|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
MGF i MG TF - [MGF] Własna pompka do zawieszenia
fanatyk1 - Pon Cze 18, 2018 22:51 Temat postu: [MGF] Własna pompka do zawieszenia Witam, wiem że temat już kilka razy poruszany na forum, ale dość stare posty z przed kilku lat. Planuje zrobić prowizoryczną pompkę do zawieszenia. Posiadam
http://allegro.pl/rozpier...13-b7eb2d502207
i zamierzam do tego zakuć odpowiedni przewód i dopompować zawieszenie.
Moje pytanie i problem to drugą końcówkę przewodu (tą którą wkręca się do przewodów w aucie) nie wiem jak dobrać jaki tam będzie otwór?//
czy chodzi o coś takiego?
http://allegro.pl/przedlu...0.html#imglayer
Malignus - Pon Cze 18, 2018 23:13
29.06 jestem we Wroclawiu.Jesli chcesz moge wtedy zrobic zdjecie koncowki pompki.Na dzien dzisiejszy niewiele pamietam.Zakladalo sie,wlewalo plyn i dymalo poki autko nie wstalo.Mam jeszcze pytanie odnosnie zawieszenia u Ciebie.Oklaplo powoli czy szybko np.przez noc.Czy zauwazyles jakies wycieki?Bo moga tez byc uszkodzone membrany w gruszkach.Znalem takiego "miszcza" ktory pompowal auto powietrzem z kompresora....
sTERYD - Wto Cze 19, 2018 15:52
tak na prawdę tylko końcówki potrzebujesz, a;e ta którą pokazałeś nie będzie najwygdniejsza.
Taka:
http://allegro.pl/artus-p...7152887724.html
sprawdzi się znacznie lepiej.
fanatyk1 - Wto Cze 19, 2018 17:04
Koledzy a gdybym kupił np taka smarownice ?
http://allegro.pl/smarown...7336177253.html
niby ma do 70 bar wystarczyłaby ? i wkręciłbym taką końcówkę ?
http://allegro.pl/artus-p...7152887724.html
czy trzeba to jakoś przerabiać?
Malignus - Wto Cze 19, 2018 18:21
Relatywnie pompka u mnie jest podobnej konstrukcji tyle ze z manometrem plus dlugi przewod z koncowka.Ale zapewne budowa była podyktowana wygoda.Podczas pompowania i tak patrzyłem na odleglosc od srodka kola do rantu błotnika.Teraz już nie pamiętam jaki był nastaw fabryczny.
fanatyk1 - Wto Cze 19, 2018 18:58
Tak wyglądają te wężyki w aucie.
https://zapodaj.net/b24931cb2cfee.jpg.html
Czyli co kupuje smarownice + tą końcówkę którą kolega wysłał i dam radę ją nałożyć na ten fabryczny wąż od smarownicy? czy to trzeba jakoś specjalnie zakuć taki wąż? i dorobić końcówki???
sTERYD - Wto Cze 19, 2018 21:41
Tawotnica chyba nie ma zaworu zwrotnego, dlatego nie do konca sie sprawdzi, nawet jesli cisnienie to nie problem.
Koncowki smarownicy mają gwint M10x1 a przedluzka M8x0.75 więc I tak bedzie trzeba kombinować jak to połączyć. Jak pamiętam testy mojej pompki, to cisnieniomierz sie w ogóle nie przydał, bo jak napompowalismy tyle ciśnienia ile trzeba, to wyglądało jak na szczudlach...
mar15ek - Wto Cze 19, 2018 22:48
U mnie towotnica zdaje doskonale egzamin. Dorobiłem tylko długi wężyk żeby było w miarę wygodnie pompować. Końcówka jest u mnie taka jak na standardowy wentyl w kole. Trzeba tylko wyłamać bolec w środku żeby nie wciskał zaworka. Wtedy zaworek na końcówce przy aucie nie wypuszcza płynu na zewnątrz a pompując ciśnienie wpycha płyn do układu.
sTERYD - Wto Cze 19, 2018 23:46
nie lepiej dać zaworek zwrotny?... najlepiej z możliwością otwarcia tak jak w prawdziwych pompkach, żeby można było spuścić ewentualnie nadmiar lub wymienić płyn...
fanatyk1 - Czw Cze 21, 2018 20:19
Koledzy, smarownica już jest, przewód poszedł do zakucia na jutro będzie.
Na jedną stronę litr denaturatu i litr płynu chłodniczego wystarczy???
Malignus - Czw Cze 21, 2018 20:32
Mi wystarczalo około 300 ml oryginalnego plynu aby postawić auto.Oczywiscie na strone i mocno uglebione.Standardowy nastaw to 368 mm +/- 10% od srodka kola do błotnika.Ale wtedy MGF wygląda jak na szczudłach.Mozesz podpompować ciut nizej.Tez nie będzie tragedii.Abys tylko nie pompowal plynem do hydro Citroena.Zje Ci membrany w gruchach.
fanatyk1 - Pią Cze 22, 2018 20:32
Kupiłem taka pompkę a w sumie to smarownice
https://zapodaj.net/0b41df160ad46.jpg.html
i wszyscy mi mówią że to 40 barów nie ma szans wbić
do tego kupiłem taką końcówkę
https://zapodaj.net/47d5addb39439.jpg.html
obetnę koncówke z jednej strony i na opasce złapie tą końcówkę wytrzyma czy trzeba do zakuć ? (byłem zakuć ale stwierdzi w jednym sklepie ze nie dadzą rady) da się bez czy wyrzuci przy takim ciśnieniu ?
Co do płynu mam 1L dentaturatu + 1L Kulera (czerwonego) wymieszać będzie?
Malignus - Pią Cze 22, 2018 21:21
Nie patrz na bary.Tylko na podniesienie auta,ale to wyjdzie w praktyce.Mierz odleglosc od centra kola do błotnika.Bary to w tym momencie wartość umowna.Nie podpowiem Ci czy zakuc czy nie.W sumie już budowę pompki nie pamiętam.Ale 29 umówiony jestem z MGF z Wro na podniesienie auta.Jesli nie dasz sobie rady to wszelkie zdjęcia podesle
I masz MGF w relatywnie rzadkim malowaniu,pasy plus boczne z napisami.Ze dwa lub trzy razy widziałem w UK.
fanatyk1 - Pią Cze 22, 2018 21:34
Jutro będę próbował, mam nadzieje że się uda, postaram się napompować tyle ile jest po prawej stronie bo uważam że jest idealnie i zglebiony maksymalnie mi odpowiada. Mówisz że tylko dwa ? rozumiem ze to jego atut, i że się podoba taka wersja?
Malignus - Pią Cze 22, 2018 22:01
Była rzadko spotykana.Widzialem kilka razy wlasnie w takiej konfiguracji.Cos podpadala pod wersje sprint ze względu na felunek ale pasy i boczne nalepki stawialy ja w innym swietle.Nie jestem w stanie powiedzieć jaka to wersja.Zreszta nawalony John często wkladal w MGF i TF to co znalazł w hali produkcyjnej
Troche to podobne do produkcji CWS m111.Kazdy egzemplarz był lekko inny
i pamiętaj o przesmarowaniu kalamitek.Temat przerabiałem i wiem ze pomaga.Szukaj od gory na wachaczach.
sTERYD - Pią Cze 22, 2018 22:39
Z tą końcówką to sobie zartujesz...?
Przy 20 barach nie będzie się trzymać na wentylku.
Kup przedłużke do bliźniaków I wtedy wystarczy dorobić mufke z redukcją z jednej strony M10x1 a z drugiej M8x0,75 I to polaczysz bezpiecznie.
fanatyk1 - Pią Cze 22, 2018 23:18
sTERYD napisał/a: | Z tą końcówką to sobie zartujesz...?
Przy 20 barach nie będzie się trzymać na wentylku.
Kup przedłużke do bliźniaków I wtedy wystarczy dorobić mufke z redukcją z jednej strony M10x1 a z drugiej M8x0,75 I to polaczysz bezpiecznie. |
Dorobić mufkę?? coś konkretniej kolego. Jestem zupełnie zielony w tych sprawach jaką mufkę??? jak dorobić??
sTERYD - Pią Cze 22, 2018 23:54
mufka, czyli rurka z gwintem w środku. W tym przypadku dwa różne gwinty z dwóch końców.
fanatyk1 - Sob Cze 23, 2018 12:18
Udało się, wszystko wytrzymało, co prawda tryskało ze smarownicy na wszystkie strony ale podniosło na taka wysokość jak chciałem. Teraz pytanko skoro opadło, to samo z siebie raczej nieprawodpodobne? jak sprawdzić i zdiagnozować gdzie jest wyciek??? jakiś płyn wprowadzić albo napsikać po przewodach???
jeśli jest coś uszkodzone po jakim czasie opadnie ponownie ?
Malignus - Sob Cze 23, 2018 21:30
Wedle instrukcji należy sprawdzać napompowanie MGF co dwa lata.Jesli opadlo to zależy w jakim czasie i na jaka wysokość.U mojego Taty w ciągu 2ch lat opadl MGF o 10mm.Wiec można zalozyc ze w normie.Mysle ze musisz poszukać recznie gdzie jest jakiś wyciek,przy gruszkach,laczeniach etc.Ale zastanawia mnie dlaczego jedna strona u Ciebie opadla i i czemu tak mocno.
sTERYD - Sob Cze 23, 2018 22:53
mogą też membrany w gruszkach się posypać i płyn się przedostaje do części gazowej.
fanatyk1 - Nie Cze 24, 2018 11:36
takie membrany lub gruszki są dostępne w sprzedaży w PL???
Malignus - Nie Cze 24, 2018 15:07
Sa dostępne uzywki.Znajdziesz na olx lub alledrogo.Oczywiscie również można kupic w UK cale zestawy nowe.Ale koszt takiej imprezy to ponad 1000f.Jesli się dba o zawieszenie to gruchy sa naprawdę długowieczne.
fanatyk1 - Wto Cze 26, 2018 23:29
Pojeździłem 3 dni, zero wycieków... po lewej stronie mam przód 32 cm, tył 31 cm, po prawej stronie (której wgl nie ruszałem) mam przód 33cm i tył 31 cm . Czy to jest ok ? czy dopompować obie strony? jak tak to o ile??? żeby nie stracił na walorach estetycznych a zarazem żeby było tak jak powinno być (mam wrażenie że teraz przy skręcie maksymalnym lekko opony ocieraja o nadkola)
Malignus - Sro Cze 27, 2018 08:28
Hej.Moj Tato w swoim MGF ma po 33 cm na strone.Nizej niz ori nastaw,ale dobrze mu sie tak jezdzi.Nic mu nie ociera etc.Ale Ty masz chyba fele 16?U Taty sa 15.Pamietaj o przesmarowaniu kalamitek.To tez ma wplyw na jazde.
fanatyk1 - Sro Cze 27, 2018 22:19
Teraz pozostaje pytanie że skoro miał jakieś 32,33 a ja go podniosę, to czy zbieżność się nie rozpieprzy? robiłem ja jakieś 2 miesiace temu, po wymianie opon, bo przód ścinał... ale może już wtedy był problem z obiżnieniem tylko ja go nie dostrzegałem
https://zapodaj.net/560c525c22f53.jpg.html
To ile będzie tak bezpiecznie i w ładnie wyglądać 35 cm?? czy zostawić tak jak jest
Malignus - Pią Cze 29, 2018 13:18
Z tego co pamiętam to Tato robil zbieznosc jak napompowal do 33 cm.Potem nic już nie ruszal.Inna sprawa ze po 2ch latach praktycznie nie musial nic dopompowywać,lekki ubytek i tyle.
fanatyk1 - Pią Cze 29, 2018 14:24
Ja przy robieniu zbieżności nie wiem ile miałem, dzisiaj dompompuje na równe 33cm i pewnie czeka mnie zbieżność, chociaż nie wiem czy ma to wpływ podniesnienie w sumie ustawienie kół sie chyba nie zmienia
Malignus - Nie Lip 01, 2018 20:39
Ustawienie pozostaje bez zmian,po podpompowaniu MGF-a Taty sprawdziliśmy zbieznosc.Wszystko tak jak było.Raczej tylko podnosisz autko.Pozostale parametry się nie zmieniają.W sobote podpompowałem MGF-a we Wroclawiu.Niestety tam była tragedia.O ile lewa strona trzymala to w w prawej sekcji zaworek odmowil posluszenstwa.Wyplul caly plyn.Wyglada na to iż nikt nigdy nie interesowal się tym zawieszeniem.Dobrze ze Wlasciciel MGF-a chce doprowadzić go do idealu.Trzymam kciuki za niego.
Lars - Pon Cze 10, 2019 17:46
Witam,
poniżej opiszę jak szybko, tanio (max 90zł ) bez przesyłek jeśli mieszkacie w większym mieście wykonać samodzielnie pompkę. Mi zajęło to ok 10min. będąc w wyjściowych ciuchach prosto po powrocie od klienta.
Części.
Wężyk taki jak z linku kupiłem po drodze w sklepie "Akcesoria i części do tirów" za 10zł
https://allegro.pl/oferta/przedluzka-do-zaworow-gumowa-zbrojona-150-mm-7371607007?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMTI5Njg4OTEANjk2NzUA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=6a5e4867-a214-4c7f-997a-e0b1538cb750
4km dalej miałem Castoramę w której kupiłem:
Towotnicę Yato (były tańsze ale dołożyłem 25zeta za markę)
https://www.castorama.pl/...id-1094671.html
Na dziale hydraulicznym wężyk zbrojony do podłączenia wody 70cm. gdzie z jednej strony był gwint zewnętrzny M10 a z drugiej nakrętka M12.
Na dziale ze śrubami kupiłem dwie opaski do węży, trochę większe od średnicy węża do wody, tak aby weszły bez problemu, jednocześnie mając tyle zapasu do zaciśnięcia ile się da.
Na dziale z farbami denaturat a 300m dalej od Castoramy w Nurauto koncentrat.
Po podjeździe pod garaż - Montaż.:
- z wężyka do pompowania wykręciłem zaworek aby miał swobodny przepływ
- Szlifierką kontową (mam akurat w uniwersalnym stojaku) odciąłem nakrętkę M12, ok 3 cm za zakuciem.
- Nałożyłem obie opaski i z większej odległości rozgrzałem opalarką przewód od kranu.
- następnie nałożyłem go na wężyk do pompowania tak daleko, że aż wszedł mi cały na zakucie wentyla (tam gdzie wykręciłem zaworek)
- jedną opaskę zacisnąłem na końcu zakucia wentyla a drugą na samym wentylu.
- gwintowaną końcówkę z uszczelką wkręciłem do towotnicy.
- Przygotowałem miksturę zgodnie z forumową recepturą, poluzowałem odpowietrznik i nalałem.
Ciekło trochę od tyłu do momentu, gdy nie odpowietrzyłem.
Pompowanie przebiegło bez żadnych problemów, wycieków z pompki i połączeń, za to pojawiły się pod autem...
Jutro czeka mnie zwalenie koła i nadkola. Zobaczymy co los przyniesie i jaki będzie wyrok
Mam nadzieję, że Wam się ten opis przyda...
Malignus - Pon Cze 10, 2019 17:59
Brawo Lars za udostepnienie budowy pompkj do F-ikow
Pomogles w tym momencie wielu wlascicielom fajnych samochodzikow.U Ciebie podejrzewam wyciek z laczenia gruchy z wezykiem.Bynajmniej miejsce wycieku tak mi podpowiada.Wiem ze szybko usterke naprawisz.
Lars - Pią Cze 14, 2019 15:20
Nieszczelność jest bardzo mała, lecz hałaśliwa. W trakcie pompowania usłyszałem syk bardzo podobny do ulatniającego się powietrza z koła.
[ Dodano: Pon Cze 10, 2019 21:12 ]
Połączenie z pompką
[ Dodano: Wto Cze 11, 2019 14:21 ]
Wyrok najgorszy z możliwych. Mam małą dziurkę w gruszce. Ruda mi ją załatwiła.
Koledzy, uczcie się na czyimś nieszczęściu. W 101 napraw Grześka Dudy stosował on na pewne elementy nawieszenia neutralizator rdzy wymyślony dla przemysłu okrętowego.
Nie trzeba nawet za dużo czyścić...
Jeśli ktoś ma gruszkę na zbyciu, to chętnie przytulę
[ Dodano: Sro Cze 12, 2019 12:26 ]
Jeśli ktoś będzie potrzebował jednak redukcji z M10 na M8 aby nie łączyć opaskami to tokarz u mnie w firmie zrobi praktycznie od ręki. Ja w rewanżu dałem mu zgrzewkę Żubra
[ Dodano: Pią Cze 14, 2019 16:20 ]
Gruszka kupiona i zamontowana... pompka wymagała jednego usprawnienia gdy pojawiło się większe ciśnienie w układzie. Po kolejnym napełnienia pompki płynem uszczelnialem jej zamknięcie taśmą silikonową do połączeń hydraulicznych.
Po wymianie weszło do układu 2l mikstury
Malignus - Pią Cze 14, 2019 20:30
Na polozone EFKI wystarczy max 250 ml na strone.Czyli u Ciebie w normie.Ciesze się ze zrobiles autko tak jak trzeba
|
|