Zobacz temat - [R414] z 1.4 na 1.6 pytanko
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] z 1.4 na 1.6 pytanko

Wiesia92 - Nie Mar 27, 2016 10:25
Temat postu: [R414] z 1.4 na 1.6 pytanko
Witam pytanko czy gdybym chciał zrobić swapa na 1.6 to wystarczy ze zmienię blok silnika? Podobno słyszałem że głowica z 1.4 16v podchodzi do bloku z 1.6. Coś jeszcze trzeba zmieniać do tego swapa?
maniu48 - Nie Mar 27, 2016 12:26

Chyba nie, ale zwróć uwage na koło zamachowe, najlepiej przelozyc to z silnika 1,4 wraz z czujnikiem polozenia walu.
dawidek126 - Pon Mar 28, 2016 15:21

według mnie należy wymieni cały słupek razem z wiązką elektryczną i ecu... nie lepiej od razu na 1,8 z skrzynia i półosiami??
BigBoyPL - Pon Mar 28, 2016 15:36

dawidek126, niby dlaczego miałby te wszystkie rzeczy wymieniać ?
dawidek126 - Pon Mar 28, 2016 15:48

ja robiłem swap na 1,8 to wymieniałem kompletny silnik razem ze skrzynią wiązka i ecu. W 1,6 miałem problem z kołem zamachowym coś nie pasowało ... zrobi jak będzie chciał. moim zdaniem jak ktoś decyduje się na swap to lepiej brać pod uwagę 1,8 niż 1,6. niema aparatu inny układ zapłonowy i ecu na sekwencyjnym wtrysku a nie na full group.... decyzja należy do niego:)
BigBoyPL - Pon Mar 28, 2016 16:19

To że ty masz mems 3 nie znaczy że każdy mieć musi.
Poszukaj sobie info na temat rovera 200 1.8 MPI albo MGF 1.8 MPI na czym one niby miałyby działać ? Siedzi tam normalny MEMS 1.9 i aparat zapłonowy. Zobacz ile lata polonezów z silnikiem 1.8 a z ecu z poldka 1.4 ;]

dawidek126 - Pon Mar 28, 2016 18:04

to tylko moje zdanie nie musisz sie z nim zgadzać. tak siadam i już szukam:)
Wiesia92 - Wto Mar 29, 2016 07:12

fajnie panowie dziękuje za pomoc nie rozumiem tego pisze ze chce przejść z 1.4 na 1.6 a wy mi piszecie o 1.8 no ludzie ogarnijcie temat.Jeszcze raz zadam pytanie:

jeśli kupuje blok z 1.6 to co muszę zmienić jeszcze by to wszystko trzymało sie kupy? podejdzie głowica z 1.4?

zacekpl - Wto Mar 29, 2016 11:27

Wiesia92 napisał/a:
jeśli kupuje blok z 1.6 to co muszę zmienić jeszcze by to wszystko trzymało sie kupy? podejdzie głowica z 1.4?


Nic, wszystko podejdzie. Można nawet smigać a ECU z 1.4 bo mapa paliwa i zapłonu jest bardzo podobna. Do pełni szczęścia ecu też mozna zmienić.

Wiesia92 - Wto Mar 29, 2016 11:47

a powiedzcie mi jak mam problem z map sensorem co jest w ecu to da sie go naprawić? bo wiem tyle ze jest zabudowany w kompie. i nastepne pytanie czy po wymianie ECU co z imo?
ADI-mistrzu - Wto Mar 29, 2016 13:20

Da się wymienić map sensor, tylko będzie wtedy na zewnątrz.
Gdzieś na forum opisywałem jak i pokazywałem zdjęcia.

Wiesia92 - Wto Mar 29, 2016 15:28

no właśnie szukam i nie umiem tego tematu wyszperać nawet w kaciku zrób to sam tego nie ma:D
BigBoyPL - Wto Mar 29, 2016 19:36

Zobacz jakie są ceny na MKC104032. To od razu zapewni ci mapę taką jak fabryka nakazała a i rozwiąże sprawę MAP sensora.
Żeby działało immo trzeba z twojego ECU przelutować kostkę 93C46. Ewentualnie prosiłbym o weryfikację mojej wypowiedzi ;p

Wiesia92 - Sro Mar 30, 2016 15:20

to mam rozumieć że mam kupić takie ecu z takim kodem i będzie wszystko działać?

[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 15:20 ]
a powiedzcie mi jak mam poznać przy zakupie bloku silnika ze to faktycznie 1.6?:D

BigBoyPL - Sro Mar 30, 2016 16:05

Nie da się tego poznać bo blok od 1.1 do 1.8 jest taki sam. Na bloku jest numer silnika ale i to nie daje 100% pewności.
Wiesia92 - Sro Mar 30, 2016 18:12

czyli nie ma zadnych cech charakterystycznych wiec kupuje kota w worku
dawidek126 - Sro Mar 30, 2016 18:23

według intercars silnik 1,4 ma oznaczenie na bloku 14K4F, silnik 1,6 16K4F , silnik 1,8 18K4F. trzeba zmierzyć średnice tłoków bo pewnie jest różna w zależnosci od pojemnosci. Dobre silniki tego powertraina : te same głowice, identyczne bloki, te same sterowniki:)

[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 18:23 ]
1,6 i 1,8 średnica cylindra 80mm a silnik 1,4 średnica 75mm. tak podaje katalog tecdoc.

zacekpl - Czw Mar 31, 2016 00:01

dawidek126 napisał/a:
według intercars silnik 1,4 ma oznaczenie na bloku 14K4F, silnik 1,6 16K4F , silnik 1,8 18K4F. trzeba zmierzyć średnice tłoków bo pewnie jest różna w zależnosci od pojemnosci. Dobre silniki tego powertraina : te same głowice, identyczne bloki, te same sterowniki:)

[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 18:23 ]
1,6 i 1,8 średnica cylindra 80mm a silnik 1,4 średnica 75mm. tak podaje katalog tecdoc.


Patrzysz po kodzie silnika, ale np VVC ma 18K4K, tylko jego łatwo rozpoznac i bez tego ;) Ogolna zasada jest taka, że 1.8 ma od strony sprzęgła na wale otwór 22 mm a 1.6/1.4 ma otwór 14 mm. To dlatego, że 1.8 montowali tylko ze skrzyniami manualnymi PG1 a 1.4/1/6 z R65. Jakies tam wyjątki się zdarzały, ale to dość rzadkie przypadki.

Wiesia92 - Czw Mar 31, 2016 07:28

zacekpl napisał/a:
dawidek126 napisał/a:
według intercars silnik 1,4 ma oznaczenie na bloku 14K4F, silnik 1,6 16K4F , silnik 1,8 18K4F. trzeba zmierzyć średnice tłoków bo pewnie jest różna w zależnosci od pojemnosci. Dobre silniki tego powertraina : te same głowice, identyczne bloki, te same sterowniki:)

[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 18:23 ]
1,6 i 1,8 średnica cylindra 80mm a silnik 1,4 średnica 75mm. tak podaje katalog tecdoc.


Patrzysz po kodzie silnika, ale np VVC ma 18K4K, tylko jego łatwo rozpoznac i bez tego ;) Ogolna zasada jest taka, że 1.8 ma od strony sprzęgła na wale otwór 22 mm a 1.6/1.4 ma otwór 14 mm. To dlatego, że 1.8 montowali tylko ze skrzyniami manualnymi PG1 a 1.4/1/6 z R65. Jakies tam wyjątki się zdarzały, ale to dość rzadkie przypadki.




przepraszam ale co twoja wypowiedz wnosi do tematu postu?

[ Dodano: Czw Mar 31, 2016 07:28 ]
to tylko patrzeć po średnicy tłoka tak?

zacekpl - Czw Mar 31, 2016 20:48

Wiesia92 napisał/a:
zacekpl napisał/a:
dawidek126 napisał/a:
według intercars silnik 1,4 ma oznaczenie na bloku 14K4F, silnik 1,6 16K4F , silnik 1,8 18K4F. trzeba zmierzyć średnice tłoków bo pewnie jest różna w zależnosci od pojemnosci. Dobre silniki tego powertraina : te same głowice, identyczne bloki, te same sterowniki:)

[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 18:23 ]
1,6 i 1,8 średnica cylindra 80mm a silnik 1,4 średnica 75mm. tak podaje katalog tecdoc.


Patrzysz po kodzie silnika, ale np VVC ma 18K4K, tylko jego łatwo rozpoznac i bez tego ;) Ogolna zasada jest taka, że 1.8 ma od strony sprzęgła na wale otwór 22 mm a 1.6/1.4 ma otwór 14 mm. To dlatego, że 1.8 montowali tylko ze skrzyniami manualnymi PG1 a 1.4/1/6 z R65. Jakies tam wyjątki się zdarzały, ale to dość rzadkie przypadki.




przepraszam ale co twoja wypowiedz wnosi do tematu postu?

[ Dodano: Czw Mar 31, 2016 07:28 ]
to tylko patrzeć po średnicy tłoka tak?


Jakbyś przeczytał mój post dokładnie to nie musiałbyś zadawać kolejnych pytań, napisałem dokładnie czym się różni 1.6 od 1.8. Średnicę cylindra oba mają taką samą, różnica jest w długości wykorbienia wału korbowego. A nawet jeśli ta średnica byłaby różna, to co, do sprawdzenia zdejmowałbyś głowicę ?

Wiesia92 - Sro Kwi 06, 2016 12:09

Jakbyś przeczytał mój post dokładnie to nie musiałbyś zadawać kolejnych pytań, napisałem dokładnie czym się różni 1.6 od 1.8. Średnicę cylindra oba mają taką samą, różnica jest w długości wykorbienia wału korbowego. A nawet jeśli ta średnica byłaby różna, to co, do sprawdzenia zdejmowałbyś głowicę ?[/quote]

kolego ale to chyba ty coś zle rozumiesz pisze ze chce kupić blok silnika to czemu mówisz mi o zdejmowaniu głowicy? Mówię chce KUPIĆ SAM BLOK:D a po za tym nie miałem nigdy 1.8 wiec porównanie czegoś czego nie mam z czymś czego nie mam mija sie z celem twojej wypowiedzi:) napisałem ze chce zrobić przekładke z 1.4 na 1.6 wiec idac tym tropem jest szansa że bede mógł porównać dwa bloki:)

[ Dodano: Sro Kwi 06, 2016 12:09 ]
a jak jest najpewniejsza ta srednica tłoka to na to bede patrzał

zacekpl - Sro Kwi 06, 2016 13:59

Skoro wiesz wszystko lepiej to szukaj samego bloku, a moze nawet nawet samych tulei i tłoków ? ;) Nikt nie zdejmuje głowicy z silników dla zabawy, najczęsciej to śmietniki po przegrzaniu. Patrzaj sobie dalej, pozdro.
MultecFSO - Sro Kwi 06, 2016 17:55

zacekpl napisał/a:
dawidek126 napisał/a:
według intercars silnik 1,4 ma oznaczenie na bloku 14K4F, silnik 1,6 16K4F , silnik 1,8 18K4F. trzeba zmierzyć średnice tłoków bo pewnie jest różna w zależnosci od pojemnosci. Dobre silniki tego powertraina : te same głowice, identyczne bloki, te same sterowniki:)

[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 18:23 ]
1,6 i 1,8 średnica cylindra 80mm a silnik 1,4 średnica 75mm. tak podaje katalog tecdoc.


Patrzysz po kodzie silnika, ale np VVC ma 18K4K, tylko jego łatwo rozpoznac i bez tego ;) Ogolna zasada jest taka, że 1.8 ma od strony sprzęgła na wale otwór 22 mm a 1.6/1.4 ma otwór 14 mm. To dlatego, że 1.8 montowali tylko ze skrzyniami manualnymi PG1 a 1.4/1/6 z R65. Jakies tam wyjątki się zdarzały, ale to dość rzadkie przypadki.


Wszystko fajnie ale od 1998 (wprowadzenie alu miski do 1,4/1,6 i autonapinacza) każde K16 ma otwór w wale o średnicy 22mm.

Ogólnie operacja jest prosta. Kupujesz 1.6 (16K4F) nic nie trzeba mierzyć cudować, bo szanse że trafi się 1.4 albo 1.8 w bloku 1.6 są raczej niewielkie. Sprzęgło i koło zamachowe powinno być to samo, a jeśli się czymś różni to możesz założyć ze swojego silnika. Do tego wtryskiwacze z dawcy, sterownik i tak jak kolega wyżej podpowiadał przelutować kość 93C46 i tyle.

A patrząc na średnicę tłoka to możesz kupić równie dobrze i 1.8 - inne korbowody i wał od 1.6... zewnętrznie nawet po zdjęciu głowicy nie ma możliwości odróżnienia obu. Chyba że silnik ma blaszaną miskę to wtedy bankowo 1.6...

slax - Sro Kwi 06, 2016 19:07

Dajcie spokój, kolega Wiesia92 nic nie wie na temat tych samochodów, a silniki chce przekładać :d Do mnie pisał o info o soczewkach w r 400, wysłałem mu wyniki z szukajki z gugla, żeby sobie zobaczył na czym to polega a i tak nie potrafił znaleźć odpowiedzi na proste pytania.

A co dopiero tłumaczyć co pasuje a co nie

Dostałeś kolego odpowiedz na Twoje pytanie już w którymś z pierwszych postów, zarówno jak rozpoznać silniki i co pasuje a co nie. Juz nie wspomnę, że potrzebne Tobie informacje oraz wiele innych znajdziesz z pewności na forum. Nie rozumiem w czym problem? Jak chcesz SWAP to oddaj auto do kumatego mechanika, on nie będzie miał problemów jak wyżej.

HAHA a pomysł z kupnem samego dołu... Potem będzie kolejny temat na forum. " Silnik nie odpala, nawet nie kręci..."

PS. Tak, przepraszam, musiałem. Ale wystarczy ruszyć głową i pomyśleć, jesteśmy dorośli :D

Pozdrawiam

Wiesia92 - Czw Kwi 07, 2016 12:12

no tak nie znam sie dlatego chyba pisze na tym forum. tylko ze trochę włożyłem w zrobienie głowicy w 1.4 ale sie okazuje ze po zrobieniu głowicy auto i tak jest słabe a ktoś mi poradził że blok z 1.6 pasuje do głowicy z 1.4
BigBoyPL - Czw Kwi 07, 2016 16:21

Wcześniej nie wiedziałem że patrzysz na to w tym aspekcie.
Uważasz że zmiana z 1.4 na 1.6 zrobi z twojego samochodu mega potwora ?
Daję mu góra sekundę szybciej do setki ;] Dodatkowo tak jak wcześniej pisałem możesz zostawić takie części jak ECU czy skrzynia ze swojego 1.4 ale to twoje przyszłościowe 1.6 nie będzie jeździło tak jak fabryczne. Zastanów się czy zyski są warte takiej kasy ;]

PiotrMaslej - Czw Kwi 07, 2016 20:55

Robiłem ostatnio taką podmiankę. Tyle, że przez pomyłkę. No i poleciał cały silnik, a nie tylko blok silnika. Dodatkowo wymieniłem ECU z IMMO. Bez podmianki ECU auto odpali ale nie będzie pracowało jak trzeba (Złe dawkowanie paliwa). Koszt wgrania nowej mapy wtrysków to około 300 zł (najlepiej z samochodem na miejscu). Mi udało się wyrwać cały komplet za 250 zł. Silnik za 900 zł i weekend roboty.
Moim zdaniem podmianka samego bloku silnika to zły pomysł. Wymiana wszystkich uszczelek i innych uszczelniaczy (wypada przy takiej robocie), do tego pełno roboty, a na pewno wyjdzie coś dodatkowego. Silnik 1.6 ma kilka koni więcej i trochę większy moment ale szału i tak nie robi. Tyle ode mnie. Pozdro

polofix - Sob Kwi 09, 2016 12:02

PiotrMaslej napisał/a:
Robiłem ostatnio taką podmiankę. Tyle, że przez pomyłkę. No i poleciał cały silnik, a nie tylko blok silnika. Dodatkowo wymieniłem ECU z IMMO. Bez podmianki ECU auto odpali ale nie będzie pracowało jak trzeba (Złe dawkowanie paliwa). Koszt wgrania nowej mapy wtrysków to około 300 zł (najlepiej z samochodem na miejscu). Mi udało się wyrwać cały komplet za 250 zł. Silnik za 900 zł i weekend roboty.
Moim zdaniem podmianka samego bloku silnika to zły pomysł. Wymiana wszystkich uszczelek i innych uszczelniaczy (wypada przy takiej robocie), do t
ego pełno roboty, a na pewno wyjdzie coś dodatkowego. Silnik 1.6 ma kilka koni więcej i trochę większy moment ale szału i tak nie robi. Tyle ode mnie. Pozdro

ECU wymieniłeś bo pewnie koło dałeś od dawcy i tylko to.
Druga sprawa. Wałki rozrządu są inne w 1,4 niż w 1,6 i1,8.
Ale powinien chodzić na wałkach od 1,4.
Wtryski będą na 99% takie same.

[ Dodano: Sob Kwi 09, 2016 12:02 ]
Wiesia92 napisał/a:
Witam pytanko czy gdybym chciał zrobić swapa na 1.6 to wystarczy ze zmienię blok silnika? Podobno słyszałem że głowica z 1.4 16v podchodzi do bloku z 1.6. Coś jeszcze trzeba zmieniać do tego swapa?

I tak jak koledzy ci piszą. Jak dostaniesz blok to nic dobrego to nie wróży.
Komplet uszczelek, uszczelniaczy,ew szpilek, planowanie,oleje, płyny we własnym zakresie minimum 600-700zł. Bloki są tanie bo nikt ich nie chce. Na szrotach sprzedają głowice a bloki idą jako złom.
Jak się już uprzesz to dajesz blok 1,6 z kołem zamachowym od 1,4 i śmigasz. Wałki też powinieneś dać od 1,6 lub 1,8. Ale koszty przewyższą pewnie wartość samochodu.
Rozrząd zostawiam w spokoju bloki pod nie są te same.

zacekpl - Sob Kwi 09, 2016 14:21

polofix napisał/a:
ECU wymieniłeś bo pewnie koło dałeś od dawcy i tylko to.


Jeśli mówisz o kole zamachowym to w MEMSach 1.9 i wyzej są takie same znaki dla CPWK. Więc koła są zamienne pomiędzy 1.4 i 1.6, w 1.8 koło różni się średnicą z racji innego sprzęgła, ale znaki dalej bez zmian.
polofix napisał/a:
Druga sprawa. Wałki rozrządu są inne w 1,4 niż w 1,6 i1,8.


Do któregoś roku, chyba 1999 wałki w 1.4 i 1.6 były takie same, później w 1.6 były takie jak w 1.8 z tego co pamiętam.

polofix - Pon Kwi 11, 2016 12:37

Chodzi ci o to że nie miały później palca nabitego?
zacekpl - Pon Kwi 11, 2016 13:08

Nie, to zupełnie inne wałki, porównaj numerami.
polofix - Pon Kwi 11, 2016 19:49

zacekpl napisał/a:
Nie, to zupełnie inne wałki, porównaj numerami.

No też mi właśnie o to chodziło.
One mają inne kąty i w 1,6 i 1,8 są ostrzejsze krzywki.