|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Gaśnie na zimnym i trzęsie
Owca1911 - Czw Mar 02, 2017 17:50 Temat postu: [R75] Gaśnie na zimnym i trzęsie Witam ODNAWIAM TEMAT iż potrzebuję informacji a jak na razie jest zero oddzewu.
mam problem. Wymieniłem silnik w moim R-75 z 2000r na 2004r.
Przy odpaleniu na zimnym silniku obroty na początku są wysokie po czym po kilku sek spadają i zaczyna trząść autem i gaśnie.
A np. jak go odpalę na zimnym i przytrzymam pedał gazu przez 30s żeby obroty miał większe to potem nie gaśnie ale trzęsie nadal...
gdy silnik sie rozgrzeje to nadal trzęsie
Podłączając się pod kompa wyskoczyły błędy;
P0300-czyli te wypadające zapłony, co do tego to świece i kable mam nowe.
P1471-czyli ten Vis1 z boku kolektora,
do tego sonda lambda jeszcze
Nie wiem za co się zabrać...
Proszę o pomoc
adam_26 - Czw Mar 02, 2017 22:23
Owca1911 nie wiem co piszesz że odnawiasz skoro zakładasz nowy temat a takich jest już na forum sporo.
Popraw temat żeby było jasno wiadomo o jaki motor chodzi a nie się trzeba domyślać.
Może zacznij od najprostszego jesteś pewien że nie pomyliłeś kolejności przewodów do cewek albo kolejności przewodów zapłonowych.
Według mnie tutaj jest coś namieszane.
Owca1911 - Pią Mar 03, 2017 07:45
No właśnie jeśli chodzi o kolejność podłączenia przewodów jest ok;/
1cewka z 2 świecą, 2cewka z 1 świecą i 3 z 3.
Kable i świece wymienione na nowe
longer86 - Pią Mar 03, 2017 09:30
Zmieniałeś sam silnik? Czy np kpl z komputerem?
Owca1911 - Sob Mar 11, 2017 17:35
Sam silnik, a cały osprzęt dawałem ze swojego starego silnika, na początku chodził ładnie a potem coś zaczęło się kopać..;/
[ Dodano: Pią Mar 03, 2017 17:48 ]
Właśnie zauważyłem ze jakiś dziwny dźwięk wydostaje się z alternatora. .. tak jakby łożysko czy coś . Może się kończy? Może to jest powód wypadania u mnie zapłonu i tych drgań?
[ Dodano: Sob Mar 11, 2017 17:35 ]
Pozamieniałem kolejność cewek, wyczyściłem styli , jak i silniczek krokowy i nadal to samo... gdzie szukać problemu
rafalmis1 - Nie Mar 12, 2017 06:39
Na wyższych obrotach chodzi równo?
Owca1911 - Nie Mar 12, 2017 16:24
Tak, na wyższych chodzi ładnie , tak samo jak się przyśpieszam. Najgorzej jak na 1 lub 2 jade bez dodawania gazu to szarpie(jakby się dławił) i trzęsie, i na biegu jałowym trzęsie tak samo...;/
columbus73 - Nie Mar 12, 2017 22:12
Sprawdz czy gdzies nie dostaje lewego powietrza
Owca1911 - Pon Mar 13, 2017 15:24
Było sprawdzane. Nie dostaje
[ Dodano: Pon Mar 13, 2017 15:24 ]
Mam nadzieje że ktoś mi pomoże..;/
rafalmis1 - Pon Mar 13, 2017 15:40
Czujnik na przepustnicy od klapki wymień, u mnie pomogło
Owca1911 - Pon Mar 13, 2017 19:08
Który to dokładnie ? (Patrząc na przepustnicę z przodu to ten z lewej czy prawej strony ) Nie trzeba go potem komputerem ustawiać ?
Mówisz że to przez to jest wypadanie zapłonu
tomi24lbn - Pon Mar 13, 2017 19:51
A czasem nie przydymia na biało????
Owca1911 - Sro Mar 15, 2017 19:17
czasami przy niskich temperaturach jak jest zimny, np. po całej nocy stania
[ Dodano: Sro Mar 15, 2017 19:17 ]
Jakieś dalsze podpowiedzi
rafalmis1 - Czw Mar 16, 2017 02:32
A świece sprawdziles? Jeszcze po głowie chodzą mi fajki na tylnej głowicy. Jeżeli chodzi o czujnik, to od klamki gazu, lewa bodajże. Adaptacje zrobisz bez kompa
Owca1911 - Czw Mar 16, 2017 14:35
Świece mam ładne. . Ale zamówiłem nowe tez i wymienię w sobotę. . Ci do fajek to tez o nich myślałem. Tym bardziej ze jak cewki z przodu odlaczam to się dlawi. A jak z tyłu to nie ma różnicy w pracy silnika. A ta adaptacje jak zrobić tego czujnika
koci_flak - Czw Mar 16, 2017 15:29
Miałem podobną sytuację gdy po wymianie cewek z przodu zapomniałem dokręcić kabel masowy od cewek, szarpało na niskich obrotach.
Owca1911 - Czw Mar 16, 2017 18:29
No właśnie kabel masowy mam dokręcony
rafalmis1 - Czw Mar 16, 2017 20:16
z tyłu tez??
Owca1911 - Pią Mar 17, 2017 06:17
Z tego co patrzyłem to z tyłu nie ma masy..czy się mylę? ?
rafalmis1 - Pią Mar 17, 2017 09:15
jest po prawej (patrząc od przodu )
Owca1911 - Wto Mar 21, 2017 18:37
To musze sprawdzić bo nic w oczy mi się nie rzuciło wiec pewnie nie mam podpięte dam znać
[ Dodano: Sob Mar 18, 2017 11:50 ]
A wiec masy do cewek podłączone są. . Po wycięciu cewki ładnie przygasa tak ze tu jest ok. Ale co dalej.. skoro nadal to samo .. nadal chodzi nierówno i trzęsie na jałowym jak głupie. .. i obroty nadal spadają przy zimnym silniku
[ Dodano: Nie Mar 19, 2017 07:18 ]
Tak więc jakieś pomysły jeszcze macie co by tu sprawdzić? ?
[ Dodano: Nie Mar 19, 2017 08:43 ]
Rozebralem przepustnice i przeczyscilem wszystko łącznie z tymi czujnikami (lewa prawa strona przepustnicy) zrobiłem adaptacje i bez zmian. Mierzylem rezystancje czujnika i wychodzi ok 0.800 om obojętnie jak piny dotkne. ..:/ bez względu czy to lewy czy prawy czujnik.. proszę o pomoc .... może coś źle robie? ?
[ Dodano: Wto Mar 21, 2017 18:37 ]
Poprosiłbym jeszcze o pomoc.. co sprawdzać , na co uwagę zwracać ....!!
Jest cały czas tak samo, odpalam go rano i obroty spadają i gaśnie, chyba że go przytrzymam na obrotach przez jakis czas
rafalmis1 - Sro Mar 22, 2017 17:55
U mnie był wina czujnika na przepustnicy, tylko że nie ważne czy ciepły czy zimny silnik. Do tego fajki na tylnej głowicy, nie cewki tylko fajki na nich, ale tu jest problem ze na ciepłym się normuje
tomi24lbn - Sro Mar 22, 2017 18:56
Auto ma podtlenek LPG????
Kolektory dolotowe składane na papierowe czy oryginalne uszczelki????
Jaki jest błąd sondy lambda????
Owca1911 - Sro Mar 22, 2017 20:03
tzn na ciepłym trzęsie buda tak czy siak;/ ale jak zgaszę go i bym odpalił to obroty trzyma ale trzęsie...
,,rafalmis1" a też miałeś błąd wypadania zapłonu
Tak auto na LPG, bez różnicy czy benzyna czy gaz chodzi tak samo,
błędu nie pamiętam tej lambdy ale jak jest LPG to może pokazywać zapewne błąd,
kolektory bodajże na oryginalne uszczelki
Może faktycznie tej czujnik przepustnicy kurcze;/ i te fajki z tyłu wymienić... tylko ciężko będą schodziły z tych cewek zapewne
rafalmis1 - Sro Mar 22, 2017 20:42
nie wiem czy ,miałem wypadanie, bo nie podłączałem ja i nie zostały mi pokazane błędy, tylko powiedziane mi zostało ze czujnik na przepustnicy
Owca1911 - Czw Mar 23, 2017 06:13
Miałeś identycznie jak ja ? Że jak odpalales go na zimnym to chwile trzymał obroty a potem spadały i gasl i trzasl buda nawet podczas dojazdu do skrzyżowania na rozgrzanym silniku
rafalmis1 - Czw Mar 23, 2017 06:25
Miałem tak, że jak odpaliłem to bardzo falowalo, że potrafił się wyłączyć, w sumie na ciepłym się poprawiło, ale falowalo dalej tylko dużo mniej
Owca1911 - Czw Mar 23, 2017 07:58
To chyba inaczej niż u mnie a trzaslo ci buda tak jakby na gar jakiś nie palił? ?
rafalmis1 - Czw Mar 23, 2017 09:24
tego nie pamiętam
Owca1911 - Czw Mar 23, 2017 09:32
Zostaje mi wszystko patrzeć i wymieniać ,kupie ten czujnik używke jakaś i zobaczymy czy coś się zmieni
tomi24lbn - Czw Mar 23, 2017 13:22
Próbowałeś odłączyć potencjometr przepustnicy???
Przerwa na świecach ustawiona czy kupiłeś i zamontowałeś
Owca1911 - Czw Mar 23, 2017 14:56
Potencjometr przepustnicy ? A co to i w którym miejscu ? I jak go odłącze to co dalej ? No świece kupione i przerwa ustawiona na mniejszą
tomi24lbn - Czw Mar 23, 2017 15:26
Owca1911 napisał/a: | Potencjometr przepustnicy ? A co to i w którym miejscu ? I jak go odłącze to co dalej ? No świece kupione i przerwa ustawiona na mniejszą |
Potencjometr przepustnicy to czujnik o którym pisze rafalmis1
Przerwa mniejsza to znaczy jaka ile ?
Owca1911 - Czw Mar 23, 2017 16:21
Jak odłączę czujnik przepustnicy to powinno się coś zmienić
No wydaje mi się że mała przerwa, bynajmniej zmniejszona z oryginału, ile.. to sam nie wiem
tomi24lbn - Czw Mar 23, 2017 16:38
Owca1911 napisał/a: | Jak odłączę czujnik przepustnicy to powinno się coś zmienić |
Prawdopodobnie nic bo jak by był uszkodzony to raczej by wyszedł na kompie,ale wszystko jest możliwe.
Owca1911 napisał/a: | No wydaje mi się że mała przerwa, bynajmniej zmniejszona z oryginału, ile.. to sam nie wiem |
i w tym też może być problem , przerwy nie ustawia się na pałę
Owca1911 napisał/a: | błędu nie pamiętam tej lambdy ale jak jest LPG to może pokazywać zapewne błąd, |
To tez może być ważne.
Przy lpg wcale nie musi być błąd,ktoś ci głupot nagadał
W swoim R mam lpg i nigdy nie miałem żadnego błędu lambdy .
Owca1911 - Pon Kwi 10, 2017 09:08
Błąd lambdy miałem już wcześniej, znacznie wcześniej i nic mi się takiego nie działo.
Może faktycznie cewki się kończą albo co;/
[ Dodano: Czw Mar 23, 2017 18:51 ]
A mi się wydaje że cały problem tkwi w tym ,,wypadaniu zapłonu" tylko weź wszystko wymieniaj na nowe znów, chyba że uszkodziła się jakaś pierdoła która wyrzuca ten błąd ...
[ Dodano: Wto Mar 28, 2017 21:45 ]
Dziś zaobserwowałem że po dojechaniu z pkt a do b i stojąc tam 10h przychodzę odpalam auto i obroty powinny spadać. .. a tu się utrzymują lecz nadal trząsło. Fakt iż było 24 stronie wiec auto nagrzane. Pytanie brzmi czy to może nie jakiś czujnik jest walniety co powodował że na zimnym silniku auto gaslo? A pod wpływem temperatury nagrzania się samochodu wychwytywal by już większą temp co by powodowało poprawne utrzymywanie obrotów silnika.
[ Dodano: Pon Kwi 10, 2017 10:08 ]
Wracając do tematu i dalszej walki z tym gaszacym silnikiem i spalaniem obrotów moje pytanie brzmi :
Jaki czujnik byłby odpowiedzialny za to że jak auto jest zimne odpalam i obroty spadają do 400 i się dławi. Lecz gdy auto będzie nagrzane od słońca to wszystko jest ok tzn obroty nie spadają ..
Pomocy @
manuel - Wto Paź 03, 2017 15:25
Udało Ci się rozwiązać ten problem ? Mam podobnie, tzn. na zimnym po odpaleniu przez chwilę jest ok po kilku sekundach spadek i duszenie się silnika , po 30s wraca. Tylko ze jak ja dodam gazy jak ma ten spadek obrotów to auto gaśnie. I dzieje się tak od wymiany silnika. Poza tym, jak jest ciepło na zewnątrz to problem nie występuje bądź w mniejszym zakresie ( szybciej wraca do stanu normalnego)
|
|