Zobacz temat - [R75] ABS jak zlokalizować zepsuty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] ABS jak zlokalizować zepsuty

j_zuzia - Sro Sty 25, 2017 19:59
Temat postu: [R75] ABS jak zlokalizować zepsuty
Witam od jakiegoś czasu jeżdżę bez ABSu a jest zima.
Pytanie czy prędkościomierz bierze pomiar z czujnika ABS czy gdzieś ze skrzyni?
Chciałem ustalić które łożysko poszło więc podniosłem koło lewe odpaliłem 5 a licznik w miejscu, na prawym kole licznik wskazywał większą prędkość niż normalnie przy tych obrotach na drodze.
Jeśli to pomiar jest z czujnika ABS to prawdopodobnie znalazłem zepsuty czujnik - czy tak?
Zaznaczam że omomierz wskazywał podobne wyniki na czujniku.

dawidd - Czw Sty 26, 2017 06:55

Prawe przednie koło - tam szukaj
ADI-mistrzu - Czw Sty 26, 2017 07:46

Pomiar jest z jednego czujnika a nie przypadkiem średnia wypadkowa z 2 czy nawet 4?
prebenny - Czw Sty 26, 2017 08:56

ADI-mistrzu nie. Pomiar prędkości na licznik jest z przedniego prawego czujnika a do tempomatu używany jest pomiar z lewego przedniego czujnika. Nie jest wyciągana z nich średnia ani nic w ten deseń.

Nie jestem do końca pewien czy jeżeli sterownik wykryje 'za dużą' różnicę w prędkości na 1 kole w porównaniu do innych to czy nie zapali kontrolki i nie odłączy ABSu (ale to moje przypuszczenia tylko).

longer86 - Czw Sty 26, 2017 09:25

2002 czyli powinno dać rade polaczyc sie TOAFem. Tam w live data sprawdzisz w czasie jazdy z którego czujnika nie odczytuje prędkości i to będzie rozwiązanie
ADI-mistrzu - Czw Sty 26, 2017 09:34

prebenny, tak powinno być, przynajmniej w R25 i R45 tak jest.
Gdy dłuższą chwilę tylko jedno koło się kręci, zapala się sygnalizacja ABS, ale znika po przejechaniu autem kilkudziesięciu m.

dukat11 - Czw Sty 26, 2017 10:04

prebenny napisał/a:
Nie jestem do końca pewien czy jeżeli sterownik wykryje 'za dużą' różnicę w prędkości na 1 kole w porównaniu do innych to czy nie zapali kontrolki i nie odłączy ABSu (ale to moje przypuszczenia tylko).


Ja jestem pewny gdyż tak miałem gdy był przetarty przewód od czujnika i jeszcze coś wskazywał, było 10km/h różnicy i wyłączał się ABS.

grota10 - Czw Sty 26, 2017 17:31

Omomierzem nie sprawdzisz czujnika
kalafior - Czw Sty 26, 2017 22:09

czujnik indukcyjny sprawdzisz omomierzem rozlacz wczesniej wtyczke
j_zuzia - Czw Sty 26, 2017 23:02

Dzięki za odpowiedzi chodź ostatnie są rozbieżne.
Po podpięciu do komputera powiedziało mi że czujnik abs w prawym przednim kole nie działa, ale sporo pokazuje prędko to znaczy że działa. ABS nadal mi świeci choć wymieniłem tylni czujnik bo omomierz nic nie wskazał (po odłączeniu wtyczki).
Czyli rozumiem ze trzeba podpiąć komputer i w trakcie jazdy sprawdzić o co kaman.

prebenny - Pią Sty 27, 2017 00:39

Ja miałem latem problem z ABS po odbiorze od mechanika (wymiana z przodu sprężyn i amorów) i problemem była źle wciśnięta wtyczka (wtyczka już nie miała tego 'ząbka' żeby się blokować i jak się komora silnika rozgrzała to nie stykały się piny). Spróbuj rozpiąć i porządnie zapiąć wtyczkę.
dawidd - Pią Sty 27, 2017 08:12

omomierzem jak najbardziej sprawdzisz czujnik, nie tylko jego ciągłość ale jak pokręcisz kołem to tez opór będzie skakał
SeniorA - Pią Sty 27, 2017 09:40

omomierzem nie sprawdzi się działania czujnika ABS , tylko oscyloskop albo tester. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65593
longer86 - Pią Sty 27, 2017 09:55

Omomierz nie da Ci prawidłowego odczytu sygnału działa za wolno...
j_zuzia - Pią Sty 27, 2017 11:08

Oscyloskop wystarczy podłączyć i kręcić kołem?
ADI-mistrzu - Pią Sty 27, 2017 11:26

j_zuzia tak, czujnik musi być zasilony czyli stacyjna na 2 pozycję.
j_zuzia - Wto Lut 28, 2017 23:43

Pytanie wymiana piasty dopiero pomogła ale wróciła inna usterka która ustąpiła jak abs przestał działać.
Przy hamowaniu pojawia się takie jakby skrobanie bynajmniej nie są to starte klocki.
sprawdzałem ale gdy uruchomi się abs na lodzie to nie było tego dźwięku tylko normalny skaczący pedał, przy delikatnym hamowaniu nie występuje tyko przy takim w sam raz.

abcde - Sro Mar 01, 2017 07:14

Oj, oj.... pokolenie McDonalda, tylko komputer. Czujnik ABS sprawdzic mozna odlaczajac wtyczne i podpinajac po nia (pod wtyczke czujnika) omomierz, krecimy kolem i jezeli wartosc sie zmienia to czujnik jest OK, jezeli stoi w miejscu to najpierw czyscimy "koronke" na piascie, jezeli to nie pomoze to wtedy dopiero wymieniamy czujnik.
Rover 75 ma tez pewna wade fabryczna, ktora powoduje swiecenie abs mimo, ze czujniki sa ok, ale tego wasze komputery nie pokaza :) a na serwisie napewno nie zdradza tajemnicy.

[ Dodano: Sro Mar 01, 2017 07:11 ]
j_zuzia napisał/a:
takie jakby skrobanie

taki objaw moze (ale nie musi) swiadczyc o wadzie tzw. koronki. Moze zalozyles kiepskiej jakosci piaste i cos nie halo z koronka (zabki, ktore czyta czujnik abs) to sie czesto zdarza w autach, ktore zamiast wtopionych zabkow, maja koronke wycieta z blachy (w uproszczeniu) np. Mercedes Sprinter czy VW LT.

[ Dodano: Sro Mar 01, 2017 07:14 ]
j_zuzia napisał/a:
takie jakby skrobanie

Ja bym sprawdzil tak: odlacz czujnik abs ten gdzie zmieniales piaste i sprawdz czy nadal usterka bedzie wystepowala, jezeli nie to masz winowajce (abs)|.

j_zuzia - Czw Mar 02, 2017 21:11

ha za tego McDonalda mógłbym się obrazić gdybym nie pamiętał pevexa.
To po rozłączeniu obojętnie którego czujnika efekt skrobania znika całkowicie, czyli co podejrzenia padają na pompę?

adam_26 - Czw Mar 02, 2017 22:16

To nie pompa jak masz skrobankę i odbijanie pedała to znaczy że ABS włącza się za wcześnie, któryś czujnik gubi sygnał najprawdopodobniej przez uszkodzony/ zardzewiały pierścień magnetyczny na piaście. Lub sam czujnik jest to wymiany ale zacznij od piasty. Podepnij kompa z toafem -- >> http://toaf.roverki.eu/index.php/pl/
i zobacz prędkości z czujników ABS miałem tak samo nie pojawiał się błąd a pedał odbijał ale po podpięciu okazało się że prędkość na jednym kole głupiała odbiegała od reszty wymieniłem piastę i bingo.

[ Dodano: Czw Mar 02, 2017 22:16 ]
Jak rozłączasz czujnik to de facto ABS całkiem przestaje działać wyłącza się dlatego tego efektu w tedy nie ma. Ale możesz się zdziwić kiedyś jak przyjdzie ci hamować z uwalonym abs-em. Lepiej to zrób szybko.

sash997 - Czw Mar 02, 2017 23:00

a opony mają wszystkie ten sam rozmiar?
prebenny - Czw Mar 02, 2017 23:33

I jak już sash997 zwrócił uwagę na opony - to czy wszystkie mają prawidłowe ciśnienie.
dukat11 - Pią Mar 03, 2017 13:31

z mojej strony podpowiem iż miałem tak samo, czujniki ok a okazał się wadliwy pierścień w piaście tzn poleciało kilka sekcji magnetycznych napylonych na pierścieniu tylnego łożyska. ładnie to widać używająć np. czegoś takiego jak poniżej, tyle że trzeba do tego zdjąć łożysko.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61VEWxs1RCL._SY355_.jpg

grota10 - Nie Mar 05, 2017 01:09

kladziesz na lozysko kartke papieru i sypiesz opilki metalowe.Pieknie widac przerwy
sash997 - Nie Mar 05, 2017 09:22

prebenny dobrze pisze o ciśnieniu w oponach bo miałem kiedyś taką sytuację że w jednym kole było mniej i kontrolka sie zaświecała, na komputerze prędkość tego koła świrowała jak przy uszkodzonym pierścieniu magnetycznym, a co do rozmiaru opon to miałem na aucie wszystkie opony 65/195 ale podkusiło mnie założyć na przód 60/195 bo miałem takie w fajnym stanie no i sie zaczęło, wyjeżdżam z podwórka hamuje a tu ABS trzepie w pedał i tak za każdym naciśnięciem pedała, było to bardzo niebezpieczne ale od razu wiedziałem że to raczej przez wymiane opon...