|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - [220 Turbo Coupe] chcę kupić tego Tomcata, proszę o opinie
leszek95b - Pią Lut 10, 2017 18:56 Temat postu: [220 Turbo Coupe] chcę kupić tego Tomcata, proszę o opinie Proszę o opinie na temat tego Tomcata.
Link:
http://www.mobile.de/pl/S.../231607834.html
longer86 - Pią Lut 10, 2017 20:31
Troche chyba przesadzona cena, po zdjęciach to wygląda jakby na lewym tylnym słupku schodził lakier, 3k euro plus sciagniecie i rejestracja...
prebenny - Pią Lut 10, 2017 20:34
longer86 nie powiedziałbym, że przesadzona cena... Za granicą 'sprawne' auto (nie potrzaskane i bez przystanku w środku) kosztuje DUŻO więcej jak ten sam model u nas. Tez się zdziwiłem jak patrzyłem na ceny Rovera 100
longer86 - Pią Lut 10, 2017 21:01
Rover 100 to juz trudnodostępne taki yountimer, ale nie o tym
leszek95b - Pią Lut 10, 2017 21:23
Jeśli chodzi o cenę to trochę utargowałem, ale prędzej na "waciki" niż na rejestrację czy ściągnięcie do Polski. W aucie są dwie rzeczy do zrobienia w niedalekiej przyszłości: trzeba wymienić uszczelkę pod kolektorem wydechowym oraz nie działa prędkościomierz. Reszta podobno jest sprawna w 100%.
Na karoserii jest trochę odprysków, ale to raczej kosmetyka. Nie ma dużo rdzy, nie ma dziur, nie ma wgnieceń. Takie mam info od sprzedającego - na żywo nie mam czasu jechać oglądać 1200km Takie trochę kupowanie w ciemno...
Nie ma tam żadnych modyfikacji w silniku/skrzyni. Są tylko wstawione nowe zaciski standard tył oraz nowe większe zaciski na przód, zdaje się że 4-tłoczkowe 282mm.
Nie szukam auta za kilkaset euro / kilka tysięcy złotych. Nie oszukujmy się, nie ma perełek za bezcen...poza tym mówimy o 220 Turbo Coupe .
Markzo - Pią Lut 10, 2017 22:36
Jeśli do wymiany jest uszczelka kolektora wydechowego, to trzeba się szykowac na wymianę szpilek i planowanie kolektora, sporo zabawy z motorem w budzie. Więc dokładnie obadaj temat, zbyt długa jazda z wypierdzianą uszczelką może skutkować niefajnymi wżerami w przylgni głowicy nie działający licznik to też niby drobiazg... ale w 220 siedzi na 99% metalowy impulsator z metalową zębatką. Jesli sam w sobie jest sprawny (z reguły jest) to masz 2 opcje: poszła linka od licznika (tańsza) albo szlag trafił zębatkę na dyfrze i trzeba rozebrać skrzynię biegów żeby to wymienić
Na fotach nic nie widać, poproś o lepsze foty i bardziej szczegółowe (tylne nadkola, progi itp). Wydech wygląda na nieseryjny, czy auto ma wywalony kat (raczej powinien być, bo by przeglądu nie przeszedł) i czy jeździ na seryjnym doładowaniu? standardowo motor będzie mokry od oleju (jesli nie pływają w nim świece zapłonowe to jest ok) a turbo raczej będzie do regeneracji sprawdź czy skrzynia nie wyje, wymiana łożysk jest kosztowna i upierdliwa
bociannielot - Sob Lut 11, 2017 09:22
Nie za ten $$$, koszta z naprawami itp w PL na naszych blachach moim zdaniem przewyższają sens przedsięwzięcia .
leszek95b - Sob Lut 11, 2017 10:29
Więcej fotek tutaj: http://tnij.org/kst1k9u
Są tam też zdjęcia części, które biorę w tej cenie.
Markzo, odpowiadając na pytania:
Auto jeździ na T28, więc standard chyba. Fotki silnika rzuciłem powyżej. Nie widać jak był zalany olejem.
Panowie, nie szukam auta na zarobek, nie planuję sprzedawać. Chcę fajne auto (takie trochę spełnienie marzeń ) za uczciwą cenę i przy rozsądnym wkładzie finansowym.
Ale też nie chcę przepłacić jakoś bardzo mocno. Ściągnięcie do mnie to 1500zł, rejestracja też coś około 1000zł.
Jaka według Was cena jest optymalna za to auto?
bociannielot - Sob Lut 11, 2017 11:02
leszek95b, nie o to chodzi czy chcesz zarobic, tylko o to żebyś się nie wrypał w grata do którego musisz wiadrami $$$ dokładać, a do tego widzę że trochę trzeba, cena wyjściowa też nie zachęca a jeszcze musisz po to auto jechać i je przerejestrować... za auto w takim stanie to bym mógł dac max kilka tyś zł a nie euro, tu bardziej by Ci się opłacało kupic złoma krajowego, zrobiłbyś go na tip top z pełnym remotem silnika, regeneracją turbo i jeździł wciąż mając kilka tyś zł(i z pewnością co masz i w jakim stanie). Także wybór należy do Ciebie . 3000 Euro czemu nie ale tylko jakby nic w nim nie było do roboty .
greg-si - Sob Lut 11, 2017 11:29
Moim zdaniem najważniejsza jest blacha. Całą resztę możesz wymienić za mniejsze lub większe pieniądze. Z blachą jest już gorzej. Tutaj jednak bez sumiennych oględzin pod tym względem po fotkach nic nie poznasz. Z zewnątrz może być lalka bez rdzy a podłoga, podłużnice mogą być zgnite.
Według mnie, za lalkę 220 turbo w serii można dać 10k, większość jednak które jeżdżą u nas w PL są warte nie więcej niż 5-6k. Oczywiście PLN
Czyli reasumując, podliczając wszystkie koszty według mnie nie warto.
PS. W serii siedzi T25 a nie T28.
PS2. Tutaj masz foto mojego silnika turbo który nie jest czysty:
leszek95b - Sob Lut 11, 2017 11:31
bociannielot, trochę już poszukuję w kraju i niestety ale nie ma tych Tomcatów za wiele. Z reguły nie ma nic albo takie perełki http://www.olx.pl/oferta/...D5-IDj39tR.html , które raczej omijam szerokim łukiem. Na ebay'u UK też się co coś pojawia od czasu do czasu ale za mniej niż 2-3 tysiące funtów to są szroty na części, no i ta kierownica po prawej.
Takie w lepszym stanie to widziałem za 4500 Euro (np. ten http://www.mobile.de/pl/S...36053286.html).
Ile może kosztować ta naprawa kolektora wydechowego i ew. naprawa tej zębatki w skrzyni? Zmieściłbym się w 1000zł ?
greg-si - Sob Lut 11, 2017 11:45
Z tym się spokojnie zmieścisz w 1k ale... jak chcesz wymienić rozrząd, elementy zapłonu to już może być trudno.
Silnik zalany olejem (standard) czyli wymiany wszystkich uszczelniaczy, widać że leje się płyn chłodzący na kolektor wydechowy. Ogólnie na doprowadzenie do stanu normalnego, seryjnego kilka złotych potrzeba zależnie czy byś robił sam czy nie.
W PL za takie auto mógłbym zapłacić tyle co napisałem wyżej bo na pierwszy rzut oka widać że trzeba wsadzić kilka złotych. A co z tym czego nie widać?
leszek95b - Pon Lut 13, 2017 13:47
Dobra, namówiliście mnie. Podaruję sobie ten model. Dziękuję wszystkim za opinie.
Wracam do dalszych poszukiwań...
Vigoslaw - Pon Lut 13, 2017 20:24
leszek95b,
Chcesz to sprzedam Ci mojego 216 coupe i sobie SWAPA zrobisz...
Taniej i pewniej
Jak coś to zapraszam w niedziele na SPOTA w Gdańsku to pogadamy i zobaczysz co i jak ze SWAPAMI jest
Pozdro,
Vig
longer86 - Pon Lut 13, 2017 20:48
Vig czyżbyś chcial nas opuścić ? hlip hlip
slax - Pon Lut 13, 2017 21:07
leszek95b, Witam kolegę, kopę lat Najważniejsza w tym aucie jest blacha i jeszcze raz blacha, reszta to wuj W tym roczniku bankowo jakaś ruda szmata siedzi, pytanie ile? Mechanika to nie problem, jak chcesz autko dla siebie na lata to wszystko powoli można zrobić. Jak dla mnie po fotkach widać ze auto nie jest tak zmęczone jak nasze polskie egzemplarze, ale cena faktycznie odstrasza
Z drugiej strony ja już wpakowałem grubo ponad 10 kola w cupete, a potrzeba spokojnie jeszcze drugie tyle, jak nie trzy. Efektów nie widać puki co... Jak się swoja lalkę kocha pomimo wszystko to hajsy się nie liczą
Decyzja należy do Ciebie.
Vigoslaw - Pon Lut 13, 2017 21:20
longer86,
mogę oddać w dobre ręce, mam teraz 3 auta i nie mogę wszystkimi na raz jeździć...
Coupeta to cos fajnego, ale nie wiem czy sil mi starczy na to co mam dalej z nim robic...
Pozdro,
Vig
leszek95b - Wto Lut 14, 2017 21:35
Hej slax, faktycznie trochę zleciało, ale sentyment do marki pozostał . Tak na prawdę to chętnie bym się pobawił w zakup szrota i remont, ale zwyczajnie nie mam na to czasu. Żaden mechanik tego dobrze nie zrobi, a samemu czasu nie znajdę. Dlatego szukałem czegoś w miarę gotowego. Nie ukrywam, że auto miałoby u mnie finalnie duży wycisk przy odchudzonej masie...
Vigoslaw, chętnie, ale już po swap'ie .
[ Dodano: Wto Lut 14, 2017 21:35 ]
Znacie to auto? Należy do kogoś z forum?
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDk27xT.html
greg-si - Sro Lut 15, 2017 16:59
Ja nie znam, daleko nie mam i pewnie przejadę się je zobaczyć.
Sam mam na nie chęć ale nie za tę kasę...
Vigoslaw - Sro Lut 15, 2017 18:51
greg-si,
To ja juz wole swojego którego sprzedam za polowe tej ceny... a SWAP-a i tak trzeba robić
Pozdro,
Vig
greg-si - Sro Lut 15, 2017 19:51
Tylko że ten z linka jest pewnie wart połowę tego za ile jest wystawiony.
Twój jest wart pewnie 1/4
Vigoslaw - Czw Lut 16, 2017 08:33
greg-si,
Osz ty....
jest warty tyle za ile go sprzeda czy to on czy to ja
Pozdrawiam,
Vig
Wojtek88 - Czw Lut 16, 2017 11:38
Wtrącę kilka słów bo miałem 2x Tomcat'a.
Jeden był wspaniały i idealny do jazdy - R216 Coupe a drugi R220T rodzynek jeśli chodzi o blacharkę z czego niestety była cienka powłoka lakiernicza..
Jakbym miał kupować teraz takie auto to grubo bym się zastanawiał czy kupować R220T, może akurat trafiłem na ideał blacharski ale mechanika uklękła - najpierw głowica i jej remont, potem skrzynia a u następnego właściciela turbo miało luz na wirniku.. Jeśli nie chcesz wydać wielokrotności zakupu auta kup tomcat'a po wcześniejszych bardzo, bardzo dokładnych oględzinach.. Najlepiej w obecności wyjadaczy Roverowych jak Markzo czy Slax
slax - Czw Lut 16, 2017 17:01
Vigoslaw, ale tam masz wszystko plug and play
[ Dodano: Czw Lut 16, 2017 17:01 ]
Wojtek88 napisał/a: | Jakbym miał kupować teraz takie auto to grubo bym się zastanawiał czy kupować R220T, może akurat trafiłem na ideał blacharski ale mechanika uklękła - najpierw głowica i jej remont, potem skrzynia a u następnego właściciela turbo miało luz na wirniku.. | ale to nie jest tragedia, remont silnika turbo, w takim aucie przy upalaniu przedzej czy później trzeba będzie to zrobić, a biorąc pod uwagę nowsze auta, to serwis tomcata to śmieszne koszta Ja się dalej upieram, ze najważniejsza jest buda w tym aucie, reszta to przy tym male piwko Dodatkowo w tomcacie turbo zwrócić trzeba uwagę na podłożnice, pękają... Znam dwa przypadki takich kwiatków.
Wojtek88 - Pią Lut 17, 2017 15:36
slax napisał/a: | Vigoslaw, ale tam masz wszystko plug and play
[ Dodano: Czw Lut 16, 2017 17:01 ]
Wojtek88 napisał/a: | Jakbym miał kupować teraz takie auto to grubo bym się zastanawiał czy kupować R220T, może akurat trafiłem na ideał blacharski ale mechanika uklękła - najpierw głowica i jej remont, potem skrzynia a u następnego właściciela turbo miało luz na wirniku.. | ale to nie jest tragedia, remont silnika turbo, w takim aucie przy upalaniu przedzej czy później trzeba będzie to zrobić, a biorąc pod uwagę nowsze auta, to serwis tomcata to śmieszne koszta Ja się dalej upieram, ze najważniejsza jest buda w tym aucie, reszta to przy tym male piwko Dodatkowo w tomcacie turbo zwrócić trzeba uwagę na podłożnice, pękają... Znam dwa przypadki takich kwiatków. |
Nie twierdzę że nie, nie od parady mówi się, że na dzień dobry po kupnie wydajesz na serwis auta prawie jego wartość z umowy kupna sprzedaży, ja wydałem 70 % wartości auta z umowy
Mam 1.6 >190 KM NA i zero problemów ale więcej nie piszę, żeby nie robić gównoburzy
leszek95b - Pon Lut 20, 2017 14:16
greg-si napisał/a: |
Ja nie znam, daleko nie mam i pewnie przejadę się je zobaczyć.
Sam mam na nie chęć ale nie za tę kasę... |
I jak, oglądałeś?
borek88 - Nie Lut 26, 2017 18:17
Witam. Po bardzo długiej przerwie. Jako ze szukam kolejnego jungtimera bo wpadłem na pomysł powrotu do marki po kilku latach.
I trafiłem na 220ti za ponad 4tys euro
Jeden właściciel niecałe 100tys przebiegu. Więcej za dużo nie wiem
Stoi w Niemczech w komisie.
Myśle 4,5 tys euro za zadbany egzemplarz to chyba nie dużo gdzie 5 lat temu w Polsce do 10 tys zł nie szło znaleźć czegoś co nie wymagało pracy. Ale jeśli tu piszecie ze 3tys to dużo (u mnie odpadają koszty ściągnięcia czy przerejestrowani) to taka sytuacja mnie martwi.
Jaka jest realna wartość europejska. Pytanie raczej dla starych wyjadaczy którzy wiedza ile kosztuje remont.
Sam jestem w trakcie doprowadzania do jak najlepszego stanu Renault 19 16v cabrio ph1 który był wypuszczany przez około 10 miesięcy
I wpakowałem w niego już sporo i sporo potrzeba wiec licząc zakup wkład plus planowany wkład lepiej wyszłoby kupić to
R19
Jeśli nie potrzebny większy wkład.
A link do tomcata
220ti
Maska tylko wyglada na malowaną
Linki mi nie poszły przez telefon spróbuje to naprawić
leszek95b - Nie Lut 26, 2017 19:23
Ciekawe do czego mu hak w tym tomcacie za 4,5k?
borek88 - Nie Lut 26, 2017 21:31
leszek95b napisał/a: | Ciekawe do czego mu hak w tym tomcacie za 4,5k? |
Raczej się tego nie dowiem ale nie sadze żeby woził pustaki na budowę. Na przyczepę z koniem lub wohnwagen auto za małe i za lekkie. Prędzej po to żeby montować bagażnik na rowery lub przyczepkę dla psów. Nie widuje w Niemczech małych aut z jakimiś dużymi przyczepkami bo pilnują się dowodu.
Widzę z podpisu ze sam szukasz tomcata wiec jakie szanse i w jakich kwotach pojawiają się 220ti lub 620ti /820ti z blachami bez rdzy.
Buda z rdza jest praktycznie nie warta do reanimacji bo tępienie rudej na poważnie to nie tania sprawa.
Kto teraz ma na forum oryginalne 220ti?
leszek95b - Nie Lut 26, 2017 22:19
borek88, powiem Ci że niebyt rozumiem zdanie kolegów odnośnie ceny Tomcatów. Takie dobre jakościowo jak się pojawiają to zawsze za wysoką cenę i to za granicą. Ostatnio na ebayu pojawił się np. ten www.ebay.co.uk/itm/Rover-...bo/292038362512, cena prawie 40k pln. Wszystkie w cenach kilka tysięcy pln to zawsze "rumple" .
slax - Nie Lut 26, 2017 22:39
leszek95b, A będziesz takim za 40koła upalał? Wydaje mi się ze takim to szkoda, to wtedy tylko na weekendy cieplutkie a nie na codzien za 40koła to do upalania można kupić bardziej odpowiednie auto
borek88 - Pon Lut 27, 2017 08:12
Widzę ze moda na swapy i mody nadal trwa...wtedy termin do upalania rozumie. Ale oryginalny model ?20ti czy nawet 200cabrio lub 8??? Z większym silnikiem w coupé radzę oszczędzać bo to już klasyki. A trupy chociaż na części zostawiać.
Watro zacząć myśleć o mg zr160 zs180 i zt190 jako nadchodzące klasyki. O wersji poliftowej już nie wspomnę z racji krótkiej produkcji.
Najważniejsze seria i jak najlepszy stan przebieg i udokumentowana historia
bociannielot - Pon Lut 27, 2017 11:09
slax napisał/a: | za 40koła to do upalania można kupić bardziej odpowiednie auto | dokładnie
borek88 - Pon Lut 27, 2017 12:41
Tyle ze do upalania pod remiza to starczy trup za kilka tysięcy a najlepiej BMW e36 choć i tu się trzeba spieszyć bo zadbane kebaby drożeją
bociannielot - Pon Lut 27, 2017 12:51
Za 40k można wrx sti kupic, 2.5 litorwe turbo doładowane volvo, jakie audi co ma 1.8 turbo i w cholere kunia oraz można modzic w górę za groszę, alfe gtv 3.2 v6, i wiele wiele innych które będą dobre jako daily wozidło oraz do okazjonalnego poupalania jak Cię najdzie fantazja, jak ktoś ma taki budżet to nie kupuje starego szrota e36 który miał 15 dzwonów od daty produkcji xD
A co do kolekcjonerskiego MG ta marka ma grono zapalenców, owszem, ale dużo mniejsze niż Vagi czy inne volva i śmiem twierdzic ze inwestowanie w to jako youngtimer to głupota, kiepski z tego będzie klasyk bo MG i R miały kiepską opinię po prostu i nie były uwielbiane przez masy ludu. Brak popularności = trzymam dla siebie i dla fun'u, a jaki jest sens trzymania TC 2.0T i nie upalania tego Już MG TF miało by więcej sensu na weekend .
Enyłej Borek, miło że zaglądasz na forum kupę lat Cię nie było
borek88 - Pon Lut 27, 2017 13:29
Może masz racje. Ale chyba lepiej mieć coś nietypowego jako youngtimer może w124 lub e30.
Dawno tu nie zaglądałem bo od sprzedaży mojej zs160 imitacji jakoś nie było czasu. Teraz zaciekawiłem się tym tomcatem ale chyba zostanę przy Francuzach i poszukam coś jeszcze z przełomu lat 80/90.
Pomyślałem tylko ze tomcat był jena z najszybszych przednionapędowe początku lat 90 i ma to większe zainteresowanie i grono fanów
bociannielot - Pon Lut 27, 2017 13:31
borek88 napisał/a: | Pomyślałem tylko ze tomcat był jena z najszybszych przednionapędowe początku lat 90 | tak było ale to niedoceniane auto, z drugiej strony nikt nie broni użytkować go jako klasyka, ale jako lokata kapitału? Raczej kiepski wybór na YT
greg-si - Pon Lut 27, 2017 17:22
borek88, tak czytam sobie bo mam i 220 coupe turbo (po swapie) i 800 coupe turbo (uważam że w stanie dość dobrym) i czegoś nie rozumiem.
Rzucasz tutaj jakimiś cenami jakie ktoś podaje chcąc sprzedać auto. Jakbym wystawił swoją 800`ke za 100k to oznacza że tyle jest wart taki egzemplarz? Chyba nie.
Wracając do sedna czyli bazy na YT to niestety ale 220 jest słabym wyborem chociażby z racji tego że większość takich aut jest nieźle dojeżdżona. Tutaj coś konkretnego znaleźć będzie naprawdę trudno. Mam drugie 200 coupe i kilka innych oglądałem i niestety jest słabo, praktycznie nie znajdziesz auta nielakierowanego. Dużo aut jest zgnitych i dlatego zostały pomalowane. Uważam że jak szukać to tylko kraje gdzie śnieg i sól nie występuje.
Mam też 800`kę (1993 rok) która pełni funkcję auta które wyjeżdża tylko w dalsze trasy i nie jeździ zimą choć miało być jako dupowóz. Po kupnie okazało się że wszystko poza budą jest słabe i wymaga inwestycji. Trochę doprowadziłem auto do przyzwoitego stanu i mogę tylko tyle napisać że chcąc trzymać dłużej taki sprzęt należy kupić sobie kolejne takie samo auto na części (jeśli jedno wystarczy).
Problem polega na tym że dostępność nowych części (np. spinka) które kosztuje normalnie grosze jest już zerowa i nigdzie ich nie znajdę, była montowana tylko w tej wersji nadwoziowej (coupe). Przykładów mógłbym mnożyć bo zderzyłem się ze ścianą w kilku tematach których nie jestem w stanie przeskoczyć i mam tu na myśli głównie plastiki, uszczelki które chciałbym wymienić z racji wieku ale niestety już ich nie ma i nie będzie...
Życzę powodzenia w poszukiwaniach ale zmieniłbym miejsce poszukiwań bo raczej polska to nie jest ten kraj.
leszek95b, nie byłem, nie mogłem się dodzwonić do sprzedającego
slax - Pon Lut 27, 2017 17:40
borek88 napisał/a: | Tyle ze do upalania pod remiza to starczy trup za kilka tysięcy a najlepiej BMW e36 choć i tu się trzeba spieszyć bo zadbane kebaby drożeją | my się nie rozumiemy, dla mnie auto do upalania to nie trup zgnity do palenia kapora pod remiza, ja to rozumiem jako auto na KJS i inna takie, czyli zdrowe i zadbane mechanicznie auto, które smiga jak należy i którym moge pobawić sie na torze albo innych imprezach, ale takie auto nei koniecznie musi byc najladniejsze bo to nie o to w tym chodzi
Tomcat to swiatne auto, mialem 1.6 d serię, która potem przejął greg. I na tym egzemplarzu nauczyłem sie ze jak go ruda zaatakuje to nie ma przebacz. potem kupiłem zdrowa blacharsko cupejke z k serią zarznietą co prawda, zeswapowałem turbasa i to jeździ bezawaryjnie. Cały czas cos nowego mi przy tym aucie przychodzi do głowy, ale cigle kasy brakuje. Sporo juz zrobiłem, kasy wrzucilem a efektów nie wydać, a zeby to zaczeło wyglądac to potrzebuje jeszcze dużo wiecej, dodatkowo tego worka kasy juz nigdy nie wyciagne za to auto dlatego najpewniej zostanie ze mna do końca. Ja rozumiem ze za zadbany, zdrowy egzemplaz trzeba zaplacić, ale 40 koła to lekka przesada.
leszek pisał, że bedzie to auto tez do zabawy, zakladam ze pojedzie w jakims KJS czy innym treningu, i wydaje mi się ze do takich celów nie ma sensu szukac idealnego egzemplarza, bo to się zniszczy i tak : D
Jak ktos nie wierzy to prosze sobie pojechać na byle jaki trening i zobaczyc ja te fury wygladają
Z drugiej strony do zabawy mając 40 tysięcy kupil bym zupełnie inne auto
|
|