Zobacz temat - [R600] Zaświeca się check
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Zaświeca się check

bosniak - Czw Maj 10, 2007 00:44
Temat postu: [R600] Zaświeca się check
Najczęściej na 5 tym biegu w przedziale obrotów 2100-2300 i predkości około 110km/h zaswieca sie check i auto bardzo słabo przyspiesza, gdy odejme gazu i dodam ponowie, check gaśnie i autko zasuwa jak tralala, zgasnie tylko jeżeli odejme noge z gazu na pozostałych biegach też się zaświeca, ale rzadziej i tylko w tym zakresie obrotów. Byłem w 3 serwisach z komputerem Bosch kts-500 w dwóch sie nie połączył, a w jednym nawet nie podpinali bo juz temat przerabiali i go nie widzi. Poradźcie coś.
Brt - Czw Maj 10, 2007 09:31

A nie da się sprawdzić błędów sposobem "domowym" ??

[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 10:33 am ]
Mam na mysli TEN artykuł

piter34 - Czw Maj 10, 2007 09:40

Brt napisał/a:
A nie da się sprawdzić błędów sposobem "domowym" ??

Aż się "prosi" :lol:

thef - Czw Maj 10, 2007 10:50

I dodam tylko, kabelki, kabelki, kabelki - to pierwsze co należy sprawdzić, tym bardziej, że check nie świeci się cały czas.
bosniak - Czw Maj 10, 2007 11:47

Dzięki za wszystkie porady i sugestie, dzisiaj jedziemy na jeszcze jeden komputer nie bosch KTS, firma na L, a jak nie pomoże to robimy domowym niezawodnym :) , jeszcze raz dzieki.
emes - Czw Maj 10, 2007 11:56

Ja tylko podpowiem, że miałem podobnie w R 400, z tą różnicą, że nie było problemów z przyspieszaniem. Okazało się, że trzeba było wymienić filtr paliwa. Ale zakładam, że jako użytkownik tego forum, dbasz w odpowiedni sposób o takie rzeczy :-)
piter34 - Czw Maj 10, 2007 12:19

bosniak napisał/a:
dzisiaj jedziemy na jeszcze jeden komputer nie bosch KTS, firma na L, a jak nie pomoże to robimy domowym niezawodnym :) , jeszcze raz dzieki.

Ja bym najpierw sprawdził w domu... :roll:

bosniak - Czw Maj 10, 2007 13:41

emes napisał/a:
Ja tylko podpowiem, że miałem podobnie w R 400, z tą różnicą, że nie było problemów z przyspieszaniem. Okazało się, że trzeba było wymienić filtr paliwa. Ale zakładam, że jako użytkownik tego forum, dbasz w odpowiedni sposób o takie rzeczy :-)



filter jest nówka, moim zdaniem to bedzie jakiś problem z czujnikiem połozenia pedału gazu, ale nie wiem gdzie sie on znajduje? :oops:

Brt - Czw Maj 10, 2007 13:53

Podejrzewam, że gdzieś w okolicach peadłu gazu. Oglądałem ostatnio R620SDi i nie widziałem pod maską owego czujnika :/ Więc tak sobie myslę ze będzie gdzieś wewnątrz auta.
Na KTSie mozna odczytać % położenie pedału gazu. U mnie max to były 94%.

thef - Czw Maj 10, 2007 13:55

Jeżeli check tylko mruga to najprawdopodobniej jest to albo przerwa w obwodzie albo uszkodzenie czujnika. Nie jechałbym na razie na kompa tylko wziął kawałek drucika zwarł piny i odczytał błędy. Może się okazać, że to błahostka w postaci uwalonego styku. Komp to pewnie z 60zł. Lepiej sam odczytaj błędy i napisz co wyszło. Na pewno ktoś coś na to poradzi, a jeżeli nie to wtedy do mechanika.
bosniak - Czw Maj 10, 2007 14:33

ok

[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 4:40 pm ]
Panowie kod 34 na 100% i tylko taki

PHJOWI - Czw Maj 10, 2007 15:41

bosniak napisał/a:
Dzięki za wszystkie porady i sugestie, dzisiaj jedziemy na jeszcze jeden komputer nie bosch KTS, firma na L, a jak nie pomoże to robimy domowym niezawodnym :) , jeszcze raz dzieki.



launch podobne badziewie jak kts . zrób tak jak radzi rada starszych :) kabelek i mrugaj

bosniak - Czw Maj 10, 2007 15:42

mrugałem 34 kod

[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 4:42 pm ]
co robić?

piter34 - Czw Maj 10, 2007 15:45

bosniak napisał/a:
co robić?

Sprawdzić kabelki na początek i użyć szukajki forumowej.
To popularny kod błędu w serii L.

PHJOWI - Czw Maj 10, 2007 15:47

jak dobrze pamiętam czujnik wzniosu igły wtryskiwacza, ale jak się myle to poprawcie mnie bo na 100% nie powiem
bosniak - Czw Maj 10, 2007 15:49

Gdzie tego szukać pod maską?
thef - Czw Maj 10, 2007 15:50

Tak jak przypuszczałem, przerwa w obwodzie lub czujnik.
Cewka czasu wtrysku paliwa Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenieECM
Najpierw sprawdziłbym przewody na silniku, te idące po obudowie paska i pod pokrywą po lewej stronie patrząc od przodu. Obejrzeć izolację od kostek do pompy i ewentualnie zdjąć i znaleźć usterkę. Jeżeli są w porządku no to pewnie coś z cewką, ale wiele przypadków wskazuje właśnie na niedomaganie przewodów (stopienie izolacji i takie tam).

bosniak - Czw Maj 10, 2007 15:53

A gdzie ta cewka, ide patrzeć na przewody.
piter34 - Czw Maj 10, 2007 15:56

PHJOWI napisał/a:
jak dobrze pamiętam czujnik wzniosu igły wtryskiwacza, ale jak się myle to poprawcie mnie bo na 100% nie powiem

Dobrze pamiętasz.
Lista jest tutaj:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420

thef - Czw Maj 10, 2007 15:57

Sama cewka znajduje się w pompie. Ale stawiam flachę ;) , że chodzi o przewody lub wtyczki - przejrzyj dokładnie (nawet bardzo dokładnie) od pierwszych kostek przed obudową silnika do pompy.
piter34 - Czw Maj 10, 2007 15:57

bosniak napisał/a:
A gdzie ta cewka, ide patrzeć na przewody.

Jestem leniem i nie chciało mi się szukać ;-)

bosniak - Czw Maj 10, 2007 16:07

Dzięki nie wiemk jak patrzyłem :oops: teraz jade do pracy a jutro bede przeglądał wszystkie wtyczki.
Brt - Czw Maj 10, 2007 16:27

To ta cała Cewka Czasu Wtrysku Paliwa. Ale nie mam pojęcia o so z nią chodzi :| Proponuję mimo wszystko sprawdzić kabelkologię przysilnikową (przypompową) i zapytać jakiegoś szpeca od pomp co z tą cewką może być nie teges :| Sam chyba bedę musiał się udać do pompiarza to się spytam przy okazji o cewkę i o falowanie obrotów ;)
bosniak - Pią Maj 11, 2007 20:14

Poruszałem wszystkimi dostępnymi wtyczkami był spokój cały dzień wczoraj, a dzisiaj znowu sie zaświecił, musze podejść jeszcze raz na spokojnie do tematu wtyczek.
thef - Pią Maj 11, 2007 21:54

Wszystko przemawia więc za tym, że to sprawa zaśniedziałych styków w którejś wtyczce. Najlepiej rozpinać po kolei i oglądać.
Oprócz wtyczek zająłbym się także samymi przewodami - rozwinął izolację i obejrzał bardzo dokładnie czy któryś z nich nie jest gdzieś przywędzony lub przyłamany.

PS>Nie wykluczaj jednak tak do końca samej cewki oczywiście, ale to zostaw ewentualnie na koniec jakiemuś specowi.

bosniak - Sob Maj 12, 2007 09:56

zrobię to na spokojnie w poniedziałek i zdam relacje na bieżąco.

[ Dodano: Wto Maj 15, 2007 8:06 pm ]
Przepatrzyłem wszystkie wtyczki, popsikałem każdą jakimś niemieckim preparatem, skasowałem błąd 55 razy przekręcając zapłon, zdiagnozowałem mrygając check engin'em, podaje że wszystko ok, nie wyswietla na razie 34 kodu i od rana check nie błysnął, oby tak dalej, za to Honda sie psuje :mad:

[ Dodano: Pią Maj 18, 2007 3:58 pm ]
Wieczorem, znowu zaświecił dwa razy na chwilke, i dalej błąd kod 34, w poniedziałek jestem umówiony z diesel'owcem zobaczymy co wygrzebie.??

[ Dodano: Sob Maj 26, 2007 11:36 am ]
Zrobione, byłem w środę u diesel'owca było coś nie tak z pierwszym wtryskiwaczem, zawieszał sie, facet przeczyścił skasował błędy, wziął 150 zł i autko w porównaniu do wcześniejszej jazdy to dosłownie lata. Dzięki wszystkim za pomocne wskazówki.