Zobacz temat - Chip do 416 Si...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Chip do 416 Si...

coona - Sob Kwi 07, 2007 00:33
Temat postu: Chip do 416 Si...
Witam.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć ile kosztuje chip do rovera 416 Si 1.6 16v ??
Pytałem typa który handluje na allegro tzn reklamuje aukcjami swoją firmę i podał mi cenę 1500zł za 9KM !!
Wiem że CHIP nie kosztuje 5zł za 1KM ale jak za 9 KM to trochę chyba dużo woła.
Podobno te 9 KM to max jaki można dać to tego autka z chipa, reszta to mechanika.
PZDR

bula21 - Sob Kwi 07, 2007 18:23

od tego sa specjalne stacje diagnostycze jedziesz placisz i oni poprawiaja osiagi ;P a nie jakies alegro :/ zobaczymy ile Twoj silnik pojezdzi na chipie z aukcji internetowej :/ za 140 zl ;/ bo widzialem i takie ceny ;P
coona - Sob Kwi 07, 2007 22:56

Źle mnie kolego zrozumiałeś-nie chce wstawiać zadnego chipa z allegro :D
Poprostu koleś sprzedaje po ok 800zł chipy (które "gratis" montuje na hamowni), ja go zapytałem ile taki kosztuje do mojego Rovera a on na to 1500zł za 9 KM bo więcej i tak się nie da.
Chodzi mi o to czy ktoś z "WAS" zakładał takiego CHIPA lub w inny sposób elektroniczny poprawiał osiągi auta bo chciałem się dowiedzieć o jakich $$$$ tu można realnie rozmawiać.

P.S
Nie wiem czy to plotki czy nie ale w jakiejś gazecie motoryzacyjnej czytałem że są w Polsce tylko 3 konkretne firmy zakładające chipy-reszta po prostu lubi często spaprać robotę-przykład: kojarze, bo nie powiem że dobrze znam 2 kolesi-jeden ma nowego passata z chipem od VTG Tuning i hula extra, drugi koleś ma chipa w audi A6 z firmy "Extra chip tunnnnning" :P że tak ich nazwę i silnik juz mu 3 razy wybuchł :/

fabryk - Nie Kwi 08, 2007 00:12
Temat postu: Re: Chip do 416 Si...
coona napisał/a:
Witam.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć ile kosztuje chip do rovera 416 Si 1.6 16v ??
Pytałem typa który handluje na allegro tzn reklamuje aukcjami swoją firmę i podał mi cenę 1500zł za 9KM !!
Wiem że CHIP nie kosztuje 5zł za 1KM ale jak za 9 KM to trochę chyba dużo woła.
Podobno te 9 KM to max jaki można dać to tego autka z chipa, reszta to mechanika.
PZDR


heh nie moze nikt przez maila zagwarantowac Ci przyrostu mocy w Twoim silniku.

Kazdy silnik jest inny...tzn np ja mam 1.6 16v 112KM i Ty masz taki sam silnik.
u mnie po zrobieniu chipa bedzie 125 a u Ciebie moze byc 119KM.

pozatym nie ma uniwersalnych chipow-tak jak kolega wyzej napisal robi sie je na hamowni-najpierw trzeba sprawdzic wykresy Twojej serii czyli KM i moment obr pozniej mozna zaczac dzialac i poprawiac poszczegolne etapy przy Twoim silniku i tak zaprogramowany chip mozna zalozyc.Podsumowujac jezeli taki chip u Ciebie da 15KM wiecej nie znaczy ze da u kogos innego tyle samo....dlatego tez nie ma uniwersalnych chipow a elektronika silnika to drazliwy temat i ja bym sie bal dac go komus nie zaufanemu...tymbardziej ze nawet wiadace firmy takie jak VTG czy Chiptronic czy inne firmy popelniaja bledy....takze radze przemyslec ta kwestie dosc dokladnie i raczej tutaj nie radzilbym oszczedzac ani zlotowki...

pzdr i powodzenia

kqba - Pon Kwi 09, 2007 21:16

Fajną stronkę znalazłem, gdzie koleś na samym stożku wycisnął 120 KM.
http://www.cardomain.com/ride/258609/4

Valander_wwa - Pon Kwi 09, 2007 23:52

kqba napisał/a:
Fajną stronkę znalazłem, gdzie koleś na samym stożku wycisnął 120 KM.
http://www.cardomain.com/ride/258609/4


samochód podpicowany, podejrzewam że wsyzstkie podzespoły dobrze przedmuchane stąd taki efekt.

btw. ładna rzeźba z caraudio - ogólnie stylish gdbyby nie te srebrno-plastikowe wstawki na drzwiach od zewnątrz to całkiem ładnie się prezentuje.

piter34 - Wto Kwi 10, 2007 15:33

coona napisał/a:
Witam.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć ile kosztuje chip do rovera 416 Si 1.6 16v ??
Pytałem typa który handluje na allegro tzn reklamuje aukcjami swoją firmę i podał mi cenę 1500zł za 9KM !!
Wiem że CHIP nie kosztuje 5zł za 1KM ale jak za 9 KM to trochę chyba dużo woła.
Podobno te 9 KM to max jaki można dać to tego autka z chipa, reszta to mechanika.

Daruj sobie ten temat. Przyrost mocy po chipowaniu w silniku n/a jest znikomy.
Wywal sobie koło zapasowe z bagażnika. Odczujesz podobne wrażenia jak po chipie...

kqba napisał/a:
Fajną stronkę znalazłem, gdzie koleś na samym stożku wycisnął 120 KM.

Poczytaj dokładnie co koleś zrobił (m.in. przepustnica z MG ZR 160). Na samym stożku nie ma takiego przyrostu mocy.

AndrewS - Wto Kwi 10, 2007 15:52

juz bym wolal za ta kase 1.8 serii K zalozyc :-)

ciekawe jak koles wymienia procek lub fabryczne oprogramowanie w komputerze, wiadomo przezciez ze komp rovera mems jest raczej oporny na takie zabawy

fabryk - Wto Kwi 10, 2007 22:35

piter34 napisał/a:
coona napisał/a:
Witam.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć ile kosztuje chip do rovera 416 Si 1.6 16v ??
Pytałem typa który handluje na allegro tzn reklamuje aukcjami swoją firmę i podał mi cenę 1500zł za 9KM !!
Wiem że CHIP nie kosztuje 5zł za 1KM ale jak za 9 KM to trochę chyba dużo woła.
Podobno te 9 KM to max jaki można dać to tego autka z chipa, reszta to mechanika.

Daruj sobie ten temat. Przyrost mocy po chipowaniu w silniku n/a jest znikomy.
Wywal sobie koło zapasowe z bagażnika. Odczujesz podobne wrażenia jak po chipie...

kqba napisał/a:
Fajną stronkę znalazłem, gdzie koleś na samym stożku wycisnął 120 KM.

Poczytaj dokładnie co koleś zrobił (m.in. przepustnica z MG ZR 160). Na samym stożku nie ma takiego przyrostu mocy.


myslisz ze to duzo rzezby z ta przepustnica?a i czy myslicie ze gosc wymienial tez silnik krokowy czy sama przepustnica tylko?

piter34 - Sro Kwi 11, 2007 12:43

fabryk napisał/a:
myslisz ze to duzo rzezby z ta przepustnica?a i czy myslicie ze gosc wymienial tez silnik krokowy czy sama przepustnica tylko?

Na fotce widzę tylko inną przepustnicę. Krokowiec jest stary.

fabryk - Sro Kwi 11, 2007 13:53

piter34 napisał/a:
fabryk napisał/a:
myslisz ze to duzo rzezby z ta przepustnica?a i czy myslicie ze gosc wymienial tez silnik krokowy czy sama przepustnica tylko?

Na fotce widzę tylko inną przepustnicę. Krokowiec jest stary.


no to bedziemy kombinowac :)

Senn - Pią Kwi 20, 2007 14:37

Gosc tez pisze o calkiem nowym ukladzie wydechowym, dodatkowo wywalony KAT, inna przepustnica. Generalnie to od czego powinien sie zaczac tuning silnika. Poprawa oddechu. Tak BTW to w poldku przepustnica na pewno jest wieksza od 50mm i nie wiem na 100%, ale chyba 56mm. Standardowa w roverku jest 46, albo 48mm. Koles zastosowal 52mm
zerard - Czw Wrz 13, 2007 16:02

Witaski nie wiem czy dobrze trafiłem ale mam pytanko bo chciałbym podrasować furke,dokładnie rover 400 silnik 1600 16v 113koni benzyna-gaz sekwencjny IVgen.pytanie brzmi w jaki sposób mógłbym sprawdzić lub obliczyć moment obrotowy silnika (Nm) akurat niemam takiej możliwości sprawdzenia na chamowni z góry dzięki.
piter34 - Czw Wrz 13, 2007 17:57

zerard napisał/a:
rover 400 silnik 1600 16v 113koni

Raczej 111KM ;-)

zerard napisał/a:
pytanie brzmi w jaki sposób mógłbym sprawdzić lub obliczyć moment obrotowy silnika (Nm) akurat niemam takiej możliwości sprawdzenia na chamowni z góry dzięki.

Tylko na hamowni...

zerard - Czw Wrz 13, 2007 20:54

piter34 napisał/a:
zerard napisał/a:
rover 400 silnik 1600 16v 113koni

Raczej 111KM ;-)

zerard napisał/a:
pytanie brzmi w jaki sposób mógłbym sprawdzić lub obliczyć moment obrotowy silnika (Nm) akurat niemam takiej możliwości sprawdzenia na chamowni z góry dzięki.

Tylko na hamowni...
83KW daje nam dokładnie 12,848555865Koni można zaokrąglić do 113 koników ale dzięki za odpowiedz
kolin - Czw Wrz 13, 2007 22:03

coona napisał/a:
Pytałem typa który handluje na allegro tzn reklamuje aukcjami swoją firmę i podał mi cenę 1500zł za 9KM !!



Wole dać same sportowe wałki za ok 1200zł + strojenie 500-700zł przyrost mocy ok 15% = 127KM jak słysze słowo Chip to mi sie śmiac chce w przypadku benzyny...Do tego zeby jeszcze podnieść moc zrób całą głowicę...kanały dolotowe,wylotowe zawory,spasuj kolektory i bedzie dobra wymiatarka...

Adolf - Pią Wrz 14, 2007 15:18

kolin napisał/a:
jak słysze słowo Chip to mi sie śmiac chce w przypadku benzyny..


..nie dodałeś benzyny bez T.. :wink:

piter34 - Pią Wrz 14, 2007 18:03

zerard napisał/a:
83KW daje nam dokładnie 12,848555865Koni można zaokrąglić do 113 koników ale dzięki za odpowiedz

Te silniki miały 82 kW, co daje 111,52 KM, a w danych technicznych od "zawsze" podaje się dla tego silnika właśnie te 82 kW/111 KM. :wink:

zerard - Pią Wrz 14, 2007 21:59

piter34 napisał/a:
Te silniki miały 82 kW, co daje 111,52 KM, a w danych technicznych od "zawsze" podaje się dla tego silnika właśnie te 82 kW/111 KM. :wink:
Tak sie może wydawać ale papiery nie są lewe u mnie jest napisane 83 kw tak było w orginale a właściciel był jeden kobieta samochód jest sprowadzony z DANII widziałem w niemczech samochody z roku 99 które niby powinny mieć kierunkowskazy boczne przednie w kolorze białym a były pomarańczowe i to wiele modeli,według opisu na stronie klubowej pisało że kierunki boczne przednie,(na błotnikach)z roku 99 powinny być białe a były innego koloru te które napotkałem w modelach tego rocznika w wersji hatchback ,jeśli chodzi o moc silnika w (KM) to powiem że 400tki 1600 16V hatchback miały nawet do 130 koni można by to uznać jako opcja aczkolwiek do końca sie nie orientuje ale zostało to sprawdzone przeglądnołem wiele ogłoszeń i zjeżdziłem wiele komisów polskich i niemieckich ,dziwne by było jakby każdy użytkownik tego modelu bawił by sie w tuning .
Adrian355 - Sob Wrz 15, 2007 07:39

kqba napisał/a:
ajną stronkę znalazłem, gdzie koleś na samym stożku wycisnął 120 KM.
http://www.cardomain.com/ride/258609/4


Ta a zobaczcie jak ładnie ten samochód wygląda na 5 stronie :razz:

piter34 - Wto Wrz 18, 2007 17:14

zerard, nie wiem, czy Ty sobie zdajesz sprawę z tego, ze Twoja wypowiedź to jest JEDNO zdanie! Nie stosujesz kropek, przecinki wstawiasz losowo. Twoje posty naprawdę ciężko się czyta... :( Popraw się!

zerard napisał/a:
Tak sie może wydawać ale papiery nie są lewe u mnie jest napisane 83 kw tak było w orginale

W jakich papierach?
Wszystkie dostępne źródła podają 82kW.

zerard napisał/a:
widziałem w niemczech samochody z roku 99 które niby powinny mieć kierunkowskazy boczne przednie w kolorze białym a były pomarańczowe i to wiele modeli,według opisu na stronie klubowej pisało że kierunki boczne przednie,(na błotnikach)z roku 99 powinny być białe a były innego koloru te które napotkałem w modelach tego rocznika w wersji hatchback ,j

Jeżeli są inne kierunki, to znaczy, że auto miało te kierunku zmieniane (np. po stłuczce).
Czy uważasz, że elektroniczny katalog części (EPC) wydane przez MG-ROVER kłamie? ;-)

zerard napisał/a:
jeśli chodzi o moc silnika w (KM) to powiem że 400tki 1600 16V hatchback miały nawet do 130 koni można by to uznać jako opcja

Była tylko jedna wersja tego silnika (z zapłonem rozdzielaczowym) i miała moc 82kW.
Być może pomyliło Ci się z serią 400, tzw. kanciakami, produkowanymi we wcześniejszych latach. Tam jednostki 1.6 pochodziły z Hondy i mogły mieć od 111KM do 130KM. ;-)

zerard - Pią Wrz 21, 2007 13:05

piter34 napisał/a:
zerard, nie wiem, czy Ty sobie zdajesz sprawę z tego, ze Twoja wypowiedź to jest JEDNO zdanie! Nie stosujesz kropek, przecinki wstawiasz losowo. Twoje posty naprawdę ciężko się czyta... :( Popraw się!

zerard napisał/a:
Tak sie może wydawać ale papiery nie są lewe u mnie jest napisane 83 kw tak było w orginale

W jakich papierach?
Wszystkie dostępne źródła podają 82kW.

zerard napisał/a:
widziałem w niemczech samochody z roku 99 które niby powinny mieć kierunkowskazy boczne przednie w kolorze białym a były pomarańczowe i to wiele modeli,według opisu na stronie klubowej pisało że kierunki boczne przednie,(na błotnikach)z roku 99 powinny być białe a były innego koloru te które napotkałem w modelach tego rocznika w wersji hatchback ,j

Jeżeli są inne kierunki, to znaczy, że auto miało te kierunku zmieniane (np. po stłuczce).
Czy uważasz, że elektroniczny katalog części (EPC) wydane przez MG-ROVER kłamie? ;-)

zerard napisał/a:
jeśli chodzi o moc silnika w (KM) to powiem że 400tki 1600 16V hatchback miały nawet do 130 koni można by to uznać jako opcja

Była tylko jedna wersja tego silnika (z zapłonem rozdzielaczowym) i miała moc 82kW.
Być może pomyliło Ci się z serią 400, tzw. kanciakami, produkowanymi we wcześniejszych latach. Tam jednostki 1.6 pochodziły z Hondy i mogły mieć od 111KM do 130KM. ;-)
Nie będe kopać sie z koniem koniec tematu.
maciej - Pią Wrz 21, 2007 13:10

zerard napisał/a:
Nie będe kopać sie z koniem koniec tematu.

Lubię takie rzeczowe dyskusję. ;)

Senn - Pią Wrz 21, 2007 13:14

zerard, oprocz tego ze wlasnie nie 113 a 111 to po hamowni wyszlo by Ci 105 :)
uhu - Pią Wrz 21, 2007 13:20

Senn napisał/a:
zerard, oprocz tego ze wlasnie nie 113 a 111 to po hamowni wyszlo by Ci 105 :)


To chyba optymistyczna wersja :lol:


Swoją drogą to mierzył może ktoś swojego Roverka na hamownii?
Chodzi mi tu o auta całkowicie seryjnie, bo chciałbym wiedzieć jak może wyglądać sprawa mocy silnika po kilku, kilkunastu latach używania :grin:

Senn - Pią Wrz 21, 2007 13:22

Koledzy z klubu FSO AK mierzyli kiedys swoje bolidy i jeden 1.4 osiagnal magiczne 84KM, a silnik sprawowal sie dosc dobrze :) Przezyl szok hehe
Chali - Pią Wrz 21, 2007 18:08

A wie ktos czy moc podawana przez producenta to moc, ktora osiaga silnik czy moc ktora faktycznie przenoszona jest na kola ?
Senn - Pon Wrz 24, 2007 10:25

Jest to moc silnika.
Chali - Pon Wrz 24, 2007 21:36

Senn napisał/a:
Jest to moc silnika.

Hamownia mierzy moc na kolach wiec wiadomo ze kazde auto na hamowni bedzie mialo mniejsza moc niz podawana przez producenta...
Pozdrawiam

AndrewS - Wto Wrz 25, 2007 01:58

kilka roverow pare lat temu, bylo kiedys na hamowni ,w galeri sa fotki z tego spotkania, byly tez testy ze stozkiem
Senn - Wto Wrz 25, 2007 08:32

Chali, chyba nie uwazasz mnie za tepaka ;) Doskonale wiem ze hamownia mierzy na kolach, ale potem dodawana jest wartosc bezwzgledna strat ukladu napedowego. Zreszta mozesz miec co chcesz. Moc na kolach, czy tez moc silnika.
Kolega tez nie pytal o to czy moc na wydruku jest moca na kolach czy silnika tylko o dane producenta i producent podaje moc silnika. Przeciez nie wie czy silnik wyladuje w Roverku czy np. w Polonezie :grin:

Doszedlem do watku o hamowni na forum FSO AK. Jeden kolega uzyskal

Samochod: Fiat 125p 1.4 16V 230tys przebiegu
Moc: 89.9 / 5914 RPM
Moment: 114.1 / 4574 RPM

i drugi

Samochod: Polonez Caro 1.4 16V 90tys przebiegu
Moc: 103 KM/5800 RPM
Moment: 131 Nm/5100 RPM

boo12 - Wto Paź 18, 2011 23:19

te silniki 1.6 na dwóch wałkach wychodzily w 3 wersjach 111 112 113 km smiszne ale tak było i kazdy budowa dokladnie taka sama ale jak moj mechanior pisał po vinie za jakimis czesciami ( auta z tego samego roku) to wychodziły wlasnie takie kwiatki z mocą a budowa silnika taka sama zresztą nawet land rover 1.8 w benzynie ma dokladnie taką samą konstrukcje silnika seri k oczywiscie

[ Dodano: Wto Paź 18, 2011 23:19 ]
moc silnika europejskich samochodow jest podawana z kół a np starych amerykańcach testowano same silniki np po przelozeniu starego kamaro z 70 ktoregos roku na silniku w danych 320 km a z kół 240 km tak wiec wielkie pojemnosci starych amerykancow to totalna sciema (chyba że rajdowki)

Markzo - Czw Paź 20, 2011 01:30

odkopałeś 4-ro letniego kotleta, zostajesz górnikiem miesiąca! :rotfl:
slax - Czw Paź 20, 2011 14:57

Markzo, zawstydził Jugola