Zobacz temat - [R25] Klekotanie w silniku po wymianie oleju na semisyntetic
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Klekotanie w silniku po wymianie oleju na semisyntetic

panpodziemia100 - Pon Maj 02, 2016 19:28
Temat postu: [R25] Klekotanie w silniku po wymianie oleju na semisyntetic
Rover 25 MG ZR 1,8 116 KM 2000r
Witam. Mam problem jak w temacie:
Filmik:
Klekocze:
https://youtu.be/pYFHexSOmVY

Nie klekocze-standardowe działanie:
https://youtu.be/lNCZzBgAoB8

Mechanik bez słuchanie powiedział, że szklanka po wlaniu półsyntetyku klekocze...
Czy napewno to nie tłok wali w cylinder???

Zaczęło się tak dziać zaraz po wymianie oleju ma 10W40 Castrol Magnatec semisyntetic. Wcześniej cicho pracował(nie klekotał tak). Jakis syf musiałbyć wlany aby wygłuszyć...
Klekocze różnie: na zimnym na rozgrzanym około minuty lub trzech...
Licznik(??)107000Km.
Poza tym wszystko ok - beż zmian...
Komputer pokazuje tylko błąd p0136 - chyba coś z sondą.
Wskazówka temperatury ok.
Obroty ok - nie wachlują.

m166 - Wto Maj 03, 2016 07:52

Roverki lubią ten olej :) VALVOLINE MAXLIFE 10W/40
panpodziemia100 - Wto Maj 03, 2016 12:08

Tylko zastanawiam się czy lepiej zapłacić 900zł za wymianę popychaczy czy zalać nowym olejem vavoline?
sknerko - Wto Maj 03, 2016 12:17

zalej olejem bo wyjdzie cie 100pln a jak nie pomoże to możesz próbować wymieniac popychaccze lecz większośc ma na to wy...e i jeździ z tym.
panpodziemia100 - Wto Maj 03, 2016 16:17

Ja z niczym nie jeżdżę tylko od razu naprawiam...
Trochę mi przykro bo 2 tyg. temu nowy olej wymieniałem :|
Chyba tak zrobię tylko jakim olejem zalać aby zobaczyć czy stukanie przejdzie?

sknerko - Wto Maj 03, 2016 19:53

Mnie pomógł Valvoline MaxLife 10W40

[ Dodano: Wto Maj 03, 2016 19:53 ]
panpodziemia100 napisał/a:
Ja z niczym nie jeżdżę tylko od razu naprawiam...
Ehh wszyscy tak piszą a jak przychodzi oglądać auta to jakoś dziwnie ludziom różne rzeczy nie przeszkadzają. Nie bierz tego do siebie po prostu ostatnio za dużo aut widziałem.
m166 - Wto Maj 03, 2016 20:10

napisałem Ci wyżej jaki olej Roverki Lubią ;)
panpodziemia100 - Wto Maj 03, 2016 21:17

Dzięki.
Taki zamówiłem...
Kolega napisał mi stronie filmiku, że olej nic nie da bo ma takie same stuki i pomogła dopiero wymiana popychaczy... Jeździł na oleju rekomendowany przez Ciebie :( .
Kolega dejv89 pisze:
"To popychacze.U mnie było identycznie: https://www.youtube.com/watch?v=AlqOIo3Uukw

Po wymianie na nowe cisza.

Panewki?według mnie zbędny wydatek jak na ten przebieg,nawet jeśli jest trochę większy niż wskazuje licznik.Myślę że valvoline tu nie pomoże,ja jeździłem na nim przed wymianą popychaczy,teraz jeżdzę na orlen 10w40 i nie widzę różnicy,ale kto wie.Mnie wymiana kosztowała 700zł.Najlepiej samemu kupić popychacze na allegro,wyjdzie dużo taniej.Pozdrawiam
...

robsson78 - Sro Maj 04, 2016 18:35

10W40 to zalecany olej do tej jednostki i nieważne, valvoline, orlen, czy mobil to nadal ten sam olej o tej samej lepkości i gęstości i moim zdaniem wymiana nie rozwiąże problemu.
sknerko - Sro Maj 04, 2016 19:39

robsson78 wytłumacz mi w takim razie czemu po wymianie mój ucichł i nie klekocze?
panpodziemia100 - Sro Maj 04, 2016 20:28

robsson78 napisał/a:
10W40 to zalecany olej do tej jednostki i nieważne, valvoline, orlen, czy mobil to nadal ten sam olej o tej samej lepkości i gęstości i moim zdaniem wymiana nie rozwiąże problemu.

Dzisiaj mi Pan w sklepie z olejami sprawdzał jaki olej do mojego silnika i wyczytał, iż do Rover 25 1,8 16V 85KW 2000r zalecany 10W40 natomiast do MG ZR 120 1,8 16V 86KW 2001r już 5W40 (to te same silniki tylko od MG softowo troszkę mocniejszy - pytałem u autoryzowanego serwisanta) dodam, że Pan od olejów 15 lat w branży to coś tam wie... Taka dygresja ;)

robsson78 - Sro Maj 04, 2016 21:34

sknerko napisał/a:
robsson78 wytłumacz mi w takim razie czemu po wymianie mój ucichł i nie klekocze?

Nie wiem co wcześniej tam miałeś. Może 5W40 ?
Może Ty mi wytłumacz czemu ucichł.

NoPE - Sro Maj 04, 2016 21:34

sknerko napisał/a:
robsson78 wytłumacz mi w takim razie czemu po wymianie mój ucichł i nie klekocze?

Bo jeszcze luzy są na tyle małe, że film olejowy je wypełnia. Przy większych (jak w moim) tylko towot by pomógł, bo na pewno nie żaden olej wyprodukowany na świecie.
panpodziemia100 napisał/a:
pytałem u autoryzowanego serwisanta)

Kto go autoryzuje SAIC? Bo na pewno nie MG Rover. Bardzo ciekawe rzeczy piszesz.
panpodziemia100 napisał/a:
Pan od olejów 15 lat w branży to coś tam wie...

Owszem, jednak najczęściej powielają od lat utarte bzdury. Często (nie zawsze) takie osoby nie rozwijają się i tkwią w technice z XX wieku. Nowinki z branży zdobywają z prospektów producentów :-|

panpodziemia100 - Sro Maj 04, 2016 22:00

NoPE napisał/a:
Kto go autoryzuje SAIC? Bo na pewno nie MG Rover. Bardzo ciekawe rzeczy piszesz.

Nie chodziło mi dosłownie, tylko mechanik zajmujący się od lat Roverami telefonicznie mi powiedział rzeczy których face to face nie mogłem się nigdzie dowiedzieć... Wiedziałeś, że te dwa różne modele miały ten sam silnik Rover 25 i MG ZR 120)? Ja nie. Może dlatego dziwne rzeczy pisze. Rover serwis istnieje 18 lat na rynku. Masz większe doświadczenie? Koncern SAIC jest właścicielem przedsiębiorstw SAIC Roewe i Nanjing Automobile Group itd. - WIKI: Produkcję Rovera 25 jak i MG ZR oraz Rovera Streetwise zakończono w kwietniu 2005 roku. Niedługo później MG Rover ogłosił upadłość. Prawa do produkcji Rovera 25, jak i innych modeli Rovera i MG nabył chiński koncern Nanjing Automobile Group. Obecnie produkowany jest model Streetwise jako MG 3, Rover 75 pod marką Roewe oraz MG jako Roewe 750 oraz MG 7, a także MG TF. Może nie każdy wie takie rzeczy więc wklejam...
NoPE napisał/a:
Pan od olejów 15 lat w branży to coś tam wie...

Owszem, jednak najczęściej powielają od lat utarte bzdury. Często (nie zawsze) takie osoby nie rozwijają się i tkwią w technice z XX wieku. Nowinki z branży zdobywają z prospektów producentów :-|

Tłumaczył mi, że nie opiera się tylko na zapewnieniach producentów, ale mocno na opiniach ludzi i ASO które po otworzeniu silnika z wlanym magnatekiem klneli na głos bo cały silnik mieli do czyszczenia, po reklamowanym filmie olejowym. Powiedział, że nawet jak szklanki nie przestaną pukać to i tak warto wymienić ww olej... W tej kwestii pewnie też masz większe doświadczenie ;-)

NoPE - Sro Maj 04, 2016 22:28

https://forum.roverki.eu/search.php?search_author=NoPE
panpodziemia100 - Sro Maj 04, 2016 22:47

"(...)1971 - pierwszy na świecie 100% syntetyczny olej silnikowy.(...)"
"(...)Seria K zaprojektowana jest do współpracy z 10W40.
15 lat temu syntetyków chyba nie było.(...)" tyle na pierwszej stronie z linku :) .

Nie pisze, że się nie znasz lecz 15 lat doświadczenia sprzedawcy hurtowego (ostatnimi czasy detal) brzmi dość przekonująco skoro potrafił się utrzymać na rynku w czasie kryzysu itd. :) . Valvoline MaxLife ma te same parametry substancji czyszczących silnik jak inna firma 5W40: SN. Ja akurat nie wiedziałem... Człowiek uczy się całe życie... Przepraszam, ale nie chce mi się czytać 80-paru stron twoich postów do których link zamieściłeś aby czcić cię i napisać, że masz zawsze rację. Nie dyskutujmy kto ma rację. Nie zbaczajmy z tematu. Dla mnie liczą się konkrety bo mam jeszcze kilka problemów z autem i staram się je naprawić, ponieważ poprzedni właściciel wpuścił mnie w kanał i wydałem już ponad 4 tyś. a ciągle coś nowego mnie zaskakuje choć samochód się nie psuje...

NoPE - Sro Maj 04, 2016 22:57

panpodziemia100 napisał/a:
aby czcić cię i napisać, że masz zawsze rację.
Czcić to sobie możesz boga albo to w co tam wierzysz, a nie mnie.
I często się mylę, jednak jestem jednym z nielicznych, którzy dokładnie weryfikują informacje.
panpodziemia100 napisał/a:
Dla mnie liczą się konkrety
To czytaj forum i RAVE.
Dominoz - Sro Maj 04, 2016 23:03

sknerko napisał/a:
robsson78 wytłumacz mi w takim razie czemu po wymianie mój ucichł i nie klekocze?

Mój R75 (diesel w prawdzie) za poprzedniego właściciela jeździł na Castrolu 10W40.
Po wymianie na Valvoline Maxlife 5w40 kultura pracy silnika jest o wiele lepsza.
Także na pewno na oleju nie warto oszczędzać i również polecam Valvoline ;)

panpodziemia100 - Sro Maj 04, 2016 23:07

NoPE napisał/a:
Czcić to sobie możesz boga albo to w co tam wierzysz, a nie mnie.

To była aluzja...
NoPE napisał/a:
I często się mylę, jednak jestem jednym z nielicznych, którzy dokładnie weryfikują informacje.

Większość ludzi też tak robi jeśli mają do nich dostęp.
Mam RAVE od dłuższego czasu ale znalezienie tam informacji to walka z wiatrakami. Trzeba dużego poświecenia życia aby móc tam coś znaleźć. Chociaż wydaje mi się, że za wiele tam nie ma... Na forum można znaleźć duuuużo więcej.
Forum czytam.

[ Dodano: Sro Maj 04, 2016 23:07 ]
Dominoz napisał/a:
Mój R75 (diesel w prawdzie) za poprzedniego właściciela jeździł na Castrolu 10W40.
Po wymianie na Valvoline Maxlife 5w40 kultura pracy silnika jest o wiele lepsza.
Także na pewno na oleju nie warto oszczędzać i również polecam Valvoline ;)

Chyba powinno się lać taki jak producent zalecił do silnika!?
Kupiłem Valvoline maxlife 10w40... Może powinienem 5w40. Chyba można takie pytania zadawać sobie w kółko... Ile ludzi tyle opinii :)

Dominoz - Sro Maj 04, 2016 23:10

panpodziemia100 napisał/a:
Chyba powinno się lać taki jak producent zalecił do silnika!?
Kupiłem Valvoline maxlife 10w40... Może powinienem 5w40. Chyba można takie pytania zadawać sobie w kółko... Ile ludzi tyle opinii :)

Ważne, że zamówiłeś Valvoline Maxlife.
10w40, czy 5w40 już nie ma takiego znaczenia ;)

NoPE - Sro Maj 04, 2016 23:10

panpodziemia100 napisał/a:
Chociaż wydaje mi się, że za wiele tam nie ma.

Za wiele nie ma w instrukcji serwisowej? W książce dla autoryzowanych serwisów wydanej przez producenta? Plus poprawki w postaci biuletynów serwisowych?

sknerko - Sro Maj 04, 2016 23:11

w poprzednim freelu miałem mobila 10W40 chodził pieknie bezszelestnie do ok 200kkm potem z pewnych przyczyn wlałem Castrola 10W40 zasyfił silnik i rozszczelnił go na wszystkich uszczelniaczach i zaczął hałasować, po naprawie-uszczelnieniu wlany mobil i auto latało dalej cicho przecież to te same oleje co?
w drugim freelu nie mam jeszcze nawet 100kkm przejechane a wy mi to pieprzycie o luzach itd. wlany był Valvoline i przejechane na nim było 15kkm zaczął klepać popychaczem przez kilkanaście sekund jak był zimny. Zmieniłem olej na taki sam i auto jest cicho. przed wymiana też było cicho przez jakieś 13tys km a ostatnie dwa do wymiany hałasował na zimno. tyle w temacie. To że olej ma napisane 10W40 znaczy tyle że spełnia normy na taki olej a reszta to uszlachetniacze i inne pierdoły które powodują że jeden olej jest lepszy od drugiego a taki Castrol potrafi silnik zasyfić lub rozszczelnić. Lejcie co tam chcecie ale nie próbujcie wmówić ze wszystkie oleje sa jednakowe i wymiana na pewno nie pomoże. Mam 5 aut i dwa hałasowały a ucichły po zmianie oleju w jednym pomógł Mobil syntetyk a w drugim valvoline.

panpodziemia100 - Sro Maj 04, 2016 23:32

W sobotę będę wymieniał razem z filtrem, który ma 2 tyg. Napiszę czy coś się zmieniło. Mam nadzieję, że coś polepszy bo inaczej koszty, koszty :(
NoPE - Sro Maj 04, 2016 23:38

Trzeba jeszcze zrozumieć co się czyta paniepodziemiasto.

[ Dodano: Sro Maj 04, 2016 23:38 ]
Ech, nie zdążyłem przed Twoją edycją postu. Nic to.

Dominoz - Sro Maj 04, 2016 23:42

panpodziemia100, zmień olej i daj znać, czy pomogło.
Może koniec już tych złośliwości, koledzy? ;)

NoPE - Sro Maj 04, 2016 23:42

Yes, sir! I'm done.
panpodziemia100 - Czw Maj 05, 2016 15:46

NoPE napisał/a:
panpodziemia100 napisał/a:
Chociaż wydaje mi się, że za wiele tam nie ma.

Za wiele nie ma w instrukcji serwisowej? W książce dla autoryzowanych serwisów wydanej przez producenta? Plus poprawki w postaci biuletynów serwisowych?

Też posiadam takie instrukcje tylko dla autoryzowanych serwisantów pewnej firmy od drukarek(mam autoryzację)... Zaglądam tam tylko jak muszę lub sprawdzić kody błędów. Podobna sytuacja jak z RAVE - dużo wszystkiego, a mało potrzebnego. hehe
Jak to mówią - praktyka czyni mistrza... Dużo się nauczyłem na własnych błędach...
Nie będę wklejał linku do postów jak kolega ale pewne rzeczy w aucie sam odkryłem i podzieliłem się na forum gdzie ludzie nie wiedzieli jak to ugryźć. Przy czym nie dyskutowałem tak ani nie unosiłem się urażoną ambicją jak w tym temacie oraz w tych postach do których link wyżej!


Ja też skończyłem. Odbiegamy

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 15:46 ]
Dokupiłem jeszcze dzisiaj filtr nowy aby stary ze starym olejem wywalić...
Olej wymieniam w sobotę rano to dam znać...

Dominoz - Czw Maj 05, 2016 15:51

panpodziemia100 napisał/a:
Dokupiłem jeszcze dzisiaj filtr nowy aby stary ze starym olejem wywalić...

I bardzo słusznie.
Koszt żaden a sumienie czyste ;)

panpodziemia100 - Czw Maj 05, 2016 15:56

Kupiłem firmę MANN. Ponoć troszkę lepszy. ( 2zł droższy).
Fajnie by było się spotkać z kimś kto ma MG ZR 120 lub rover 25 1,8 w Łodzi bo mam układ chłodzenia cały przerobiony przez jakiegoś fachurę i żaden mechanik nie wie o co chodzi... Nawet jak wydrukowałem z RAVE układ węży układu chłodzenia to tak nic mi nie pasuje...

sknerko - Czw Maj 05, 2016 16:05

bo pewnie masz termostat PRT ten przed chłodnicą
berka - Czw Maj 05, 2016 16:09

No niekoniecznie. Skoro pisze, że układ był przerabiany, to może wie co pisze. A magicy-mechanicy potrafią różne czary wyczarować
sknerko - Czw Maj 05, 2016 16:28

A czy ja napisałem "koniecznie"? Najczęściej ludzie mówią na prt że przeróbka dlatego sądzę że tak ma
panpodziemia100 - Czw Maj 05, 2016 17:21

Zrobię zdjęcia to sami zobaczycie. Ktoś miał naprawdę fantazję! Raz już mi złączka plastikowa co trzyma razem dwa węże trzasła i zalało mi wszystko pod maską. Wchodząc ostatnio pod auto kolega zauważył kolejną złączkę jakąś dziwną z włożoną rurką pełną w środek... Chłodnica też chyba za mała od innego modelu...
Nic tam nie pasuje według schematu z rave!

Zna ktoś model przekaźnika do świateł przeciwmgielnych przednich bo go nie mam a założyłem halogeny?

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 17:21 ]
Ciekawe też było jak elm pokazał uszkodzony czujnik temperatury oleju. U mechanika okazało się, że go nie mogą znaleźć po czym okazało się, iż go nie ma wcale. Kupili czujnik znaleźli dziurkę w misce olejowej i go wkręcili do miski (dziura nie była na wylot). Błąd znikł! Zastanawiam się o co chodzi bo w RAVE czytam, że ów czujnik jest we filtrze paliwa :o

robsson78 - Czw Maj 05, 2016 18:57

Dominoz napisał/a:
Ważne, że zamówiłeś Valvoline Maxlife.
10w40, czy 5w40 już nie ma takiego znaczenia ;)

Nie wierzę że to napisałeś

panpodziemia100 - Czw Maj 05, 2016 21:19
Temat postu: układ chłodzenia
W linku poniżej zdjęcia z mojego układu chłodzenia:
http://www.filedropper.com/chlodnica

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 19:20 ]
robsson78 napisał/a:
Dominoz napisał/a:
Ważne, że zamówiłeś Valvoline Maxlife.
10w40, czy 5w40 już nie ma takiego znaczenia ;)

Nie wierzę że to napisałeś

Też mi się wydaje, że jest różnica

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 19:29 ]
sknerko napisał/a:
bo pewnie masz termostat PRT ten przed chłodnicą

chętnie bym to zrobił ale nie bardzo wiem jak
https://www.roverki.eu/zr...mi-serii-k.html

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 19:31 ]
Idę założyć nowe przewody zapłonowe NGK. Może silnik się trochę unormuje...

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 20:26 ]
Zmieniłem przewody zapłonowe. Wcześniej miałem BOSCH teraz założyłem NGK i nie ujmując nic BOSCHowi to BEZ PORÓWNANIA NGK wygrywa tą konkurencję. Auto ruszyło z kopyta aż ruszyć trudno było. Jeszcze czekam na świece platynowe oryginalne MG od TOMATEAM to może jeszcze troszkę odzyskam mocy...

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 21:19 ]
I co z tą chłodnicą? Wypowie się ktoś?

sknerko - Czw Maj 05, 2016 21:43

popatrzyłem w rave i do syna do R200 pod maskę i wychodzi mi że masz układ chłodzenia z R200 1.4 8V 75KM bez klimy a ty masz klime ale jakąś nieoryginalnie prowadzoną podejrzewam że dokładana jakaś albo swap silnika był.
panpodziemia100 - Czw Maj 05, 2016 22:03

Tylko, że z przodu jakaś partyzantka bo tulejka łączy dwa węże i za silnikiem na dole następna partyzantka... Za dużo łączeń tych węży jak dla mnie! Mało to bezpieczne...

W tych silnikach była klima lub nie.
Wydaje mi się że tutaj była fabryczna bo przewody klimy jakby oryginalne...

Auto było puknięte przodem. Lewym lub prawym, więc może zaczęli coś rzeźbić...

sknerko - Czw Maj 05, 2016 22:11

ale prowadzone tak jak by z angola były ale mogę sie mylić bo w naszej R200 nie ma klimy

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 22:11 ]
wygląda mi na taki układ

panpodziemia100 - Pon Maj 09, 2016 09:18

W miarę pasuje... tylko dużo złączek i przekrój węża przy chłodnicy za duży bo w uchwyt nie wchodzi...
Może jakaś przekładka z Anglika bo taniej było???




Większa rozdzielczość zdjęcia:
Większe zdjęcie
Zastanawiam się czy bardziej ten układ nie powinien być u mnie bo silnik 1,8 z klimą


[ Dodano: Pon Maj 09, 2016 09:18 ]
Zrobiłem wczoraj test szczelności głowicy tą rurką od balona na wino. Nie zmieniło koloru niebieskiego więc wszystko ok...