Zobacz temat - [75] korozja progów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [75] korozja progów

adas07072a - Nie Sty 15, 2017 19:25
Temat postu: [75] korozja progów
Witam. Od dłuższego czasu poszukuje progów do swojego Roverka. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć. Jeśli już się trafia to nie są w zbyt dobrym stanie. A nie chciałbym za niedługo czas robić ich ponownie. Wiec jeśli ktoś ma lub wie gdzie znajdę proszę o info.
wellman - Nie Sty 15, 2017 19:55

adas07072a, na allegro widziałem progi za 450 zł od sztuki. Możesz też pytać sprzedawców, którzy mają części karoserii do r75, czy nie mieliby jakichś w relatywnie dobrym stanie.

Nie wiem tylko, czy przy tym poziomie kosztów nie byłoby bardziej opłacalne oddać to do dobrego blacharza, żeby dorobił progi "na wymiar". Pewnie cena materiału i robocizny byłaby podobna.

Boncky - Wto Sty 17, 2017 21:14

jestem w stanie je dorobić i wstawić, ale tanio nie będzie :) zależy też jak masz je zjedzone... ogólnie są dość specyficzne, bo łuk jest nierównomierny, że się tak wyrażę... ale łatwiej zrobić cały nowy i go wstawić niż wstawiać tylko kawałek
pineska - Wto Sty 17, 2017 23:02

Ja miałem dorabiany tylni fragment z fragmentu progu od BMW. Wszystkie detale i zaokrąglenia zostały odtworzone na bazie starego i w ogóle nie widać różnicy...
j_zuzia - Sro Sty 25, 2017 19:45

Mi blacharz dorobił z grubszej blachy 30cm progu.
Ważna sprawa do żeby mieć plastikowe zaślepki pod windę bo właśnie przez brak tych zaślepek lecą progi.
wstawienie kawałka progu i wyprostowanie drugiego wraz z konserwacją całego podwozia 1300zł

tomi24lbn - Sro Sty 25, 2017 20:01

Może to by było dobre rozwiązanie : http://www.progisamochodowe.com/oferta.html
Ciekawe jakie ceny by były przy dorabianiu

adas07072a - Sro Sty 25, 2017 20:34

Ciekawe rozwiązanie tylko skąd zdobyc rysunek. Bo wyciąć kawałek progu to słabe rozwiązanie
dexter77 - Nie Sty 07, 2018 17:23

Witam, czy ktoś ostatnio robił progi? Niestety i mnie to teraz czeka. Latem było znośnie, ale właśnie na jednym progu przy lewarku odkryłem dziurę, próg w tym miejscu zaczął się sypać. Autem planuje pojeździć jeszcze do wiosny/lata 2019, także wypadałoby coś z tym zrobić - z taką dziurą robi się już niebezpiecznie.

Pytanie, czy szukać reperaturek (jeśli są), używek, czy też po prostu dać wolną rękę blacharzowi, żeby "ogarnął" temat? Jakie macie doświadczenia i propozycje?


SeniorA - Nie Sty 07, 2018 18:25

wg. mnie szybko blacharz , bo można jeszcze odciąć końcówkę progu (około 30 cm ) do połowy jego wysokości. Otwarcie progu pozwoli na naprawę wewnętrznego wzmocnienia, stopki do windowania co jest tu b. ważne.
AdaskoC - Pon Sty 08, 2018 08:23

dexter77, nowe jeszcze czasem można dostać w UK, jest naprawdę ciężko i jest to pół progu ze słupkiem i tylnym błotnikiem zazwyczaj, cały panel.

Używki mamy nawet i my, musisz brać sprawdzone kamerą inspekcyjną, żeby było wiadomo jak wyglądają w środku. No i napewno unikaj progów z krajowego auta :)

dexter77 - Pon Sty 08, 2018 10:45

Hmm dobra, mam dwóch blacharzy z polecenia, podjadę i zobaczę co mi powiedzą :)

AdaskoC napisał/a:
dexter77, nowe jeszcze czasem można dostać w UK, jest naprawdę ciężko i jest to pół progu ze słupkiem i tylnym błotnikiem zazwyczaj, cały panel.

Używki mamy nawet i my, musisz brać sprawdzone kamerą inspekcyjną, żeby było wiadomo jak wyglądają w środku. No i napewno unikaj progów z krajowego auta :)


Czy w razie czego macie jakiś dobry prawy próg? :)

AdaskoC - Pon Sty 08, 2018 11:12

są są :)
CoCu - Wto Sty 09, 2018 01:29

To skoro dyskusja akurat trwa, to spytam przy okazji. Interesuje mnie zakup auta w którym progi wyglądają jak na zdjęciach. Warto brać takie auto? To wszystko jest jeszcze do uratowania bez cięcia auta? Co mi możecie doradzić?
prebenny - Wto Sty 09, 2018 05:35

Tutaj masz korozję i na progu i na błotniku więc trochę więcej roboty - z tym, że błotnik raczej bym w całości (kwestia paru śrubek) wymienił niż naprawiał rdzę.
MD - Wto Sty 09, 2018 06:28

CoCu, trudno to ocenić. U mnie na progach na zewnątrz rdza ledwo wyszła, a okazało się, że pod spodem wzmocnień pod lewarek nie ma. Blacharz ciął dużo i wiele odbudowywał - zwłaszcza w okolicach podpórek. Wolał mieć pewność, że zrobi nieco za mocne jak na to auto, niż za słabe.

Co do nadkoli: jestem tego zdania co Benny. Lepiej wymienić na nowe. Choć dziwne, że w takim miejscu bierze rdza 75. Choćby ze względu na tę nakładkę nadkola/progu, nie powinno.

prebenny - Wto Sty 09, 2018 07:36

MD pewnie 'przeszło' z progu.
AdaskoC - Wto Sty 09, 2018 07:39

CoCu, jeśli tak wywala rdza na błotnikach to warto się przyjrzeć czy nie było lakierowane auto. bo fabryczne błotniki przednie nie korodują praktycznie wcale.
dexter77 - Wto Sty 09, 2018 08:05

Jeden blacharz mówił, że jak kupię to:
http://allegro.pl/prog-re...7108670637.html

to sobie poradzi. Boję się jednak, że chyba nie widział jak jest zbudowany R75. Progi robi głównie w VW.
Z drugiej strony, jakoś i tak będzie musiał sobie poradzić, bo na rynku tylko używki (ciężko dostępne) albo nic.
Na allegroszu są jeszcze:
http://allegro.pl/prog-sl...7068059650.html
http://allegro.pl/rover-7...7012942861.html

A tak dokładnie wygląda próg z dziurą:


Z drugiej strony wg mnie obejdzie się bez wycinki:


Kurde, szkoda auta, poza tymi progami wszystko chodzi i wygląda naprawdę dobrze, ktoś musi ogarnąć taki temat.

christopher7 - Wto Sty 09, 2018 11:24

Dobry blacharz na pewno da radę...
Widziałem na Retro Motor Show co można zrobić z totalnie przerdzewiałymi trupami.
Są jeszcze wirtuozi blacharstwa w tym kraju :mrgreen:
Kurcze, gdzieś widziałem, że ktoś miał w Polsce jeszcze oryginalne nowe reperaturki.
Jak to znajdę to ci dexter77 podeślę namiary.

dexter77 - Wto Sty 09, 2018 12:36

Ok dzięki, generalnie mam dwóch w miarę ok zaprzyjaźnionych blacharzy, ale wolałbym im dostarczyć materiał po konsultacjach z Wami na forum :)
christopher7 - Pią Sty 12, 2018 08:12

Ewentualnie uderz do tego blacharza z Poznania który robił prawy tył w furze Padzera i porównaj ceny/zapytaj jak widzi naprawę tych progów u ciebie.
martinsc - Pią Sty 19, 2018 23:15

Od paru miesięcy są już na allegro reperaturki progów do 75 fakt że ktoś je robi bardziej prywatnie niż jest to produkt masowy ale są link niżej http://allegro.pl/prog-re...ars_rule_id=201 też mam problem z rdza tylko można powiedzieć że u mnie nie ma już progów albo brak kasy albo ofert sprzedaży progów i teraz to u mnie chyba taka reperaturka nie wystarczy bo wchodzi cała ręką w próg więc wewnętrzny pewnie tez będzie do sporych poprawek i rdza jest też na górnej części progów po otwarciu drzwi w okolicach listew progowych. Chciałbym to zrobić bo niechcial bym rozstawać się z moim r ewentualnie kupować innego chociaż ciężko znaleźć w kolorze cdw z 2.5 w ksenonie i prawie pełnej opcji ale to można przełożyć. Może czyta to jakiś dobry blacharz z okolic Katowic, Sosnowca który podjął by się naprawy blacharki w moim r
R75 - Sob Sty 20, 2018 22:20

Cała prawa strona w promocyjnej cenie:

https://rimmerbros.com/Item--i-ALA500140

£250.00, przecena z ponad £500.00

christopher7 - Nie Sty 21, 2018 10:37

R75 napisał/a:
Cała prawa strona w promocyjnej cenie:

https://rimmerbros.com/Item--i-ALA500140

£250.00, przecena z ponad £500.00

Jak do tego doliczyć cenę przesyłki to pewnie taniej wyjdzie kupienie rozbitego Roverka 75 w Polsce i zdemontowanie potrzebnego elementu :wink:

dexter77 - Sro Lut 14, 2018 12:19

Kupiłem tą reperaturkę, znajomy blacharz bez problemu sobie poradził.
pablo - Czw Mar 22, 2018 19:00

dexter77 Ile wziął blacharz i czy jesteś zadowolony z reperaturki ? Wczoraj na podnośniku miałem autko i o zgrozo z przodu zaraz przy nakładce od podnośnika prawie pięść wchodzi :cry: Wcześniej to się jakoś trzymało ale jak podnosili auto na podnośniku to się sypać zaczęło. Aż strach pomyśleć że łapa z podnośnika mogłaby wpaść do środka :(
R75 - Pią Mar 23, 2018 21:58

mam podobny problem, już są dwie oferty:

http://allegro.pl/prog-re...7231513960.html

http://allegro.pl/prog-re...7188790680.html

jakieś opinie?

adas07072a - Sob Mar 24, 2018 20:14

Ani jedna ani druga oferta nie jest warta uwagi jesli chcesz to zrobic solidnie a nie dla efektu wizualnego
R75 - Pon Mar 26, 2018 15:48

adas07072a, rozumiem, ze masz uwagi głównie do grubości blachy

1. którą z ofert sprawdzałeś?

2. jaką w/g Ciebie powinna mieć grubość?

3. jaką grubość ma oryginał - ktoś wie/możne zmierzyć?

sash997 - Pon Mar 26, 2018 21:21

w sobote miałem na podnośniku roverka z czymś podobnym wspawanym i odrazu mi coś nie pasowało bo nie było dziury pod lewarek ale patrze i próg z prawej strony ma inny profil niż lewy oryginał i tak patrze obstukuje czy aby napewno można pod to ramie podnośnika podłożyć no i podniosłem, podłożyłem mniejwięcej w miejscu gdzie był fabrycznie otwór do podnośnika, nic sie nie stało żadnego śladu wgniecenia po podnośniku
adas07072a - Wto Mar 27, 2018 05:34

Na tych aukcjach jest tylko dolna część progu. Od wytloczenia na listwe do dolu.. Blacha to 0.8mm. Zgrzewy badz spawy pod listwa do tego szpachla to nie wróży nic dobrego.
tmk752 - Pią Kwi 13, 2018 19:34

Cześć. Mam taki pomysł, papierem ściernym zetrzeć ogniska powierzchowne korozji (metal cały powierzchowne wypryski) następnie oczyścić środkiem antykorozyjnym (mam w piwnicy) pomalować czerwona wiejska farba do płotu (tlenkiem żelaza), następnie pokryć czarnym matem w sprayu. Dajcie mi znać czy to robić czy zgłosić się do psychiatry
adas07072a - Pią Kwi 13, 2018 20:12

na twoim miejscu wybrałbym Drugą opcję już umówil wizytę u psychiatry
R75 - Pią Kwi 27, 2018 20:52

pl - 100zł - http://allegro.pl/prog-re...7308257949.html

uk - 235zł - https://www.ebay.co.uk/itm/273155036595

ten sam próg :D

Seblit - Pią Kwi 27, 2018 21:48

A jaką minimalną grubość powinna mieć blacha takiej reperaturki progu, żeby to miało sens? 0.8 mm to faktycznie mało.
Maciek_S. - Sob Kwi 28, 2018 12:35

Standardowo mają 0,8. Na zewnętrznym nie ma sensu stosować grubszej blachy.
dexter77 - Pon Cze 18, 2018 11:42

Używałem tej reperaturki http://allegro.pl/prog-re...7308257949.html

Auto było podnoszone na podnośniku, lewarku itp. - nic się nie dzieje. Oczywiście wizualnie nie jest to kopia 1:1, bo to nie wycinka progu tylko reperaturka. Mimo wszystko trzeba bardzo dobrze się znać, aby zauważyć różnice (poza miejscem na lewarek).

Dla mnie to rozwiązanie było idealne, spełnia swoje zadanie, dałem dodatkowe zabezpieczenia i podejrzewam, że prędzej auto padnie ze starości niż coś się stanie z tymi progami :smile:

Rozliczałem się na zasadzie barteru, bo to znajomy, ale myślę, że 500-700 zł trzeba liczyć za jedną stronę.

RYCHO35 - Nie Lip 01, 2018 12:09

Też jestem w trakcie walki z progami i zakupiłem najpierw jakieś samoróbki z allegro od gościa z Kielc i niestety są źle wykonane, profil jakiś rozpłaszczony. Potem kupiłem z allegro z f-my bolma ( to te za 100) i jest lepiej choć dupy nie urywa. Dużo można by tu jeszcze poprawić.
Jednak korozja poszycia to nie taki problem, problemem jest to co dzieje się wewnątrz. Korozja wzmocnień pod słupkami i miejsca do lewarowania najczęściej wymaga odbudowy bo styka się w dolnej płaszczyźnie bezpośrednio z korodującym progiem i skutecznie zatrzymuje wodę w tym miejscu. Kiedyś robiłem coś takiego w Lagunie I i muszę powiedzieć że tam jest to lepiej przemyślane.
Jak zobaczyłem co się stało w R75 to ogarneło mnie przerażenie a dziury w progach miałem tylko w tylnej części nadwozia od spodu. Zobaczymy jak sobie z tym blacharz poradzi.