|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z predkością wycieraczek Przednich
taba19 - Czw Sty 12, 2017 14:41 Temat postu: [R75] Problem z predkością wycieraczek Przednich Witam od jakiegoś czasu mam problem z wycieraczkami to jest
kiedy włączam wycieraczki w pozycje jeden normalnie wycierają w pozycje 2 wycierają z taka sama prędkością jak na pozycji 1 i w pozycje 3 to samo jak na pozycji 1 nie ma żadnego przyspieszenia ruchu tych ze wycieraczek
Dodam ze wcześniej myślałem że to wina manetki( bo tak na forum znalazłem) wiec wymieniłem(na sprawna w 100% bo sprawdzałem na drugim aucie) ale niestety problem dalej istnieje dodatkowo w toaf widnieje problem z prędkością wycieraczek
Czy ktoś może spotkał się z czymś podobnym albo wie w czym morze być problem Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedz
longer86 - Czw Sty 12, 2017 15:23
Sprawdzałeś styki silniczka w podszybiu?
taba19 - Czw Sty 12, 2017 15:41
oczywiście potraktowałem kontakt spreyem jeśli chodzi ci o tą białą kostkę to tak oraz jej styki
[ Dodano: Czw Sty 12, 2017 15:41 ]
natomiast nie rozbierałem tej czarnej obudowy w której pewnie jest zębatka i ślimak bo nie mam za bardzo do tego dostępu
longer86 - Czw Sty 12, 2017 15:42
zębatkami bym się nie przejmował... próbowałeś odłączyć BCU albo akumulator celem zresetowania modułu komfortu?
taba19 - Czw Sty 12, 2017 15:48
tak niestety nie pomogło wyciągałem na jakieś 15 min akumulator i lipa
[ Dodano: Czw Sty 12, 2017 15:48 ]
po za tym toaf ciągle wywala błąd przyspieszenia wycieraczek błąd stały
longer86 - Czw Sty 12, 2017 15:51
przekaźnik wycieraczek pod maską?
taba19 - Czw Sty 12, 2017 15:54
hmm na to nie wpadłem choć teraz pytanie brzmi który to i jak sprawdzić czy zwalony jest czy nie
[ Dodano: Czw Sty 12, 2017 15:54 ]
jeszcze myślę ze to może być to silniczek, ale jeśli to on, to teraz pytanko czy da go się wymontować samego, czy trzeba rozmontować cale wycieraczki
longer86 - Czw Sty 12, 2017 16:00
Patrząc od przodu auta, na skrzynkę bezpiecznikow.
Pierwsza kolumna od lewej, drugi od dołu opisany jest jako wiper enable relay
I w tej samej kolumnie 3 od dolu opisany jako wiper relay. Obstawiam ze to wina tego drugiego
taba19 - Czw Sty 12, 2017 16:02
A uściślając jak sprawdzić czy jest popsuty Oprócz podmiany na nowy oczywiście
longer86 - Czw Sty 12, 2017 16:08
Jesli sa takie same to zamień je miejscami i sprawdź co się dzieje
taba19 - Czw Sty 12, 2017 16:10
no tak dobra to puki co dziękuje za podpowiedz jak tylko sprawdzę odpisze czy coś się zmieniło
longer86 - Czw Sty 12, 2017 16:13
Działają tylko w trybie szybkim? Nie działają wolno? Co z przerywanym trybem pracy?
Za prace wycieraczek w trybie wolniejszym odpowiada przewod czerwony z zielonym paskiem, który dochodzi do silniczka i zasila go przez opornik.
Za tryb szybki i wolny odpowiada właśnie jeden z tych przekaźników jesli jest uszkodzony to po zmianie miejsc prawdopodobnie wycieraczki nie wlacza sie wcale lub będą działać caly czas niezależnie od położenia dzwigni
taba19 - Czw Sty 12, 2017 16:23
nie działa mi tryb szybki ,działa za to tryb wolny oraz trym czasowy-przerywany
[ Dodano: Czw Sty 12, 2017 16:23 ]
z tego co napisałeś to chyba będzie któryś przekaźnik ale tak jak pisałem sprawdzę to najprędzej po 17 30 bo tak nie mam jak wyściubić nocha
longer86 - Czw Sty 12, 2017 16:31
to Ci troche pomoże:
taba19 - Czw Sty 12, 2017 17:36
ok czyli na bank będzie to ten dolny
[ Dodano: Czw Sty 12, 2017 17:36 ]
po sprawdzeniu tak jak pisałeś longer86 po przemieniałem przekaźniki ale czy zamienię tak czy siak i tak wycieraczki chodzą z stalą przedkościelna czyli wolno
wiec nie ma teraz pomysłu co morze być
longer86 - Czw Sty 12, 2017 17:41
Masz schemat w moim poście wyżej, przekaźniki, przewody, bcu droga cala do sprawdzenia
taba19 - Pon Sty 16, 2017 21:36
o shit no to zabawy na dwa dni
[ Dodano: Czw Sty 12, 2017 17:55 ]
ale raczej to nie jest silnik ?
[ Dodano: Czw Sty 12, 2017 17:56 ]
mógł byś mi podesłać ten manual w pdf
[ Dodano: Pią Sty 13, 2017 10:26 ]
z nowości instalacje sprawdziłem razem z BCU uszkodzeń brak
to cóż tu jeszcze morze być nie tak
[ Dodano: Pon Sty 16, 2017 21:36 ]
mała edycja w temacie
Mianowicie dziś jestem po zmianie na nowe przekaźniki
rezultat raczej mizerny
Dlatego kieruje do was pytanie czy mogli byście u siebie sprawdzić tryby pracy wycieraczki bo teraz możne świruje ale moje wycieraczki pracują w 1- trybie czasowym oraz 2 trybie wolnym oraz trybie 3 szybkim ale jest tak samo wolny jak tryb 2 czyli cos kurde nie chalo chyba ze ten 3 tryb jest zależny od prędkości auta czy coś??
Reasumując przesuwam manetkę na pozycje jeden wycieraczki załączają się i to jest tryb pracy przerywanej potem przerzucam wyżej i to jest tryb pracy ciągłej wolny kolejny ostatni raz przesuwam na wyższą pozycje i tak samo chodzą jak poprzednio
też tak macie czy po prostu ja świruje??
Niestety nie wiem jak to ugryź prosił bym was o pomoc
longer86 - Wto Sty 17, 2017 00:18
Rozbierz podszybie, dobierz sie do kostki przy silniku, wlacz wolny bieg i sprawdź czy pojawił się prąd na pinie 3, przelaczenie na szybki bieg i prąd z 3 powinien pojawić sie na 2 pinie wtyczki
taba19 - Wto Sty 17, 2017 11:07
spoko a jeśli tak nie będzie to
longer86 - Wto Sty 17, 2017 11:24
Wtedy będziesz sprawdzał ciągłość obwodu od silniczka wycieraczek do przekaźników.
Być może problem jest z wysterowaniem przekaźnika zmieniającego obwód predkosci
taba19 - Wto Sty 17, 2017 12:42
możliwe chyba tym zajmę się dopiero w sobotę bo teraz nawet nie mam jak a w nocy to takie szperanie wiadomo co morze przynieść . PS mogę cie prosić jeszcze raz o ta książkę z której mi printscrerean zrobiłeś ?/ Bo przy okazji zajmę się tym moim ginącym klaksonem bo też raz jest raz go nie ma i do tej pory nie poradziłem sobie z tym problemem
|
|