Zobacz temat - [R75] Gaz i jego duże spalanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Gaz i jego duże spalanie

GRPac - Sro Wrz 28, 2016 23:06
Temat postu: [R75] Gaz i jego duże spalanie
Witam wszystkich forumowiczów:)
Mam mały problemik w swoim nowym Roverku,który kupiłem tydzień temu.
Auto ma zamontowany gaz stag 300 ,który ważny jest jeszcze przez 2 lata ale coś mi w nim nie gra...
Teoretycznie auto spala 11/12 l na 100 km na mieście,ale niestety to tylko teoria.
Zalałem auto na 12 l,a on mi robi jedynie 70km więc coś tutaj jest nie tak.

Myślę sam o co tutaj może chodzić...może problem tkwi w tym,że mało miałem benzyny w aucie choć styczności tutaj nie widzę...ale to moje pierwsze auto,więc szukam już wszelkich rozwiązań.
Dzisiaj zgasiłem gaz na noc,bo tak to zawsze zostawiałem włączony i może to przez to?
Jeżeli nie ,to macie jakieś pomysły skąd bierze się problem tak dużego spalania?
Z góry dzięki za pomoc :)

longer86 - Sro Wrz 28, 2016 23:33

To zalej do pelna, zrób 100km i wtedy uzupełnij na tej samej stacji.
prebenny - Czw Wrz 29, 2016 06:14

Ja tam się na lpg nie znam ale moim zdaniem nigdy nie wyjeździsz gazu do 'zera'. Zawsze w zbiorniku coś zostanie, bo już gaz nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia.
franki01 - Czw Wrz 29, 2016 12:14

U mnie, gdy wyjeżdże gaz do zera, tankuję czasem 37l, a czasem 38.5l - a zawsze tankuję na tej samej stacji. Nie wiem od czego to zależy - może od ciśnienia w zbiorniku na stacji. Nawet po przejechaniu 157 km łatwo obliczyć spalanie i raczej najdokładniejsze wyniki będą przy większych przebiegach niż 100 km.
sknerko - Czw Wrz 29, 2016 12:17

franki01 to zależy od temperatury powietrza.
GRPac - Sob Paź 01, 2016 11:19

franki01 napisał/a:
U mnie, gdy wyjeżdże gaz do zera, tankuję czasem 37l, a czasem 38.5l - a zawsze tankuję na tej samej stacji. Nie wiem od czego to zależy - może od ciśnienia w zbiorniku na stacji. Nawet po przejechaniu 157 km łatwo obliczyć spalanie i raczej najdokładniejsze wyniki będą przy większych przebiegach niż 100 km.

Pojawiło się tutaj stwierdzenie,że może nie wyjeżdżam gazu do zera ale przyszło mi coś do głowy.
Skoro robiłem dwa tankowania na 12 l i za każdym razem po przejechaniu ok 70 km zaczyna mi pipczyć przełącznik od gazu,tzn że raczej jest wyjeżdzany do końca bo gdyby tak nie było i coś zostało w zbiorniku,to gaz pipczałby po większej ilości przejechanych km niż 70 .

Zaleje dzisiaj auto na większą ilość gazu i zobaczymy czy to coś pomoże.
Ewentualnie macie jakiś pomysł przez co może się tak dziać?

manuel - Sob Paź 01, 2016 11:38

Zalewasz do pełna, kasuje licznik. Nie musisz "wyjeżdzać" , ważne żeby przejechać jak największa ilość km i zatankować na tym samym dystrybutorze znów do pełna , najlepiej przy takiej samej temperaturze otoczenia. Wtedy odbierasz paragon, dzielisz litry przez kilometry*100 i wiesz jakie masz spalanie.
Inne metody są o kant dupy potłuc bo błąd pomiaru jest zbyt duży.

Oczywiście jeśli robisz małe dystanse na zimnym silniku to spalanie gazu wyjdzie... mniejsze. A to dlatego że więcej km zrobisz na benzynie zanim się przełączy.

aimp12 - Sob Paź 01, 2016 13:19

manuel, dobrze Ci radzi. Tylko tak możesz sprawdzić spalanie z najmniejszym błędem. Najlepiej wyjeździj jak najwięcej kilometrów na butli
dzelo23 - Sob Paź 01, 2016 16:42

:d fajny temat
A wesz że jak Ci gaz zapika to wcale nie oznacza że zbiornik/butla jest pusta?
Jeżeli zapika podczas przyspieszania to brakuje po prostu ciśnienia. Po osiągnięciu zadanej prędkości można wyłączyć i włączyć centralkę i jechać dalej na gazie. Mi kiedyś udało się jeszcze 8km przejechać.

czort - Sob Paź 01, 2016 17:20

dzelo23 napisał/a:
włączyć centralkę i jechać dalej na gazie. Mi kiedyś udało się jeszcze 8km przejechać.

Mi prawie za każdym razem gdy za pipka centralka, co oznacza koniec gazu ( automatycznie przełącza się na benzynę) ręcznie tak robię, wyłączam i ponownie włączam centralkę,
ostatnio przy spokojnej jeździe, zrobiłem 20 km...

dzelo23 - Sob Paź 01, 2016 18:31

Ja nie wiem jak Wy jezdzicie :o
Głaskacie tylko te pedały gazu chyba :d

martinsc - Sob Paź 01, 2016 19:50

to fakt ze tylko głaszcze się ten pedał gazu zwłaszcza w mieście, przecież już na 2 biegu i gazie w podłodze jest 100 na liczniku :wink: . A co do gazu to mi tez tak wychodzi z 14-15 litrów na 100km a to dlatego ze po tankowaniu jest wow cały zbiornik za 60zl to teraz można bardziej docisnąć :mrgreen:
manuel - Sob Paź 01, 2016 20:28

u mnie po Warszawie w MG ZT 190 17l/100 to była norma, w trasie nie lepiej bo po ekspresówce nie lecieć 160 conajmniej to się męczy człowiek takim samochodem :D
Ale zobaczymy jak bedzie po remoncie silnika :)

dj_darco - Sob Paź 01, 2016 20:31

12 litrów to mój 2.5 pali
zobacz czy nie masz wycieków na niskim ciśnieniu
albo sobie kup interfejs albo jedź do gazownika i niech sprawdzi na kompie czy na wyłączonym gazie nie spada ciśnienie. Sytuacja idealna wręcz to zachowana wartość ciśnienia od wyłączenia przez około godzinę.

[ Dodano: Sob Paź 01, 2016 20:31 ]
manuel napisał/a:

Ale zobaczymy jak bedzie po remoncie silnika :)

no ja mam igiełkę w tej chwili :) 14-15 litrów LPG to przy jeździe w granicach 180-190km/h

martinsc - Sob Paź 01, 2016 20:51

12 litrów to mi tez pali ale benzyny i ok 15 przy 180 gazu jednak wiecej :wink:
dj_darco - Sob Paź 01, 2016 20:55

jak masz wycackany gaz to pali 0,5 do 1 litra więcej jak wskazania na kompie
jakie masz wtryskiwacze ?

dzelo23 - Sob Paź 01, 2016 21:13

Wydaje mi się że takie porównywanie spalania nie bardzo ma sens. Moje 1.8T strojone na det3 pali w trasie od 10,5 do 13l LPG. Zależy to od wielu czynnikow, najbardziej to chyba od stylu prowadzenia i jak jest wystrojona instalacja.
martinsc - Sob Paź 01, 2016 21:16

valtek 3ohm
dj_darco - Sob Paź 01, 2016 21:24

valteki to nie są wtryski tylko elektrozawory :) wymień to szkoda silnika
martinsc - Sob Paź 01, 2016 21:28

nie znam się na tym niby to dobrze chodzi a jakie polecasz?
dj_darco - Sob Paź 01, 2016 21:39

Polskie wtryskiwacze barracuda Alex. Na Stagu programujesz jako Hana.
Nie pamiętam jak dysze rozwiercić ale mi wyszło idealnie wg tabelki

manuel - Nie Paź 02, 2016 00:07

dj_darco napisał/a:
12 litrów to mój 2.5 pali
zobacz czy nie masz wycieków na niskim ciśnieniu
albo sobie kup interfejs albo jedź do gazownika i niech sprawdzi na kompie czy na wyłączonym gazie nie spada ciśnienie. Sytuacja idealna wręcz to zachowana wartość ciśnienia od wyłączenia przez około godzinę.

[ Dodano: Sob Paź 01, 2016 20:31 ]
manuel napisał/a:

Ale zobaczymy jak bedzie po remoncie silnika :)

no ja mam igiełkę w tej chwili :) 14-15 litrów LPG to przy jeździe w granicach 180-190km/h


no przecież mój też 2.5 :)

Tylko ja się w tańcu nie !@!$#ę i nie schodzę poniżej 3,5k obrotów nigdy :) No i do tego Warszawa, tego nie da się porównać z niczym :D

dj_darco - Nie Paź 02, 2016 16:46

no silniki 2.5 są stworzone do niskich obrotów :) tzn pod względem ekonomicznym
duży skok tłoka, wysoki moment od dołu etc.

Punx - Czw Paź 06, 2016 12:33

A ja tam nie wiem w czym problem, producent dla 2.0 V6 podaje spalanie miejskie na poziomie 13,6l/100km (dla skrzyni manualnej).

https://www.roverki.eu/ro...techniczne.html

Z doświadczenia wiem że to co podaje producent a rzeczywiste miejskie warunki jazdy w PL to trzeba sobie doliczyć 10-25% w zależności od miasta. Do tego dochodzi jeszcze fakt że na LPG auto pali od 8 do 30% więcej - wszystko zależy od buta, im mniej się depcze pedalstwo tym ta różnica jest mniejsza.

Dla przykładu u mnie odchylenie spalania Pb (komp) vs LPG (dystrybutor) w mieście to ok 8,3 - 13% ale już w trasie zwłaszcza jak się trochę poszaleje to różnica jest na poziomie 25-40%.
Są dni kiedy mam spalanie w drodze do/z pracy na poziomie 23l (komp) a są dni kiedy pokazuje 37l :) i średnią prędkość 8-9km/h. Średnie spalanie 100% miasto na jednym baku, w rzeczywistości to ok 31l/100km LPG i ja to akceptuję, korki i przestoje robią taki wynik.

Zatem nie wiem dlaczego Ty oczekujesz spalania w mieście na poziomie 11/12l na 100km skoro nawet producent tak niskiego nie podał ?