Zobacz temat - [R75] Poliuretanowe tuleje wahacza przedniego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Poliuretanowe tuleje wahacza przedniego

karolj - Sob Sie 19, 2017 23:47
Temat postu: [R75] Poliuretanowe tuleje wahacza przedniego
Cześć,

przeleciałem całe forum w poszukiwaniu informacji o poliuretanowych tulejach wahacza. Dużo osób poleca, niektórzy piszą, że trochę twardo, inni że polecają zamówić te bardziej miękkie (65°ShA).
Czy ktoś, kto ma założone tuleje o twardości 65° może powiedzieć jak to się sprawuje? A jeszcze lepiej jak ktoś ma porównanie do nieuszkodzonej gumy i do tulei PU 75°ShA ;)

Wychodzę z założenia, że skoro PU wypełnia całą tuleję, to nawet lepiej jak będzie trochę bardziej miękkie - bo guma ma jednak sporo wolnej przestrzeni, więc musi się dużo bardziej odkształcać.

dorotamax1 - Nie Sie 20, 2017 12:45

Ja mam takie od 4 lat i jest rewelacja z Olkusz ,W standardzie dajemy tuleje w oryginalnej twardości 75 ShA
Punx - Nie Sie 20, 2017 17:56

Twardość to jedno ale trzeba się pogodzić z tym, że po czasie tuleje będą trzeszczeć/skrzypueć jak stara kanapa ... Na wszelkich wybojach, leżących policjantach ... Smarowanie niweluje efekt ale na krótko.
groszek_76 - Nie Sie 20, 2017 21:53
Temat postu: R75
Niezgodze sie z tym skrzypieniem. Zamiast smarowac smarem silikonowym , ktory dostajecie z tulejami nalezy kupic smar teflonowy . Jezdze od 2 lat na tulejach z tym smarem I kompletnie nic sie nie dzieje.
Punx - Nie Sie 20, 2017 22:55

Nagram kiedyś jak u mnie skrzypi nawet na małych hopkach osiedlowych. Pu mam 3ci rok zaczęło skrzypiec po ok 2 latach ...
karolj - Pon Sie 21, 2017 00:07

Hmm.. jak mi po 2 latach zacznie skrzypieć, to po prostu je wyciągnę i nasmaruję jescze raz ;)
Chyba wolę to, niż mieć całkowicie rozdarte poduchy po 15kkm.

Tylko kurcze... brać twarde czy miętkie? :)

0L0 - Pon Sie 21, 2017 06:21

Bierz twarde.

Pływanie bolca wahacza w tulei przekłada się na ruch koła przód-tył - jak dla mnie jest on niepożądany, więc im twardsza tuleja tym lepiej.

U mnie po ponad 2 latach na fabrycznym smarze nic nie skrzypi.

Co do pogorszenia komfortu jazdy to podejrzewam, że Ci znawcy po przejechaniu trzema różnymi samochodami z trzema różnymi tulejami nie byliby w stanie powiedzieć który ma jakie zamontowane :razz:

prebenny - Pon Sie 21, 2017 08:33

75 sha na pewno jest twardsze niż standard. Jak nie chcesz utwardzać zawieszenia brałbym 65 sha.

0L0 miałem tuleje gumowe i mam tuleje PU 75 i jest sztywniej. I bez urazy ale jeżeli tego nie odczyułeś to zacytuję teraz samego Ciebie

0L0 napisał/a:
Co do pogorszenia komfortu jazdy to podejrzewam, że Ci znawcy po przejechaniu trzema różnymi samochodami z trzema różnymi tulejami nie byliby w stanie powiedzieć który ma jakie zamontowane :razz:

karolj - Pon Sie 21, 2017 12:30

Dzięki za porady Panowie. Zadzwoniłem do Olkusza i chciałem zamówić 65 ShA, ale niestety trzeba na to długo czekać, więc dogadałem się z nimi w ten sposób: na razie kupiłem standardowe 75 ShA, które mogą wysłać znacznie szybciej, a w międzyczasie dorobią mi same zewnętrzne tulejki w twardości 65 ShA. Będę miał wtedy bezpośrednie porównanie jednych i drugich. Podzielę się spostrzeżeniami ;)
christopher7 - Pon Sie 21, 2017 22:08

W przyszłym tygodniu w R75 będę montować w tulejach wahacza przedniego poliuretan 65 ShA to też będę mógł coś powiedzieć coś o komforcie przy tej twardości...
MaReK - Czw Sie 24, 2017 08:51

Od kilku ładnych lat mam te, wtedy sprzedawane - zdaje się z powerflex'a i nie skrzypi nic. Tuleje przechodzą z wahacza na wahacz i jest cisza. Jest delikatnie "twardziej", ale to nic w porównaniu z ekonomią. Taką samą poduszkę mam pomiędzy silnikiem a skrzynią i też chwalę.
Ricardus - Czw Sie 24, 2017 21:10

Miałem w swoim MG i nic się nie działo, Co do twardości to mam wrażenie, że zwykła guma w zwykłych tulejach jest twarda jak kamień :)

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale "polibusze' nie są przypadkiem złożone z dwóch elementów:twardego i miękkiego?

Już znalazłem i faktycznie są wykonane z dwóch elementów o różnej twardości.

karolj - Pią Sie 25, 2017 02:23

Właśnie założyłem tuleje PU, na razie poszły 75 Sha. Poprzednie były całkiem zerwane, więc teraz jazda to bajka i nie ma w sumie co porównywać. Jakoś zwiększenie twardości nie jest odczuwalne. Jutro jeszcze zobaczymy jak jeździ po wertepach.
prebenny - Pią Sie 25, 2017 08:02

karolj widać nie jeździłeś agresywnie w zakrętach ;) Zdecydowanie mniej się przechyla na boki.
karolj - Pią Sie 25, 2017 09:29

prebenny, no wczoraj to ja skończyłem je zakładać przed 2:00 w nocy, szybki prysznic i pojechałem testować, ale faktycznie, ani ostro, ani dużo nie jeździłem. Wnioski z dzisiejszej jazdy do pracy: jest głośniej na nierównościach. Bardziej też czuć wibracje diesla przy podjeżdżaniu na jakiś krawężnik. Prowadzi się fajnie, ale jak gumowe były dobre, też się spoko prowadził. Pojeżdżę z miesiąc i zmienię na 65ShA.
christopher7 - Pią Sie 25, 2017 15:21

Ciekawa sprawa. Zamówiłem w Olkuszu tuleje 65 Sha przysłali mi i tak nie informując w standardowej twardości 75Sha. Po moim zapytaniu dlaczego cytuję " Tuleje które zostały do Pana wysłane są w standardowej twardości ponieważ na wersji 65 Sha traci samochód zbieżność". Zamawiał ktoś w Olkuszu 65Sha i dostał tak jak ja standard? Montował ktoś już u siebie 65Sha? Jakieś problemy ze zbieżnością?
karolj - Pią Sie 25, 2017 15:40

christopher7, ja do nich dzwoniłem. Rozmawiałem z doradcą technicznym, powiedziałem, że chcę 65ShA, na co doradca powiedział to samo - że traci zbieżność i że poleca 65ShA. Spytałem która twardość PU odpowiada gumie - odpowiedział, że 75ShA. No to mówię, że na logikę tuleja PU będzie sporo twardsza, bo przecież PU wypełnia w całości poduszkę, a nie jak w oryginale - guma jest z przelotami. I że w takim razie powinienem zamówić PU 65ShA, żeby skompensować brak tych przelotów. Przyznał mi wtedy rację.

W ogóle te przeloty w oryginalnych tulejach powodują, że poduszka ma większy zakres pracy w jednej płaszczyźnie, a w drugiej mniejszy. Widocznie tak powinno to działać - dziwię się, że nie robią tych wkładów PU w takim kształcie.

christopher7 - Pią Sie 25, 2017 15:58

karolj napisał/a:
na co doradca powiedział to samo - że traci zbieżność i że poleca 65ShA.

Czyli jednak poleca 65ShA pomimo że może być problem ze zbieżnością ;-)

Wszystko fajnie. Tyle że podesłali mi cichaczem z Olkusza zupełnie inne tuleje niż zamawiałem. Zamontowałbym je nie mając nawet świadomości co montuję. I byłbym zdziwiony dlaczego 65 ShA jest tak samo twarde jak 75 ShA...
To trochę tak jakby zamówić dajmy na to Rovera 75 ze względu na komfort a dostać od sprzedawcy zamiast niego fiata pandę z informacją że choć zamówiłem Rovera 75 to jednak decyzją sprzedawcy dostaję standardowo fiata pandę bo choć jest mniej komfortowa to nie traci zbieżności...

Jak zamawiam 65ShA to oczekuję dostać dokładnie to co pisemnie zamówiłem czyli 65ShA a nie 75ShA

Chyba kupię Powerflexy przynajmniej dostanę dokładnie to co zamawiam albo poszukam jakiś porządnych z gumy :evil:

longer86 - Sob Sie 26, 2017 12:45

Nie wiem z czym macie problem. Czerwona otoczka jest miękka i elastyczna. Żółta twardsza. Miałem z lewej strony gumowa tuleje. Nie znam producenta ale tez była pełna bez przelotów. Tuleja ma zapewnić jedynie obrót w osi i odpowiada za sztywność kola w płaszczyźnie przód tył. Wiec nie wpływa to na sztywność zawieszenia. Jedynie bardziej odczuwalne sa nierówności poprzeczne na drodze. Gdyż koło nie ma sie gdzie cofnąć. Jeżdżę na pU bodajże 4 czy 5 rok i zapomniałem co to zerwane tuleje
christopher7 - Sob Sie 26, 2017 16:57

longer86 napisał/a:
Nie wiem z czym macie problem.

Nie my, raczej producent z Olkusza ma problem wysyłając klientom co innego niż zamawiają i o tym nawet nie informując.

Moim zdaniem przy 65ShA ewentualny problem ze zbieżnością i tak zawsze będzie dużo mniejszy niż w przypadku tulei z wykruszoną gumą
Jest jeszcze jedna rzecz przy zakupie DEUTER s.c tulei 65ShA. Techniczne Elementy Poliuretanowe DEUTER s.c poinformował mnie mailowo, że: znów cytuję "Jeżeli Pan chce mogę specjalnie wyprodukować taki element ale w takim wypadku reklamacji nie przyjmujemy. "

taba19 - Pią Wrz 01, 2017 12:25

Mam identyczne tuleje tego producenta na tylich tulejach przedniego wahacza nawet wrzuciłem sobie zastaw na tylną poduchę silnika i powiem wam jest różnica dla mnie na Wielki plus w porównaniu do tego co miałem wcześniej pisków żadnych nie mam stoków puków też nie na razie jest na wielki plus a co do zbieżności to powiem tak wszystko da się wyregulować i nie ma z tym problemu
karolj - Czw Wrz 14, 2017 16:20

Update: tuleje poliuretanowe powodują większe obciążenie dolnej poduszki silnika (8). Podczas przyspieszania/hamowania część naprężeń szła przez wahacz na tuleje, teraz wszystko musi tłumić ósemka.
janio - Wto Paź 03, 2017 10:41

Mnie także dopadł ten problem z tulejami wahacza lewego i prawego. Postanowiłem zakupić poliuretanowe z Olkusza KPLP565/784. Mam w związku z tym pytanie, czy będą one pasowały do roverka poliftowego? A może te od BMW?
longer86 - Wto Paź 03, 2017 11:24

polift i przedlift ma takie samo zawieszenie
christopher7 - Wto Paź 03, 2017 15:55

janio, będą pasowały. Spokojnie możesz je brać.
Ale pamiętaj o potencjalnie mniejszym komforcie jazdy porównując z gumą:
karolj napisał/a:
Update: tuleje poliuretanowe powodują większe obciążenie dolnej poduszki silnika (8). Podczas przyspieszania/hamowania część naprężeń szła przez wahacz na tuleje, teraz wszystko musi tłumić ósemka.
Z drugiej strony wymiana tulei wahacza co rok dla trochę większego komfortu to masakra. Kiedyś tuleje spokojnie wytrzymywały parę lat jeżdżenia. Teraz nawet w tych " tzw znanych topowych producentów" guma parcieje już po roku. Robią części coraz gorszej jakości i tyle :evil:
janio - Sro Paź 04, 2017 10:07

Tuleje zamówione, jak trzeba będzie to i ósemkę też zamówię. Słyszałem, żeby wymienić te tuleje to trzeba zdjąć cały wahacz i robić to na prasie. Czy jest może jaki prostszy sposób? Może ktoś doradzić coś konkretnego?
karolj - Sro Paź 04, 2017 11:01

Ja to robiłem na podnośniku, na założonych wahaczach. Jedną tuleję zdjąłem podważając łomem (na wahaczu tuż przed tuleją zacisnąłem ścisk i od niego odpychałem tuleję). Druga nie szła, więc palnikiem podgrzałem i jakoś poszła. Wkładanie łatwiejsze, ale z jednej strony szło sporo trudniej - ale też wystarczy czymś podważyć i zrobione.

Do odkręcania śrubek miałem klucz oczkowy 18 ucięty w połowie + kawałek rurki. Łatwiej takim zestawem podejść niż samym całym kluczem.

groszek_76 - Sro Paź 04, 2017 15:38
Temat postu: R75
Gdybyś miał dostęp do kanału to jeszcze łatwiejsza praca. Możesz pobijać jakimś prętem i młotkiem w samą tuleję i masz demontaż wahaczy z głowy. Później wyprasować stare tuleje lub wyciąć brzeszczotem (ostateczność) . Przy montażu nowych użyj do smarowania smaru teflonowego a nie silikonowego- jest lepszy . Tak jak koledzy pisali klucz 18 obcięty do lepszego ruchu. Tylko sprawdz dokładnie jak wciskasz tuleje poliuretanowe bo możesz pomylić strony. Gdzieś są fotki na forum jak prawidłowo powinny być założone. Powodzenia.
domas - Sob Lis 25, 2017 17:04

Witam. Mam problem z tulajami z Olkusza. Mianowicie one wypadają z gniazda tzn. żółty wew pierścień wsuwa sie na wahacz. Proszę o pomoc
groszek_76 - Sob Lis 25, 2017 21:39
Temat postu: R75
A nie masz przypadkiem zalozone na odwrot? To czesty blad przy montazu. Sa zdjecia na forum jak maja byc .
domas - Nie Lis 26, 2017 11:27

Wydaje mi sie że jest dobrze załozone. Jesli nie to prosze o sprostowanie.