kompresor?
cin1391 - Pon Cze 13, 2016 08:37

prebenny napisał/a:
cin1391 to się dzieje na włączonej/wyłączonej klimie? Może kompresor?


Klima wyłączona, bo nienabita jeszcze :P

karolj - Pon Cze 13, 2016 14:57

Sprawdziłem u mnie - klima nie ma żadnego wpływu na buczenie. Wydech też mam oryginalny. Trochę szkoda mi go ciąć, żeby prawdopodobnie i tak się przekonać, że to jednak coś innego :-)