Zobacz temat - [R 75] Rover 75 2.0 CDT nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R 75] Rover 75 2.0 CDT nie odpala

sg22 - Czw Lis 23, 2017 16:40
Temat postu: [R 75] Rover 75 2.0 CDT nie odpala
Witam. Potrzebuję pomocy mianowicie od około 2 tygodni mam ciągły problem z odpaleniem samochodu.W pierwszym etapie auto nie paliło tylko na ciepłym silniku co by wskazywało na czujnik położenia wałka. Do wczoraj jeszcze paliło na zimnym już ciężkawo na ciepłym w ogóle a na takim po przejechaniu powiedzmy drogi do pracy (5km) idealnie. Dzisiaj już samochodu nie odpaliłem - kręci normalnie a tak jakby nie dostawał paliwa. Co do tej pory probowałem:

- zakupiony drugi czujnik wałka - nic nie zmieniło na obu zimny palił ciepły nie (na ciepłym próby chłodzenia obu czujników nic nie dają- póki nie ostygnie nie pali)

-drugi czujnik od wału - brak zmian na obu zachowuje się tak samo

-wymieniony przekaźnik świec (pokazywał komputer- teraz jest ok) - świece wszystkie grzeją

-wymieniony czujnik na kolektorze (świeciła kontrolka od silnika - teraz nie świeci)

-przedmuchany zawór na pompie wtryskowej

-wymieniony filtr paliwa

-na pompce paliwa po odpięciu przewodu ciśnienie duże nie można zatkać palcem

Do tematu podpinam kilka zrzutów z toafa (zrzuty z próby dzisiejszego odpalenia). Może ktoś będzie miał jakiś pomysł.
Jakie powinno być ciśnienie na listwie cr? Czy może to być padnięta pompa wtryskowa? Dodam że auto jak odpali chodzi normalnie, nie spadku mocy, nie kopci natomiast zdarzyło mu się kilka razy zgasnąć na większych obrotach. Jeśli temat umieściłem w złym miejscu z góry przepraszam jestem co prawda na forum od dawna ale nigdy nic nie umieszczałem - dodam że przejrzałem już chyba wszystkie wątki na temat złego odpalanie i już mi brak pomysłów.

dawidd - Czw Lis 23, 2017 17:25

A co z wtryskami? Jakie maja wartosci na ciepłym silniku? Moze leja w przelew i to by pasowało do opisu usterki
sg22 - Czw Lis 23, 2017 17:49

Właśnie wyszedłem dzisiaj z myślą sprawdzenia wtrysków (bo już nic innego mi do głowy nie przychodziło) ale jako że nie zapalił w ogóle więc nie miałem jak tego zrobić. W zeszłym roku 2 szt wymieniałem bo 1 lał ale jak lał to do oleju dostawało się paliwo a teraz na bagnecie jak była połowa tak jest nic nie przybywa nic nie ubywa - po wymianie wszystko było ok. Czy jakby lał to nie szło by paliwo do oleju? Na razie zwinęłam aku pod prostownik i sprawdzę czy coś zmieni jutro jak nie to zaholuje do teścia na garaż bo pod blokiem nic nie zdziałam tym bardziej że komp mi trzyma max 15minut bez kabelka z prądem podpiętego. Ewentualnie je wymontuje do sprawdzenia na maszynie innych pomysłów mi brak.

[ Dodano: Czw Lis 23, 2017 17:49 ]
Na silniku został tylko 1 błąd mianowicie 1e00 can bus nic innego nie wyswietla

dawidd - Czw Lis 23, 2017 19:08

sg22 napisał/a:
zy jakby lał to nie szło by paliwo do oleju?
Nie. Zaworek we wtrysku jak nie trzyma to paliwo zamiast iść w komorę spalania idzie do powrotu i dlatego nie odpala, szczególnie na ciepłym bo metal się rozszerza i wtedy jeszcze więcej ucieka w przelew. Stad częsta przypadłość ze zimny odpala a ciepły ciężko albo wcale

[ Dodano: Czw Lis 23, 2017 19:08 ]
Możesz zdjąć przelewy wtrysków i przekręcić kluczyk, na gorze wtrysku powinno minimalnie pojawić sie paliwo - jeśli leje sie sporo (oczywiście bez odpalanie silnika tylko kluczyk w pozycji 1 żeby pompa przy aku pracowała) to ten wtrysk robi problem

sg22 - Czw Lis 23, 2017 20:12

Dzięki za wskazówkę jutro sprawdzę.
MaReK - Czw Lis 23, 2017 20:20

Ciśnienie wstępne wygląda okej. Na plaka odpali?
sg22 - Czw Lis 23, 2017 20:25

Nie sprawdziłem tego a w tej chwili aku w domu pod prostownikiem. Jutro po pracy będę kombinował dalej.
MaReK - Czw Lis 23, 2017 20:26

jesteś w stanie te wyniki podać jako [ code ] cos [/ code ]?
Bo te obrazki są strasznie malutkie ;)

sg22 - Czw Lis 23, 2017 20:29

Mogę to wysłać na maila w normalnym formacie jak mam zapisane bo na forum chciało bodajżę max 600x800
szymek75 - Czw Lis 23, 2017 21:33

Jak miałem ECU zalane to objawy były podobne.
sg22 - Czw Lis 23, 2017 21:36

Wymieniałem przekaźnik świec który jest przy ecu i jest sucho odpływy nie są zatkane.
MaReK - Pią Lis 24, 2017 01:36

szymek75 napisał/a:
Jak miałem ECU zalane to objawy były podobne.

Podobne objawy mogą być symptomem wielu rzeczy. Puszka bezp. przy aku też potrafi zrobić problem.

Wyślij logi na marek@roverki.eu w większym formacie.

sg22 - Pią Lis 24, 2017 15:11

Wysłane na maila i pędze do pracy.

[ Dodano: Pią Lis 24, 2017 15:11 ]
Auto po dlugim meczeniu odpalilo bez plaka jak krecilem to tak mialo chec zlapac ale nic dopiero za ktoryms razem.Juz go nie gasze tylko jade na garaz - delikatnie nie rowno pracuje takze silnik.

MaReK - Pią Lis 24, 2017 15:18

Może był zapowietrzony? Praca pompy grodziowej jest znakomita. Resztę można sprawdzić jak auto odpali i będzie ciepłe. Zwłaszcza wtryski.
sg22 - Pią Lis 24, 2017 17:28

Wszystkie znaki na niebie mówią wtryski podłączam zrzut z komputera.

[ Dodano: Pią Lis 24, 2017 17:28 ]
dodam że sprawdzałem z plaka i pali wtedy idealnie i nawet ładnie chodzi :)

Lisc - Pią Lis 24, 2017 17:42

Witam mam pytanie wymieniłem klocki hamulcowe tył i przód razem z czujnikami ale kontrolka dalej świeci czy robi się jakiś reset komputera
MarcinLitwa - Pią Lis 24, 2017 18:06

spróbuj odpiąć na chwilę klemę "-" od akumulatora, powinno pomóc,
a jak nie pomoże to zostaje skasować błąd TOAFem,

MaReK - Pią Lis 24, 2017 19:53

Korekcje sprawdzasz na jałowym biegu (nie dotykasz pedału gazu) i na rozgrzanym silniku. Tutaj rozbieżność jest tak duża, jakbyś wcisnął pedał gazu...

Cytat:
Witam mam pytanie wymieniłem klocki hamulcowe tył i przód razem z czujnikami ale kontrolka dalej świeci czy robi się jakiś reset komputera

Gdzieś się tutaj koledze wpieprzyłeś w temat ;) ?
Masz przerwę w obwodzie. Albo połączysz kabelki na sztukę albo wyłącz TOAFem powiadomienie o zużytych klockach.

sg22 - Pią Lis 24, 2017 20:03

Faktycznie jest jak piszesz sprawdzałem na luzie pierwszy ma do 2 drugi trzeci do 1 a czwarty do 2.5 (temp powyżej 70 st) to tylko moja ciekawość jak będzie skakać mam też zrzuty z przejażdzki i i z luzu ale na tych 1 i 4 ma sporo za dużo. W każdym razie są już wyjęte w poniedziałek idą na stół. Nawet jakby dalej nie palił to myśe że wtryski są do poprawy.
dawidd - Pią Lis 24, 2017 22:20

z tych dwóch nie koniecznie oba sa wadliwe - zauważ ze przy korekcie jednego masz "-" To tak działa ze jeden nadrabia niedobór drugiego. Chociaż z drugiej strony jak auto ma 15 lat i 300 tys to od strzała powinno sie wszystkie zregenerować:)
sg22 - Sro Lis 29, 2017 19:13

Witam po kilku dniach - wtryski wymienione na 4 regenerowane ,samochód w końcu pali ciepły zimny nie robi mu to różnicy. Został jeszcze jeden problem potrafi zgasnać na wysokich obrotach a dokładnie podczas przejścia z wysokich na niskie np podczas zmiany biegów np na 3 powyżej 3tys kiedy wciśnie sie sprzegło i chce zmienić na 4 to potrafi tak jakby odcinke zrobić nie za każdym razem. Jeździć się oczywiście spokojnie da ale można sie zdziwić podczas wyprzedzania. Może miał ktoś już taki problem ?
wellman - Sro Lis 29, 2017 19:25

sg22, dałeś pod wtryski nowe podkładki? Sprawdź jeszcze, czy te podkówki, które trzymają wtryski dobrze siedzą. U mnie gdy jedna pękła to zachowywał się dokładnie tak samo: jechał ok i przy depnięciu po chwili potrafił zgasnąć.
Warto też przeczyścić czujniki: na listwie, w dolocie i zawór na pompie CR.

sg22 - Sro Lis 29, 2017 20:34

Tak pod wtryskami podkladki nowe, na pompie zawor byl czyszczony przed wymiana wtryskow - tez mnie zastanawia jeszcze czujnik na listwie właśnie ciśnienie w sumie na wolnych obrotach pokazuje około 280-290 i podczas jazdy skacze do prawie 400 ale niewiem ile powinno być prawidłowo.
MaReK - Czw Lis 30, 2017 10:37

Wyczyść wtyczkę od zaworu na listwie (spryskaj jakimś specyfikiem do poprawiania kontaktów) i koniecznie wyciągnij i wyczyść dokładnie zawór w pompie CR.
sg22 - Sob Gru 02, 2017 21:33

Zapytanko tak jak Marek napisał wtyczka przy czujniku od listwy miała pokrachciałe keble do tego stopnia że się jeden urwał przy samej wtyczce został zlutowany ale tak być raczej nie może. Orientujecie sie może czy można gdzieś dokupić samą wtyczke z kawalkiem przewodu ? Ps :D Roverek chyba się na mnie obraził przetarty przewód hamulcowy od tylnego prawego koła i auto dalej stoi hehehe oraz ciekawostka na nowym filtrze firmy krzak samochód zimny nie ma chęci palić po założeniu starego starego problem znika
MaReK - Nie Gru 03, 2017 18:57

Poproś, któregoś z Adasiów (Zakroczym lub Ciechanów). Oni pewnie wiązki na złom sprzedają, wiec może uda się jedną wtyczkę odciąć ;)
sg22 - Sro Gru 06, 2017 20:54

Niestety muszę temat odświeżyć. Dodaję zdjęcie zaworu na pompie po wyjęciu i moje pytania:
1.Czy nie brakuję mu czegoś? (mianowicie na końcu jeszcze jednej cienkiej części) - jak patrzyłem na allegro oraz na forum jak ktoś wstawiał zdjęcia to jeszcze na końcu była cienka końcówka.

2.Jeśli faktycznie powinna być to czy jest to możliwe żeby urwała się w pompie i siedzi tam w środku czy jest to fizycznie niemożliwe?

3.Jeśli powinna być i się urwałą i siedzi w pompie to czy ktoś już tak miał i czy da się to jakoś wyjąć?

Opisze co się jeszcze objawiło: mianowicie jest nadal problem z odpaleniem ale tylko za 1 razem jak już załapie jakoś bądź go potraktuje plakiem to mogę go po minucie zgasić i już łapie całkowicie normalnie. Tak samo jak się rozgrzeje odpala normalnie po czym zgaszony postoi przestygnie i znowu za 1 razem jest problem. Wygląda tak jakby na rozruch ciśnienie nie miał chociaż żadnych błędów na toafie nie ma.Stąd wyjąłem ten czujnik jeszcze raz (wcześniej sprawdziłem świece oraz czy dochodzi do nich prąd). Niestety to już 3 tydzień walki z autem :) dobrze że jest czym się poruszać w zastępstwie ale na Roverka ręce już opadają.

MaReK - Sro Gru 06, 2017 22:16

Zaciśnij lekko morsem (przez szmatę) na przewodzie przed zaworkiem zwrotnym wężyk i zobacz wtedy. Lekko mam na myśli zostawienie jakiegoś ujścia z wyczuciem aby nie uwalić przewodu.

Poza tym co mówi diagnostyka? Jak wygląda ciśnienie wstępne za pierwszym razem i jak za kolejnym?

dawidd - Czw Gru 07, 2017 07:46

Nic się z zaworka nie urwało. Piszesz pewnie o filtrze z siatki którego w twoim zaworze nie ma. Widocznie w jednych są w innych nie, no chyba ze miałeś wymieniany na inny model.

Tez bym obstawiał zaworek zwrotny kolo akumulatora - temat często się powtarza w r75 i objawy podobne do Twoich. Na forum jest wszystko dotyczące naprawy lub wymiany tego zaworka

sg22 - Czw Gru 07, 2017 08:16

W sobote postaram się sprawdzić go tak jak piszecie a narazie moja głowa musi odpoczać dwa dni od tego samochodu :))) 10 lat nim już jeżdże i 1 raz nie mogę w żaden sposób dojść usterki
Piotrek21137 - Czw Maj 31, 2018 07:56

Witam mam podobny problem a mianowicie wczoraj wlałem ruskiego paliwa do mojego r 75 zrobiłem na nim 70 km,po czym zgasł i nie chce w ogóle odpalić.Odpowietrzyłem układ,wyczyściłem smok pompy w baku,regulator wysokiego ciśnienia również wyczyszczony.Wszystkie pompy pracują.Jaka może być przyczyna?.Czyż by paliwo było jakieś trefne ?? ?