|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Przerywanie
krasin - Pon Gru 18, 2017 08:42 Temat postu: [R75] Przerywanie Witam,
Mam taki problem auto zaczęło mi przerywać, gdy dodaje gazu lub gdy jadę ze stałą prędkością puszczę gaz to czuć szarpanie, pozniej jest wszystko ok i za jakiś czas znowu szarpie. Na początku myslalem, że to jest wina gazu, ale na benzynie też to sie dzieje. Co to moze byc?
Pozdrawiam.
Pablo.Franek - Pon Gru 18, 2017 09:47
Sprawdź przewody wysokiego napięcia czy nie mają przebicia, najlepiej wieczorem gdy jest ciemno podnieś maskę i zobacz czy nie świecą (możesz delikatnie zrosić je wodą)
christopher7 - Pon Gru 18, 2017 10:26
Tylko staraj się przy tej procedurze raczej nie dotykać zamoczonych kabli.
Chyba że lubisz mocne wrażenia
pineska - Pon Gru 18, 2017 12:10
Cześć, podepne się pod temat. Ostatnio w czasie jazdy auto zaczęło mi się dławić kiedy utrzymuje stałą prędkość, tak jakby dostawał chwilowego muła. Często towarzyszy temu migający check engine przez kilka sekund. Przewody i świece wymienione 2 m-ce temu. Czy TOAFem da się już zobaczyć problemy silnika w 1,8? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
dzelo23 - Pon Gru 18, 2017 16:59
Tak Toafem sprawdzisz błędy silnika, Dodatkowo jeżeli błyska check engine to raczej wypadające zapłony.
pineska - Wto Gru 19, 2017 12:04
dzelo23 napisał/a: | Tak Toafem sprawdzisz błędy silnika, Dodatkowo jeżeli błyska check engine to raczej wypadające zapłony. |
Z tego powodu miałem wymieniane przewody i świece w sierpniu. Czyżby znowu to powróciło tak szybko? Aha, odczytałem błędy silnika. Skasowałem je i póki co nie powróciły. Czy któryś może mieć związek z dławieniem się?
dzelo23 - Wto Gru 19, 2017 20:08
jak przejedziesz kilkadziesiąt km to odczytaj jeszcze raz,
cewki wcześniej też były zmieniane? może wystarczy je przeczyścić, kiedyś ktoś pisał że po wyczyszczeniu sprężynek w palcach wypadanie przeszło
pineska - Sro Gru 20, 2017 10:51
dzelo23 napisał/a: | cewki wcześniej też były zmieniane? | Nie, cewki nie były ruszane, po wymianie kabli i świec było trochę spokoju ale problem znowu powrócił, wczoraj jak wieczorem z pracy wracałem też go trochę przydusiło 2 razy. Jutro sczytam błędy jeszcze raz i zobaczę.
sknerko - Sob Gru 23, 2017 21:42
w Landku po czyszczeniu i rozciągnięciu sprężynek w cewkach problem wypadających zapłonów ustąpił
pineska - Sob Gru 23, 2017 23:00
sknerko, a czy to jest do wykonania pod blokiem przez kogoś kto ma średnie pojęcie o mechanice, czy raczej tylko warsztat?
Dziś zrobiłem trase do W-wy i z powrotem, jechało się masakrycznie, strasznie szarpał i prawie cały czas migał check engine.
Błędy które stale powracają to P1520, P1300, P1316 i P0300. Poczytałem trochę w necie i to faktycznie chyba wypadający zapłon. W dodatku zauważyłem że obroty w czasie szarpania tez mocno skaczą...
P.S. Teraz mi przyszło coś do głowy, jakieś 2 tyg temu wywaliło mi na mieście weża z chłodnicy przez zablokowany termostat i wszystko się pod maską zalało płynem chłodniczym. Czy to on mógł coś uszkodzić, tj. wilgoć z niego?
dzelo23 - Nie Gru 24, 2017 09:16
Sprawdź czujnik położenia wału, dokładnie obejrzyj kostkę łączeniową. U mnie jak w niej był płyn to potrafił zgasnąć. Sprężynek w palcach nigdy nie czyscilem ale wydaje mi się że dasz radę nawet na parkingu, trzeba zdjąć palec gumowy z cewki, wyjąć sprężynke (może jakimś szydełkiem?), wyczyścić końce sprężynki i złożyć. Klucz 10 do osłony, 8 do cewki, szydełko?, papierek ścierny i jazda.
sknerko - Wto Gru 26, 2017 18:47
Pewnie że się da to wyczyścić nawet przez kogoś co nie specjalnie ogarnia. jak pisał dzelo23 trzeba zdjąć gumy z cewek i ja akurat sprężynki wypychałem przedłużką klucza nasadowego reszta to już pikuś zrobisz to wszędzie byle by nie padało
pineska - Wto Gru 26, 2017 22:11
Jutro się za to wezmę bo ma być ładna pogoda, teraz już nawet check nie gaśnie jak jeżdżę. Spróbuję to wyczyścić samemu a jak to nie pomoże to niestety mechanik...
dzelo23 - Sro Gru 27, 2017 09:47
Sprawdź wizualnie Świece, może najzwyczajniej któraś jest niesprawna, popatrz też na przewody do cewki, palcem po kabelku aż do złączki, rozepnij ją i złącz.
pineska - Sro Gru 27, 2017 14:11
Udało się, tzn. wyjąłem cewki, rozebrałem wyczyściłem styki i sprężynki, wszystkie połączenia odtłuściłem, jednak nadal przerywa. Wsiadłem do auta i na postoju trzymałem go tak żeby cały czas miał 2000 obrotów/min jednak co kilka/-naście sekund obroty spadały do ok 1500 na 1-2 sek i znowu wracały do 2000. jutro spróbuję zerknąć na świece tylko nie wiem czy mam do nich klucz A wizualnie po czym poznać trefną? Przypalona będzie czy coś?
dzelo23 - Sro Gru 27, 2017 17:28
https://www.ngk.de/pl/tec...jawy-uszkodzen/
pineska - Sob Gru 30, 2017 21:02
Wczoraj rano zupełnie przestał mi palić na jeden gar, zostawiłem u mechanika - podobno świece i przewody do wymiany, może jeszcze dziś odbiorę auto to bedę wiedział w 100% czy to to
[ Dodano: Sob Gru 30, 2017 21:02 ]
Sprawa wydaje się być rozwiązana - po wymianie świec i przewodów szarpanie ustało, póki co...
dzelo23 - Czw Sty 04, 2018 15:32
Tak z ciekawości zapytam ile Ci policzył mechanik?
pineska - Czw Sty 04, 2018 17:39
300pln i chyba wyrzucone w błoto bo problem powrócił po 2 dniach Myślę czy nie kupić używanych cewek i spróbować je podmienić
dzelo23 - Czw Sty 04, 2018 18:59
Jesteś z Łodzi to wal do Syntax'a może ma jakieś na testy.
pineska - Czw Sty 04, 2018 22:19
dzelo23, napisałem jak radziłeś i czekam na odp od niego. Doszły mi nowe błędy P1316 i P0340. Na razie je wykasowałem, mam nadzieję że Syntax mi odpisze i coś może razem zaradzimy. Nie chcę wymieniać w ciemno po kolei części bo to za drogi interes
Maciek_S. - Sro Sty 10, 2018 13:02
Miałem taki przypadek kilka miesięcy temu. Nowe cewki, świece i przewody WN, a silnik raz pracował równo, innym razem wypadały mu zapłony. Niestety, winny okazał się sterownik silnika. Po wymianie problem ustąpił.
pineska - Sro Sty 10, 2018 17:29
Dziś wymieniłem cewki na NGK i wykasowałem błędy. Na próbę postanowiłem objechać osiedle, po jakichś 500m zaczeło nim trząść, stracił moc, słychać było że nie pracuje na wszystkie cylindry, dodatkowo pojawił się mocny zapach spalin/spalenizny w aucie i oczywiście migający check engine:-/ Dojechałem ledwo (zgasł parę razy) do mechanika. Zostawiłem tam auto, jutro ma zajrzeć.
Maciek_S., a wymieniałeś na nowy czy używkę, bo nowych nigdzie nie widzę na allego czy innym iparts...
Pablo.Franek - Pią Sty 12, 2018 02:12
Od 2 miesięcy też walczyłem ze swoim rowerkiem i pomału dochodzę z nim do ładu. Też miałem problem z błędem P340 czyli czujnik położenia wałka który faktycznie był niesprawny. Po wymianie niestety błąd miałem cały czas. Choć poprzedni właściciel zapewniał mnie że był robiony rozrząd postanowiłem go sprawdzić... Faktycznie był robiony przez osobę, która nie miała o tym chyba pojęcia... Mniejsza z tym w każdym bądź razie jednym z problemów rozrządu było wyrobione dolne koło zębate napędzający pasek. Na wale mogłem je obrócić o jakieś dwa ząbki. Po zrobieniu rozrządu jak należy objawy moje zniknęły. A były dość podobne błąd P340 za 2 albo 3 razem zniknął i się nie pojawił jak go skasowałem. Silnik nabrał lepszej kultury pracy, przestał falować na wolnych obrotach i też miałem zjawisko wypadania zapłonu (świece przewody i cewki miałem nowe). Spróbuj sprawdzić czy rozrząd jest ustawiony jak należy. Jeśli tu będzie wszystko w porządku to sprawdził bym stan kabli od komputera do cewek. Możesz jeszcze sprawdzić czy komputer nie posiada z zewnątrz śladów zalania. Może warto jeszcze kilkukrotnie rozłączyć kostki i podłączyć z powrotem do komputera, potraktować je jakimś kontaktem, może gdzieś jakiś styk zaśniedział. (jakbyś to robił to odłącz aku).
PS. Jak uda Ci się rozwiązać problem to daj odpowiedź co było.
Co do sterownika to w nim jest też jest immobilizer więc po wymianie sterownika silnik odpali na sekundę i zgaśnie. Ale da się to zrobić wystarczy przylutować jedną kość i hula.
christopher7 - Pią Sty 12, 2018 08:01
pineska, Obejrzałeś co ci ten mechanik tam wsadził? może tylko obejrzał i przeczyścił...
Przy twoich objawach kierunek świec/kabli/cewek to mógł być dobry trop. Jakie błędy ci teraz wyrzuca?
Maciek_S. - Pon Sty 15, 2018 14:46
pineska napisał/a: | Dziś wymieniłem cewki na NGK i wykasowałem błędy. Na próbę postanowiłem objechać osiedle, po jakichś 500m zaczeło nim trząść, stracił moc, słychać było że nie pracuje na wszystkie cylindry, dodatkowo pojawił się mocny zapach spalin/spalenizny w aucie i oczywiście migający check engine:-/ Dojechałem ledwo (zgasł parę razy) do mechanika. Zostawiłem tam auto, jutro ma zajrzeć.
Maciek_S., a wymieniałeś na nowy czy używkę, bo nowych nigdzie nie widzę na allego czy innym iparts... |
Oczywiście na używkę.
pineska - Pon Sty 15, 2018 23:29
christopher7 napisał/a: | Obejrzałeś co ci ten mechanik tam wsadził? może tylko obejrzał i przeczyścił... |
Patrzyłem, jest to co powinno być
Dziwna sprawa, w piątek odebrałem auto, mechanik powiedział że cytuję "coś zerknął w elektryce", trochę pojeździł i nic się nie działo. Ja również cały weekend jeździłem i dziś w pracy byłem autem i wszystko chodzi jak należy...
christopher7 - Wto Sty 16, 2018 09:27
Może ECU trochę podsechł i się samo naprawiło...
|
|